چرا از ساخت انيميشن براي تبليغات استفاده مي كنيم ؟

۱۷ بازديد

 

انيميشن تبليغاتي چيست؟ نكات مهم ساخت و تاثير آن در تبليغات

استفاده از انيميشن هاي تبليغاتي براي كسب و كار شما تاثير زيادي در شناساندن خدمات شما و جذب مخاطبان دارد. بخصوص امروزه اثبات شده كه انيميشن تبليغاتي كوتاه تاثيرگذاري بسيار بيشتري نسبت به ويدئوهاي تبليغاتي دارد. امروزه روش هاي مختلفي براي ساخت اين انيميشن ها وجود دارد كه در اين مقاله بررسي مي كنيم. همچنين به بررسي دقيق تر مزايا و اثرات استفاده از اين نوع تبليغات مي پردازيم.

انيميشن تبليغاتي چيست؟

ويدئوي كوتاه كه متشكل از تصاوير متحرك بوده و بصورت حلقه اي تكرار مي شود را انيميشن تبليغاتي مي گويند. اين روش براي تبليغات در حوزه هاي ديجيتال ماركتينگ بسيار رايج است. مزيت اين روش، تكرار شونده بودن و پخش يكپارچه آن است. كاربر در نگاه اول متوجه اين تكرار نشده و برايش جذاب به نظر مي رسد.

از اين روش تبليغاتي مي توان براي معرفي محصول يا خدمات هر كسب و كار استفاده كرد. زيرا در مقايسه با يك محتواي ثابت و استاتيك، تحرك و پويايي براي كاربران جذاب تر است. بنابراين، انيميشن سازان با طراحي انيميشن هاي حرفه اي در قالب تبليغات ابتكاري و جديد، مي توانند خدمات تبليغاتي بي نظيري به شركت ها ارائه دهند.

نكات مربوط به ساخت و توليد انيميشن تبليغاتي

ساخت انيميشن هاي تبليغاتي نيازمند توجه به نكات بسيارمهمي است. اين انيميشن ها كوتاه هستند و براي اثرگذاري بر مخاطب معمولا ۵ الي ۶ ثانيه بيشتر فرصت نداريد. بنابراين ساخت و توليد بايد بگونه اي باشد كه علاوه بر رساندن پيام موردنظر، طراحي بي نقصي داشته و براي كاربر جذاب باشد. مهمترين نكاتي كه در ساخت اين نوع تبليغات بايد دقت شود عبارتند از:

  • استفاده از سناريويي جامع، حرفه اي و پرمحتوا
  • بكارگيري ايده هاي مبتكرانه و جديد
  • استفاده از گرافيك حرفه اي
  • استفاده از صداهاي باكيفيت و حرفه اي براي صداگذاري
  • ايجاد هماهنگي ميان صدا و تصوير
  • زمان بندي صحيح براي رسيدن به بهترين نتيجه
  • رعايت قوانين كپي رايت در استفاده از برخي شخصيت هاي كارتوني كه در انحصار شركت هاي خاص قرار دارند.

اثرات و مزاياي ساخت انيميشن هاي تبليغاتي

هماهنگونه كه بيان شد، اين روش تبليغاتي بسيار قدرتمند و پربازده است.

  • به كمك انيميشن تبليغاتي مي توانيد مخاطب را در مدت زمان بسيار كوتاه سرگرم كنيد.
  • در اين روش، آزادي عمل بيشتري داريد و مي توانيد از هر ايده خلاقانه اي يك محتواي ويدئويي جذاب براي معرفي خود بسازيد.
  • استفاده از اين روش، محدود به شركت هاي بزرگ نيست بلكه هر كسب و كار نوپا و كوچكي مي تواند از آن استفاده كند.
  • در حالت تبليغات بصري و نمايشي، اطلاعات بيشتري به مغز ما ارسال مي شود. با استفاده از تصاوير مي توان يك مفهوم را بهتر منتقل كرد.
  • استفاده از اين روش، بسيار موثرتر از ارتباطات كلامي با مخاطبين است. در اين حالت، ديگران تلاش بيشتري براي شناخت بيشتر شما خواهند داشت.
  • به هر ميزان كه ذهن شما بتواند قوانين طبيعت و حقايق را كنار بزند مي توانيد روياپردازي كنيد. درصورتي كه در ساخت ويدئو تبليغاتي، چنين امكاني وجود ندارد.
  • اين روش به دليل مقرون به صرفه بودن و زمان موردنياز كمتر، براي كسب و كارهاي كوچك و نوپا نيز قابل استفاده است.
  • براي آماده سازي انيميشن تبليغاتي كه اغلب از موشن گرافيك استفاده مي شود، براحتي مي توان در هر مرحله تغييرات موردنياز را انجام داده و بروزرساني كرد
  •  

    اهميت انيميشن در تبليغات  

     

    انيميشن چيزي بيش از كارتون و فيلم است و امروزه تا سطوح بسيار بالايي پيشرفت كرده‌است؛ به طوري كه مي‌تواند در موفقيت تبليغات شركت‌ها هم شديدا موثر باشد. در اين مقاله مي‌خواهيد در رابطه با اهميت انيميشن ها صحبت كنيم.

    بسياري از ما هنوز ناخودآگاه انيميشن را رسانه‌اي تفريحي مي‌دانيم چرا كه در همان دوران آغازينش با آن آشنا شديم. در اين مقاله به بررسي روند رشد انيميشن پرداخته و اثر آن بر مشاغل متفاوت را بيان مي‌كنيم.



    اهميت انيميشن در دنياي امروز

    همانطور كه مي‌دانيد انيميشن كار خود را به شكل طراحي در چندين فريم شروع كرد و به تدريج با رشد تكنولوژي حالتي كامپيوتري‌تر و درنتيجه اتوماتيك‌تر به خود گرفت كه اين مورد منجر به كاهش شديد زمان ساخت شد. در ادامه با ظهور CGI مسير پيشرفت انيميشن كاملا تغيير كرد و به حالت امروزي خود درآمد؛ حالتي كه مي‌توان آن را رابطه‌اي ظريف ميان هنر و تكنولوژي دانست. پيشرفت انيميشن منجر به حضور آن در صنايع متفاوت شده‌است و امروزه در معماري، تورهاي مجازي، آموزش، تبليغات، ديجيتال ماركتينگ و ساخت ابزار مختلف كاربرد دارد. در رابطه با نحوه استفاده از انيميشن در تبليغات قبلا صحبت كرده ايم.براي ساخت انيميشن تبليغاتي در پارت انيميشن اينجا كليك كنيد 

     

    انواع انيميشن

    انيميشن بر اساس معيار هاي متفاوت به دسته هاي مختلفي تقسيم مي‌شود:

    • انيميشن سنتي: انيميشن هاي نتيجه ي دست كه حس حركت را به كاربر القا مي‌كنند. اين نوع امروزه در ساخت نسخه هاي اوليه و آزمايشي تبليغات به كار مي‌رود.
    • انيميشن دوبعدي: شباهت اين دسته به دسته‌ي قبل كم نيست و تفاوت اصلي آن ها، استفاده از كامپيوتر در اين مورد است.
    • انيميشن سه بعدي كامپيوتري (CGI): نوعي واقع گرايانه تر و سه بعدي كه توسط سيستم هاي رايانه اي ساخته مي‌شود.
    • موشن گرافيك: استفاده‌ي اين دسته در ارائه‌ي پروژه‌هاي متفاوت است و در آن از تصوير يا نوشته به هدف القاي پويايي استفاده مي‌شود. از مثال‌هاي اين مورد مي‌توان به لوگو هاي متحرك و تيتراژ آغازين فيلم ها اشاره كرد.
    • استاپ موشن: تصاوير تهيه‌شده از اشيا در حالات متوالي كه پخش آن‌ها پشت سر هم منجر به القاي حس حركت تصوير مي‌شود.

    مزاياي استفاده از انيميشن براي مشاغل

    استفاده از انيميشن براي مشاغل مزاياي بسياري دارد و اهميت انيميشن ها را نشان مي‌دهد كه در زير آن ها مورد بررسي قرار مي‌دهيم.

    انتقال سريع پيام

    مردم در دنياي امروزي زندگي‌هاي بسيار شلوغي داشته و اكثرا وقت مطالعه‌ي تبليغ‌ها را ندارند. انيميشن‌هاي كوتاه يا استاپ‌موشن راهي ايده‌آل براي انتقال سريع پيام هستند. اين ويدئوهاي شش ثانيه‌اي نكات كليدي محصول را به خوبي برجسته‌كرده و به اطلاع بيننده مي‌رسانند؛ اين مورد به خصوص براي پيام‌هاي پيچيده‌تر حائز اهميت است. انيميشن توانايي جان بخشيدن به محصولات را دارد و باعث جذب بيننده توسط ظاهري ساده و شخصي‌سازي‌شده مي‌شود.

     آموزش در كنار سرگرمي

    در دنياي پراسترس امروزي همه به دنبال ساده‌ترين راه براي دريافت اطلاعات هستند. يكي از اين راه‌ها، استفاده از بستر تفريح و سرگرمي است. انيميشن منجر به پردازش آسان اطلاعات توسط كاربر شده و آن‌ها را از پيچيدگي‌هاي اضافي دور مي‌كند. با پيشرفت روزافزون فضاي مجازي، اخبار به سرعت منتقل مي‌شوند كه اين ويژگي براي انتقال تبليغات ويديويي بسيار مناسب است. هميشه اين مورد را در ذهن داشته‌باشيد كه هدف مردم از حضور در فضاي مجازي سرگرم شدن است و يكي از بهترين راه‌ها براي اين كار، استفاده از ويدئو است.

    انتقال احساسات

    انيميشن راهي عالي براي ايجاد ارتباطي احساسي با مشتري است. مردم با انيميشن به خوبي ارتباط برقرار مي‌كنند و تصاوير نشان داده‌شده را راهي براي سرگرمي و نه نوعي تبليغ مي‌دانند. نمادهاي انيميشني شركت‌هاي متفاوت هم از اين موضوع به خوبي استفاده مي‌كنند و ضمن قوي‌تر كردن اين ارتباط، بر تاثير تبليغات هم مي‌افزايند.

    نمايش هويت خود

    سوالات اوليه‌ي كاربران از مشاغل مختلف معمولا به يك شكل است: چه چيزي اين شركت را خاص مي‌كند؟ سود استفاده از اين محصول چيست؟ چه افرادي مشتريان آن هستند؟

    القاي حسي درست در اولين ارتباط يك ويژگي كليدي براي موفقيت است. انيميشن مي‌تواند پاسخ اين سوالات را به خوبي به كاربر برساند چرا كه در زمان شكست كلمات، هيچ‌چيز بهتر از ارائه‌ي تصويري از ايده‌ها نيست.

    تاثير بر روي تصميم مشتري

    ويدئوها و نمادهاي انيميشني تاثير زيادي بر خريدهاي مردم دارند. براي مثال Cornelius نام خروسي است كه مدت‌هاست نماد يك شركت كورن فلكس بوده‌است؛ انتخاب يك خروس به عنوان نماد، منجر به ايجاد ارتباط ميان محصول و صبح در ذهن بيننده مي‌شود و آن را به صبحانه‌اي ايده‌آل تبديل مي‌كند. همانطور كه مي‌بينيد هدف بسياري از تبليغ‌ها و اينگونه نمادها به معرفي محصول ختم نمي‌شود و در اصل ايده‌اي خاص را در ذهن بيننده كار مي‌گذارد. اين ايده در كنار آشنايي بيشتر مردم با شركت و محصولاتش منجر به افزايش نرخ فروش مي‌شود. در كل يكي از نقاط قوت اساسي انيميشن را مي‌تواند بي‌نيازي به زبان و نوشته و استفاده از زبان بين‌المللي تصاوير دانست كه جامعه‌ي تحت تاثير تبليغ را به شدت افزايش مي‌دهد.

    افزايش رتبه در آمار جستجو

    تصوير و ويدئو بخش‌هاي اساسي هر صفحه‌اي هستند و انيميشن‌ها هم با استفاده از اين دو مورد منجر به جان گرفتن سايت‌هاي مختلف مي‌شوند. استفاده‌ي صحيح از آن‌ها هم مي‌تواند باعث افزايش بازديد از سايت و در نتيجه بهبود رتبه در نتايج جستجوي موتورهاي جستجوي مختلف شود.

    به اشتراك‌گذاري آسان

    جذابيت هميشگي انيميشن‌ها باعث دست به دست شدن آن‌ها ميان كاربران مي‌شود و به اين ترتيب طول عمر و دوام اثر آن‌ها بسيار بالا مي‌رود. همچنين قرار دادن تبليغات در پلتفرم‌هاي مناسب نظير يوتيوب و Vimeo در كنار ديگر سايت‌ها مي‌تواند باعث ديده‌شدن بيشتر و درنتيجه به‌اشتراك‌گذاري بالاتر آن‌ها شود.

    سخن آخر در رابطه با اهميت انيميشن ها

    انيميشن هيچ خط پاياني ندارد و تنها فاكتور اصلي محدودكننده‌ي آن، خلاقيت سازنده است. استفاده‌ي صحيح از آن مي‌تواند به صورت همزمان منجر به فروش بيشتر، افزايش محبوبيت و سرگرمي كاربران شود. پس با توجه به اهميت انيميشن ها مي‌توانيد با طراحي يك انيميشن تبليغاتي يا سفارش آن باعث پيشرفت كسب و كار خود شويد.

  •  

     

     

     است. انيميشن ها مانند ساير رسانه هاي تصويري شامل صوت و تصوير هستند اما، به غير از صوت و تصوير ويژگي هاي خاص ديگري نيز دارند كه استفاده از آن ها را فراگير تر كرده است. در اين مطلب و مطلب بعدي به بيان اين ويژگي ها خواهيم پرداخت.

    ارتباط سريع تر با مخاطبان

    يكي از ويژگي هاي منحصربه فرد انيميشن، ارتباط بهتر و سريع تر با مخاطبان است. در دنياي امروز سرعت حرف اول را مي زند بسياري از تجارت ها زمان زيادي را در اختيار ندارند بلكه بايد بتوانند در زمان كوتاهي كه در اختيار دارند هم با مشتريان خود ارتباط برقرار كنند و هم بتوانند نسبت به رقباي خود در بازار پيشي بگيرند بنابر اين استفاده از انيميشني مناسب مي تواند بهترين راهكار تلقي شود. انيميشن ها در كوتاهترين زمان ممكن با مشتري ارتباط برقرار مي كنند و ويژگي هاي يك تجارت را به بهترين شكل ممكن به مشتري منتقل خواهند كر

     

     

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.