رانندگی امین در روز های بارانی

ي نويسنده همه چي نويس خوش ذوق

رانندگی امین در روز های بارانی

۳۸ بازديد

با توجه به نزدیک شدن به فصول سرد سال و احتمال بارش برف و باران در این روز ها از مهم ترین دغدغه رانندگان، رانندگی در شرایط جوی بارانی است. در فصل پاییز و زمستان، رانندگی در باران می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. باران باعث افزایش ریسک تصادفات و ایجاد مشکلات ایمنی برای رانندگان می‌شود. در این مقاله، به موارد مهمی که باید در نظر داشته باشید تا رانندگی ایمن‌تری در باران داشته باشید را برای شما ذکر کرده ایم. اصولا اولین باران بعد از مدتی خشکی معابر و خیابان ها باران روغنی است، این باران ها سطوح خیابان ها را لغزنده تر از سایر زمان ها می‌کنند. در ادامه نکات مهم و طلایی برای رانندگی در روز های بارانی را برای شما مطرح می‌کنیم.

چک کردن برف آب کن

یکی از مهم ترین مواردی که قبل از شروع بارش های زمستانی و پاییزی باید انجام دهید؛ چک کردن تیغه های برف آب کن ماشین است. حتما قبل از شروع فصول سرد اقدام به چک کردن تیغه های برف آب کن و در صورت نیاز تعویض تیغه های برف آب کن کنید. استفاده از تیغه برف آب کن خراب به احتمال زیاد دید نامناسبی در شرایط جوی نامناسب ایجاد می‌کند. تیغه برف آب کن خراب علاوه بر اینکه شیشه ماشین شما را تمیز نمی‌کند بلکه باعث کثیف تر شدن شیشه ماشین شما می‌شود، به همین دلیل اگر از قبل اقدام به تعویض و تعمیر تیغه های برف آب کن نکنید ممکن است هنگام بارش ناگهانی باران به مشکل بزرگ بر بخورید.

چک کردن بخاری شیشه

قبل از شروع فصول سرد سال حتما اقدام به چک کردن بخاری شیشه های عقب و جلو کنید. در فصول سرد سال به دلیل اختلاف دمای داخل و خارج از ماشین شیشه ها معمولا بخار می‌کنند و شرایط برای دید راننده دشوار می‌شود در این حالت درست کار نکردن بخاری شیشه موجب کاهش دید راننده می‌شود که احتمال بروز تصادف را به همراه دارد. در صورتی که بخاری شیشه خراب باشد می‌توانید کمی شیشه های ماشین را پایین دهید تا دمای داخل و خارج اتاق یکسان باشد و شیشه کمتر بخار کند.

سالم بودن تایر ماشین

صاف بودن لاستیک ماشین در این روز ها بیشتر از هرچیزی احتمال تصادف در رانندگی را افزایش می‌دهد. در روز های برفی و بارانی سطوح خیابان ها لغزنده است و در این شرایط اگر تایر ماشین صاف باشد و عاج نداشته باشد، ترمز ها بطور کلی بی اثر می‌شود، بنابراین پیشنهاد می‌شود حتما با سرعت کم رانندگی کنید و تعویض لاستیک ها را در اولیت قرار دهید.

با سرعت پایین رانندگی کنید

بسیاری از رانندگی تصور می‌کنند که در شرایط بارانی و یا برفی رانندگی با سرعتی که خودشان تصور می‌کنند قابل کنترل است ایمنی مناسب را دارد، با اینکه در این شرایط شما اصلا به شرایط ماشین خود و لغزندگی معابر واقف نیستید و قطعا در شرایط خاص ممکن است ترمز ماشین عمل نکند و یا ماشین به راحتی لیز بخوره کف آسفالت. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود اکیدا در شرایط بارانی و برفی با سرعت پایین رانندگی کنید تا برای خود و سایر وسیله های نقلیه دیگر خطرآفرینی نکنید.

رعایت فاصله طولی

در شرایط جوی نامناسب و لغزندگی معابر علاوه بر رعایت موارد بالا از جمله رانندگی با سرعت کم، بهتر است حتما فاصله طولی خود با ماشین جلوی خود را رعایت کنید تا در صورت سر خوردن ماشین و یا کار نکردن ترمز ها؛ بتوانید کنترل ماشین را در دست خود بگیرید. در روزهای بدون باران، فاصله لازم با خودروی جلویی باید حداقل دو برابر طول وسیله نقلیه شما و بستگی به سرعت حرکت، افزایش یابد. در روزهای بارانی، این فاصله حتی باید به سه برابر طول وسیله نقلیه یا بیشتر افزایش یابد. در هر صورت، رانندگان باید از سرعت معقولی برخوردار باشند تا در صورت وقوع حادثه، بتوانند وسیله نقلیه خود را به خوبی کنترل کنند.

اگر قصد خرید اقساطی خودرو های سایپا به صورت فروش اقساطی سایپا تحویل فوری را دارید به این صفحه از سایت ایتی سایپا مراجعه کنید.

یافتن یک آموزشگاه رانندگی خوب در تهران اهمیت زیادی دارد زیرا این انتخاب نه تنها برای یادگیری مهارت‌های رانندگی صحیح و ایمن بلکه برای تأثیرگذاری بر تجربه و امنیت شخصیتان در محیط رانندگی تأثیر دارد. یک آموزشگاه رانندگی خوب در تهران با داشتن مربیان مجرب، برنامه‌های آموزشی مناسب و خودروهای آموزشی مناسب، به دانش‌آموزان کمک می‌کند که به طور صحیح مهارت‌های اصولی رانندگی را یاد بگیرند.

 این آموزشگاه‌ها به افراد این امکان را می‌دهند تا اصول ایمنی و قوانین رانندگی را درک کرده و برای رانندگی در شرایط مختلف، از جمله ترافیک شهری یا بزرگراه‌ها، آماده شوند. همچنین، یک آموزشگاه خوب به شما اعتماد به نفس و مهارت‌های لازم را می‌دهد تا در زمینه رانندگی، به طور مسئولانه و ایمن عمل کنید که این موضوع در کاهش حوادث و ایجاد امنیت برای خود و دیگران در جاده بسیار مؤثر است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.