مهم ترين نكات خريد لباس كار رستوراني

ي نويسنده همه چي نويس خوش ذوق

مهم ترين نكات خريد لباس كار رستوراني

۷۹ بازديد

در اين مطلب به معرفي مهم ترين نكات انتخاب لباس كار رستوران مي پردازيم. پوشيدن لباس مناسب توسط پرسنل رستوران و همچنين كافي شاپ ها نقش مهمي در جذب مشتري دارد. البته نبايد زيبايي محيط، رفتار شايسته پرسنل ، كيفيت غذا و بهداشت آن را ناديده گرفت. بعد از آشنايي با نكات انتخاب لباس كار رستوران، قطعا انتخاب بهتري براي پرسنل خود خواهيد داشت.

نكات انتخاب لباس كار رستوران

مهم ترين و ضروري ترين نكات انتخاب لباس كار رستوران چيست؟ اگر صاحب يك رستوران يا كافي شاپ هستيد قطعا مي دانيد كه پارامترهاي مختلفي در جلب نظر و اعتماد مشتريان وجود دارد كه يكي از آن ها رفتار شايسته پرسنل و البته نحوه پوشش آن هاست. به طور معمول هنگامي كه مشتري وارد رستوران مي شود اولين چيزي كه توجه او را جلب مي كند نحوه لباس پوشيدن گارسون ها و منشي هاست. اگر آن ها لباسي بسيار عالي بر تن داشته باشند تصوير خوبي از شما در ذهن مشتري ثبت خواهد شد. پس براي دانستن نكات انتخاب لباس كار رستوران تا انتها با ما همراه باشيد.

رنگ مناسب

واقعيت اين است كه رنگ ها به دليل جذابيت بصري و تاثيري كه در ذهن مشتري برجاي مي گذارند از اهميت بسيار زيادي برخوردار هستند. بر اساس عقيده عده اي از كارشناسان مي توان ادعا كرد كه رنگ ها پادشاهي مي كنند چون در نگاه اول اين موضوع را به مشتري گوشزد مي كنند كه فضاي رستوران در چه حال و هوايي قرار دارد. اگر مي خواهيد براي پرسنل فعال در فست فود اقدام به انتخاب رنگ كنيد بايد به سراغ رنگ هاي تند و اشتها آور مانند قرمز برويد. اين رنگ تاثير فوق العاده در ايجاد هيجان دارد. اگر به دنبال ساده نشان دادن فضاي كار خود هستيد بايد از رنگ سفيد براي لباس پرسنل و اگر به دنبال لوكس نشان دادن آن هستيد بايد رنگ مشكي را انتخاب كنيد.
بهتر است قبل از تصميم گيري درباره انتخاب رنگ لباس كار رستوران، يك سوال مهم از خود بپرسيد. شعار رستوران شما چيست؟ آيا مي خواهيد سادگي و تميز بودن را به مشتري القا كنيد؟ آيا مي خواهيد او فضاي لوكس رستوران شما را بهتر متوجه شود؟ آيا مي خواهيد رستوران شما نمادي از ثروت و شادي باشد؟ بعد از پيدا كردن پاسخ اين سوال مي توانيد به سراغ انتخاب رنگ برويد.

خاص و شكيل بودن

علاوه بر پرسنل، مشتريان نيز دوست دارند كه احساس اعتماد به نفس و خاص بودن داشته باشند. هنگامي كه شما براي پرسنل خود لباسي انتخاب كنيد كه اين احساسات را در او زنده كند قطعا رفتاري با مشتري خواهد داشت كه اين احساس را نيز به او منتقل خواهد كرد. واقعيت اين است كه رستوران داري يكي از پررقابت ترين مشاغل موجود در جهان است و محدود به كشور ايران نمي شود. يكي از مهم ترين مواردي كه هميشه باعث جلب توجه مشتري به كسب و كار شما مي شود زيبايي است.
توصيه مي كنيم براي آقايان از جليقه و شلوار يا كت و شلوار ، براي خانم ها از مانتو و شلوار و براي نيروهاي خدماتي از روپوش كار رستوران سفيد و تميز استفاده كنيد. معمولا آشپزها افرادي هستند كه در پشت صحنه مشغول به كار هستند و مشتريان آن ها را نمي بينند. اما بايد براي آشپزها هم لباسي تهيه كنيد كه به وسيله آن بتوانند بهداشت را در بهترين حالت خود حفظ كنند. يكي از مواردي كه جزو نكات انتخاب لباس كار رستوران محسوب مي شود اين است كه پرسنل بايد در آن احساس راحتي كند. اگر هوا گرم يا سرد است بايد جنس پارچه متناسب با آن فصل باشد. اگر لباس تنگ تر يا گشادتر از سايز فرد باشد قطعا در هنگام كار كردن با مشكلات زيادي از جمله كلافگي مواجه خواهد شد.

تناسب با فضا

تمام پارامترهاي موجود در فضاي رستوران مانند يك پازل در كنار يكديگر قرار گرفته اند و ناهماهنگ بودن هر كدام مي تواند كل پازل را تخريب كند. توصيه مي كنيم يونيفرم را سازگار و هماهنگ با فضاي داخلي رستوران يا كافي شاپ انتخاب كنيد. اگر سبك دكوراسيون داخلي رستوران شما از نوع سنتي است مي توانيد از روپوش ها يا پيش بندهايي ساده يا داراي طرح سنتي بهره بگيريد. هر كدام از سبك هايي كه در دكوراسيون داخلي رستوران اجرا مي شوند داراي ويژگي هاي منحصر به فردي هستند كه تمام افراد شاغل در آن بايد از اين سبك پيروي كنند.

درج برند بر روي لباس

لوگو يا همان برند چيزي است كه مي توانيد به راحتي آن را در ذهن مشتري جا بيندازيد. شايد اين تصور را داشته باشيد كه درج لوگو بر سردرب رستوران مهم ترين كاري است كه مي توانيد انجام دهيد. اما بايد بدانيد كه به جز درج لوگو بر سردرب رستوران بايد از آن در جاهاي ديگر نيز استفاده كنيد. به طور مثال چاپ آن بر روي لباس پرسنل از اهميت زيادي برخوردار است. در حال حاضر تمام توليد كنندگان لباس و روپوش كار رستوران مانند برند ” لباس پوشان آسيايي ” اقدام به چاپ لوگو بر اساس سفارش مشتريان مي كند. اين برند يكي از معتبرترين برندهاي فعال در شهر تهران است كه با سازمان ها ، ادارات و اماكن مختلفي همكاري داشته است. اگر قصد خريد لباس كار يكسره با كيفيت ، خريد حوله هتلي  يا خريد  ملحفه را داريد مي توانيد از طريق اين برند اقدام كنيد.

لباس كار رستوران

جنس

جنس از مهم ترين نكات انتخاب لباس كار رستوران محسوب مي شود. معمولا لباس كار رستوران به دليل سروكار داشتن با مواد غذايي مختلف در معرض لكه قرار دارد. بهتر است جنس لباس از پنبه باشد تا به سرعت تميز شود. مي توانيد از روپوش بر روي لباس كار خود استفاده كنيد تا در صورتي كه كثيف شد به سرعت آن را تعويض كنيد. كثيف بودن لباس كار در نظر مشتري اصلا صحيح نيست.

اهميت استفاده از لباس كار رستوراني

تصور كنيد كه وارد محيط رستوران شده‌ايد زماني كه با پوشش يكدست پرسنل رستوران روبه رو مي‌شويد اعم از آشپز، پيشخدمت، نگهبان و غيره كه هر كدام يونيفرم مخصوص خود را پوشيده‌اند باعث زيبايي و جذابيت بيشتر رستوران شده است.
در حال حاضر يونيفرم‌هاي متنوعي براي رستوران‌ها طراحي شده است كه خريد اين نوع لباس‌ها مي‌تواند براي مديران رستوران‌ها مزيت‌هاي بسياري در پي داشته باشد. كيفيت لباس كار حرفه اي بسيار مهم است به اين دليل كه جنس مرغوب اين نوع يونيفرم‌ها نشان دهنده اهميت ويژه‌اي است كه براي محيط كار قائل هستيد؛ همچنين رضايتمندي بيشتر مشتريان را به دنبال خواهد داشت؛ علاوه بر آن نيز از لحاظ اقتصادي بسيار مقرون به صرفه است با اين تفاسير يكي از نكات بهداشتي داشتن لباس محل كار مخصوص و با كيفيت است.

لباس پيشخدمت رستوران چه ويژگي‌هايي دارد؟

يكي از مهم‌ترين كاركنان رستوران پيشخدمت و سرپيشخدمت است زيرا بيشترين ارتباط و تعامل را با مشتريان دارد و از اين رو بايد لباس كاري كه مي‌پوشد بسيار با كيفيت و تميز باشد. همانطور كه احتمالا مشاهده كرده‌ايد يونيفرم پيشخدمت‌هاي بايد متمايز‌تر از ساير كاركنان باشد همچنين طراحي آن بايد اعم از پيراهن، جليقه، شلوار است.

اكنون در بيشتر رستوران‌ها از اين لباس‌ها استفاده مي‌شود. البته در برخي از رستوران‌ها از پاپيون نيز براي يقه لباس پيشخدمت‌هاي رستوران و هتل استفاده مي‌شود. لباس سرپيشخدمت نيز بايد كاملا متمايز با لباس پيشخدمت‌ها باشد و كاملا بتوان از دو را از هم تشخيص داد.

لباس آشپز و سرآشپز رستوران

همانطور كه مي‌دانيد سرآشپزها در رستوران نقش كليدي را بر عهده دارند به همين دليل انتخاب لباس كار خوب براي اين حرفه اهميت زيادي دارد، لباس كار آن‌ها بايد از كيفيت بسيار بالايي برخوردار باشد. با توجه به اينكه سرآشپز مستقيماً با غذاي رستوران و مواد غذايي در ارتباط است. لباس آشپزي بايد خاص باشد و با ديگر آشپزها متفاوت باشد. ديگر آشپزها نيز بايد حتما از روپوش آشپزي استفاده كنند كه معمولاً شامل پيراهن آشپز، كلاه آشپزي و شلوار كار است. توجه داشته باشيد كه خوب است سرآشپز رستوران يكدست لباس جداگانه مخصوص نيز داشته باشد.

براي ديدن انواع لباس كار رستوران و سفارش عمده و خريد لباس كار رستوراني اينجا كليك كنيد .

يونيفرم‌هاي رستوراني براي نيرو‌هاي خدماتي رستوراني

هر رستوراني داراي تعدادي نيروي خدماتي است كه هر كدام وظايف خاصي را انجام مي‌دهند از اين رو مي‌بايستي لباس كاري كه اين عزيزان مي‌پوشند با ساير كاركنان رستوران متفاوت باشد تا بتوان آن‌ها را از يكديگر تشخيص داد.
معمولاً اين لباس كار‌هاي رستوراني مانند لباس‌هاي خدماتي در ديگر محل‌هاي كاري است از اين رو نيز كيفيت اين لباس‌ها بسيار حائز اهميت است به اين دليل كه نيرو‌هاي خدماتي با مواد شيميايي درگير هستند نياز است كه حتما لباس‌هايشان به صورت مرتب تميز و شستشو داده شود و اگر كيفيت اين لباس‌ها بسيار پايين باشد در اثر شستشوي زياد سريع‌تر آسيب مي‌بيند.

ويژگي‌هاي لباس  كار رستوراني عبارت است از:

  • طرح و مدل متفاوتي دارد
  • رنگ‌بندي كه براي لباس مورد استفاده قرار مي‌گيرد همخواني دارد.
  • از ويژگي‌هاي لباس رستوراني تبادل حرارت است كه به سهولت انجام مي‌شود.
  • جنسي كه براي لباس رستوراني استفاده مي‌شود بسيار خنك است.
  • لباس ضد چروك و وزن سبكي دارد.
  • جنس به كار رفته شده در لباس كار‌هاي رستوراني معمولاً از‌ترگال يا كجراه است.

مزيت‌هاي لباس كار رستوران

استفاده از لباس فرم رستوران مزيت‌هاي زيادي را به دنبال دارد از جمله باعث زيبايي و جذابيت بالا در ميان كاركنان را به وجود مي‌آورد هم اينكه كاركنان بايد مدت زمان زيادي اين لباس را به تن داشته باشند بايد احساس راحتي در آن داشته باشند. مهم‌ترين مزيت‌هاي استفاده از يونيفرم نظير:

  1. شناسايي سريع‌تر پرسنل رستوران
  2. مسئوليت‌پذيري بالا
  3. ايجاد اعتماد به نفس براي پرسنل
  4. تبليغ برند

براي اين كه بدانيد روپوش اشپزي شيك و حرفه اي چه ويژگي هايي دارد به آدرس زير مرلجعه كنيد :

https://payamarketing.blogsky.com/1402/02/17/post-45/%d8%b1%d9%88%d9%be%d9%88%d8%b4-%d8%a2%d8%b4%d9%be%d8%b2%db%8c-%d8%b4%db%8c%da%a9-%d9%88-%d8%ad%d8%b1%d9%81%d9%87-%d8%a7%db%8c-%da%86%d9%87-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%9f

1. شناسايي سريع‌تر پرسنل رستوران

با توجه به بزرگ بودن فضاي رستوران براي اينكه بتوان كاركنان را از مشتريان متمايز كردن لازم است كه آن‌ها يونيفرم مخصوص داشته باشند اين كار به شناسايي هر چه بهتر و سريع‌تر كاركنان از پيشخدمت تا سرآشپز و حتي نيرو‌هاي خدماتي كمك شاياني مي‌كند.

2. مسئوليت‌پذيري بالا

كاركنان رستوران با استفاده از يونيفرم شناخت كامل‌تري به وظايف خود دارند و احساس مسئوليت بيشتري نيز در قبال كار خود دارند. در واقع يونيفرم مي‌تواند به عنوان يكي از عوامل محرك كننده براي كاركنان محسوب شود.

3. ايجاد اعتماد به نفس براي پرسنل

يونيفرم رستوران به علت طرح و كيفيت بالايي كه دارد باعث اعتماد به نفس كاركنان مي‌شود و بهتر مي‌توانند كارشان را انجام دهند.

4. تبليغ برند

رستوران‌ها با طراحي يونيفرم و چاپ برند خود اقدام به بازاريابي و تبليغات مي‌كنند تا به اين وسيله برند خود را به سايرين معرفي كنند.

خريد البسه كار رستوران

معمولا رستوران‌داران براي كاركنان خود يونيفرم تهيه مي‌كنند و آرم يا برند كاري خود را بر روي آن چاپ مي‌كنند تا از اين طريق تاثير فوق‌العاده‌اي بر روي مشتريان خود بگذارند و به صورت غيرمستقيم برند خود را تبليغ كنند.

توجه به جنسيت و سن كاركنان: براي انتخاب لباس‌هاي رستوراني مناسب، بايد به جنسيت و سن كاركنان توجه شود. براي مثال، استفاده از پوشش‌هاي مناسب براي كاركنان زن يا مرد و انتخاب سايز‌هاي متناسب با سن كاركنان مي‌تواند به ايجاد يك تصوير يكپارچه و حرفه‌اي كمك كند.

دوخت و تكميلات: كيفيت دوخت و تكميلات لباس‌هاي كاركنان رستوران نيز اهميت دارد. از جمله مواردي كه بايد به آن‌ها توجه كرد عبارت‌اند از: استفاده از دكمه‌ها و زيپ‌هاي مقاوم، دوخت‌هاي محكم و استفاده از بندها و جيب‌هاي كاربردي.

آموزش كاركنان در مورد استفاده و نگهداري لباس‌هاي رستوراني: براي حفظ كيفيت و طول عمر لباس‌هاي كاركنان رستوران، آموزش‌هاي لازم در مورد نحوه استفاده و نگهداري اين لباس‌ها به كاركنان ارائه شود. اين آموزش‌ها مي‌تواند شامل شستشوي مناسب، خشك كردن، آهن‌كشي و تعميرات لازم باشد.

 

 

 

 

راهنمای خرید لباس: نکاتی که باید در نظر بگیرید

1-سبک لباس پوشیدن تان را بشناسید

وقتی که بدانید چه سبک هایی را دوست دارید و کدام را ندارید، خرید آنلاین برای تان آسان تر می شود. با نگاه کردن به کمد لباس تان دست تان خواهد آمد که کدام استایل را بیشتر دوست دارید و می پسندید. بهترین سایت خرید لباس

برای کشف سبک لباس پوشیدن تان گاهی به یک فروشگاه بروید و چند مدلی که دوست دارید و در آن ها احساس راحتی می‌ کنید را امتحان کنید. معمولا این فروشگاه ها آینه های تمام قدی در اتاق رختکن دارند که کمک تان می کند تا فرم لباس را در تن تان ببینید. به این ترتیب سبک مورد علاقه تان را بیشتر خواهید شناخت. البته سعی کنید اگر از چیزی در فروشگاه خوش تان آمد آن را بخرید تا وقت فروشنده هم هدر نرود! بهترین مارک های چمدان

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد