مزاياي شغل توليد محتواي اينستاگرام چيست ؟

ي نويسنده همه چي نويس خوش ذوق

مزاياي شغل توليد محتواي اينستاگرام چيست ؟

۱۵ بازديد

مزاياي شغل توليد محتوا اينستاگرام

شغل توليد محتوا اينستاگرام يكي از شغل ‌هاي پر درآمد در دنياي امروز مي‌باشد. شبكه‌ هاي اجتماعي در حال حاضر تاثير بسيار زيادي در گسترش بيزينس ها دارند.

 توليد محتواي مناسب

در كشور ما ايران نيز بسياري از افراد از اين بستر بهره مي‌برند. اينستاگرام يك پلتفرم بسيار مناسب و تاثير گذار براي كسب ‌و كار هايي است كه مي‌خواهند با كمترين هزينه ‌ها بيشترين پيشرفت را داشته باشند. در اينستاگرام ميتوان به راحتي با جامعه هدف ارتباط تاثيرگذاري گرفت و با توليد محتواي مناسب در اين شبكه مجازي معروف شد و درآمد كسب كرد. 

مزاياي شغل محتوا نويسي

شبكه اجتماعي اينستاگرام داراي پلتفرم‌ هاي بسيار مناسب و تاثير گذاري است. همين موضوع مي‌تواند باعث شود يك كسب ‌و كار به ‌صورت رايگان و با كمترين هزينه‌ ها فعاليت خودش را به نمايش بگذارد. اگر در كنار شبكه اجتماعي اينستاگرام، از يك سايت بهره گرفته شود؛

مي‌توان توقع داشت كه در صورت اقدامات تبليغاتي درست، در كوتاه‌ترين مدت ‌زمان ممكن يك كسب ‌و كار به نقطه‌اي ‌از پيشرفت كه مي‌خواهد برسد. ما در ادامه اين مطلب قصد داريم براي شما در رابطه با مزاياي شغل محتوا نويسي در اينستاگرام صحبت كنيم و بگوييم كه شما چگونه مي‌توانيد با توليد محتوا در اين شبكه اجتماعي براي خود كسب درآمد كنيد. 

 بررسي مزاياي شغل توليد محتوا اينستاگرام 

منعطف بودن روش درآمد

اولين مورد از مزاياي شغل توليد محتوا اينستاگرام منعطف بودن روش درآمد مي‌باشد. شما در اينستاگرام مي‌توانيد با توجه به سليقه خودتان در زمينه‌ هاي گوناگون فعاليت نماييد. فعاليت در هر كدام از اين زمينه ‌ها دستمزد و درآمد مختص به خودش را دارد.

اين موضوع به اين معني است كه براي مثال توليد محتواي طنز درآمد بيشتري نسبت ‌به توليد محتواي مربوط به تكنولوژي دارد. يا براي مثال توليد محتواي آموزشي راحت‌تر باعث جذب فالوور مي‌شود. همين موارد باعث مي‌شوند تا شما با تحقيق و جستجو متوجه شويد كه مي‌توانيد در كدام حوزه از شغل توليد محتوا اينستاگرام فعاليت داشته باشيد. 

 درخواست توليد محتوا

در مرحله بعد مي‌توانيد با ارتباط گرفتن با افرادي كه در اين زمينه‌ ها فعاليت مي‌كنند، درخواست توليد محتوا بدهيد و با آن ها شروع به كار كنيد. توجه كنيد كه شايد در اولين رويارويي، اين منعطف بودن زياد به چشم شما نيايد. اما هنگامي ‌كه شما كار خود را شروع كنيد متوجه خواهيد شد كه چقدر به منعطف بودن حوزه فعاليت نياز داريد.

علاوه ‌بر اين‌ كه شما مي‌توانيد با فعاليت در حوزه‌ هاي گوناگون دستمزد هاي متفاوتي دريافت كنيد، شانس اين ‌كه شما در زمينه مورد علاقه خودتان فعاليت داشته باشيد نيز بالاتر مي‌رود. همين موضوع باعث مي‌شود تا اين ويژگي از شغل توليد محتواي اينستاگرام بيشتر به چشم بيايد.

 آزادي بيشتر 

از ديگر مزاياي شغل توليد محتوا اينستاگرام آزادي بيشتر مي‌باشد. البته اين ‌مورد به‌ طور كلي در زمينه مزاياي كسب‌ و كار هاي فريلنس قرار مي‌گيرد. اما به ‌هر حال بد نيست كه كمي در رابطه با اين ويژگي نيز براي شما صحبت كنيم. شما با انتخاب شغل توليد محتوا اينستاگرام مي‌توانيد مديريت زمان را به ‌طور كامل در اختيار خود داشته باشيد.

اين شما هستيد كه انتخاب مي‌كنيد در چه زماني از طول  روز كار كنيد، كي بخوابيد، كي استراحت كنيد، و كي به  تفريحات خود برسيد. اگر دوست داريد مي‌توانيد روز ها بخوابيد و شب‌ ها به كاركردن بپردازيد. هيچ ‌گونه محدوديتي در اين زمينه براي شما وجود ندارد‌‌. اين ويژگي يكي از بهترين مزاياي شغل توليد محتواي اينستاگرام مي‌باشد. 

شغل‌ هاي فريلنسر

اين ‌كه شما بدانيد  اختيار روزتان به ‌طور كامل دست شماست، علاوه‌ بر راحت‌تر كردن روند كار، مي‌تواند باعث ايجاد حس خوبي در شما شود. پس اگر جزو آن دسته از افرادي هستيد كه دوست نداريد يك كار منظم داشته باشيد، انتخاب شغل‌ هاي فريلنسر، از جمله شغل توليد محتوا  INSTAGRAM  مي‌تواند شما را به تمامي اهدافتان برساند.

 

البته به اين‌ موضوع توجه داشته باشيد كه در اختيار بودن به اين معني نيست كه شما تمام طول روز در حال استراحت كردن هستيد. شما به‌ هر حال وظايفي را بر عهده داريد كه بايد اين وظايف را به انجام برسانيد. اما اين خودتان هستيد كه انتخاب مي‌كنيد چه ساعتي از طول روز كار كنيد. 

 كسب درآمد اصولي 

از ديگر مواردي كه مي‌تواند در دسته مزاياي شغل توليد محتوا اينستاگرام قرار بگيرد كسب درآمد به‌ صورت اصولي مي‌باشد‌. اين‌ موضوع به اين معني است كه اگر شما به قوانين اينستاگرام دقت و توجه داشته باشيد، مي‌توانيد با استفاده از اين قوانين به ‌راحتي به جذب مخاطبين بپردازيد‌‌. اگر شما الگوريتم‌ هاي اينستاگرام را به‌ طور كامل بشناسيد و با نحوه كاركردن آن‌ ها آشنا باشيد؛

كمترين و كوتاه‌ترين متن‌ ها

مي‌توانيد حتي با ساده‌ترين كار ها و راحت‌ترين اقدامات پاسخ‌ هاي شگفت ‌انگيزي از اينستاگرام بگيريد و فالوورها و لايك ‌هاي خودتان را تا آن‌ جا كه مي‌توانيد افزايش دهيد. به‌ طور كلي در اينستاگرام محتوا هاي متني در حجم ‌هاي بسيار پاييني به اشتراك گذاشته مي‌شوند. همين موضوع باعث مي‌شود تا شما به ‌عنوان يك نويسنده كه در شغل توليد محتوا اينستاگرام فعاليت داريد، بتوانيد با كمترين و كوتاه‌ترين متن‌ ها در سريع‌ترين زمان، يك پيج را به پيشرفت مد نظرش برسانيد. 

درآمد از اينستاگرام 

البته به اين ‌موضوع توجه داشته باشيد كه درآمد از اينستاگرام زماني براي شما راحت خواهد شد كه شما تمام الگوريتم ‌ها را بشناسيد. اما شناخت تمام الگوريتم ‌ها هميشه كافي نيست. برخي از الگوريتم‌ هاي اينستاگرام با گذشت زمان تفاوت‌ هايي مي‌كنند و با آپديت هاي اينستاگرام ممكن است كه نحوه كار اين الگوريتم ‌ها كمي تغيير كند.

 الگوريتم ‌هاي اينستاگرام

شما به ‌عنوان فردي كه در شغل توليد محتوا اينستاگرام فعاليت داريد؛ بايد سعي كنيد كه به ‌طور كامل از كوچك‌ترين تغييرات الگوريتم‌ هاي اينستاگرام نيز آگاهي داشته باشيد تا بتوانيد با تسلط و دقت بيشتري محتوا هايي را توليد كنيد كه مطابق اين الگوريتم‌ ها هستند. توجه كنيد كه حتي كوچك‌ترين ناهماهنگي با الگوريتم ‌هاي اينستاگرام مي‌تواند تأثيرات بسيار مخربي روي يك پيچ بگذارد. پس براي جلوگيري از اين مشكل سعي كنيد كه همواره خودتان را با الگوريتم هاي اينستاگرام همراه نگه داريد.

 فرد توليد كننده  محتوا

بعد از صحبت در رابطه با اين نكات، شايد براي شما نيز اين سوال پيش ‌آمده باشد كه اصلا چگونه مي‌توان از شغل توليد محتوا اينستاگرام درآمد داشت. شما مي‌توانيد به‌ صورت شخصي در اينستاگرام به‌ دنبال كار بگرديد، يعني پيج هاي گوناگون ارتباط بگيريد. در اين شرايط اگر اين پيج ‌ها به فرد توليد كننده  محتوا نياز داشته باشند، همكاري با شما را آغاز مي‌كنند.

به‌ دنبال آگهي ‌ها بگرديد

همچنين شما مي‌توانيد از طريق بستر هايي كه در آن‌ ها آگهي منتشر مي‌شود نيز اقدام كنيد و  به‌ دنبال آگهي ‌هايي بگرديد كه به محتوا نويس اينستاگرام نياز دارند. اما روش ساده ديگري كه مي‌تواند به شما كمك كند به ‌راحتي از شغل توليد محتوا اينستاگرام درآمد داشته باشيد، همكاري با يك سايت مطرح در اين زمينه مي‌باشد. 

بستر تخصصي به توليد محتوا 

سايت پارت ايميشن  يكي از سايت‌ هايي است كه در يك بستر تخصصي به توليد محتوا مي‌پردازد. اين سايت با پذيرش سفارش ‌هاي انبوه توليد محتوا، بستري بسيار پر درآمد را براي شما به ‌عنوان نويسنده فراهم مي‌كند. شما اگر در اين سايت به‌ عنوان يك نويسنده استخدام شويد، مي‌توانيد مطمئن باشيد كه همواره درآمد نسبتاً ثابتي از اين شغل خواهيد داشت.

براي ديدن نمونه كار توليد محتواي اينستاگرام در پارت انيميشن و آشنايي بيشتر با آن به لينك زير مراجعه كنيد :

https://partanimation.com/generate-instagram-content/

 

شغل توليد محتوا كه به آن كارشناس توليد محتوا هم مي گويند يكي از مشاغلي است كه در سال هاي اخير توانست رونق بيشتري بگيرد. با گسترده شدن بستر اينترنت در سراسر دنيا تقريبا تمامي كسب و كارها در شبكه هاي اجتماعي و وب سايت ها شروع به فعاليت كردند و اين امر موجب شد تا نياز به متخصص براي كار توليد محتوا بيشتر از قبل احساس شود و طرفدارن بيشتري پيدا كند. اگر شما هم جزء افرادي هستيد كه مي خواهيد از اين شغل بيشتر بدانيد و يا حتي از آن كسب درآمد كنيد تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد.

ميزان درآمد كارشناس توليد محتوا و ساير حوزه هاي توليد محتوا

حقوق و دستمزد توليد محتوا يكي از مهم ترين دغدغه هاي افرادي است كه قصد دارند وارد حرفه توليد محتوا شوند. به طور كلي درآمد شغل كارشناس توليد محتوا و ساير افرادي كه در اين شغل فعاليت مي كنند به عوامل همچون زبان محتوا، ميزان تخصصي بودن محتوا، سابقه كاري، ميزان حجم محتوا، نوع محتوا و… بستگي دارد. همچنين درامد افرادي كه در شغل توليد محتوا فعاليت مي كنند هر سال در حال افزايش مي باشد. (به جز هزينه هاي تورم سالانه)

حقوقي كه كارفرمايان براي افرادي كه كار توليد محتوا را انجام مي دهند معمولا بر اساس كيفيت كار و رعايت شرايط مدنظر كارفرما تعيين مي شود. به عبارتي هر چقدر كيفيت كار بالا باشد و بتواند رضايت كارفرما را جذب كند، دستمزد فرد نيز بالاتر خواهد بود.

 

 توليد محتوا  چيست؟

توليد محتوا يك استراتژي ارزشمند در بازاريابي ديجيتال است كه امروزه بسياري از كسب و كارها از آن براي جذب مشتري استفاده مي كنند. در واقع هرچيزي كه شما در بستر اينترنت مي بينيد مثل متن، تصوير، ويدئو و پادكست؛ همگي به نوعي محتواهاي توليد شده مي باشند.

توليد محتوا يك استراتژي طولاني مدت در بازاريابي است و اهداف زير را دنبال مي كند:

  • در مشتريان بالقوه ايجاد اعتماد مي كند.
  • در دنياي كسب و كار براي شما كسب اعتبار و برند سازي مي كند.
  • به اشاعه دانش و ارزش در بين مشتريان بالقوه شما كمك مي كند.

توليد محتوا به عنوان بازاريابي جاذبه (بازاريابي درونگرا) شناخته مي شود چراكه بسيار تأثيرگذار است و راهي سيستماتيك براي ارائه اطلاعات مرتبط به خريداران بالقوه براي حل مشكلات و سردرگمي آنها در خريد يك كالا يا خدمات محسوب مي شود.

به عنوان مثال، يك دكتر دندانپزشك مي تواند با انتشار محتوايي مرتبط با آنچه مشتريانش به دنبال آن هستند، منتفع شود. اين دندانپزشك با توليد محتواهاي مختلف در خصوص بهداشت دهان و دندان و انتشار محتوايي كه به بيماران بالقوه ويژگي هاي يك مطب دندانپزشكي مناسب را متذكر مي شود، مي تواند باعث شناخت بيشتر بيماران از خدمات ارائه شده توسط او شود و با ادامه اين روند، مطمئناً تعداد زيادي از افراد به مطب او مراجعه خواهند كرد.

با توجه به تعداد بسيار زياد كسب و كارها، بهتر است برندها به گونه اي عمل كنند كه در ذهن مخاطب ماندگار شوند و توليد محتوا راهي است كه به وسيله آن مي توان حتي پيش از فروش كالا به مخاطب، در او ايجاد اطمينان خاطر كرد.

از آن جايي كه مخاطبان هدف بيشتر تمايل دارند كه خريد خود را از برندهايي انجام دهند كه مي شناسند و به آن اعتماد دارند، توليد محتوا مي تواند چنين عملكردي را ايفا كند و به همين دليل، ارزش سرمايه گذاري دارد.

شغل توليد محتوا چيست؟

در دنياي گسترده اينترنت، هر اطلاعاتي كه مشاهده مي كنيد محتوا نام دارد. محتوا در واقع اطلاعاتي هستند كه به شما كمك مي كنند در مورد موضوعاتي اطلاعات بيشتري كسب كنيد. در كار توليد محتوا افراد وظيفه دارند تا تمامي اطلاعات متني، تصويري و صوتي يك وب سايت با موضوعات مشخص را توليد نمايند.

با اين تفاسير ممكن است فكر كنيد شغل كارشناس توليد محتوا و تمامي افرادي كه در اين زمينه فعاليت مي كنند، راحت است. اما اين تصور كاملا اشتباه است زيرا توليد محتوا براي هر سايتي قواعد و قوانين مشخص خود را دارد.

به عبارتي مي توان گفت هدف از توليد محتوا براي وب سايت هاي مختلف، رقابت در گوگل (سئو) مي باشد. مطالبي كه در وب سايت ها قرار داده مي شود بايد به گونه اي باشد كه بتواند مخاطب را جذب كرده و بازديد سايت را افزايش دهد.

حال كه متوجه شديد كار توليد محتوا چيست، به سراغ نيازمندي هاي اين شغل مي رويم. براي اين كه شما هم بتوانيد به يك توليد كننده محتوا تبديل شويد بايد بدانيد كه اين شغل تحصيلات و مهارت هايي را نياز دارد. در ادامه ما نيازمندي هاي اين شغل را به شما معرفي مي كنيم.

براي استخدام به عنوان كارشناس توليد محتوا بايد چه تحصيلاتي داشته باشيم؟

در صورتي كه مي خواهيد به عنوان فريلنسر مشغول به كار شويد، الزامي براي داشتن مدرك دانشگاهي وجود ندارد. اما اگر بخواهيد در يك شركت بزرگ و معتبر به عنوان يك كارشناس توليد محتوا استخدام شويد بايد حتما مدرك دانشگاهي داشته باشيد. معمولا مدرك كارشناسي رشته هاي روزنامه نگاري، بازاريابي يا ارتباطات را مي پذيرند.

توليد محتواي اينستاگرام

كارشناس توليد محتوا چه مهارت هايي بايد داشته باشد؟

مهارت هاي لازم نوشتاري براي شغل توليد محتوا : يكي از اصلي ترين بخش هاي شغل توليد محتوا، نوشتن محتوا روان و جذاب است، به گونه اي كه مخاطب از خواندن ادامه مطلب منصرف نشود و بتوان در هر متن و پاراگراف اطلاعات خوب و مفيدي را به آن منتقل كنيد. اين نوشتن مي تواند شامل پست هاي بلاگ، زير نويس ويدئو و تبليغ نويسي و… باشد. بنابراين بايد با مهارت هاي نوشتاري لازم را فرا بگيريد.

مهارت هاي جستجوي كلمات كليدي : براي اين كه بتوانيد به عنوان يك نويسنده حرفه اي استخدام شويد و بالاترين ميزان كسب درآمد توليد محتوا را داشته باشيد، بايد مهارت جستجوي كلمات كليدي را كسب كنيد. اين امر به شما كمك مي كند تا به خوبي با نيازهاي مخاطب آشنا شويد و مطالبي را توليد كنيد كه پاسخگوي نيازآن ها باشد.

علاوه بر اين محتوا نويس براي نوشتن يك مطلب مفيد نياز به جمع آوري اطلاعات از ديگر منابع در سطح اينترنت مي باشد، به همين دليل مي توان تسلط به جستجو در اينترنت را يكي از مهمترين شاخصه ها براي اين شغل دانست.

مهارت هاي پايه اي و مورد نياز سئو : اگر مي خواهيد وارد بازار كار توليد محتوا سايت شويد بايد بدانيد كه معمولا وظيفه بهينه سازي محتوا (سئو محتوا) براي گوگل بر عهده متخصص سئو است. اما اگر قرار باشد اين مسئوليت به شما محول شود بايد با مهارت هاي پايه اي سئو كه براي شغل توليد محتوا آشنا باشيد.

در صورتي كه بخواهيد به عنوان كپي رايتر و فريلنسر بازاريابي وارد اين شغل شويد، بايد نحوه استفاده از سئو در توليد محتوا مبني بر اصول سئو و وبلاگ نويسي را فرا بگيريد. البته اين مورد خيلي سخت نيست و شما بايد با قوانيني كه گوگل براي بهينه سازي محتوا گفته است را با كمي حلاقيت در نگارشتان رعايت فرماييد.

مهارت هاي تحليل وب : اين مهارت مربوط به افرادي مي باشند كه قصد دارند در موقعيت هاي شغلي مديران بازاريابي محتوا و مشاوران فعاليت داشته باشند. داشتن اين مهارت كمك مي كند تا آن ها بدانند چگونه داده ها و كارايي كمپين ها را ارزيابي نمايند. همچنين توانايي گزارش هاي بدست آمده را براي مديران و مشتريان را بررسي خواهند كرد.

در واقع كار اصلي اين مهارت بررسي نوع و سبك محتواهاي رقبا و مقايسه آن با سايت خودتان مي باشد از نظر سطح كيفيت و بهترين اثر بخشي بر مخاطب مي باشد.

نکاتی درباره نوشتن بیو اینستاگرام

  • خلاق باشید: اگر دلتان نمی خواهد شبیه بقیه باشید پس باید خلاقیت به خرج بدهید و بیویی انتخاب کنید که منحصر به فرد و خاص باشد. اما یادتان باشد این خاص بودن نباید باعث شود یک بیو پیچیده و مبهم بنویسید. شما باید سعی کنید در عین حال که خلاقانه می نویسید، سادگی و قابل فهم بودن را هم در نظر بگیرید. بیوهای پیچیده معمولا خیلی مورد توجه قرار نمی گیرند.بیو انگلیسی
  • از مخفف ها و ایموجی ها استفاده کنید: جزئیات زیادی وجود دارد که نمی توان در 150 کاراکتر گنجانید. برای همین می توانید خیلی چیزها را مخفف کنید تا جای بیشتری برای نوشتن داشته باشید. ایموجی ها هم راه خوبی برای بیان کلمات به شکل مختصر هستند، پس آنها را فراموش نکنید.
  • بامزه و جذاب بنویسید: مهم نیست اکانت اینستاگرامتان شخصی است یا مخصوص کسب و کار، در هر صورت داشتن یک بیوی بامزه، خنده دار و جذاب باعث می شود کاربران بیشتری به سمت صفحه شما جذب شوند.
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد