خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟

ي نويسنده همه چي نويس خوش ذوق

خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟

۱۱۵ بازديد

خشك كن نوزاد چيست و چه كاربردي داره؟!

خشك كن نوزاد همان گونه كه از اسمش پيداست نوعي پارچه مخصوص خشك كردن بدن نوزاد پس از شستشوي بدن مي باشد و جنس اين نوع پارچه به حدي نرم و لطيف است كه به هيچ عنوان به پوست نوزاد آسيب نمي رساند.

از ويژگي ديگر اين محصول  مي توان به جذب بسيار بالاي آن اشاره كرد كه بدن را پس از شستشو كاملا خشك مي كند و رطوبتي روي پوست نمي ماند.

همچنين خشك كن ها در ابعاد مختلفي وجود دارند و به راحتي مي توانيد در هر مغازه سيسموني و يا تمامي فروشگاه هاي معتبر اينترنتي پيدا كنيد و خريدارري كنيد.

اين محصول از مهم ترين چيزهايي است كه هميشه بايد در ساك سيسموني نوزاد خود داشته باشيد تا با استفاده از يك پارچه مخصوص سلامتي نوزاد خود را تضمين كنيد.

نكاتي در مورد شستن خشك كن نوزاد:

لازم است بدانيد مهم تر از جنس و كيفيت خشك كن نوزاد، نحوه شستن آنها مي باشد چون در معرض ميكروب هاي زيادي قرار دارند و براي حفظ سلامتي كودك خود بايد زود به زود به خوبي شسته شوند. بهترين دما براي شستشوي خشك كن ها 30 درجه سانتي گراد مي باشد چون در اين دما نرمي و لطافت آن حفظ مي شود و همچنين همه ميكروب هاي آن از بين مي روند.

سعي كنيد حداقل به تعداد 3 يا 4 عدد در ساك سيسموني خود داشته باشيد تا به هنگام شستشوي آنها تعدادي تميز براي استفاده داشته باشيد و در اين مدت تا خشك شدنشان به مشكل برنخوريد.

خشك كن نوزاد

مهم‌ترين كاربردهاي دستمال خشك كن نوزاد و كودك چيست؟

دستمال خشك‌ كن كودك يك يار كمكي براي مادران مي‌باشد. اين وسيله كه جذب بالاي آب را دارد در همه جا كمك حال مادران مي‌باشد. از دستمال خشك‌كن نوزاد مي‌توان براي خشك كردن بدن كودك استفاده كرد و يا حتي به‌ صورت حوله دور كودكان پيچاند.

كاربرد ويژه اين دستمال خشك‌ كن كودك در مقايسه با ساير دستمال‌ها و پارچه‌ها در جنس الياف به كار رفته است. دستمال خشك‌ كن كودك به دليل عدم ايجاد حساسيت و داشتن لطافت بالا سال‌هاست كه جاي حوله‌هاي معمولي و يا پارچه‌هاي خشك‌ كن را گرفته است و به يك وسيله حتمي در ساك وسايل كودكان تبديل‌شده است.

مهم‌ترين كاربردهاي دستمال خشك كن نوزاد و كودك چيست؟

دستمال خشك‌ كن كودك يك يار كمكي براي مادران مي‌باشد. اين وسيله كه جذب بالاي آب را دارد در همه جا كمك حال مادران مي‌باشد. از دستمال خشك‌كن نوزاد مي‌توان براي خشك كردن بدن كودك استفاده كرد و يا حتي به‌ صورت حوله دور كودكان پيچاند.

كاربرد ويژه اين دستمال خشك‌ كن كودك در مقايسه با ساير دستمال‌ها و پارچه‌ها در جنس الياف به كار رفته است. دستمال خشك‌ كن كودك به دليل عدم ايجاد حساسيت و داشتن لطافت بالا سال‌هاست كه جاي حوله‌هاي معمولي و يا پارچه‌هاي خشك‌ كن را گرفته است و به يك وسيله حتمي در ساك وسايل كودكان تبديل‌شده است.

دستمال خشك‌ كن نوزاد و كودك چه كمكي به والدين و كودك مي‌كند؟

والدين، به‌ خصوص مادران كه ساعات طولاني‌تري از روز را با نوزاد در ارتباط هستند و بيشتر كار‌هاي نوزاد با آنها است. مي‌دانند كه دستمال خشك كن بچه چه مزيت‌هايي برايشان دارد.

اين پارچه كه بسيار كاربردي است و حتي جاي كمي نيز اشغال مي‌كند، هميشه و به‌ صورت چندتايي در ساك كودكان و يا در اتاقشان وجود دارد. از دستمال خشك‌ كن كودك براي خشك‌ كردن بدن نوزاد و حتي در مواردي خشك‌ كردن سريع وسيله نوزاد نيز مي‌توان استفاده كرد. جذب آب اين دستمال خشك‌ كن كودك بسيار بالا است و به دليل جنس لطيفي كه دارد كودك را اذيت نمي‌كند و به مادر اجازه مي‌دهد تا با  آرامش وي را خشك كند.

به دليل جنس الياف به‌ كار رفته و حساسيت اين دستمال‌ها نبايد با آب داغ مورد شستشو قرار گيرند و يا براي شستن آن‌ها از مواد شوينده قوي استفاده كرد.

قيمت دستمال خشك كن نوزاد و كودك

قيمت دستمال خشك‌ كن كودك همچون ساير كالاهاي موجود در بازار در حال نوسان است و به عوامل مختلفي همچون كشور سازنده، مواد به‌ كار رفته، جنس كالا و…. بستگي دارد.

اين‌كه دستمال خشك‌ كن بچه مورد نظر بسته چندتايي باشد يا يكي، حتي طول و عرض آن به چه صورت باشد در قيمت نهايي تأثير مي‌گذارد 

براي ديدن قيمت انواع خشك كن نوزاد اينجا كليك كنيد .

موقع خريد دستمال خشك‌ كن نوزاد و كودك حواسم به چه چيزهايي باشه؟

در هنگام خريد لوازم كودك بايد جنبه‌هاي مختلفي را در نظر گرفت. حساسيت خريد لوازم مرتبط با كودكان بسيار بيشتر از بزرگ‌سالان است زيرا كودكان از حساسيت‌ها و مشكلات مرتبط بيشتري برخوردارند.

از جمله مواردي كه در هنگام خريد دستمال خشك‌كن بايد به آن توجه داشت جنس محصول، مقاومت و حفظ ويژگي خود در شستشوهاي مداوم، ميزان جذب آب و رطوبت، تهيه‌ شده از الياف طبيعي، مواد به‌ كار رفته، عدم ايجاد حساسيت، لطيف بودن، نداشتن عطر، ابعاد مناسب و…. مي‌باشد.

ديگر جنبه هم ظاهر دستمال‌ها مي‌باشد كه به سليقه والدين و تمايل خود كودك برمي‌گردد.

همان‌گونه كه در بخش‌هاي قبل گفتيم به دليل حساسيت بدن كودكان بايد از دستمال‌هاي مخصوص كودكان براي خشك‌ كردن استفاده كرد و توصيه مي‌شود به‌جاي اين دستمال خش كن كودك از پارچه‌هاي معمولي استفاده نشود.

روش استفاده از خشك كن نوزاد

چنانچه براي اولين بار از خشك كن نوزاد استفاده مي نماييد، بهتر است آن را ابتدا شستشو نماييد و سپس استفاده نماييد تا هم آهار پارچه گرفته شود و هم پوست فرزند دلبندتان با هيچگونه آلودگي تماس پيدا نكند.

پارچه خشك كن نوزاد كاربردهاي ديگري نيز دارد، از خشك كن نوزاد مي توانيد به عنوان آروغ گير نوزاد، كاور يا همان پارچه شيردهي، روانداز نوزاد نيز استفاده نماييد. پيشنهاد مي شود يك عدد خشك كن نوزاد كه حجم زيادي را نمي گيرد همواره در كيف خود داشته باشيد، قطعاً بيرون از منزل بسيار كمكتان خواهد كرد. جديدترين خشك كن هاي نوزاد جعبه اي ست كه قيمت بصرفه اي دارند و همچنين خشك كن تك نوزاد در سايت ماي ني ني موجود است و مي توانيد انتخاب و خريد نماييد. براي شستشو خشك كن نوزاد پيشنهاد مي شود جهت حفظ كيفيت و لطافت پارچه خشك كن نوزاد، آن را در دماي كمتر از 30 درجه سانتيگراد شستشو نماييد.

خشك كن نوزاد

 پارچه خشك كن نوزاد چه كاربردهايي دارد ؟
 يك  پارچه مربعي يا مستطيلي شكل است كه معمولاً دور دوز شده است و واقعاً  همه كاره است كه در خيلي از موارد نگهداري نوزادتان به شما كمك مي نمايد. به عنوان مثال:
1- پارچه خشك كن نوزاد به عنوان روانداز در فصل گرما عالي ميباشد .
2- به عنوان آروغ گير نوزاد، مي توانيد پارچه را تا بزنيد و روي سرشانه خود قرار دهيد و آروغ نوزادتان را پس از شير خوردن براحتي بگيريد، پارچه خشك كن بدين منظور بسيار عالي است چراكه هم اندازه مناسبي دارد و هم جذب بالايي دارد.  
3- براي دورپيچ كردن نوزاد هم  كمك بسزايي ميكند . مي توانيد به كمك پارچه خشك كن نوزادتان را دورپيچ نماييد و خواب راحتي را به او هديه بدهيد. روش دورپيچ كردن نوزاد در سايت ماي ني ني بصورت فيلم قرار داده شده است و همچنين مي توانيد در گوگل نيز جستجو نماييد و با چندبار تمرين بصورت عالي آن را انجام دهيد.
4- مي توانيد پارچه خشك كن نوزادي را روي زيرانداز نايلويي نوزاد قرار دهيد  تا هم احساس بهتر و راحت تري به فرزندتان منتقل نماييد و همچنين اگر در حين تعويض پوشك، نوزاد خودش را كثيف و خيس كرد جذب ادرار داشته باشد و مانع از نشت ادرار نوزاد به قسمت هاي ديگر شود .
 بطور خلاصه مي توان گفت پارچه خشك كن نوزاد در منزل، همه كاره است.
حتماً توجه و دقت نماييد كه پس از چند بار استفاده از هر خشك كن آن را شستشو نماييد و پس از هربار استفاده اگر آلودگي ظاهري ندارد و كثيف نشده است حتماً در محيط مناسبي قرار دهيد تا كاملاً خشك گردد.

 

ه پارچه هايي براي خشك كردن بدن نوزاد مناسب است ؟
  در پارچه هاي انتخابي خشك كن بايد  دقت شود همه اين خصوصيات را باهم داشته باشند:
 1-حتماً ضد حساسيت و 100% پنبه اي و نرم  باشند زيرا بدن نوزاد حساس و لطيف است.
2- داراي آبگيري عالي باشد .
3- جنس بادوامي را براي خشك كردن نوزاد انتخاب نماييد،  زيرا خشك كن نوزاد از جمله وسايلي است كه كاربرد فراواني داره و به ميزان زياد مورد استفاده قرار مي گيرد.

به چه تعداد پارچه خشك كن نوزاد نياز داريم؟

باتوجه به مصرف زياد روزانه خشك كن نوزاد و كاربردهاي فراوان آن، حداقل به 4 عدد خشك كن نوزاد نياز داريد تا هم در منزل و هم بيرون از منزل نيازتان را پوشش دهد. پيشنهاد مي شود حتماً يك يا دو عدد خشك كن را در ساك لوازم نوزادتان قرار دهيد تا هرجا كه مي رويد همراهتان باشد چراكه قطعاً از آنها استفاده خواهيد كرد.


بنابراين قبل از خريد خشك كن نوزادي اولين چيزي كه بايد به آن بايد توجه كنيد جنس خشك كن نوزاد مي باشد و نه نام و برند آن. كه اين موضوع بستگي به فروشگاهي دارد كه از آن خريد مي كنيد تا قبل از هرچيز به فكر سلامتي فرزندتان باشد و محصولات باكيفيت را به بهترين قيمت خدمت شما ارائه دهد. توصيه مي شود قبل از هرچيز به دنبال يك فروشگاه معتبر براي خريد سيسموني نوزادتان باشيد تا از سلامت و بهداشت كودك خود اطمينان داشته باشيد.



 

 

 

 

 

 

 

 

روش خواباندن نوزاد

دستتان را روی بدن کودک بگذارید

وقتی نوزاد را برای خواب به تختخوابش منتقل می کنید، سعی کنید دستتان را با مهربانی روی شکم، بازوها و سر کودک بگذارید تا او را آرام کنید.

بعضی اوقات فقط حضور شما کنار کودک کافی است تا حس امنیت به نوزاد منتقل شود و راحت تر بخوابد.روش خواباندن نوزاد

زمان مناسب را انتخاب کنید

خواباندن نوزادی که بیش از حد خسته شده است تقریبا غیر ممکن است. مقرر کردن زمان خواب معین بسیار مهم است و بسیاری از متخصصین عقیده دارند بین ساعت ۶:۳۰ تا ۷:۰۰ بعدازظهر بهترین زمان برای خواباندن کودکان زیر یکسال است. خوشبختانه زود خواباندن کودک به زود بیدار شدن کودک در صبح منجر نخواهید شد و بالعکس خواب مناسب شبانه باعث می شود کودک صبح ها دیرتر از خواب بیدار شود.درمان آبله مرغان کودکان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.