زماني كه يك گوشي جديد تهيه مي كنيد با اشتياق به جست و جو درباره قابليت هاي ويژه و كارايي هاي گوشي تازه خود مي پردازيد. اما آيا به خريد يك قاب براي محافظت گوشي هوشمندتان و خريد هم فكر مي كنيد؟ در ادامه با مقاله راهنماي خريد قاب گوشي با كالانه مگ همراه باشيد.
گوشي هاي موبايل هميشه براي خدمت به ما آماده اند، البته تا زماني كه به زمين مي افتند يا اشتباها ليوان آب رويشان مي ريزد! تازه آن زمان است كه به مشكل مي خورند و كارايي بالاي خود را از دست مي دهند. پس بهتر است كه براي محافظت از اين دوستان ارزشمند كه پول زيادي خرجشان كرده ايد، كمي بيشتر دست به جيب شده و يك قاب محافظ گوشي هم تهيه كنيد تا هم دستگاه عمر بيشتري داشته باشند و هم موبايلمان دوست خوبي پيدا كند! وقتي كلمه قاب يا كاور گوشي را مي شنويم، اكثرا قاب هاي متنوع و رنگارنگ آيفون برايمان تداعي ميشود. اما تمام شركت هاي ساخت موبايل و تبلت گارد هاي محافظ دستگاه را هم براي دستگاه هايشان توليد مي كنند كه ممكن است در بحث تنوع به پاي آيفون ها نرسند، اما باز هم طيف گسترده اي از قاب را دارا هستند.
هركس بايد با توجه به سليقه و نياز خود اقدام به خريد قاب گوشي نمايد؛ مثلا اگر به طرح هاي كلاسيك علاقه منديد بهتر است براي موبايل خود قاب هاي طرح چرم يا كيف هاي تمام چرم و رنگ هاي تيره تر را در خريد قاب مد نظر قرار دهيد. همچنين اگر به طرح هاي اسپرت علاقه منديد قاب هاي سيليكوني يا رنگ هاي شادتر بيشتر مناسب شماست.
در ابتدا بايد توجه داشته باشيد كه صرف نظر از اينكه چه قابي با چه جنس و طرحي را خريداري مي كنيد، حتما بايد قاب ساخته شده براي موبايل خودتان را تهيه كنيد. چون در قاب هاي ديگر جاي دوربين، بلندگو، پورت هاي گوشي و دكمه ها متفاوت است . پس اگر فروشنده هم به شما گفت كه قاب گوشي ديگري به موبايل شما مي خورد، ابتدا مطمئن شويد كه اين قاب جلوي هيچ كدام از پورت ها و دوربين و … را نمي گيرد و سپس قاب را خريداري نماييد.
اما قاب ها تنوع زيادي در مدل دارند؛ از قاب هاي معمولي ژله اي گرفته تا كيف هاي همراه محافظ صفحه كه هر كدام داراي ويژگي هاي خاص خود هستند. در ادامه به معرفي و بررسي هر كدام از قاب ها مي پردازيم.
قاب ژله اي
قاب هاي ژله اي يا شفاف معمول ترين و ارزان ترين قاب هاي موجود در بازار هستند و با جنس پلاستيكي كه دارند محافظ خوبي در مقابل خط و خش هستند. قاب ژله اي وزن گوشي را بالا نمي برد و ظاهر گوشي شما را تغيير نمي دهد. اما نبايد انتظار بيشتري از قاب هاي ژله اي داشت، چون اين قاب ها با طراحي سبك و جنس پلاستيكي خود توانايي جلوگيري از ضربه هاي وارده به گوشي را ندارند. قاب هاي پلاستيكي خشك و محكم هم تقريبا مشابه قاب هاي ژله اي عادي عمل ميكنند، اما به دليل خشك بودن پتانسيل شكستن بالاتري دارند.
قاب سيليكوني
![]()
سيليكون نوعي پلاستيك مقاوم در مقابل حرارت و بسياري از مواد شيميايي است. قاب هايي كه از سيليكون ساخته مي شوند در برابر حرارت مقاومت بالايي دارند و اگر تمام بدنه گوشي را بپوشانند مي توانند محافظ خوبي براي موبايل شما باشند. اما باز هم خيلي در مقابل ضربه هاي محكم مقاوم نيستند و بيشتر جلوي خط و خش را مي گيرند. اكثر قاب هاي سيليكوني به دليل نازك بودن حس خوش دستي خوبي مي دهند و به دليل اينكه بسيار سبك هستند، وزن گوشي را خيلي بالا نمي برند. در ضمن اين قاب ها تنوع بسيار زيادي در رنگ هايشان دارند و كاربر مي تواند در ميان تنوع زيادي از رنگ ها، قاب سيليكوني مورد علاقه خود را پيدا كند.
قاب فانتزي

همينطور كه از اسم اين قاب ها پيداست قاب هاي فانتزي داراي رنگ هاي شاد يا طراحي خاص و انتزاعي هستند. به همين دليل قاب هاي فانتزي شايد بيشترين تنوع را در طرح و رنگ داشته باشند. از طرح هاي بچه گانه و كارتون ها گرفته تا طرح ايموجي و طرح لباس و .. براي پشت قاب ها جزء پرطرفدارين انواع قاب هاي فانتزي هستند. استفاده از اين قاب ها بسيار لذت بخش و جالب است و با توجه به تنوع بالا تقريبا براي همه سليقه ها يكي از اين قاب ها پيدا مي شوند. اما در اكثر اين قاب ها تنها جنبه زيبايي و طراحي روي قاب مورد توجه است و معمولا جنبه محافظت از گوشي كمتر مورد توجه قرار مي گيرد.
قاب چرمي

قاب هاي چرمي ظاهري كلاسيك و قديمي دارند و بيشتر به همين خاطر مورد استقبال قرار مي گيرند. اين قاب ها علاوه بر ظاهر زيبا و كلاسيك، از كيفيت بالايي برخوردار هستند و حس خوبي را به هنگام در دست گرفتن گوشي منتقل مي كنند. اما استفاده از چرم طبيعي در توليد قاب هزينه بالايي داشته و معمولا قاب هاي توليد شده با چرم طبيعي جزو كاورهاي هاي لوكس و گران قيمت به شمار مي روند. به همين دليل يك سري از محافظ ها با استفاده از مواد ارزان قيمت تر با طرح چرم توليد مي كنند كه ظاهري شبيه به قاب هاي چرمي داشته ولي كيفيتي پايين تر نسبت به آنها دارند.
قاب ضد ضربه

قاب هاي ضد ضربه معمولا بدنه فلزي يا پلاستيكي خيلي محكم دارند و قطر و وزن زيادي هم دارند اما همه اينها با توجه به محافظت بسيار بالايي كه ارائه مي دهند، قابل چشم پوشي است. اين قاب ها گوشي را كمي سنگين مي كنند و ممكن است كمي هم به حجم بدنه اضافه كنند، اما در عوض در بسياري از ضربه هاي وارده محكم هم از گوشي شما كاملا محافظت مي كنند.
قاب هاي هولدر، مگنت و پاپ سوكت دار

اين نوع قاب ها روي بدنه خود داراي قسمتي اضافي هستند كه براي سهولت استفاده كاربر اضافه شده اند. قاب هاي هولدر دار انواع مختلفي دارند، برخي از اين محافظ هاي گوشي داراي يك هولدر انگشتي هستند كه براي راحتي گرفتن گوشي و جلوگيري از سر خوردن يا افتادن گوشي استفاده مي شوند. قاب هاي با هولدر تاشو قابليت استفاده به عنوان يك استند را براي قرارگيري روي ميز و ساير سطوح دارند و از آن مي توانيد به عنوان يك استند همراه در هر جايي استفاده كنيد. براي خريد قاب گوشي مي توانيد به اين دسته بندي از سايت كالانه مراجعه كنيد.
در اكثر اين مدل از قاب ها يك سطح فلزي داراي آهنربا وجود دارد كه براي اتصال به هولدر مگنتي خودرو استفاده مي شود و ديگر نيازي به تهيه يك مگنت جداگانه و قرار دادن آن پشت قاب گوشي براي اتصال به هولدر ماشين وجود نخواهد داشت. قاب هاي پاپ سوكت دار نيز همانند قاب هاي هولدر دار هستند كه به پشت قاب گوشي مي چسبند و استفاده مشابهي شبيه به هولدرها دارند.
بامپر

اكثر اين قاب ها تنها دور بدنه را پوشش مي دهند و ضربه هاي وارد شده را به نواحي تحت پوشش را دفع مي كنند. همچنين بامپرها معمولا وزن گوشي را افزايش نمي دهند و تنوع بالايي در جنس، رنگ و طرح دارند. بزرگترين عيب اين نوع قاب عدم پوشش قسمت پشت گوشي است و اگر گوشي بر روي سطح ناهمواري فرود بيايد يا به لبه ميز بخورد، بامپرها كوچكترين كمكي نمي كنند و فقط هزينه اي اضافه اند. به همين دليل شايد اين قاب ها نامناسب ترين نوع قاب ها باشند. البته برخي بامپرها در مدل هايي توليد مي شوند كه يك لايه محافظ پشت گوشي دارند ولي در اين مدل ها نيز همچنان بيشترين تمركز روي محافظت از پورت ها و لبه هاي گوشي مي باشد.
كيف

كيف ها نوعي ديگري از كاورهاي گوشي هستند كه يك صفحه اضافي براي قرار گيري روي صفحه نمايش گوشي دارند و از صفحه گوشي نيز محافظت مي كنند. بدنه اصلي كيف مي تواند پلاستيك يا هر جنس ديگري كه بقيه قاب ها دارند باشد. البته جنس بيشتر كيف هاي محافظ گوشي از چرم ساخته مي شود. به صورت كلي كيف ها را مي توانيم به دو نوع تقسيم كنيم؛ كيف هايي كه صفحه رويي كامل دارند و كيف هايي كه نيمي از صفحه يا كل صفحه رويي شفاف است تا اطلاعات روي صفحه راحت تر ديده شود. اينكه كدام يك از اين مدل ها گزينه بهتري براي گوشي شما هستند، بستگي به سليقه و نظر خودتان دارد.
قاب هاي ويژه

علاوه بر قاب هاي اشاره شده در بالا، قاب هاي ديگري نيز مانند قاب هاي ضد آب، داراي پاوربانك و قاب بند دار به بازار عرضه شده اند. اين قاب ها معمولا يا خوش دست و راحت نيستند و به وزن دستگاه اضافه مي كنند يا حتي كارايي مورد نظر را ندارند. به طور مثال قاب هاي ضد آب كيسه هايي هستند كه قاب در آنها قرار مي گيرد و بعد از بسته شدن كيسه، آب نمي تواند به درون آن نفوذ كرده و مي توان گوشي را در محيط هاي خيس هم استفاده كرد. اما كافيست تاچ صفحه موبايلتان كمي ضعيف باشد تا ديگر موبايلتان درون اين قاب ها كار نكند. يا وقتي كه قاب بسته است صداي دستگاه مقداري كاهش مي يابد و به طور كلي به طرز چشمگيري از كارايي دستگاه مي كاهد.
البته قاب هاي پاور بانك دار در دنيا معروف شده اند و روز به روز استفاده از آنها متداول تر مي شود. اين قاب ها درون خود پاور بانك اضافي دارند كه مي توان از آن به عنوان باتري ذخيره استفاده كرد. اما دقيقا به دليل وجود باطري در اين قاب ها، حجم بزرگ و وزن زيادي دارند. به همين دليل خيلي ها علاقه اي به استفاده از اين قاب ها ندارند. البته قاب هاي پاوربانك دار به دليل قيمت بالا تنها براي گوشي هاي پرچمدار عرضه مي شود.
معايب استفاده از قاب گوشي

حال كه در تا اينجاي مقاله راهنماي خريد قاب گوشي به مزايا، كاربرد و انواع مختلف قاب هاي گوشي اشاره كرديم، وقت آن است كه به چند مورد از معايب و نكات منفي اين محصولات اشاره كنيم. يكي از مشكلاتي كه ممكن است قاب براي استفاده از گوشي به وجود آورد عدم برش خوردن دقيق روي پورت هاي ورودي است كه باعث مي شود كابل شارژ يا جك هندزفري به سختي به گوشي متصل شود. مورد بعدي داغ شدن گوشي است كه در بعضي موارد مانند بازي كردن و يا اجراي برنامه هاي سنگين كه دماي گوشي بالا مي رود، قرار داشتن يك محافظ گوشي در پشت گوشي ممكن از پايين آمدن دماي جلوگيري كرده و باعث بالاتر رفتن دماي گوشي شود. همچنين در برخي موارد مشاهده شده است كه استفاده از قاب باعث جلوگيري از دريافت آنتن سيم كارت گوشي نيز مي شود.
با وجود مشكلات اين چنيني، همچنان وجود يك قاب در پشت گوشي مزايايي دارد كه به راحتي مي توان به خاطر آنها از معايب و مشكلاتشان چشم پوشي كرد. شما مي توانيد همواره براي خريد لوازم جانبي موبايل به كالانه مراجعه كنيد.
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم: طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است. ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد. ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود. طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است. ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند. ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند. در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي». آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند. ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است. سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند. اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد. ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند. در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند. ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است. اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان. ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد. شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند. تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم: ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است. چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است. ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد. شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند. ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند. يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند. ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است. اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد. ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند. يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند. پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم: ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد. ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند. تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد. ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند. ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود. اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟ ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند. ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند. نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم: ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد. ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد. اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد. ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست. بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد. ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند. ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد. هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد. در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند: چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است. ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است. سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم. بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟