در این مقاله از صفا استور به بررسی مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن می پردازیم تا بتوانیم با خواندن آن ها به صورت راحت تر بتوانیم در مورد خرید سرخ کن بدون روغن تصمیم بگیریم.
سرخ کن بدون روغن یک وسیله پخت و پز فوق العاده است که طبق ادعای تولید کنندگان آن غذا های ترد را کاملا بدون روغن و کالری موجود در غذا های سرخ شده آماده می کنند. اما سوالی که در این بین پیش می آید این است که آیا آن ها واقعا همان گونه که تبلیغ می شوند هستند، و همچنین عملکرد آن ها در مقایسه با سرخ کن های روغنی، فر ها و مایکروویوها چگونه است.
در حقیقت سرخ کن های بدون روغن واقعا عالی هستند، اما آن ها در واقع غذا را سرخ نمی کنند بلکه بیشتر شبیه فر های مینی کانوکشن هستند که غذا را سریع میپزند و بافتی ترد ایجاد میکنند و همچنین کارای بسیار راحتی دارند.![]()
مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن کدامند؟
در ادامه مقاله مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن متوجه خواهید شد که هر وسیله آشپزخانه مزایا، معایب و محدودیت های خود را دارد و سرخ کن های بدون روغن هم از این قاعده مستثنی نیستند.
مزایای سرخ کن بدون روغن
سرخ کن های بدون روغن مزایای زیادی دارند که عبارتند از: داشتن مصرف روغن کمتر، داشتن شلوغی کمتر، نیاز به پخت و پز دستی کمتر نسبت به سرخ کن روغنی، داشتن مصرف انرژی کمتر، دارای سرعت بالاتر از فر های معمولی و همچنین می توان از آن ها مانند مایکرو ویو برای گرم کردن غذا هم استفاده کرد.
معایب سرخ کن بدون روغن
معایب سرخ کن بدون روغن هم عبارتند از: سایز کوچکتری نسبت به فر معمولی دارند و به همین دلیل برای خانواده های پر جمعیت زیاد مناسب نیستند، تعدادی از سبزیجات را به طور یکنواخت نمی پزند، فضای زیادی را در آشپزخانه می گیرند و تعدادی از آن ها هم ممکن است قیمت بالای داشته باشند.
در ادامه به صورت کامل تر به بررسی مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن و پخت و پز با آن می پردازیم، همچنین به نحوه عملکرد این سرخ کن و اینکه آیا این وسیله برای آشپزخانه لازم است یا خیر، می پردازیم.
عملکرد سرخ کن های بدون روغن چگونه است؟
شاید با شنیدن نام سرخ کن فکر کنید که برای سرخ کردن غذا به روغن زیادی نیاز دارید، در واقع این سرخ کن ها فر های همرفتی کوچکی هستند که با به گردش در آوردن هوای فوق العاده داغ، غذای را که درون آن ها گذاشته اید را بدون مصرف روغن و یا با روغن بسیار کم در حد کمتر از یک قاشق غذا خوری برای شما به صورت ترد آماده می کنند.
هدف سرخ کن بدون روغن این است که مانند سرخ کن های معمولی غذای ترد آماده کند اما بدون استفاده از روغن یا چربی این کار را انجام می دهد و در پایان هم غذای سرخ شده با آن سبک تر و تازه تر از غذا های های سرخ شده باشد. برای انجام این کار هم از گرمای خشک به شکل هوای گرم در گردش استفاده می کند.
فرآیند کار با سرخ کن بدون روغن
برای درک بهتر مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن ابتدا باید با فرآیند کار آن آشنا شویم. فرآیند کار کردن با آن بسیار آسان است و فقط کافی است غذای خود را در سبد سرخ کن بدون روغن یا روی قفسه سیمی آن قرار دهید، دما و زمان پخت را با کلید های دما و تایم تنظیم کنید و منتظر شنیدن بوق اتمام پخت باشید بعد از آن غذای آماده خود را بردارید و به همراه عزیزانتان میل کنید.
مزایای پخت و پز با سرخ کن بدون روغن
با تعدادی از مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن و نحوه کارکرد آن آشنا شدیم، حالا وقت آن است که به بررسی برخی از مزایای پخت و پز با سرخ کن بدون روغن در مقابل سرخ کن های معمولی، مایکروویو و فر بپردازیم.
برای استفاده از سرخ کن های بدون روغن در تهیه غذا ها و میان وعده های خوشمزه در کمترین زمان راه های زیادی وجود دارد و از آنجا که این سرخ کن ها همان فر های مینی کانوکشن قدرتمند هستند بیشتر وقت ها می توانند غذای شما را بسیار سریعتر از یک فر معمولی آماده کنند و جایگزین بسیار مناسبی برای سرخ کن های معمولی هستند، چون هم روغن کمتری مصرف می کنند و هم زمان کمتری برای پخت نیاز دارند.
1. سرخ کن های بدون روغن مصرف روغن بسیار کمتری نسبت به سرخ کن های معمولی دارند.
جدا از تمامی مزایا و معایب سرخ کن بدو روغن اصلی ترین دلیل محبوبیت بالای آن ها مصرف روغن بسیار کم آن ها است چون جایگزین بسیار مناسبی برای سرخ کن های معمولی هستند و غذای سرخ شده با آن همچنان ظاهر بیرونی ترد و داخلی نرم و لطیف دارد. هرچند قسمت بیرونی غذا تردی غذای سرخ شده در روغن را ندارد، اما تفاوت کالری و چربی آین دو غذا هم بسیار زیاد است.
برخی از تحقیقات بیانگر این موضوع هستند که غذاهای سرخ شده در سرخ کن بدون روغن تا 70 درصد کالری کمتری دارند و تفاوت بالای در میزان چربی دارند. که بسته به نوع غذا فرق می کند و معمولا غذا های سرخ شده با این سرخ کن می تواند تا 3 درصد چربی داشته باشد، در حالی که برخی از غذا های سرخ شده در روغن می توانند تا 24 درصد هم چربی داشته باشند که اختلاف بسیار بالای است.
2. سرخ کن های بدون روغن سرعت پخت بالاتری از فر دارند.
یکی از مزایای دوست داشتنی سرخ کن های بدون روغن سرعت بالای آن ها در پخت و پز است، زیرا این سرخ کن ها نیازی به گرم کردن ندارند و بسیار قدرتمند هستند، غذا را هم بسیار سریعتر از فر معمولی می پزند.
این سرعت بالا در پخت و پز به شما این امکان را می دهد که زمانی که وقتی دیر از سر کار به خانه می روید و به یک وعده غذایی سالم و سریع نیاز دارید، می توانید مقداری سبزیجات و ناگت (مرغ یا ماهی) را در سرخ کن بدون روغن بریزید و یک شام خوشمزه و ترد را در کمتر از 20 دقیقه روی میز خود میل کنید.
3. مصرف برق کمتر از فرها
یکی از گزینه های که در مزایا و معایب هر محصول باید در نظر گرفته شود مصرف انرژی آن محصول است که در مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن هم اهمیت ویژه ای دارد؛ با توجه به تعداد نفراتی که برای آن ها آشپزی می کنید سرخ کن بدون روغن می تواند جایگزین خوبی برای صرفه جویی در مصرف انرژی به جای استفاده از فر در وعده های غذایی شما باشد.
سرخ کن ها چون سایز کوچکتری دارند و سرعت پخت بالاتری هم از فر معمولی دارند می توانند به میزان قابل توجهی در مصرف انرژی شما صرفه جویی کنند.
4. تمیز کردن راحت تر از سرخ کن های معمولی
درست است که هیچ غذایی طعم و لذت غذای سرخ شده در روغن را ندارد اما جدا از میزان سلامت گاهی اوقات تمیز کاری بعد از پخت غذا هم دردسر بالای دارد که به دردسر آن نمی ارزد، پس در زمان خرید باید تمام مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن را در نظر داشته باشید.
هنگام کار کردن با سرخ کن معمولی شما به صورت مداوم مجبور هستید که روغن را دور بیندازید و دوباره آن را با روغن جدید جایگرین کنید که فرآیند آن ناخوشایند است و نیاز به تمیز کاری زیادی دارد. همچنین در هنگام پختن غذا هم مقدار زیادی روغن پاشیده می شود که تمیز کاری زیادی به همراه دارد.
سرخ کن های معمولی هنگام پختن غذا و بخار شدن آن روغن زیادی را در هوا منتشر می کنند که این روغن می تواند در تمام آشپرخانه پخش شود، که با توجه به این موضوع پاک کردن فقط به اطراف سرخ کن رژیمی محدود نمی شود.
هدف از این مقاله بررسی مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن است اما هر وسیله ای هم نیاز به نگهداری و مراقبت دارد. پس بعد از کار با سرخ کن بدون روغن فراموش نکنید که سبد سرخ کن، خود سرخ کن، انبر و هر چیز دیگری را که در طول فرآیند سرخ کردن استفاده کرده اید، تمیز کنید. همه چیز به سرعت تمیز می شود و می توانید به سرعت آن را جمع کنید.
دستگاه سرخ کن بدون روغن را می توانید با یک پارچه نرم مرطوب تمیز کنید و سایر قطعات را هم پس از خنک شدن می توانید در ماشین ظرف شوی قرار دهید که کار شستن آن ها را برای شما راحت می کند. همچنین چون هیچ روغن اضافی برای دور ریختن وجود ندارد و هیچ روغنی هم به اطراف پاشیده نشده است کار تمیز کردن آن بسیار راحت است.
5. استفاده از سرخ کن بدون روغن به عنوان مایکروویو
در بررسی مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن یکی از مزایای جالب آن ها گرم کردن سریع و آسان غذا است. دیگر لازم نیست که برای گرم کردن غذا فر را روشن کنید و مدت رمان بالای 20 دقیقه را برای گرم کردن آن صبر کنید و یا آن را درون مایکروویو قرار دهید تا بافت آن را خیس کند. باقی مانده غذا را درون سرخ کن بدون روغن قرار دهید و در چند دقیقه غذای شما آماده است تا میل کنید.
می توانید برای گرم کردن همه چیز را از پر کرده تاکو، ران مرغ گرفته تا سبزیجات و حتی سوپ ها را درون ظرف مخصوص فر قرار دهید و آن ها را در سرخ کن بدون روغن قرار دهید و نتایج فوق العاده آن را مشاهده کنید.
لارم نیست که غذا را با بالاترین دما سرخ کن گرم کنید مخصوصاً اگر از ظرف شیشه ای برای گرم کردن استفاده می کنید، معمولا فقط چند دقیقه زمان می برد تا غذای شما به همان میزان زمان پخت گرم شود.
در بررسی مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن باید آن را با سایر دستگاه های پخت و پز هم مقایسه کنیم تا به درک بهتری از آن برسیم. هنگام گرم کردن مجدد غذا در مایکروویو اکثرا بافت خیس و عجیب ایجاد می کند البته به غیر از غذاهای آبکی مانند سوپ که خودشان آبکی هستند. گرم کردن غذا در فر هم مدت زمان زیادی طول می کشد و مصرف انرژی بالاتری هم دارد. اینجاست که سرخ کن های بدون روغن کاربرد بالایی دارند.
6. سرخ کردن با هوای داغ به جای سرخ کردن در روغن
برای سرخ کردن غذا در روغن زمان و زحمت زیادی لازم است، چون شما نمی توانید غذا را درون روغن بزارید و از آن دور شوید زیرا در بهترین حالت با غذای سوخته و در بدترین حالت با آتش روغن مواجه می شوید. اما در سرخ کن بدون روغن غذا را درون آن گذاشته و دستانتان برای انجام کارهای دیگر آزاد هستند و این یک مزیت عالی برای زمانی است که چندین کار برای انجام دادن دارید.
در بررسی مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن یکی از مزایا مهم آن راحتی کار آن است، به راحتی می توانید غذای خود را داخل سرخ کن بدون روغن بریزید و با انتخاب عملکرد مربوط به آن و یا تنظیم دستی دما و زمان پخت بگزارید تا غذا آماده شود و شما هم در این زمان می توانید به کارهایتان بپردازید.
در برخی از سرخ کن ها شاید لازم باشد که غذای خود را در وسط زمان پخت تکان دهید یا بچرخانید، که فقط چند ثانیه از وقت شما را می گیرد و پس از اتمام پخت با یک بوق کوچک شما را از اتمام پخت مطلع می کند.
سرخ کن های روغنی تعدادی از غذا ها را سریعتر از سرخ کن های بدون روغن می پزند اما باید تمام مدت بالای آن بایستید تا مطمئن شوید که روغن داغ پاشیده نمی شود و یا غذای شما را نمی سوزاند.
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري  نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري   هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم:   طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است.   ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي    عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد.   ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام   بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود.   طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است.   ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند.   ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص   چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند.   در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي».   آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند.   ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد   همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است.   سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند.   اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد.   ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند.   در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند.   ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است.   اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان.   ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد.   شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند.   تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم:   ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد   چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است.   چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است.   ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد.   شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند.   ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه   تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند.   يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند.   ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است.   اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد.   ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب   رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند.   يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند.   پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم:   ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن   پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد.   ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو   اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند.   تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد.   ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند.   ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود.   اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟   ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند.   ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند.   نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم:   ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار   عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد.   ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد.   اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد.   ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده   هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست.   بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد.   ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست   هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند.   ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد.   هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد.   در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند:   چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد.   ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد.   ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد   انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است.   ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام       در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است.   سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم.  بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟