برای مشاوره برند سازی به چه کسی باید مراجعه کنیم ؟

۱۷ بازديد

مزایا و وظایف مشاور بازاریابی، برندسازی و تبلیغات برای کسب و کارها

ممکن است محصول جدیدی با قیمت یا حتی کیفیتی نازل‌تر جای محصولات شما را در بازار بگیرد. یا با ظهور و دست به دست شدن یک شایعه واهی در شبکه‌های اجتماعی درباره برندتان، بقای کسب و کارتان در خطر بیفتد. یا شاید هم قصد فروش بیشتر و توسعه کسب و کارتان را دارید زیرا مخاطبانتان، برندتان را آنقدر که شایسته است، در بازار نمی‌شناسند. اگر هم در این فکر هستید که باید برای رفع مسائل مربوط به برندسازی و تبلیغاتتان به آژانس تبلیغاتی یا استودیوی تولیدمحتوا مراجعه کنید، بدانید که چه انتظاری از ایشان دارید زیرا ممکن است سرمایه خود را بدون حل مشکلتان در زمانی کوتاه از دست بدهید یا در بهترین حالت فعالیت‌های جزیره‌ای را در عرصه راه اندازی فروشگاه اینترنتی یا تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی انجام دهید بدون این که مشکلتان به کل رفع شود یا نتیجه مطلوبی برای کسب و کارتان حاصل شود. در این حالت ممکن است در این فکر باشید تا به مشاور بازاریابی، برندسازی و تبلیغات مراجعه کنید ولی نمی‌دانید که چگونه باید او را انتخاب کنید، یا چه وظایفی دارد یا اصلا چه انتظاری از او می‌توان داشت. در ادامه به بررسی مزایا و وظایف مشاور بازاریابی، برندسازی و تبلیغات در بهبود کسب و کارتان می‌پردازیم.

سه دلیل و مزیت مهم برای استفاده از مشاور بازاریابی، برندسازی و تبلیغات

دلایل و مزایای مختلفی برای استفاده از مشاور بازاریابی، برندسازی و تبلیغات وجود دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

۱. اثربخش ترین و کاراترین روش برندسازی و تبلیغات را برای کسب و کارتان خواهید یافت

امروزه کسب و کارها در فضای پیچیده‌ای با یکدیگر رقابت می‌کنند که با تنوع زیادی از رسانه‌ها شامل رسانه‌های جمعی مثل تلویزیون و رادیو، رسانه‌های محیطی مثل بیلبوردها و استرابوردها یا رسانه‌های دیجیتالی شامل وب و شبکه‌های اجتماعی روبه رو هستند که هر یک از ویژگی های خاصی برخوردارند. تازه تبلیغات پارتیزانی را نیز به این لیست اضافه کنید. مشاور بازاریابی، برندسازی و تبلیغات می‌تواند به شما در انتخاب اثربخش ترین و کارآمدترین رسانه متناسب با بودجه تحت اختیارتان کمک کند. به علاوه در جایگاه سازی برند، طرح ریزی، تدوین استراتژی و اجرای برنامه ارتباطی کارا و موفق یاری رسانتان خواهند بود.

۲. باعث صرفه جویی در هزینه‌های برندسازی و تبلیغات خود می‌شوید

تبلیغات گران است و اگر ندانید که برای انجام چه کاری چقدر پرداخت خواهید کرد، ممکن است در دام افراد و شرکت‌هایی گرفتار شوید که هزینه سنگینی را برایتان تحمیل خواهند کرد. مشاور بازاریابی، برندسازی و تبلیغات به شما کمک می‌کند تا هر هزینه‌ای را بابت هر کار تبلیغاتی نپردازید و متمرکز بر اهداف، استراتژی و برنامه کسب و کارتان عمل کنید.

۳. در رصد و نظارت بر فعالیت‌های تبلیغاتی برون سپاری شده کمکتان می‌کند

اگر قصد دارید تا برخی از فعالیت‌های تبلیغاتی برای کسب و کار خود را به تیم‌های داخلی یا خارج از سازمانتان مثل آژانس‌های تبلیغاتی برون سپاری کنید؛ مشاور بازاریابی، برندسازی و تبلیغات به شما کمک می‌کند تا از همان ابتدا درباره نحوه فعالیت‌ها، خروجی محتوا، برنامه‌های عملیاتی، ایده‌های تبلیغاتی، زمانبندی و بودجه موردنیاز آنها به توافق مقبولی دست یابید. همچنین در ارزیابی و ارائه اصلاحات در مسیر همکاری دو مجموعه به گفتمانی مشترک برسید.

مهم ترین مهارت‌های لازم برای مشاوران بازاریابی، برندسازی و تبلیغات

حال که با دلایل و مزایای استفاده از مشاور بازاریابی، برندسازی و تبلیغات آشنا شدید، در صورتی که تصمیم گرفتید تا مشاوری را برای کسب و کار و شرکت خود اختیار کنید، بهتر است بدانید که یک مشاور خوب در این حوزه از چه ویژگی ها و مهارت هایی باید برخوردار باشد. در ذیل به مهم ترین ویژگی‌ها و مهارتهای مشاور بازاریابی، برندسازی و تبلیغات می‌پردازیم:

بهره مندی از دانش و اطلاعات روز و مرتبط با برند و تبلیغات

اول از همه نباید فراموش کنیم که مشاور بازاریابی، برندسازی و تبلیغات مانند مشاوری در حوزه وکالت هستند. همانطور که برخی از وکلا تخصص ویژه‌ای در طلاق و ازدواج، تجارت، یا جرائم جنایی دارند، پس هر مشاور مدیریت یا کسب‌وکاری لزوما مشاور بازاریابی، برندسازی و تبلیغات نیست. وی باید از دانش و اطلاعات به روزی نسبت به رسانه‌ها و چگونگی بهره مندی از آنها داشته باشد؛ زیرا دنیای تبلیغات هر روز تغییر می‌کند و موفقیت‌ها و خلاقیت‌های دیروز ممکن است برای امروز دیگر رهگشا نباشد.

داشتن سابقه و تجربه کار در صنایع مختلف

برخورداری از دانش و تحصیلات مرتبط در رشته بازاریابی و تبلیغات نمی‌تواند به تنهایی معیاری مناسب در انتخاب اصلح ترین مشاور بازاریابی، برندسازی و تبلیغات برای کسب و کارتان باشد. بلکه یک مشاور خوب باید سابقه کار اجرایی و عملیاتی نیز در حل انواع مسائل مرتبط با بازاریابی و فروش در برندهای مختلف داشته باشد. مشاور برند با داشتن سابقه کار مرتبط در صنایع و بخش‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا متناسب با توانایی‌ها و ضعف‌هایی کسب و کارتان، برنامه‌ای با ایده‌هایی جدید و البته قابل اجرا برایتان ارائه کند.

برخورداری از نگاه نظام مند و مهارت تجزیه و تحلیل داده‌ها

داده‌ها و اطلاعات قلب هر فعالیت استراتژیکی در سازمان است. یک مشاور خبره باید بتواند انبوهی از اطلاعات مربوط به بازار، سطح رقابت، رفتار مصرف کنندگان را به سرعت تجزیه و تحلیل کند و با داشتن نگاهی نظامند، بتواند برنامه و پیشنهادهای راهبردی برای برون رفت از مسائل کسب و کار در حوزه بازاریابی، برندسازی و تبلیغات ارائه کند.

داشتن خلاقیت در ارائه راه حل و برنامه تبلیغاتی

یکی از ویژگی‌های مهم ولی کمتر توجه شده در مشاور بازاریابی، برندسازی و تبلیغات، داشتن خلاقیت است. عامل خلاقیت هم در ایده پردازی و هم در ارائه راهکارهای بازاریابی متمایز که می‌تواند نتایج متفاوت و با ارزش‌تری را برای کسب و کارتان فراهم کند، بسیار مهم است. یک مشاور خوب در عرصه تبلیغات، هم چنین باید بتواند توانایی و قدرت خلاقیت سازمان تحت مشاوره خود را تقویت کرده و الهام بخش سایر مدیران و کارکنان کسب و کار در این عرصه باشد.

توانایی ایجاد و برقراری ارتباطات موثر با دیگران

به هر حال شخصیت، منش و رفتار یک مشاور بازاریابی، برندسازی و تبلیغات در ارتباط با مدیران و کارکنانتان بسیار مهم است زیرا برای پیشبرد کارش باید بتواند به خوبی با ایشان تعامل کند. به عبارت دیگر ضمن داشتن صداقت در کلام و رفتار خود و اعتبار خوبی که از پروژه‌های مشاوره قبلی خود به دست آورده است، باید بتواند با افراد و تیم‌های مرتبط در حوزه‌های فروش، تولید، خدمات پس از فروش، تحقیق و توسعه، تحقیقات بازار، بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی به آسانی ارتباط برقرار کرده و آنها را برای نمایش بهترین عملکرد خویش تشویق و ترغیب نماید.

مشاوره برندینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟ در جهان پر رقابت امروز, کسب و کارهای خرد و کلان برای آنکه بتوانند توجه مخاطبین را به خدمات و محصولات خود جلب کنند نیاز دارند تا روش‌های بازاریابی قدیمی را کنار گذاشته و به دنبال شیوه‌ها و متدهای جدید و امروزی باشند. در این مقاله از نکسوس قصد داریم در مورد اهمیت تبلیغات, برندسازی, مشاور برندینگ و بازاریابی و… صحبت کنیم.

برای آنکه بتوانید در مورد برند تجاری, کالاها و خدماتی که ارائه می‌کنید یک ذهنیت مثبت در ذهن مخاطبین خود ایجاد کنید نیاز به برندسازی دارید. ما در نکسوس در کنار شما هستیم تا با ارائه خدمات برندسازی و تبلیغات دیجیتال به کسب و کار شما کمک کنیم.

مشاور های خوب معمولا این 5مرحله رو طی میکنند:

1-برسی سیستم های سازمان در چند جهت

2-برنامه ریزی برای قسمت های محتلف سازمان تعریف هدف, ماموریت و مشخص کردن شاخص های عملکرد کلیدی قابل استناد.

3-برنامه اجرایی برای برنامه ریزی فوق

4-برسی اقدامات انجام شده و خروجی کار

5-تمیدید قرارداد مشاوره برای سال های آینده که به خوبی و خوشی در کنار هم زندگی میکنند

یعنی این مشاور ها واقعا خودشون وارد میدان عمل میشند و از جنبه های مختلف باعث پیشرفت سازمان میشند. اگر شما هم فکر میکنید که نیاز به یک مشاوره برندینگ و بازاریابی عملی در شرکت و سازمانتون دارید, همین الان تماس بگیرید تا اولین جلسه رو باهم داشته باشیم.

مشاور برندینگ کیست و چه وظایفی دارد؟

برای آنکه بتوانید یک کسب و کار موفق داشته باشید به چیزی بیش از یک لوگو و نام تجاری نیاز دارید. پس از راه اندازی کسب و کار, شما باید بتوانید در دنیای پر رقابت امروز, پا به پای رقبای خود در بازار فعالیت کنید و محصولات, خدمات و به طور کلی برند تجاری خود را به بهترین شکل به مشتریان و مخاطبین هدف خود معرفی کنید.

این کار شاید در ابتدا ساده به نظر برسد اما باید بدانید برندسازی یا برندینگ, نیاز به تخصص و دانش زیادی دارد. برندینگ به شما کمک می‌کند تا در میان رقبا, به خوبی بتوانید در یک فضای دیجیتال کسب و کار خود را به مشتریان خود معرفی کنید و با افزایش سودآوری, برند و فعالیت‌های تجاری آن را توسعه دهید. در چنین حالتی, فردی با عنوان مشاور برندینگ, تجربیات خود را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهد داد

این شخص, قادر است تا با دانش خود در زمینه بازاریابی, به شما کمک کند تا در زمینه‌های درست, سرمایه‌گذاری‌های هدفمندی را انجام دهد و به این شکل, هزینه‌های تلف شده شرکت را به شکل محسوسی کاهش دهید. مشاور برندینگ همواره در تلاش است تا نقش مثبتی در زمینه بهبود عملکرد برند ایفا کند به طوری که افراد قادر باشند عملکرد یک برند تجاری را به سادگی درک کنند.

به طور کلی می‌توان گفت مشاور برندینگ وظیفه دارد تا به کمک تجربه و دانش خود, یک برند تجاری را به سمت موفقیت سوق دهد و با مدیریت هرچه بهتر شرایط, همواره آن را بهبود ببخشد. به بیان ساده‌تر, یک مشاور برندینگ موظف است تا میان بخش‌های مهم شرکت یعنی بازاریابی و مدیریت, یک تعامل بی نقص ایجاد کند تا به این ترتیب, بتواند سبب عملکرد بهتر برند تجاری در بازار شود.

یک برند تجاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به نوعی دارایی و سرمایه یک شخص محسوب می‌شود بنابراین اهمیت دارد تا با دریافت مشاوره برندینگ, این سرمایه مهم را حفظ کرد و در جهت ارتقای آن گام برداشت. در ادامه نگاهی به تاثیر برندینگ روی کسب و کارها خواهیم داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.