۵ عیب رایج ماشین لباسشویی بکو و نحوه برطرف کردن آنها
در ادامه با عیوب رایج ماشین لباسشویی بکو آشنا میشویم:
۱. ماشین لباسشویی بکو تخلیه نمیکند
اگر ماشین لباسشویی شما تخلیه نشود لباسهای شما به خوبی تمیز نخواهند شد. دلایل مختلفی برای تخلیه نشدن ماشین لباسشویی شما وجود دارد. اگر ماشین لباسشویی شما با مشکل تخلیه آب همراه است احتمالا باید برای رفع مشکل و عیب یابی ماشین لباسشویی بکو موارد زیر را بررسی کنید:
● کثیفی فیلتر پمپ
اولین قدم برای تعمیر ماشین لباسشویی beko تمیز کردن فیلتر پمپ است. فیلتر پمپ باید هر سه ماه یکبار یا زمانی که گرفتگی دارد تمیز شود. این فیلتر برای گرفتن اجسام خارجی مانند دکمه یا سکه و جلوگیری از ورود این اقلام به شلنگ تخلیه نصب میشود. این فیلتر در گوشه سمت راست پایین ماشین لباسشویی قرار دارد. برای تمیز کردن فیلتر پمپ ماشین لباسشویی، درپوش را باز کنید تا فیلتر نمایان شود. برخی از مدلهای ماشین لباسشویی دارای یک شیلنگ کوچک چسبیده به پشت درپوش هستند تا آب داخل فیلتر تخلیه شود. برخی دیگر فقط با بیرون کشیدن فیلتر آب را تخلیه میکنند. در هر دو مورد بهتر است یک کاسه یا چند حوله زیر فیلتر قرار دهید.
در این مرحله از تعمیرات ماشین لباسشویی بکو در مشهد اگر شلنگی دیدید، آن را بیرون بکشید و برق ماشین لباسشویی را قطع کنید و منتظر بمانید تا تمام آب خالی شود. در غیر این صورت فیلتر را در خلاف جهت عقربههای ساعت بچرخانید و آن را بیرون بکشید. هرگونه کثیفی، مو یا جسم خارجی را از فیلتر جدا کنید. سپس آن را زیر شیر آب بشویید.
بیشتر بخوانید : عیب یابی ماشین لباسشویی
● خم شدن یا گرفتگی شلنگ تخلیه
یکی از مشکلات رایج ماشین لباسشویی بکو خمیدگی یا مسدود شدن شیلنگ بین دستگاه و لوله تخلیه است. شلنگ را چک کنید و در صورت لزوم گرفتگی آن را باز کرده یا صاف کنید. در غیر این صورت ممکن است آب به طور کامل از درام خارج نشود.
بیشتر بخوانید: مشکلات دیگ ماشین لباسشویی و نحوه رفع آنها
● مطمئن شوید که فاضلاب به داخل درام باز نمیگردد
اگر مشکلی در فیلتر پمپ یا شلنگ تخلیه وجود نداشته باشد ممکن است آب تخلیه شده به درام بازگردد. برای جلوگیری از برگشت فاضلاب به دستگاه و عیب یابی ماشین لباسشویی بکو موارد زیر را انجام دهید:
- شلنگ تخلیه را در قسمت عقب دستگاه و بالای محل اتصال دستگاه با گیره محکم کنید. مطمئن شوید که شلنگ تخلیه از گیره آن جدا نشده است.
- اطمینان حاصل کنید که شلنگ تخلیه حداقل ۴۰ سانتیمتر و حداکثر ۱ متر بالاتر از سطح زمین به خروجی زباله متصل است.
- بررسی کنید که شلنگ حدود ۱۵ سانتیمتر به خروجی تخلیه فشار داده شده باشد. اگر شلنگ خیلی بلند است آن را کوتاه کنید.
اگر فکر میکنید تعمیر ماشین لباسشویی beko برایتان سخت است و از عهده این کار برنمیآیید ارزش این را دارد که با یک تعمیرکار ماشین لباسشویی تماس بگیرید.
بیشتر بخوانید : آموزش جامع نصب ماشین لباسشویی
۲. ماشین لباسشویی بکو نمیچرخد
ماشین لباسشویی شما باید درام را بچرخاند تا بار لباس داخل آن را تمیز کند. در حالی که آب از لباس خارج میشود، درام نیز میچرخد. اگر درام اصلا نمیچرخد برای تعمیر ماشین لباسشویی بکو ببینید آیا یکی از موارد زیر مشکل را حل میکند یا خیر.
● بررسی کنید که درب بهدرستی بسته شده باشد
یکی از مشکلات رایج ماشین لباسشویی بکو نچرخیدن آن است. اگر ماشین لباسشویی شما تشخیص دهد که درب آن باز است شروع به کار نمیکند. مطمئن شوید که درب محکم بسته شده است و لباسهایی که گیر کردهاند را بردارید و درب را فشار دهید تا صدای قفل آن را بشنوید. در این خصوص پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر ۷ علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی را مطالعه کنید.
● مطمئن شوید که بار به طور مساوی توزیع شده است
لباسهایی که به طور ناموزون در داخل درام توزیع شدهاند ممکن است به ماشین لباسشویی شما آسیب برساند. برای جلوگیری از این امر، ماشینهای لباسشویی بکو بهطور خودکار بار را بازرسی میکنند و در صورت توزیع نابرابر داخل درام، فرآیند چرخش را متوقف میکنند.
● از مصرف بیش از حد مواد شوینده خودداری کنید
استفاده از مقادیر زیاد مواد شوینده یا نوع نامناسب آن به ماشین لباسشویی شما آسیب میرساند و در این صورت ماشین لباسشویی شما چرخه چرخش را متوقف میکند و سعی میکند کف اضافی در درام خود را جذب کند.
دستورالعملهای روی بسته بندی مواد شوینده را بخوانید تا متوجه شوید که آیا نوع شوینده مناسب ماشین لباسشویی شما است یا خیر. مطمئن شوید که بیشتر از دوز توصیه شده استفاده نمیکنید.
● ببینید آیا آب در درام باقی مانده است یا خیر
اگر آب به طور کامل تخلیه نشده باشد، چرخه چرخش شروع نمیشود. در این مرحله از تعمیر ماشین لباسشویی بکو ماشین لباسشویی خود را خاموش کنید و شلنگ تخلیه و فیلتر پمپ را بررسی نمایید.
شیلنگ نباید خمیدگی یا گرفتگی داشته باشد در صورت لزوم آن را باز یا صاف کنید. شیلنگهای نشتی، سوراخ شده یا زنگ زده را تعویض کنید. برای جلوگیری از گرفتگی، پمپ تخلیه را هر سه ماه یکبار تمیز کنید.
بیشتر بخوانید: دلایل تاب برداشتن دیگ لباسشویی و نحوه رفع آن
● تسمه درایو را از نظر آسیب دیدگی بررسی کنید
درب ماشین لباسشویی را باز کنید و سعی کنید درام را با دست بچرخانید. اگر بدون هیچ مقاومتی بچرخد، ممکن است تسمه محرک ماشین لباسشویی شما آسیب دیده یا شکسته شود. در این مورد، با یک نمایندگی مجاز خدمات تماس بگیرید.
۳. ماشین لباسشویی شما روشن نمیشود
اگر ماشین لباسشویی شما روشن است اما برنامهای را راهاندازی نمیکند، برای تعمیر موارد زیر را بررسی کنید.
● بررسی کنید که درب به درستی بسته شده باشد
اگر ماشین لباسشویی شما تشخیص دهد که درب آن باز است، از آب پر نمی شود. مطمئن شوید که درب محکم بسته شده است. وسایلی که در درب گیر کردهاند را بردارید و آن را ببندید تا صدای قفل شدن بشنوید.
● مطمئن شوید که قفل کودک فعال نیست
روشن نشدن ماشین لباسشویی به این معناست که قفل کودک فعال شده است. وقتی قفل کودک فعال است، نمیتوانید هیچ تغییری در برنامهها، دما، سرعت یا عملکردهای اضافی ایجاد کنید.
برای عیب یابی ماشین لباسشویی بکو و غیرفعال کردن قفل کودک، اولین و دومین دکمه عملکرد اضافی را به طور همزمان به مدت سه ثانیه در حالی که هر برنامه در حال اجرا است فشار دهید. در حین انجام این کار، چراغهای روی دکمهها چشمک خواهند زد.
زمانی که هیچ برنامهای در حال اجرا نیست، میتوانید دکمه انتخاب برنامه را به حالت روشن / خاموش تغییر دهید تا قفل را غیرفعال کنید. روش فعال / غیرفعال کردن قفل کودک ممکن است بسته به مدل شما متفاوت باشد.
اگر روشهای توضیح داده شده در بالا کار نمیکنند، به کتابچه راهنمای ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید.
بیشتر بخوانید : ۱۱ روش آسان نگهداری و تعمیر ماشین لباسشویی
۴. ماشین لباسشویی بکو در چرخه گیر میکند
اگر ماشین لباسشویی Beko شما در اواسط چرخه کار متوقف میشود، چندین نکته وجود دارد که میتوانید برای حل این مشکل بررسی کنید. در اینجا رایجترین مشکلات و نحوه رفع آنها را ذکر میکنیم:
- آیا ماشین لباسشویی شما آب کافی از منبع اصلی دریافت میکند؟ اگر آب جاری به ماشین لباسشویی بکو شما خیلی ضعیف باشد، ممکن است ماشین در اواسط چرخه از کار بیفتد.
- آیا فیلتر ورودی آب مسدود شده است؟ ورودی آب به پشت ماشین لباسشویی و شیلنگ ورودی آب وصل شده است. اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی شما خاموش است و برای بررسی آن مراحل زیر را دنبال کنید:
- ورودی آب را در پشت ماشین لباسشویی را پیدا کنید. لطفا توجه داشته باشید ماشین لباسشویی سنگین است و در هنگام بلند کردن و جابجایی مراقب باشید. اکیداً توصیه میکنیم هنگام بلند کردن، کج کردن و حرکت دادن ماشین لباسشویی شخصی به شما کمک کند.
- شلنگ را جدا کنید و کانکتور را با دست بچرخانید. شلنگ را به طور کامل در آب گرم و صابون بشویید.
- در این مرحله از پروسه تعمیر ماشین لباسشویی بکو میتوانید فیلتر را از ورودی پشت دستگاه خارج کنید. از یک جفت انبردست برای بیرون کشیدن فیلتر استفاده کنید.
- فیلتر را در آب گرم و صابون بشویید.
- فیلتر را در ورودی قرار دهید و شیلنگ ورودی آب را دوباره وصل کنید.
- آیا پمپ یا فیلتر کثیف یا مسدود شده است؟ این مسئله میتواند باعث مشکلات عملکرد ماشین لباسشویی شما شده و باعث توقف آن در اواسط چرخه شود. در این مرحله از تعمیر ماشین لباسشویی بکو باید فیلتر آن را تمیز کنید.
۵. در ماشین لباسشویی باز نمیشود
اگر درب ماشین لباسشویی بکو شما باز نمیشود برای عیب یابی ماشین لباسشویی بکو اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید دستگاه شما پر از آب نباشد.
-
وجود آب در درام
اگر هنوز مقداری آب در درام وجود دارد این واقعیت که درب ماشین لباسشویی شما باز نمیشود ممکن است در واقع یک ویژگی ایمنی باشد که برای جلوگیری از آب گرفتگی اتاق طراحی شده است. وجود خاک یا ذرات در فیلتر باعث میشوند این سیستم فعال شود تا از باز شدن درب به نفع شما جلوگیری کند!
اگر آب در درام وجود دارد ابتدا فیلتر را خارج کنید، مراقب آبی که ممکن است با باز کردن محفظه آزاد شود باشید. فیلتر را بشویید و آن را تعویض کنید. این مسئله ممکن است همان چیزی باشد که از تخلیه دستگاه و در نتیجه باز شدن درب آن جلوگیری میکند.
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.
درخواست خدمات ماشین لباسشویی
-
اگر آب در درام نباشد
اینجاست که شما به مهارتهای عیب یابی ماشین لباسشویی Beko نیاز دارید زیرا موارد مختلفی وجود دارد که ممکن است مشکل ساز باشد:
- سوئیچ فشار معیوب: سوئیچ فشار به ماشین لباسشویی میگوید که چه زمانی چرخه تمام شده است. اگر این گزینه کار نمیکند با جدا کردن دستگاه از دیوار به مدت ۱۰ دقیقه باید مشکل برطرف شود. با این کار آن را به درستی تنظیم مجدد میکنید.
- اینترلاک معیوب: ممکن است اینترلاک مشکل ساز باشد. تشخیص این موضوع بسیار خطرناک است مگر اینکه مهارت و تجربه مناسبی داشته باشید. اگر روش ساده “ریست” کار نمیکند، احتمالا به یک تعمیرکار نیاز دارید.
- لولاهای معیوب در ماشین لباسشویی: ممکن است لولاهای درب ماشین لباسشویی شما فرسوده شده باشند. برای تعمیر ماشین لباسشویی بکو در این مرحله به یک تعمیرکار برای تعویض لولاها نیاز خواهید داشت.
بیشتر بخوانید : راهنمای تصویری تعمیر شیر برقی ماشین لباسشویی
جمعبندی
بکو یک برند عالی در زمینه تولیدات لوازم خانگی در جهان است. تمام مدلهای ماشین لباسشویی بکو ساخت اروپا بوده و از کیفیت بالایی برخوردارند. با این حال گاهی ممکن است نیاز باشد برای تعمیر ماشین لباسشویی بکو و عیب یابی آن مراحلی را طی کنید. موارد مختلفی را میتوان در زمان تعمیر ماشین لباسشویی بکو در نظر گرفت از جمله این مشکلات میتوان به عدم تخلیه آب، نچرخیدن درام، روشن نشدن ماشین لباسشویی، گیر کردن و باز نشدن درب آن اشاره کرد. توصیه میکنیم اگر با تعمیر ماشین لباسشویی beko آشنا نیستید آن را به فردی متخصص بسپارید همچنین میتوانید در بخش نظرات سوالات خود را مطرح نمایید تا متخصصین آچاره در کوتاهترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و خواندن ادامه این مقاله به سایت تعمیرات لوازم خانگی عصریخ مراجعه نمایید.
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم: طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است. ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد. ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود. طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است. ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند. ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند. در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي». آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند. ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است. سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند. اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد. ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند. در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند. ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است. اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان. ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد. شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند. تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم: ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است. چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است. ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد. شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند. ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند. يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند. ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است. اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد. ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند. يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند. پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم: ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد. ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند. تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد. ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند. ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود. اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟ ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند. ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند. نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم: ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد. ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد. اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد. ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست. بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد. ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند. ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد. هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد. در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند: چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است. ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است. سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم. بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟