مراحل مراحل سفر به اسپانیا و انتخاب ملک چگونه است ؟

۸ بازديد

مراحل سفر به اسپانیا و انتخاب ملک

مرحله اول:

طبق قانون جاری و عرف پروسه اقامت اسپانیا با خرید ملک ، افرادی که به قصد بازدید از ملک درخواست ویزای اسپانیا می‌نمایند، می‌بایست توسط املاک یا وکیل (توسط دفتر VIP GROUP انجام می‌شود) دعوتنامه رسمی جهت صدور ویزا دریافت نمایند. وکیل شما در VIP GROUP، دعوتنامه برای اعضا خانواده شما صادر می‌نماید و پس از ارتباط با سفارت اسپانیا در تهران و با هماهنگی قبلی جهت انگشت‌نگاری و دریافت ویزا باید به سفارت اسپانیا مراجعه نمایید.

مرحله دوم:

در این مرحله تعداد زیادی از پروژه‌های نوساز و خانه‌های ویلایی (در صورت درخواست شما) به شما جهت انتخاب اولیه برای بازدید ارائه می‌شود. (بیش از 30 مورد ملک) و پس از آن برنامه‌ریزی برای بازدید نهایی و انتخاب ملک انجام می‌گردد.

اقامت اسپانیا با خرید ملک

مرحله سوم:

مبلغ یک درصد از ارزش کل ملک جهت رزرو توسط خریدار پرداخت می‌گردد و پس از آن، وکیل شرکت VIP GROUP شروع به دریافت استعلام از مدارک ملک می‌نماید.

مرحله چهارم:

پس از دریافت تاییدات از شهرداری و ثبت اسناد اسپانیا توسط وکیل شرکت VIP GROUP، خریدار می‌بایست 10 درصد از ارزش ملک را جهت مبایعه‌نامه (Arras) در زمان تنظیم آن پرداخت نماید.

مرحله پنجم:

تکمیل مبلغ کل ملک و دریافت سند ملک در دفترخانه رسمی (Notary)

مرحله ششم:

درخواست اقامت طلایی برای صاحب سند و اعضا خانواده به صورت همزمان توسط وکیل اسپانیایی و سفر مجدد به اسپانیا جهت انگشت‌نگاریِ دریافت کارت اقامت (حداقل 2 روز نیاز به حضور در اسپانیا هست)

شرایط پرداخت و خرید خانه در اسپانیا

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید خانه (یا هرگونه ملک) در اسپانیا این است که نیاز به پول نقد زیادی در ابتدا و برای مبایعه‌نامه ملک لازم ندارید. پس از اینکه خانه یا ویلای خود را در اسپانیا انتخاب کردید، می‌بایست مبلغ 5000 یوررو معادل تقریبا 300 میلیون تومان جهت رزرو پرداخت نمایید. 

بعد از آن یک یا دو ماه فرصت دارید تا مبلغ لازم برای مبایعه‌نامه رسمی را آماده نمایید. طبق قانون کشور اسپانیا، این مبلغ 10% از ارزش کل ملک است. به عنوان مثال اگر یک خانه‌ی 200 هزار یورویی خرید کنید (5 هزار یورو به عنوان رزرو _ 15 هزار یورو برای مبایعه‌نامه ملک) و 90% باقیمانده ملک را که معادل 180 هزار یورو است را باید در زمان انتقال سند در دفترخانه اسنادرسمی در اسپانیا پرداخت کنید.

با این توضیح مشخص است که از زمان انتخاب ملک تا هنگام انتقال سند، حداقل 3 تا 6 ماه برای تهیه پول به جهت خرید ملک در اسپانیا فرصت دارید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.