تصورعوام درخصوص تاریخچه این شاهکار قرن این است که پراید ریشه در صنعت خودروسازی کرهجنوبی دارد. حال آنکه چنین نگرشی درست نیست چرا که برای اولین بار این ژاپنیها بودند که پراید را ساخته و روانه بازارکردند. این خودرو در واقع ماحصل تلاش کمپانیهای مزدا و فورد بود. برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ میلادی بود که آمریکا میزبان خودرو پراید، در جادههای خود بود که به دلیل کیفیت پایین ساخت و نبود آپشنهای ایمنی لازم موجب شد، تا این خودرو خیلی زود با دریافت نمرات بسیار پایین و ضعیف از سازمانهای ایمنی ایالات متحده، با این کشور خداحافظی کند. تنها تجربه ناموفق فروش پراید در یک کشور آنگلوساکسون محدود به آمریکا نیست و استرالیاییها نیز خیلی زود، تردد پراید را در جادههای خود ممنوع ساختند. پس از آن بود که در سال ۱۹۸۷ شرکت کیاموتورز کره حق ساخت پراید، لایسنس مربوط به آن را با خط مونتاژ از ژاپنیها خریداری کرده،
و نسبت به تولید پراید اقدامکرد. این موضوع هم دوام چندانی نداشت تا این که در سال ۱۹۹۳ خودرو پراید در کرهجنوبی هم به صورت کامل از خط تولید کیاموتورز خارجشد. حدود ۸ سال از نبود پراید در بازارهای جهانی میگذشت تا اینکه به یکباره خبر انعقاد قراردادی میان کمپانی خودروسازی سایپا با کیاموتورز کرهجنوبی به گوش ایرانیان رسید. چنین بود که خودروی خوشنام و باسابقه پراید راه خود را از طریق سایپا به بازار ایران زمین نیز بازکرد. با حذف ماشین پیکان که به نوعی نماد صنعت خودروسازی ایران به شمار میرفت، از سال ۲۰۰۵ میلادی پراید جای پیکان را در صنعت خودروسازی کشور گرفته، و خرید و فروش آن میان ایرانیان آغازگشت. شرکت سایپا اما طی سالهای اخیر سعیداشتهاست در مدلهای مختلف سایپا ۱۳۱، با قراردادن برخی از آپشنها و امکانات فنی، کیفیت کلی این خودرو را افزایشدهد. از سال ۲۰۱۳ میلادی بود که سایپا خودروهای پراید ۱۳۱ را که به استاندارد یورو ۴ نیز مجهز بود، در تیپ SE و TL را روانه بازارکرد. البته تیپ TL خیلی زود از بازار حذف شد و هماکنون نیز خودروی پراید ۱۳۱ SE به عنوان آخرین نسخه و جدیدترین نسخه پراید ۱۳۱ در بازار خرید و فروش میشود. در ایت سایپا می توانید برای خرید اقساطی پراید 131 اقدام کنید.
با توجه به اینکه خودرو پراید به عنوان یک گزینه ارزان قیمت در بازارهای جهانی محسوب میشد، نمیتوان انتظار فراوانی را در باب قدرت اسب بخار موتور و حداکثر نیروی گشتاور تولیدشده را از خودروی پراید ۱۳۱ داشت. اما نکته مثبت ماجرا این است که به علت مصرف سوخت کم پراید و با توجه به قیمت بالای بنزین، و سوخت در کشور باید گفت که این موضوع به عنوان یک نکته مثبت برای کسانی محسوب میشود که قصد دارند خودرو پراید ۱۳۱ را خریداری کنند. شرکت خودروسازی سایپا یک موتور ۴ سیلندر ۸ سوپاپ را بر روی پراید ۱۳۱ تعبیهکرده و نوع انتقال نیروی قراردادهشده نیز به صورت دیفرانسیل جلو است. گفتنیاست که وزن این خودرو ۹۱۵ کیلوگرم بوده و همانطور که در مقدمه اشارهشد استاندارد آلایندگی این خودرو یورو ۴ است. با عبور از این نکات باید یادآورشد که حجم باک خودروی پراید ۱۳۱، ۴۰ لیتر بوده و مصرف سوخت این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر در ترددهای درون شهری و برون شهری، به ترتیب عبارتند از ۹.۵ لیتر و ۵.۳ لیتر. در ادامه جدول مشخصات فنی پراید ۱۳۱ عبارتنداز:
| مدل خودرو | پراید ۱۳۱ |
| حجم موتور | ۱۳۲۳ سیسی |
| حداکثر قدرت اسب بخار | ۷۱ اسب بخار بعد از ۵۲۵۰ دور بر دقیقه |
| پیشرانه خودرو | ۴ سیلندر تنفس طبیعی |
| نهایت گشتاور نیوتنبرمتر | ۱۰۸ نیوتنمتر بعد از ۲۷۵۰ دور بر دقیقه |
| شتاب صفر تا صد | ۱۳.۴ ثانیه |
| نهایت سرعت | ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت |
| میزان مصرف ترکیبی سوخت | ۶.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
| گیربکس | ۵ دنده دستی |
همانطور که در قسمتهای قبلی اشارهشد خودرو پراید ۱۳۱ به عنوان یک ماشین اقتصادی و ارزان قیمت محسوب میشود. به همین دلیل نباید همچون بحث مشخصات فنی در باب امکانات رفاهی نیز توقعات زیادی را از پراید ۱۳۱ داشت. درطی سالهای اخیر همانطور که اشارهشد شرکت خودروسازی سایپا تلاش داشته است تا با قراردادن آپشنهایی متفاوت به نوعی کیفیت کابین درون خودرو را نیز افزایش دهد. به هرحال زبان طراحی بهکاررفته درون کابین خودرو پراید تحولاتی را به خود دیدهاست، و دامنه این تغییرات را میتوان به داشبورد جلو، کنسول میانی، کلید کولر، دریچه کولر و غربیلک فرمان تامیمداد. به طورکلی فضای داخل کابین خودرو چندان زیاد نیست اما به دلیل کوچکبودن نوع صندلیها باید اشارهکرد که فضای کافی در اختیار سرنشینان قراردارد، تا در رانندگیها و ترددهای مختلف احساس ناراحتی به سرنشینان خودرو دست ندهد. در ادامه جدول امکانات رفاهی خودروی پراید ۱۳۱ عبارتند از:
| تجهیزات | پراید ۱۳۱ |
| چراغ | چراغ جلو هالوژن – چراغ مهشکن عقب |
| سیستم مولتی مدیا | اسپیکر جلو و عقب – CD – MP3 – USB |
| صفحه نمایش | – |
| رینگها | چرخ جلو ۶۵R۱۳/ ۱۶۵ – چرخ عقب ۶۵R۱۳/ ۱۶۵ |
| آینه | شیشه بالابر دستی عقب – شیشه بالابر برقی جلو – آینه جانبی تاشو با قابلیت تنظیم از داخل |
| تهویه مطبوع | سیستم کنترل دستی – بهبود گردش هوا |
| صندلی | تنظیم دستی راننده و سرنشین جلو – روکش پارچهای |
| شیشه | – |
| سیستم هشدار دهنده | – |
همانطور که در مقدمه مقاله اشارهشد کشورهای صاحب صنعت خودروسازی همچون ایالات متحده و دیگر کشورهای توسعهیافته همچون استرالیا و کرهجنوبی، به دلیل سطح پایین ایمنی خودرو پراید خط تولید این خودرو را متوقف ساختند. البته این موضوع توسط خود آمریکاییها و در بزرگراههای این کشور در موسسات ایمنی ایالات متحده همچون سازمان ایمنی و ترافیک بزرگراههای آمریکا (NHTSA) و موسسه بیمه و ایمنی بزرگراههای آمریکا (IIHS) مشخص شدهاست. اما تا به امروز موسسه ANCAP به واسطه استانداردهای بالا و منحصربهفرد خود که به صورت جهانی نزد تمامی دول و ملل صاحب صنعت خودروسازی معتبر است، نسبت به انجام تست تصادف خودروی پراید اقدام نکردهاست. اما به هرحال باتوجه به استانداردهای بالای سازمانهای آمریکایی نامبرده باید گفت که پراید در این باب نمیتواند نمره قابل قبولی را به خود اختصاص دهد. گواه این امر در ایران زمین نیز آمار تلفات بسیار بالای رانندگان با خودروی پراید است. البته سایپا سعی داشته است طی سالهای گذشته با قراردادن اِلِمانها و آپشنهای متفاوت، سطح ایمنی خودرو را افزایشدهد. اما به هر حال همچنان برخی از ایرادات بسیار جدی در باب سطح ایمنی به خودرو پراید ۱۳۱ وارد است. در ادامه جدول مشخصات ایمنی پراید ۱۳۱ عبارتند از:
| تجهیزات | پراید ۱۳۱ |
| تجهیزات ایمنی و حفاظتی | ایموبلایزر – قفل مرکزی |
| کیسه هوا | مجهز به ۲ کیسه هوا – کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
| سیستم ترمز | ترمز ضد قفل ABS – ترمز عقب کاسهای |
خودرو پراید از همان سالهای ابتدایی که توسط ژاپنیها رونماییشد و تا به امروز که در مسیر پر پیچوخم تاریخچه خود، راه به بازار ایران زمین پیدا کردهاست، همواره به عنوان یک خودرو که برای ترددهای شهری و ساعات رانندگی کوتاه مدت مناسب است، به شمارمیآید. به همین خاطر باید گفت که خودرو پراید بیشتر به عنوان یک ماشین خانوادگی مناسب ترددهای شهری شناخته میشود تا اینکه برای ترددهای برون شهری مناسب باشد. از سوی دیگر نیز باید گفت که به دلیل عدم امنیت بالای خودرو پراید توصیه میشود که عمدتاً خریداران خودرو پراید ۱۳۱ از ماشین مورد بحث بیشتر برای ترددهای درون شهری استفاده کنند تا ترددهای برون شهری. اما به هرحال سیستم هندلینگ این خودرو در سالهای اخیر توسط سایپا تا حدودی ارتقایافته اما عدم وجود آپشنهای ایمنی متعدد و در کل سیستم جلوبندی نه چندان مطمئن خودرو، باعث میشود پراید ۱۳۱ عملکردی مناسب را در مسافرتهای طولانی خارج از شهر از خود نشان ندهد. همچنین به افراد عشق سرعت توصیه میشود که خودرو پراید به عنوان یک ماشین سریع و پرشتاب محسوبنشده و نمیتواند به هیچ عنوان، پاسخگوی افرادی باشد که به دنبال یک رانندگی سریع و پرشتاب هستند.
با توجه به کلاس شهری خودرو پراید و همچنین ارزان قیمت بودن این ماشین باید گفت که رقبای چندانی که توانایی رقابت با پراید ۱۳۱ را داشته باشند، در میان خودروهای همرده ماشین مورد بحث دیده نمیشود. اما با این حال در میان رقبای پراید ۱۳۱ میتوان به دو خودرو روا و تیبا اشارهکرد. درخصوص مقایسه میان پراید و خودرو تیبا باید گفت که از دو نقطهنظر، پراید ۱۳۱ برتری خاصی به نسبت خودرو تیبا دارد. اولین مورد به سیستم گسترده قطعات پس از فروش آن بازمیگردد. با توجه به اینکه تنها در سال ۱۳۹۰ ۳۶ درصد از کل تولیدات خودروسازی کشور منحصر به تولید خودرو پراید بوده، باید گفت که خریداران این خودرو حداقل نباید از این نقطهنظر نگرانی خاصی داشتهباشند. دیگر برتری پراید بر تیبا نیز به شعاع گردش بیشتر فرمان پراید باز میگردد. با توجه به همین دو نکته مشخص میشود که پراید دست برتر را به نسبت تیبا دارد. هماورد دیگر پراید نیز خودرو روا نامیده میشود. با مقایسه دو خودرو روا و پراید ۱۳۱ مشخص میشود که پراید ۱۳۱ به دلیل داشتن مصرف سوخت کمتر، استهلاک پایینتر و همچنین قدرت مانور شهری بالاتر، دست برتر را به نسبت خودروی روا دارد.
قصه پراید در کشور همواره از بدو ورود این خودرو تا به امروز به عنوان یکی از بحث برانگیزترین مسائل صنعت خودروسازی کشور محسوب شدهاست. به هر حال طی سالهای اخیر کمپانی سایپا تلاش داشتهاست با قراردادن آپشنهای متعدد، ضعفهای خود را تا حدود زیادی بپوشاند، اما همچنان سوالات بنیادین و اساسی فراوانی پیرامون این خودرو مطرحاست. اما در یک کلام باید گفت که این خودرو میتواند در بعضی از بخشها و آیتمها و عملکرد قابلقبولتری را به نسبت به رقبای خود به نمایش بگذارد. در پایان نیز از دوستان عزیز دعوت میشود تا سوالات و ابهامات مربوط به خودرو پراید ۱۳۱ را با ما مطرحکنند، تا پاسخگوی عزیزان باشیم. برای خرید اقساطی خودرو های سایپا می توانید به این صفحه از سایت ایت سایپا مراجعه کنید.
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم: طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است. ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد. ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود. طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است. ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند. ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند. در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي». آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند. ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است. سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند. اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد. ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند. در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند. ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است. اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان. ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد. شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند. تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم: ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است. چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است. ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد. شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند. ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند. يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند. ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است. اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد. ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند. يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند. پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم: ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد. ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند. تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد. ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند. ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود. اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟ ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند. ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند. نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم: ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد. ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد. اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد. ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست. بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد. ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند. ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد. هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد. در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند: چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است. ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است. سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم. بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟





مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟