مهمترین تفاوت بین کولر آبی و کولر گازی چیست؟
سوالی که به فکر اکثر مردم در انتخاب نوع کولر می رسد این است که کولر گازی بهتر است یا کولر آبی؟ بنابراین در این مقاله با توضیح کامل به تفاوت این دو می پردازیم:
با توجه به اینکه هوا هر سال به دلایل گرم شدن زمین یا صنعتی شدن شهرها نیاز به کولرها بیشتر بیشتر می شود و به نسبت هر منطقه و آب و هوا فرق دارد بنابراین باید تفاوت بین اینها را بدانیم تا در انتخاب خود اشتباهی رخ ندهد و هزینه های گزافی بابت اینها پرداخت ننمایید.
کولر آبی
کولر آبی برای محیط های با رطوبت نسبی مانند شهرهای شمالی و جنوبی مناسب نیست زیرا که هوا از لحاظ رطوبت به مرحلهی اشباع بسیار نزدیک میباشد. بنابراین اگر دقت نمایید خانههای قدیمی در مناطق گرم و خشک بیشتر از کولرهای آبی استفاده می نمایند. حتی اگر به پشت بام برخی از این خانه ها بروید با کانال های آن روبرو خواهید شد که قبلا از آن استفاده می نمودند که الان کولر گازی را جایگزین آن نموده اند. تولید سرما در کولرهای آبی با تبخیر قطرات آب آمیخته شده با ذرات هوا صورت میگیرد. این نوع کولر برای مناطق دارای آب و هوای خشک بسیار مناسب است اما برای مناطقی مثل شمال و جنوب کشور که شرجی و رطوبت بالایی دارند توصیه نمیشود. کولرهای آبی دارای مصرف برق کمتری نسبت به کولر گازی میباشند و در برخی موارد نیز قیمت اولیه کمتری دارند. با این حال دارای معایبی هستند که باعث میشود تا ما بخواهیم کولر گازی را جایگزین آن کرده و یا اصول بهداشتی و ایمنی را به صورت دقیق در مورد آنها به اجرا درآوریم که مزایا و معایب هر کدام را در پارارگراف های بعدی بیشتر توضیح خواهیم داد.
ولر گازی
امروزه کولرهای گازی رایجترین و پرکاربرد ترین کولرهای موجود در کشور می باشند که خرید بیشتری از این کولرها انجام می گیرد که بهترین برندهای موجود در بازار که از نظر قیمت و کارایی بهتر است به ترتیب نام میبریم تا بتوانید در خریدهای خود در نظر بگیرید از جمله؛ وستن ایر(WESTEN AIR)، وست کول(WEST COOL)، سامسونگ(SAMSUNG)، ال جی(LG)، جنرال، هایسنس، اسنوا و... که بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته که هم برای مناطق خشک و هم مرطوب و شرجی مناسب است. کولرهای گازی هوای داخل محیط را به داخل کولر می کشد و آن را خنک کرده و دوباره به محیط بیرونی انتقال می دهد که این باعث کاهش بیماری و ورود ذرات آلوده می شود.
انواع کولرهای گازی
کولر دیواری(اینورتر کم مصرف و R410 معمولی)، کولر ایستاده ، کولر پرتابل و کولر پیستونی که برای مناطق جنوبی و شمالی که دارای آب و هوای شرجی دارند مناسب می باشد و مصرف برق کمتری دارند.
مقایسه کلی بین کولر آبی و کولر گازی:
کولرهای آبی برای مناطق شمالی و جنوبی به دلیل شرجی بودن و رطوبت بالا زیاد توصیه نمی شود و برای مناطق دارای آب و هوای خشک مناسب بوده و مصرف برق کمتری نسبت به کولرگازی دارد البته در صورتی که هزینه در انتخاب شما دارای اهمیت باشد. یکی از مهمترین مشکلات کولر آبی این است که مستقیما در معرض ذرات گرد و غبار و آلودگی هواست و موجب ورود آلودگی و ویروس به محیط داخلی می شود. کولرهای گازی در مناطق شرجی مورد استفاده قرار می گیرند و هوای داخل اتاق را به درون کولر می کشند و موجب می شوند بروز بیماری و ورود آلودگی و ویروس به داخل محوطه به صفر برسد. یکی از مشکلات مهم کولرگازی مصرف برق بالای آن می باشد البته راهکاریی برای کاهش و کنترل این مصرف وجود دارد که در ادامه این مقاله ضرح می دهیم. در هر صورت برای انتخابی درست از هر کدام از کولرها برند و ظرفیت موتور کولر بسیار حائز اهمیت می باشد.
شهرهایی که بیشترین نیاز به کولر به جهت گرمای هوا دارند به ترتیب عبارتند از: تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، بوشهر، اهواز، زاهدان، یزد، قم، مازندران، کرمان.
تفاوت کولر آبی و کولر گازی از نظر هزینه
مهمترین مسئله در تفاوت ها و انتخاب ها تفاوت قیمت ها و مصرف انرژی می باشد که در اینجا ما طبق بررسی های انجام داده به این نتیجه رسیدیم که به صورت میانگین کولرهای گازی 50درصد گرونتر از کولرهای آبی می باشد و البته مصرف انرژی که در قبوض ما اعمال می شود و هزینه های جداگانه ای دارد.
تفاوت کولر آبی و کولر گازی از نظر مصرف انرژی
کولرهای آبی با مصرف زیاد آب و کولرهای گازی نیز با مصرف زیاد برق در شرایط بحرانی کشور موجب تهدید مصرف انرژی می شود. برای جلوگیری از این مصرف برق توصیه می شود از کولرهای گازی جدید اینورتر و رعایت موارد اصولی مصرف انرژی را پایین تر آورد. برای مصرف آب زیاد نیز با سرویس به موقع، گذاشتن سایه بان، رسوب زدایی، تعویض پوشال و موارد دیگر از مصرف زیاد جلوگیری کرد.
تفاوت کولر آبی و کولر گازی از نظر هوای پاک
کولرهای گازی فضای بیرون از محیط خنک کننده را به سبب تولید گازهای خود آلوده می کنند، اما هوایی پاک را ایجاد میکنند. این مسئله در شهرهای بزرگ که آلودگی بالایی دارند مثل تهران، تبری، اهواز، مشهد مسئله مهمی است.
و اما کولرهای آبی با کشیدن هوای بیرون به داخل همراه خود آلودگیها و ذرات معلق را نیز میآورند. همچنین به دلیل مرطوب بودن پوشالها، فضای مناسب برای رشد و تکثیر قارچها ایجاد میشود، که می توان با تعویض به موقع پوشالها از این آلودگی جلوگیری کرد. البته هم اکنون انواع کولرهای آبی سلولزی نیز در بازار وجود دارند که مانع ورود آلودگیها به فضای درون محیط میشوند. درعین حال هرکدام مزایا و معایب خود را دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
مزایا و معایب کولر های آبی و کولرهای گازی:
در کل ما دو نوع کولر داریم؛ کولر آبی و کولر گازی. هر کدام به نسبت محیط و نیاز به کار گرفته می شود که هر دو نیز مزایا و معایبی دارد و باید در انتخاب و خرید به کار گرفته شود که در ادامه توضیح بیشتری خواهیم داد.
مزایا و معایب کولرهای آبی
این نوع کولرها بیشتر در مناطق با آب و هوای خشک سازگار هستند و در محیط بیرون قرار می گیرند ولی خب یکسری مزایا و معایبی دارد که عبارتند از؛
مزایای کولر آبی :
- راه اندازی و نصب و نگهداری بسیار آسان و مقرون به صرفه است.
 - به هیچ ابزار عایق کاری خاصی نیاز نداریم و قطعات ارزان و قابل دسترس هستند.
 - به محیط زیست هیچ آسیبی نمی زند و محیط را مرطوب می کند.
 - مصرف انرژی بسیار پایین نسبت به کولر گازی.
 - به دلیل تولید داخلی لوازم یدکی به راحتی در دسترس هستند.
 - برای شهر هایی با آب و هوای خشک بسیار مناسب می باشد.
 
معایب کولر آبی:
- در استفاده های بیشتر نیاز به مصرف آب زیادی دارد که به دلیل کمبود آب و خشکسالی از معایب محسوب می شود.
 - به دلیل ورود ذرات و گرد و غبار از طریق این کولر به داخل خانه یا محل کار باعث بروز بیماری های تنفسی می شود.
 - در صورت تاخیر در تعویض پوشال باعث به وجود آمدن قارچ و بوی نامطبوع در محیط می شود
 - به دلیل قرار گرفتن در محیط بیرون و قرار گرفتن آب داخل آن امکان زنگ زدگی و خوردگی بیشتر است.
 - برای مناطقی که دمای هئا بیشتر از 20درجه است مناسب نیست زیرا باعث شرجی شدن هوا می شود.
 - میزان خنک کنندگی محدود به دلیل استفاده از هوای محیط زیرا اگر دمای محیط بیشتر باشد سرمایش مورد نظر حاصل نمی شود.
 
مزایا و معایب کولرهای گازی
کولرهای گازی با توجه به تکنولوژی به کار رفته باعث شده که این کولر محدود به منطقه یا محل زندگی نباشد یعنی هم در مناطق خشک هم در مناطق مرطوب به راحتی می توانیم استفاده نماییم. هرچند مزایا و معایب خودش را دارد که در ادامه بیشتر تفکیک می کنیم تا به راحتی به مزایا و معایب آن پی ببرید.
مزایای کولر گازی:
- به دلیل داشتن فیلترهای مخصوص آب و هوای سالم و تصویه شده تری را ایجاد می کند.
 - با استفاده از این نوع کولرها می توانیم هر بخش از محیط را به راحتی خنک کنیم و این باعث کاهش مصرف انرژی نیز می شود.
 - مدت زمان خنک کنندگی محیط بسیار سریع است زیرا سریع بعد از روشن شدن محیط را خک می کند.
 - این نوع کولرها بدون صدا و بدون کانال کشی بوده و به راحتی راه اندازی می شود.
 - در تمامی شرایط رطوبتی قابل بهره برداری بوده و به بدون وابستگی به دمای خارج از محیط خنک می کند.
 - بسیار بهداشتی بوده و نیازی به مصرف آب ندارد و صدای زیادی نیز ندارد.
 - 
معایب کولر گازی:
 - هزینه سرویس و نگهداری بالایی دارد.
 - قیمت بالایی نسبت به کولر آبی دارد.
 - مصرف برق بالایی دارد که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
 
راه های کاهش هزینه انرژی مصرفی در کولرهای گازی
با توجه به اینکه طرفداران کولر گازی بیشتر می باشد ولی به دلیل مصرف برق زیاد تا حدودی نگران کننده است که با رعایت این موارد می توانید مصرف برق خود را کنترل و کاهش دهید.
- ابتدا باید از اتلاف انرژی آن جلوگیری کنیم با بستن درب و پنجره ها تا از هدر رفتن سرمای تولید شده جلوگیری شود.
 - موتور کولر گازی را در حتما در سایه و مسیر باد نصب نمایید زیرا باعث افزایش بازدهی و کاهش مصرف برق می گردد.
 - به جهت افزایش قدرت انتقال باد کولر و تولید سرمای مطلوب فیلترهای پانل را هر هفته درآورده و بشورید و سپس خشک کرده و دوباره نصب نمایید.
 - درجه کولر را بین 20 تا 25 تنظیم نمایید تا عملکرد خوبی داشته باشد و موتور زیاد تحت فشار درجه و حرارت قرار نگیرد.
 - هر سال کولر گازی خود را قبل از اینکه ایراد فنی پیدا نموده و مصرف انرژی خود را افزایش دهد توسط واحد های سرویس دهی انجام دهید.
 - سعی کنید همزمان که کولر روشن است از وسایل گرمازا از جمله اجاق گاز و سماور برقی و ... که باعث افزایش گرمای محیط می شود استفاده ننمایید.
 - قبل از خرید باید توسط کارشناس به نسبت فضا و محاسبه محیط کولر مورد نظر پیشنهاد و نصب گردد زیرا در برخی موارد کولر متناسب با نیاز محیط انتخاب نمی شود که باعث اطلاف انرژی و هزینه ها می شود.
 
آمار مصرف انرژی کولر گازی و کولر آبی:
طبق پیشبینیها گفته شده متأسفانه در اکثر شهرهای کشور ما در 10 الی 20 سال آینده دچار بحران شدید کمآبی خواهند شد. مسلماً این بحران یکی از سختترین دورانهای زندگی در این کشور را رقم خواهد زد زیرا نه تنها هزینه تصفیه و انتقال آب بسیار زیاد است، بلکه مناطق مرکزی ایران از هر طرف با منابع آب فاصله زیادی دارند. هر کولر آبی بسته به ظرفیت آن به طور متوسط بین 30 تا 45 لیتر آب در ساعت مصرف میکند (یعنی در شبانهروز مقداری تقریباً معادل 700 لیتر). به بیانی ساده، واحدی مسکونی با مساحت 150 تا 170 متر با کولر 7000 CFM تقریباً 800 لیتر آب را در طی شبانهروز تبخیر میکند. به همین علت است که کولرهای گازی امروزه طرفداران زیادی پیدا کردهاند. کولر گازی در صنعت تهویه و تبرید از جایگاه خاصی برخوردار است.
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري  نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري   هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم:   طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است.   ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي    عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد.   ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام   بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود.   طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است.   ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند.   ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص   چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند.   در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي».   آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند.   ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد   همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است.   سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند.   اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد.   ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند.   در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند.   ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است.   اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان.   ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد.   شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند.   تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم:   ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد   چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است.   چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است.   ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد.   شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند.   ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه   تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند.   يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند.   ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است.   اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد.   ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب   رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند.   يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند.   پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم:   ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن   پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد.   ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو   اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند.   تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد.   ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند.   ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود.   اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟   ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند.   ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند.   نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم:   ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار   عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد.   ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد.   اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد.   ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده   هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست.   بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد.   ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست   هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند.   ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد.   هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد.   در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند:   چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد.   ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد.   ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد   انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است.   ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام       در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است.   سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم.  بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟