یک سایت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

ي نويسنده همه چي نويس خوش ذوق

یک سایت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

۹ بازديد

یک سایت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی‌های یک طراحی سایت خوب، بستگی به هدف و مخاطبین سایت دارد و نمی‌توان برای تمام انواع سایت‌ها، نسخه یکسانی داد؛ مثلا یک سایت فروشگاهی، ویژگی‌های متفاوتی از یک سایت خبری یا شرکتی خوب دارد. اما در مجموع می‌توانیم چندین ویژگی‌ را برای یک طراحی سایت خوب ذکر کنیم که بین تمام سایت‌ها مشترک است.

جهت دریافت خدمات طراحی سایت در مشهد اصفهان تهران شیراز تبریز به آژانس دیجیتال مارکتینگ پایا در مشهد مراجعه کنید 

 

 
 
 
 
 

محتوای با کیفیت

مهم‌ترین مورد در طراحی سایت، کیفیت و محتوا است؛ چرا که پس از هر بروزرسانی الگوریتم رتبه دهی گوگل، اهمیت کیفیت بیشتر شده است. پس زمان و هزینه خود را صرف کیفیت سایت خود کنید تا نتیجه بهتری کسب کنید.

از جمله مواردی که با رعایت آن‌ها می‌توانید کیفیت سایت خود را ببخشید، این است که مخاطب و هدف مخاطب از جستجو را بشناسید. این که شما یک محصول باکیفیت ارائه دهید بسیار مهم است اما کافی نیست. در واقع اگر ندانید مخاطبین شما به دنبال چه چیزی هستند و چه نیازی دارند، نمی‌توانید سایت موفقی داشته باشید. باید تحقیق کنید و مخاطبین و نیازهایشان را به‌خوبی درک کنید، سناریوهایی که افراد را به سمت سایت شما سوق داده بشناسید و از آن‌ها برای توسعه سایت خود استفاده کنید.

رعایت اصول سئو

مورد بعدی در ویژگی‌های یک طراحی سایت خوب، رعایت نکات سئو در طراحی سایت است. ربات‌های جستجو را فراموش نکنید، یک سایت خوب همیشه برای این ربات‌ها در دسترس است. رعایت نکات اولیه سئو شاید ساده به نظر برسد، اما باعث رتبه گرفتن و موفقیت سایت شما بین رقبا می‌شود. سایت شما باید سرعت بارگزاری بالایی داشته باشد؛ همچنین باید اطمینان حاصل کنید که مخاطبین شما به محتواها دسترسی دارند. استخدام یک متخصص سئو می‌تواند مسیر موفقیت سایت شما را هموار کند.

 امنیت بالا

به امنیت سایتتان اهمیت دهید! ممکن است تصور کنید امنیت سایت اهمیت چندانی ندارد؛ اما غافل از اینکه اکثر مخاطبین شما بسیار باهوش و بادقت اند و در ابتدا که وارد سایت شما می‌شوند، به دنبال آیکون قفل سبز رنگ بالای صفحه می‌گردند. همچنین موتور جستجوگر گوگل همیشه سعی می‌کند بهترین نتایج را به کاربران خود ارائه دهد و قطعا سایتی که امنیت نداشته باشد، جزو سایت‌هایی که گوگل نمایش می‌دهد نیست و تلاش شما برای بهبود ساییتان بیهوده می‌شود. اعتماد سازی در کاربران اصل مهمی است که با رعایت امنیت سایت، ایجاد می‌شود.

تجربه کاربری مناسب

روی طراحی سایت منحصربه‌فرد و بهبود تجربه کاربری زمان بگذارید. زمانی که کاربران وارد سایت شما شده و به علت‌هایی مانند رنگ‌بندی نادرست، فونت ناخوانا و مبهم بودن فضای سایت سردرگم شوند، دیگر وارد سایت شما نخواهند شد. تجربه کاربری یا UX احساس مخاطب از جستجو در سایت شما است که یکی از ویژگی‌های مهم طراحی سایت خوب است. برای اینکه کاربران شما تجربه کاربری خوبی داشته باشند، سعی کنید به ظاهر سایت خود اهمیت دهید، واضح و در دسترس بودن محتواها، اندازه و رنگ متن‌ها و سرعت بارگزاری سایت، مسائلی است که باید به آن‌ها اهمیت دهید.

سازگار با موبایل

یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی سایت خوب، بهینه‌سازی سایت برای نمایش روی موبایل است. امروزه ترافیک موبایل به‌شدت در حال رشد است و کاربران برای یک سرچ ساده، از لپ‌تاپ یا کامپیوتر استفاده نمی‌کنند. اگر ساییتان نمایش جالبی روی موبایل ندارد، زمان بگذارید و این مشکل را برطرف کنید تا کاربران خود را از دست ندهید.

استفاده از اسکیماها

ارتباط ساییتان را با موتورهای جستجو قوی کنید. در گذشته موتورهای جستجو، محتوای سایت‌هارا بررسی می‌کردند تا ماهیت سایت را متوجه شوند. اما امروزه دیگر این فرایند انجام نمی‌شود؛ چیزی که امروزه موتورهای جستجو را متوجه ماهیت و زمینه سایت می‌کند، اسکیما است. اگر قبلا وارد سایتی شدید که دارای ستاره‌های امتیاز دهی یا بخش سوالات پرتکرار بود، آن سایت در حال استفاده از اسکیما است. با استفاده از اسکیما، موتورهای جستجو زمینه سایتتان را تشخیص می‌دهند که این امر، موجب نمایش بهتر در صفحه نتایج جستجو می‌شود.

ویژگی‌های سایت فروشگاهی خوب چیست؟

 مدیریت مشتریان

در پروسه مدیریت مشتریان، باید تمام فعالیت‌های مشتریان از جمله خرید، واریز و تحویل سفارش در پنل مشتریان ذخیره و پیگیری شود.

مدیریت کالاها

اطلاعات کالاها مانند موجودی و عدم موجودی، تعداد کالاها، دسته‌بندی کالا و رزرو کالاها باید به‌درستی مدیریت شود و در سایت نمایش داده شود.

 مدیریت سفارشات

مشتریان باید از مراحل ثبت سفارش خود مطلع باشند و ادمین‌ها وظیفه دارند تا سفارشات را پیگیری کنند.

 سبدهای رها شده

ممکن است مشتریان سبد خریدی را پر کنند اما در مرحله واریز، آن را رها کنند. بهتر است سبد مشتریان تا زمان تمام نشدن موجودی کالا، حفظ شود.

 تعریف تخفیف

تخفیف‌ها از عناصر اصلی جذب مشتریان هستند و تعریف کدهای تخفیف در طراحی سایت فروشگاهی، می‌تواند به رشد فروش شما کمک کند.

 درگاه‌های پرداخت متفاوت

ممکن است گاهی یک درگاه پرداخت دچار اختلال شود، بنابراین لازم است درگاه‌های متفاوتی داشته باشید.

 وبلاگ

ساخت وبلاگ و ارائه محتوا در زمینه مربوط به فروشگاه، می‌تواند به معرفی محصولات کمک کند و مشتریان را با محصولات شما آشنا کند. همچنین ورودی به سایت شما از طریق گوگل را افزایش می‌دهد و تاثیر مثبتی روی سئوی سایت شما خواهد داشت.

 چت و پشتیبانی آنلاین

داشتن واحد پشتیبانی در سایت فروشگاهی، کیفیت کار شما و رضایت مشتریان را افزایش می‌دهد. مشتریان می‌توانند در لحظه، هر سوالی که برایشان ایجاد شده را بپرسند و به خرید ادامه دهند.

امنیت

اگر وبسایت شما نامعتبر باشد، اغلب مشتریان از آن خارج می‌شوند. یکی از موارد مهمی که در امنیت طراحی سایت باید به آن توجه کنید، دریافت گواهی  SSL است تا بتوانید اعتماد مشتریان را جلب کنید و از هکرها در امان بمانید.

کالاهای پرطرفدار و کم‌طرفدار

گاهی مشتری وارد سایت می‌شود اما با انبوهی از کالا مواجه می‌شود و قدرت تصمیم‌گیری ندارد. نمایش کالاهای پرطرفدار و کم‌طرفدار می‌تواند مشتری را در انتخاب راحت‌تر هدایت کند.

سازگاری با مرورگرهای متفاوت

مشتریان با دستگاه‌ها و مرورگرهای مختلفی وارد سایت شما می‌شوند. اگر سایتتان با تمام مرورگرها و دستگاه‌ها سازگاری نداشته باشد، ممکن است مشتریان زیادی را از دست بدهید بنابراین هنگام طراحی سایت باید این مورد را حتما در نظر بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.