نكاتي مهم درباره طراحي سايت فروشگاهي

ي نويسنده همه چي نويس خوش ذوق

نكاتي مهم درباره طراحي سايت فروشگاهي

۱۸ بازديد

هيچ شكي نيست كه در دنياي امروز تجارت آنلاين و كسب و كار هاي اينترنتي با سرعتي باورنكردني در حال رشد هستند. اين روزها براي هر نيازي مي‌توانيد سري به اينترنت بزنيد و نياز خودتون را برطرف كنيد. روزگاري بود كه صحبت از دلايل شكست پروژه فروشگاه آمازون نقل محافل بود اما حال يكي از بالاترين برند هاي دنياست. در دهه اخير فروشگاه ها‌ي اينترنتي بيشتر و بيشتر شدند و داشتن فروشگاه اينترنتي يكي از اصلي ترين نياز هاي كسب و كار شماست. ما در اين مقاله قصد داريم به طور خلاصه مهمترين نكات طراحي سايت فروشگاهي را با شما در ميان بگذاريم.قبل از طراحي سايت فروشگاهي و در معرض عموم گذاشتن محصولات خود، بايستي يك سري نيازهاي اساسي اين حوزه و نكات طراحي سايت را در مد نظر قرار دهيد. تجربه‌ي كاربري يكي مهمترين آن نياز ها است. شما بايستي خود را جاي كاربران بگذاريد و به جاي آن‌ها فكر كنيد. اينكه صرفا محصولاتي را به صورت بي هدف در سايت بچينيد شمارا به موفقيت نمي‌رساند.فروشگاه اينترنتي بايد طراحي مناسبي داشته و دسترسي به بخش‌هاي مختلف سايت براي كاربران راحت باشد. جملات واضح و مفهوم باشند تا ابهامي براي كاربر ايجاد نشود. بيشترين نكاتي كه به آن خواهيم پرداخت مربوط به حوزه‌ي تجربه‌ي كاربري هستند.دومين نياز اساسي و از مهمترين نكات طراحي سايت فروشگاهي كه بايد مد نظر قرار گيرد بخش سئوي سايت است. سئو يعني بهينه‌سازي موتورهاي جستجو به زبان ساده يعني كاربران هنگام جستجو درباره‌ي كالا يا نياز مورد نيازشان با سايت شما روبرو شوند كه اين كار به كمك بالابردن رتبه‌ي گوگل و به كمك توليد محتواي مناسب و استفاده از كلمات كليدي بدست مي‌آيد.وقتي كاربران نياز خود را جستجو مي‌كنند با انبوهي از پيشنهادها از سوي موتورهاي جستجو روبرو هستند و در اين زمان يك يا دوجمله‌ي معرفي سايت شما تنها راه ارتباط شما با مشتريان احتمالي است . پس براي همين بهتر است در توصيف خدمات خود از جملاتي استفاده كنيد كه احساسات برانگيز باشد و كاربر را به سوي خود جلب كند. استفاده از جملات طولاني و با لحن جدي و خشك كاربران را از شما دور مي‌كند. شما در توليد محتوا و ارائه‌ي خدمات هم بايستي كاربران و هم گوگل را در نظر بگيريد. يك سايت عالي به اين دو نياز به خوبي پاسخ مي‌دهد و براي پاسخگويي به اين نيازها و داشتن يك وبسايت فروشگاهي موفق بايد به نكاتي توجه كرد كه در ادامه به صورت مفصل بحث و بررسي مي‌شود.اگر همچنان براي داشتن وبسايت قانع نشده ايد به شما توصيه مي‌كنيم تا از مقاله “۱۰ دليل براي اينكه به وبسايت نياز داريد” ديدن كنيد. 
طراحي سايت فروشگاهي 
 سرعت بالا يكي از مهمترين نكات طراحي سايت فروشگاهي استاولين موردي كه كاربر انتظار دارد و بسيار بديهي است بالا بودن سرعت لود شدن سايت است. اگر براي خريد يك لباس به يك سايت فروشگاهي مراجعه كنيد انتظار براي ظاهر شدن عكس‌ها و بالا آمدن سايت و انجام مراحل پرداخت بسيار طاقت فرسا خواهد بود و كاربر به راحتي در بخاطر تعلل حتي چند ثانيه ممكن است سايت شما را ببندد و به سايت رقيب شما را باز كند. بنابراين بايد در طراحي سايت توجه داشت كهقالب سايت سنگين نباشد.برنامه نويسي بهينه  باشداز پلاگين‌هاي اضافه استفاده نشودحجم عكس ها و ويديو ها كم باشداز سرويس هاستينگ پر سرعت و معتبر استفاده شودكه همه و همه مي‌تواند حجم سايت را كاهش دهد و سرعت بالا لود آن را بهتر كند.طراحي  ريسپانسيوطبق آماري كه شركت گوگل ارائه داده ۵۰% جستجوهاي صورت گرفته و سايت‌هاي بازديد شده از طريق موبايل بوده‌اند. اين نكته اهميت ريسپانسيو بودن سايت را نشان مي‌دهدريسپانسيو بودن يه زبان ساده يعني طراحي شما بايد به گونه‌اي باشد كه در قالب‌هاي مختلف بگنجد. فارغ از اينكه بيشتر مراجعه كنندگان به سايت شما از طريق موبايل به شما لينك مي‌شوند موتور جستجوي گوگل نيز سايت‌هاي ريسپانسيو را در نتايج جستجو بالاتر از سايت‌هاي معمولي قرار مي‌دهد و اين گام مهمي در بهبود استراتژي سئوي سايت فروشگاهي‌تان محسوب مي‌شود. 
سرچ با موبايل 
 داينميك بودن سايتداينميك به صورت لغوي به معناي پويا و متحرك است كه در برابر واژه‌ي استاتيك قرار مي‌گيرد. وبسايت شما زماني پويا تلقي مي‌شود كه امكان توسعه و بهبود داشته باشد مثلا اضافه شدن قسمت وبلاگ يا خدمات جديد.اين پويايي مي‌تواند در ظاهر وبسايت نيز در نظر گرفته شود. سايت‌هاي فروشگاهي برتر معمولا از يك قالب شناور استفاده مي‌كنند كه چندين مطلب و خدمات براي كاربر نمايش داده مي‌شوند و هر بار اين خدمات و پيشنهادات سايت با پيشنهادات جديد جايگزين مي‌شود و براي كاربر مراجعه‌ي هرروزه به اين سايت تكراري نباشد. نشان دادن جديدترين مطالب وبلاگ دربالاي سايت و معرفي داغ ترين و پرمخاطب ترين محصولات و خدمات نيز از جمله ترفندهاي مفيد براي جذابيت سايت شما و كشش بيشتر مشتريان براي جستجو در بين خدمات شماست.وبلاگ از اساسي ترين نياز ها در طراحي سايتوبلاگ شما مانند يك مجله‌ي اختصاصي روشي براي ارتباط با كاربران است. شما در وبلاگ خود مي‌توانيد مطالب آموزشي، راهنما و نقد و بررسي‌هاي كامل تري ارائه دهيد كه باعث مي‌شود اعتماد كاربران نيز بيشتر جلب شود. وبلاگ باعث مي‌شود مطالب سايت شما فقط به معرفي بسنده نشود و بتوانيد محتوايي گسترده تر توليد كنيد كه موجب توسعه‌ي كسب و كار و ارتباط با مشتريان مي‌شود. طراحي ظاهري سايت فروشگاهي مهمترين فاكتور براي طراحي سايت سادگي و ظرافت است. كاربر شما هنگام مراجعه به سايت نبايد گيج و سردرگم شود و بايست به راحتي نيازهاي خود را پيدا و جستجو كند. مطالب و خدمات ارائه شده‌ي سايت شما بايد يك سلسه مراتب دسته بندي منظم و قابل فهم داشته باشند و باكس جستجو نيز در ديد كاربر قرار گيرد و باكس جستجو نيز به گونه اي طراحي شود كه هنگام جستجوي كاربر نتايج اوليه را نشان دهد.اهميت جذابيت ظاهري سايت نيز بر كسي پوشيده نيست. تصاوير كه در سايت آپلود مي‌شوند بايد بالاترين كيفيت ممكن را داشته باشند و تنوع آن‌ها نيز براي كاربران مهم است. تصاوير گوناگون از يك محصول از زواياي مختلف با كيفيت بالا كه قابليت بزرگنمايي زيادي دارد به كاربر اين حس را القا مي‌كند كه آن را در دست خود گرفته و آن را نگاه مي‌كندقسمت قرار گيري دسته بندي‌ها، جاي قرار گيري لوگو در سايت، استفاده از حداقل ۳ فونت جذاب براي مطالب سايت و همچنين انتخاب رنگ مناسب موارد مهم ديگري است كه در طراحي ظاهري سايت بايد به آن توجه داشت كه همين مورد آخر كه به ظاهر ساده است اما بحث روانشناسانه ايست كه بايد نسبت به خدمات سايت رنگ مرتبطي را پيدا كنيد.در ادامه به شما توصيه ميكنيم تا از مقاله “طراحي رابط كاربري جذاب”  ديدن كنيد 
پشتيباني مشتري 
 روند خريد و پرداخت در سايت فروشگاهي يكي از مهمترين نكات طراحي سايت فروشگاهي، روند خريد و پرداخت محصول مي‌باشد، تصور كنيد كاربري كه به سايت شما مراجعه كرد و از كيفيت خدمات شما راضي بود حال اقدام به خريد كالاي مورد نظر خود مي‌كند اما با فرآيند پيچيده و پر ابهامي مواجه مي‌شود، اينجاست كه تمام رشته هاي شما پنبه مي‌شود!كاربر انتظار دارد مسير نهايي كردن خريد راحت و بدون پيچيدگي باشد و بتواند خريدهاي خود را بازرسي كند. پس حتما اين امكان را فراهم كنيد كه كاربر در هر لحظه بتواند سبد خريد خود را مشاهده كند و مراحل پرداخت به صورت سلسه مراتب منظم و بدون پيچيدگي و در كوتاه ترين زمان ممكن انجام پذيرد. پس از تسويه حساب و نهايي شدن سفارش، اطلاعات پيگيري سفارش و گزارش لحظه به لحظه از روند ثبت، بسته بندي و ارسال سفارش بايستي براي كاربر فراهم شودخدمات پس از فروش شما كاربران و مشتريانتان يك بار مصرف نيستند! شما آنها را تنها براي يك معامله نمي‌خواهيد.كاربران نيز تنها يك بار براي بر طرف كردن نيازهايشان به سراغ فروشگاه هاي اينترنتي نمي‌آيند. اين ارتباط هميشگي است اما نكته‌اي كه وفاداري مشتري را برايتان به ارمغان مي آورد، نشان دادن حسن نيت و وفاداري از جانب خودتان است. امكان پشتيباني آنلاين يا آفلاين در سايت و آسان بودن راه ارتباطي تلفني و اينترنتي با سايت اعتماد كاربر را جلب مي‌كنداين كار نشان ميدهد كه شما همواره با آن‌ها هستيد و در صورت بروز مشكل به ياري‌شان مي آييد. اين اعتماد كه ايجاد شد امكان ملاقات مجددتان دور از ذهن نيست. با ارتباط با مشتريان امكان بررسي بازخوردها، نظرات، پيشنهادات و انتقادات به دست مي‌آيد كه به بهينه سازي خدمات سايت شما كمك مي‌كند.كلام آخرطراحي سايت فروشگاهي از مهمترين اقدامات يك كسب و كار آنلاين مي‌باشد و اجراي صحيح اون نياز به وقت و دقت زيادي دارد.اگر قصد راه‌اندازي يك وب سايت را داريد اما مهارت لازم براي اجراي اون را نداريد، مجموعه پيشگامان يكي از بهترين گزينه‌هاي پيش روي شماست، تمام نكات طراحي سايت و اصول مهم آن كه در اين مقاله‌ي آموزشي گفته شده، در خدمات پيشگامان مو به مو رعايت شده است و شما مي‌توانيد از كيفيت وب سايت خود مطمئن باشيد. سايت شما در بالاترين نتايج موتورهاي جستجو قرار خواهد گرفت و كاربران شيفته‌ي طراحي و محتواي آن خواهند شد.از شما ممنونيم كه اين مقاله را تا آخر مطالعه كرديد، حال از شما ميخوايم تا نظرات خودتون و نكاتي كه فكر مي‌كنيد رعايت اون در طراحي سايت ضروريست رو با ما در قصد كامنت به اشتراك بذاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.