تعرفه و هزينه طراحي بيلبورد تبليغاتي چقدر است ؟

۱۹ بازديد

طراحي بيلبورد تبليغاتي

بيلبورد يا آگهي‌نما (مصوبه فرهنگستان زبان)، به تابلوي بزرگي گفته مي‌شود كه فضاي مناسبي براي نصب آگهي، در اختيار دولت، صنعتگران و عرضه كنندگان كالا مي‌گذارد. بطور كلي بيلبورد به هر فضاي خارجي كه امكان نصب آگهي بر آن باشد اطلاق مي‌شود. اما امروزه، بيشتر به معناي تابلوهاي بسيار بزرگ و نورپردازي شده ‌است كه بر پايه‌هاي بلندي قرار گرفته و از فواصل دور قابل ديده شدن هستند.

امروزه آگهي نما ها مجموعه‌اي از تصاوير بزرگ هستند، ممكن است بعضي از آنها مضحك، عجيب و غريب و گاهي كنايه آميز به نظر آيند. ما به عنوان بيننده مي‌توانيم ديدگاه‌هاي مختلفي نسبت به هر آگهي نما داشته باشيم اما اين واقعيت را نمي‌توان انكار كرد كه بيلبوردها، نماد جريان دائمي و روان زندگي هستند.

ساخت اين دسته از تبليغات شهري و جاده‌اي نيازمند تسلط بر اصول طراحي بيلبورد تبليغاتي مي‌باشد كه در صورت پيروي از آنها، بيلبورد توليد شده بازدهي بهتري خواهد داشت.

امروزه تبليغات محيطي به عنوان راهي براي سرمايه گذاري بر روي افكار مردم شناخته مي‌شود؛ راه‌حلي نوين كه صاحبان كسب و كار را قادر مي‌سازد تا نام خود را در ناخودآگاه مردم ثبت كرده و در نتيجه به برند شدن خود كمك كنند. تا چندي پيش تبليغات شهري تنها به طراحي بيلبورد تبليغاتي ، مبلمان شهري و CLB ها خلاصه مي‌شد؛ اما امروزه روش‌هاي به‌روزتري براي تبليغات محيطي و طراحي بيلبورد شهري ارائه مي‌شوند و اين گستردگي موجب شده است كه تبليغات امروزي بازدهي بالاتر و مطلوب‌تري نسبت به ساير تبليغات محيطي قديمي داشته باشند؛ يكي از اساسي‌ترين فاكتور‌ها براي تبليغات مطرح شده، دانستن چندين قانون طراحي بيلبورد تبليغاتي مي‌باشد كه به ايده‌پردازي بي‌سابقه و جديد شركت‌ها كمك شاياني مي‌كند. در ادامه به چند اصل مفيد در طراحي بيلبورد تبليغاتي اشاره خواهيم كرد كه موجب افزايش شناخت شما با اين موضوع خواهند شد

 

قيمت طراحي بيلبورد () به چه صورتي محاسبه مي‌شود؟ تعرفه طراحي بيلبورد همان ميزان هزينه‌اي است كه يك طراح بيلبورد در ازاي ساخت و ارائه خدمات بيلبورد دريافت مي‌كند. موارد و پارامترهايي وجود دارد كه تاثير مستقيمي در هزينه نهايي ساخت بيلبورد مي‌گذارد كه از جمله اين موارد تاثير گذار در قيمت ديزاين بيلبورد را مي‌توان موارد زير در نظر گرفت. اگر نمي‌دانيد بيلبورد چيه و چه كاركردي دارد بيش از خواندن در رابطه با قيمت مقاله لينك شده را بخوانيد.

  • نوع طراحي گرافيك بيلبورد
  • جنس بيلبورد
  • اندازه بيلبورد
  • طراح گرافيست
  • نوع مدل بيلبورد
  • شركت طراحي كننده
  • نوع چاپ و پرينت بيلبورد

عوامل تاثيرگذار در قيمت طراحي بيلبورد

طراحي بيلبورد راه‌كاري عالي براي سرمايه‌گذاري بر روي افكار مشتريان بالقوه و تبديل آن‌ها به مشتري بالفعل است. براي اين‌كه بتوانيد برند خود را در ناخودآگاه جامعه هدف حك كرده و فروش‌تان را افزايش دهيد، نخست بايد برنامه‌ريزي نماييد و بودجه‌اي را براي طراحي تخته اعلانات درنظر بگيريد. به منظور آشنايي شما عزيزان مهم‌ترين عوامل موثر بر قيمت ديزاين انواع بيلبورد تبليغاتي از جمله طراحي گرافيكي بيلبورد ميني را بيان خواهيم كرد.

  • ميزان حرفه‌اي بودن طراحي

اين‌كه طراحي بنر، بيلبورد و ساير ابزارهاي تبليغاتي از نظر كيفيت در چه سطحي قرار داشته باشد، يكي از مهمترين فاكتورهاي تاثيرگذار بر قيمت است. زيرا ديزاين‌‌هاي حرفه‌اي توسط گرافيست‌هاي باتجربه و حاذق انجام مي‌شود كه با تمامي بخش‌هاي بيلبورد آشنايي كامل دارند و در نتيجه اين افراد دستمزد گران‌تري نيز دارند. گاهي هم اوقات شركت ارائه دهنده خدمات با توجه به بودجه مشتري از قالب‌هاي آماده براي بيلبورد تبليغاتي استفاده مي‌كند كه در چنين مواقعي هزينه طراحي بيلبورد تا حد زيادي كاهش مي‌يابد. كنار هم قرار دادن عناصر بصري در طراحي بيلبورد با تاثيرپذيري بالا در ذهن مخاطب تنها از گرافيست‌هاي ماهر برمي‌آيد.

  • مدت زمان تحويل پروژه

مدت زماني كه تحويل پروژه به طول مي‌انجامد در تعرفه طراحي تخته اعلانات تاثير دارد. تحويل سريع به معناي آن است كه كارشناسان بايد بدون وقفه و به صورت فشرده كار كنند و سريع‌تر به مرحله چاپ كردن بيلبورد برسند كه اين امر موجب افزايش دستمزد آن‌ها مي‌شود.

  • درج لوگو در بيلبورد

حك كردن آرم تجاري در بيلبورد ديواري هزينه ديزاين آن را بالا مي‌برد؛ چون در اين حالت تيم كارشناسي بايد مدت زماني را صرف طراحي لوگو نمايند. نرم افزارهاي طراحي بيلبورد نيز در اين ميان نقش زيادي در تعرفه پرداختي دارد. كيفيت بالا طراحي در كنار درج لوگو در بيلبورد نياز به نرم افزارهاي پيشرفته طراحي دارد. مي‌توانيد در جلسه مشاوره ديزاين بيلبورد از طراح بپرسيد كه نياز به درج لوگو در بيلبورد هست يا خير.

  • تعداد آيتم‌هاي به كار رفته در بيلبورد

اگر بخواهيد در بيلبورد شعار تبليغاتي و تصاوير باكيفيت هم به كار رود، بايد هزينه بيشتري را پرداخت نماييد. توجه كنيد كه اين موارد بايد در فايل قرارداد سفارش بيلبورد معمولا گرافيست‌‌هاي خلاق از شعار تبليغاتي كوتاه و واضح استفاده مي‌كنند تا پيام برند به سهولت به مخاطب منتقل شود.

همچنين درج عكس‌هاي باكيفيت در طراحي بيلبورد باعث مي‌شود كه توجه افراد در معابر و خيابان‌ها جلب طراحي بيلبورد عابر پياده شود. از آنجا كه گرافيست بايد مدتي با نرم افزارهاي گرافيكي كار كند تا بتواند اين تصاوير را ديزاين نمايد، مطمئناً نرخ نهايي تحت تاثير قرار مي‌گيرد.

  • محل نصب بيلبورد

سن، جنسيت و حتي سطح درآمد افرادي كه در محل قرارگيري و نصب بيلبورد سكونت دارند يا از آن منطقه عبور مي‌كنند در هزينه نهايي بيلبورد تاثير دارد. اگر بيلبورد در مكاني نصب شود كه بازديدكننده‌هاي آن بيشتر از افراد و خانواده‌هاي با درآمد بالا باشد، احتمالاً هزينه بيشتري دارد.

  • متريال ساخت بيلبورد

مقدار و نوع متريالي كه براي ساخت بيلبورد مورد استفاده قرار مي‌گيرد در هزينه نهايي طراحي بيلبورد تاثير دارد. معمولا بيلبوردهاي فيزيكي از يك ماده پلاستيكي به نام وينيل ساخته مي‌شوند. طراحي بيلبورد چهاروجهي ساعت گردان هزينه بيشتري از يك بيلبورد ميني و كوچك دارد زيرا حجم طراحي نيز به نسبت گسترده‌تر مي‌شود.

  • نوع بيلبورد تبليغاتي

معمولا بيلبوردهاي كلاسيك مثل بيلبورد سه بعدي(3D) هزينه كمتري نسبت به بيلبوردهاي ديجيتال و بيلبوردهاي متحرك و سيار دارند و مزيت بيلبوردهاي كلاسيك نسبت به بيلبوردهاي ديجيتال اين است كه مواردي چون قطع برق باعث از كار افتادن آن نمي‌شود.

  • ايمپرشن بيلبورد

ايمپرشن يا تعداد بازديد بيلبورد بسته به محل قرارگيري بيلبورد، اندازه بيلبورد و محدوديت‌هاي ترافيكي و سرعت متفاوت است. مثلا طراحي بيلبورد در استان تهران كه از ترافيك بالايي برخوردار است نسبت به شهرهاي كوچك هزينه بيشتري دارد.

  • مدت زمان نمايش بيلبورد

يك بيلبورد تبليغاتي معمولاً هميشه روشن نيست و به اجاره داده مي‌شود. در نتيجه مشتري هر ماه هزينه پرداخت مي‌كند.بسته به مدت زماني كه قرار است بيلبورد و اجزا سازنده بيلبورد در معرض نمايش مخاطبان قرار بگيرد، قيمت تعيين مي‌شود. بيلبوردها معمولاً بين چهار هفته تا چند ماه اجاره داده مي‌شوند.

 

هزينه تبليغات در بيلبوردهاي ديجيتال چقدر است؟

هزينه تبليغات در بيلبوردهاي ديجيتال مي تواند بسته به مكان متفاوت باشد، اما بايد انتظار داشته باشيد كه ماهيانه بين 28تا 29 ميليون يا بيشتر پرداخت كنيد. اگر از بيلبورد چرخشي استفاده كنيد كه در آن فضا را با ساير شركت‌ها از طريق تبليغات ديجيتال چرخشي به اشتراك گذاشته مي‌شود، هزينه كمتري دارد.

بيلبورد تبليغاتي

آيا بيلبوردها ارزش اقتصادي دارند؟

طراحي و سرويس اجاره بيلبورد براي رستوران‌ها و مغازه‌ها سود بيشتري نسبت به مشاغل خدماتي دارد. بر اساس اهداف شركت و بودجه تبليغاتي ببينيد كه هزينه بيلبوردها به‌صرفه هست يا خير.

قيمت طراحي بيلبورد تبليغاتي

در خصوص قيمت طراحي بيلبورد تبليغاتي گرافيك نيز مي‌توان گفت: همه چيز به خواسته متقاضيان و سفارش‌هايي كه به طراح مي‌دهند بستگي دارد! اما قبلا بررسي عوامل موثر بر قيمت بيلبورد اجازه دهيد توضيحي درمورد بيلبورد داشته باشيم؛

تبليغات بيلبورد فرآيند استفاده از يك آگهي چاپي در مقياس بزرگ براي بازاريابي يك شركت، نام تجاري، محصول، خدمات يا كمپين است. بيلبوردها معمولاً در مكان هاي پرتردد مانند كنار بزرگراه ها و شهرها قرار مي گيرند، بنابراين بيشتر رانندگان و عابران پياده آن ها را مي بينند. تبليغات بيلبورد براي برندسازي كسب و كار، محصول، كمپين شما و ماندن در ذهن مردم بسيار موثر است. از آنجايي كه بيلبوردها در مناطق شلوغ قرار دارند، بيشترين ترافيك را در مقايسه با ساير روش هاي بازاريابي خواهند داشت.

امروزه تبليغات محيطي به عنوان راهي براي سرمايه گذاري بر روي افكار مردم شناخته مي شود. راه حل جديدي كه صاحبان مشاغل را قادر مي سازد نام خود را در ناخودآگاه افراد ثبت كنند و در نتيجه به برندسازي آنها كمك كنند. امروزه روش هاي به روز تري براي تبليغات محيطي و طراحي بيلبوردهاي شهري ارائه مي شود و همين گسترش باعث شده است كه تبليغات امروزي نسبت به ساير تبليغات محيطي قديمي بازدهي بالاتر و مطلوب تري داشته باشد.

براي دريافت ليست قيمت و تعرفه طراحي گرافيك در پارت انيميشن به آدرس زير مراجعه كنيد :

https://partanimation.com/design-of-advertising-billboards/

انواع مختلف بيلبورد

  • تابلوهايي كه در مكان هاي بزرگ مانند بزرگراه ها نصب مي شوند و بيشتر مستطيل هستند.
  • تابلوهايي كه در پياده روها نصب مي شوند و چون فضاي كمتري دارند به صورت عمودي طراحي مي شوند.
  • تابلوهاي نصب شده در راهروها يا آسانسورها و ….

نكات كليدي براي طراحي بيلبورد خلاقانه به همراه كاهش هزينه طراحي بيلبورد

قبل از هر اقدامي بهتر است مشخص كنيد كه چه چيزي را مي خواهيد در معرض ديد عموم قرار دهيد؟ يك محصول خاص يا فقط يك نام تجاري؟ براي پاسخ به چنين سوالي بهتر است به محل نصب بيلبورد تبليغاتي خود توجه كنيد؛ به عنوان مثال براي استفاده از بيلبوردهاي نصب شده در بزرگراه ها بهتر است نام برند خود را هدف قرار دهيد، در اين صورت مي توانيد با استفاده از چند روش تبليغاتي از ديده شدن بيلبورد خود مطمئن شويد.

  • طراحي و خلاقيت

اولين و مهمترين چالش پيش روي شما براي قيمت طراحي بيلبورد تبليغاتي و طراحي هويت بصري به صورت خلاقانه و هدفمند است كه بايد به آن توجه مضاعف داشته باشيد. پيشنهاد مي شود حتي اگر قصد داريد برند خود را به عموم مردم نشان دهيد، بايد محصول خود را به شكلي خلاقانه روي بيلبورد قرار دهيد و به مردم بگوييد كه قصد داريد چه خدمات يا محصولي را به آنها ارائه دهيد.

براي اطمينان از جديد بودن طرح‌هايتان، مي‌توانيد از رقباي خود تجربه كسب كرده‌ و استفاده كنيد يا از ايده پردازاني كه با طرح‌هاي نوآورانه آشنايي دارند كمك بگيريد.

  • محدوديت استفاده از كلمات در طراحي بيلبورد

يكي از فاكتور هاي قيمت طراحي بيلبورد تبليغاتي محدوديت استفاده از كلمات در طراحي بيلبورد ميباشد. با توجه به اطلاعات به دست آمده بايد بدانيد كه تنها 7 تا 10 ثانيه فرصت داريد تا بيلبورد تبليغاتي خود را در معرض ديد عموم قرار دهيد. حال سوال اين است كه چگونه مي توانيم مطمئن شويم كه مردم بيلبورد را مي بينند؟ پاسخ به اين سوال در طراحي خلاقانه و ساده خلاصه مي شود.

استفاده از جلوه هاي بصري در كنار كلمات ساده و خواندني بهترين راه حل پيشنهادي براي طراحي خلاقانه بيلبورد است. با توجه به اينكه تنها 7 تا 10 ثانيه زمان داريد تا نظر مخاطب را جلب كنيد. براي استفاده از محتواي متني بايد توضيحات و نوشته خود را در 8 تا 10 كلمه خلاصه كنيد.

توجه داشته باشيد كه اين مورد شامل: نام تجاري، شماره تماس و ساير روش هاي ارتباطي است كه بايد در بيلبورد شما ذكر شود.

 از عناصر موثر در قيمت طراحي بيلبورد تبليغاتي اندازه تصاوير ميباشد. استفاده از فونت هاي پيچيده و ناخوانا را فراموش كنيد. مهم نيست كه فونت شما چقدر جذاب باشد! مهم است كه از فونت هاي ساده، خوانا و پررنگ استفاده كنيد. به طور كلي، اندازه كلمات و جملات مورد نظر شما بايد به اندازه اي باشد كه به راحتي از فاصله دور ديده شود.

علاوه بر اين بايد بدانيد كه نام برند بايد بزرگتر از ساير عناصر بيلبورد تبليغاتي شما باشد. در واقع اين نكته را مي توان يكي از مهم ترين اصول قيمت طراحي بيلبورد تبليغاتي دانست زيرا با استفاده از فونت مناسب مي توان موضوع مورد نظر خود را توضيح داد.

موضوع مهم بعدي مربوط به تصاوير است. مي توان گفت استفاده از تصاوير خلاقانه و خيره كننده تاثير بسزايي در ديده شدن بيلبورد تبليغاتي شما دارد.

براي انتخاب تصوير مورد نظر خود پيشنهاد مي شود استفاده از تصاوير دانلود شده را فراموش كنيد! با استفاده از تصاوير دانلود شده و غير واقعي ديده شده كه نه تنها جلب توجه نمي كنيد، بلكه آنها را از برند خود دور خواهيد كرد. به طور كلي مي توان گفت: تصوير بيلبورد شما بايد ساده، كم جزئيات و در عين حال جذاب باشد.

 

  • طرح دلخواه خود را فراموش كنيد!؟؟

يكي از مهم ترين نكاتي كه اغلب صاحبان مشاغل به آن توجه نمي كنند؛ در نظر نگرفتن افراد عموم جامعه است! در واقعه مهم نيست طرح مورد علاقه شما چيست؟ بايد بدانيد كه هدف از طراحي بيلبورد جلب توجه عموم است.

  • مهم، كليدي و اساسي؛ انتخاب رنگ بيلبورد تبليغاتي

توجه داشته باشيد كه انتخاب رنگ مناسب يكي از مهم ترين عواملي است كه بر روي ديد قيمت طراحي بيلبورد تبليغاتي شما تاثير مي گذارد و بخش زيادي از اصول طراحي بيلبورد تبليغاتي را به خود اختصاص مي دهد. براي انتخاب رنگ براي طراحي بيلبورد استفاده از رنگ هاي متضاد و روشن بهترين انتخاب براي شماست.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.