انيميشن تبليغاتي چيست؟ نكات مهم ساخت و تاثير آن در تبليغات
استفاده از انيميشن هاي تبليغاتي براي كسب و كار شما تاثير زيادي در شناساندن خدمات شما و جذب مخاطبان دارد. بخصوص امروزه اثبات شده كه انيميشن تبليغاتي كوتاه تاثيرگذاري بسيار بيشتري نسبت به ويدئوهاي تبليغاتي دارد. امروزه روش هاي مختلفي براي ساخت اين انيميشن ها وجود دارد كه در اين مقاله بررسي مي كنيم. همچنين به بررسي دقيق تر مزايا و اثرات استفاده از اين نوع تبليغات مي پردازيم.
انيميشن تبليغاتي چيست؟
ويدئوي كوتاه كه متشكل از تصاوير متحرك بوده و بصورت حلقه اي تكرار مي شود را انيميشن تبليغاتي مي گويند. اين روش براي تبليغات در حوزه هاي ديجيتال ماركتينگ بسيار رايج است. مزيت اين روش، تكرار شونده بودن و پخش يكپارچه آن است. كاربر در نگاه اول متوجه اين تكرار نشده و برايش جذاب به نظر مي رسد.
از اين روش تبليغاتي مي توان براي معرفي محصول يا خدمات هر كسب و كار استفاده كرد. زيرا در مقايسه با يك محتواي ثابت و استاتيك، تحرك و پويايي براي كاربران جذاب تر است. بنابراين، انيميشن سازان با طراحي انيميشن هاي حرفه اي در قالب تبليغات ابتكاري و جديد، مي توانند خدمات تبليغاتي بي نظيري به شركت ها ارائه دهند.
نكات مربوط به ساخت و توليد انيميشن تبليغاتي
ساخت انيميشن هاي تبليغاتي نيازمند توجه به نكات بسيارمهمي است. اين انيميشن ها كوتاه هستند و براي اثرگذاري بر مخاطب معمولا ۵ الي ۶ ثانيه بيشتر فرصت نداريد. بنابراين ساخت و توليد بايد بگونه اي باشد كه علاوه بر رساندن پيام موردنظر، طراحي بي نقصي داشته و براي كاربر جذاب باشد. مهمترين نكاتي كه در ساخت اين نوع تبليغات بايد دقت شود عبارتند از:
- استفاده از سناريويي جامع، حرفه اي و پرمحتوا
- بكارگيري ايده هاي مبتكرانه و جديد
- استفاده از گرافيك حرفه اي
- استفاده از صداهاي باكيفيت و حرفه اي براي صداگذاري
- ايجاد هماهنگي ميان صدا و تصوير
- زمان بندي صحيح براي رسيدن به بهترين نتيجه
- رعايت قوانين كپي رايت در استفاده از برخي شخصيت هاي كارتوني كه در انحصار شركت هاي خاص قرار دارند.
اثرات و مزاياي ساخت انيميشن هاي تبليغاتي
هماهنگونه كه بيان شد، اين روش تبليغاتي بسيار قدرتمند و پربازده است.
- به كمك انيميشن تبليغاتي مي توانيد مخاطب را در مدت زمان بسيار كوتاه سرگرم كنيد.
- در اين روش، آزادي عمل بيشتري داريد و مي توانيد از هر ايده خلاقانه اي يك محتواي ويدئويي جذاب براي معرفي خود بسازيد.
- استفاده از اين روش، محدود به شركت هاي بزرگ نيست بلكه هر كسب و كار نوپا و كوچكي مي تواند از آن استفاده كند.
- در حالت تبليغات بصري و نمايشي، اطلاعات بيشتري به مغز ما ارسال مي شود. با استفاده از تصاوير مي توان يك مفهوم را بهتر منتقل كرد.
- استفاده از اين روش، بسيار موثرتر از ارتباطات كلامي با مخاطبين است. در اين حالت، ديگران تلاش بيشتري براي شناخت بيشتر شما خواهند داشت.
- به هر ميزان كه ذهن شما بتواند قوانين طبيعت و حقايق را كنار بزند مي توانيد روياپردازي كنيد. درصورتي كه در ساخت ويدئو تبليغاتي، چنين امكاني وجود ندارد.
- اين روش به دليل مقرون به صرفه بودن و زمان موردنياز كمتر، براي كسب و كارهاي كوچك و نوپا نيز قابل استفاده است.
- براي آماده سازي انيميشن تبليغاتي كه اغلب از موشن گرافيك استفاده مي شود، براحتي مي توان در هر مرحله تغييرات موردنياز را انجام داده و بروزرساني كرد
-
اهميت انيميشن در تبليغات
انيميشن چيزي بيش از كارتون و فيلم است و امروزه تا سطوح بسيار بالايي پيشرفت كردهاست؛ به طوري كه ميتواند در موفقيت تبليغات شركتها هم شديدا موثر باشد. در اين مقاله ميخواهيد در رابطه با اهميت انيميشن ها صحبت كنيم.
بسياري از ما هنوز ناخودآگاه انيميشن را رسانهاي تفريحي ميدانيم چرا كه در همان دوران آغازينش با آن آشنا شديم. در اين مقاله به بررسي روند رشد انيميشن پرداخته و اثر آن بر مشاغل متفاوت را بيان ميكنيم.
اهميت انيميشن در دنياي امروز
همانطور كه ميدانيد انيميشن كار خود را به شكل طراحي در چندين فريم شروع كرد و به تدريج با رشد تكنولوژي حالتي كامپيوتريتر و درنتيجه اتوماتيكتر به خود گرفت كه اين مورد منجر به كاهش شديد زمان ساخت شد. در ادامه با ظهور CGI مسير پيشرفت انيميشن كاملا تغيير كرد و به حالت امروزي خود درآمد؛ حالتي كه ميتوان آن را رابطهاي ظريف ميان هنر و تكنولوژي دانست. پيشرفت انيميشن منجر به حضور آن در صنايع متفاوت شدهاست و امروزه در معماري، تورهاي مجازي، آموزش، تبليغات، ديجيتال ماركتينگ و ساخت ابزار مختلف كاربرد دارد. در رابطه با نحوه استفاده از انيميشن در تبليغات قبلا صحبت كرده ايم.براي ساخت انيميشن تبليغاتي در پارت انيميشن اينجا كليك كنيد
انواع انيميشن
انيميشن بر اساس معيار هاي متفاوت به دسته هاي مختلفي تقسيم ميشود:
- انيميشن سنتي: انيميشن هاي نتيجه ي دست كه حس حركت را به كاربر القا ميكنند. اين نوع امروزه در ساخت نسخه هاي اوليه و آزمايشي تبليغات به كار ميرود.
- انيميشن دوبعدي: شباهت اين دسته به دستهي قبل كم نيست و تفاوت اصلي آن ها، استفاده از كامپيوتر در اين مورد است.
- انيميشن سه بعدي كامپيوتري (CGI): نوعي واقع گرايانه تر و سه بعدي كه توسط سيستم هاي رايانه اي ساخته ميشود.
- موشن گرافيك: استفادهي اين دسته در ارائهي پروژههاي متفاوت است و در آن از تصوير يا نوشته به هدف القاي پويايي استفاده ميشود. از مثالهاي اين مورد ميتوان به لوگو هاي متحرك و تيتراژ آغازين فيلم ها اشاره كرد.
- استاپ موشن: تصاوير تهيهشده از اشيا در حالات متوالي كه پخش آنها پشت سر هم منجر به القاي حس حركت تصوير ميشود.
مزاياي استفاده از انيميشن براي مشاغل
استفاده از انيميشن براي مشاغل مزاياي بسياري دارد و اهميت انيميشن ها را نشان ميدهد كه در زير آن ها مورد بررسي قرار ميدهيم.
انتقال سريع پيام
مردم در دنياي امروزي زندگيهاي بسيار شلوغي داشته و اكثرا وقت مطالعهي تبليغها را ندارند. انيميشنهاي كوتاه يا استاپموشن راهي ايدهآل براي انتقال سريع پيام هستند. اين ويدئوهاي شش ثانيهاي نكات كليدي محصول را به خوبي برجستهكرده و به اطلاع بيننده ميرسانند؛ اين مورد به خصوص براي پيامهاي پيچيدهتر حائز اهميت است. انيميشن توانايي جان بخشيدن به محصولات را دارد و باعث جذب بيننده توسط ظاهري ساده و شخصيسازيشده ميشود.
آموزش در كنار سرگرمي
در دنياي پراسترس امروزي همه به دنبال سادهترين راه براي دريافت اطلاعات هستند. يكي از اين راهها، استفاده از بستر تفريح و سرگرمي است. انيميشن منجر به پردازش آسان اطلاعات توسط كاربر شده و آنها را از پيچيدگيهاي اضافي دور ميكند. با پيشرفت روزافزون فضاي مجازي، اخبار به سرعت منتقل ميشوند كه اين ويژگي براي انتقال تبليغات ويديويي بسيار مناسب است. هميشه اين مورد را در ذهن داشتهباشيد كه هدف مردم از حضور در فضاي مجازي سرگرم شدن است و يكي از بهترين راهها براي اين كار، استفاده از ويدئو است.
انتقال احساسات
انيميشن راهي عالي براي ايجاد ارتباطي احساسي با مشتري است. مردم با انيميشن به خوبي ارتباط برقرار ميكنند و تصاوير نشان دادهشده را راهي براي سرگرمي و نه نوعي تبليغ ميدانند. نمادهاي انيميشني شركتهاي متفاوت هم از اين موضوع به خوبي استفاده ميكنند و ضمن قويتر كردن اين ارتباط، بر تاثير تبليغات هم ميافزايند.
نمايش هويت خود
سوالات اوليهي كاربران از مشاغل مختلف معمولا به يك شكل است: چه چيزي اين شركت را خاص ميكند؟ سود استفاده از اين محصول چيست؟ چه افرادي مشتريان آن هستند؟
القاي حسي درست در اولين ارتباط يك ويژگي كليدي براي موفقيت است. انيميشن ميتواند پاسخ اين سوالات را به خوبي به كاربر برساند چرا كه در زمان شكست كلمات، هيچچيز بهتر از ارائهي تصويري از ايدهها نيست.
تاثير بر روي تصميم مشتري
ويدئوها و نمادهاي انيميشني تاثير زيادي بر خريدهاي مردم دارند. براي مثال Cornelius نام خروسي است كه مدتهاست نماد يك شركت كورن فلكس بودهاست؛ انتخاب يك خروس به عنوان نماد، منجر به ايجاد ارتباط ميان محصول و صبح در ذهن بيننده ميشود و آن را به صبحانهاي ايدهآل تبديل ميكند. همانطور كه ميبينيد هدف بسياري از تبليغها و اينگونه نمادها به معرفي محصول ختم نميشود و در اصل ايدهاي خاص را در ذهن بيننده كار ميگذارد. اين ايده در كنار آشنايي بيشتر مردم با شركت و محصولاتش منجر به افزايش نرخ فروش ميشود. در كل يكي از نقاط قوت اساسي انيميشن را ميتواند بينيازي به زبان و نوشته و استفاده از زبان بينالمللي تصاوير دانست كه جامعهي تحت تاثير تبليغ را به شدت افزايش ميدهد.
افزايش رتبه در آمار جستجو
تصوير و ويدئو بخشهاي اساسي هر صفحهاي هستند و انيميشنها هم با استفاده از اين دو مورد منجر به جان گرفتن سايتهاي مختلف ميشوند. استفادهي صحيح از آنها هم ميتواند باعث افزايش بازديد از سايت و در نتيجه بهبود رتبه در نتايج جستجوي موتورهاي جستجوي مختلف شود.
به اشتراكگذاري آسان
جذابيت هميشگي انيميشنها باعث دست به دست شدن آنها ميان كاربران ميشود و به اين ترتيب طول عمر و دوام اثر آنها بسيار بالا ميرود. همچنين قرار دادن تبليغات در پلتفرمهاي مناسب نظير يوتيوب و Vimeo در كنار ديگر سايتها ميتواند باعث ديدهشدن بيشتر و درنتيجه بهاشتراكگذاري بالاتر آنها شود.
سخن آخر در رابطه با اهميت انيميشن ها
انيميشن هيچ خط پاياني ندارد و تنها فاكتور اصلي محدودكنندهي آن، خلاقيت سازنده است. استفادهي صحيح از آن ميتواند به صورت همزمان منجر به فروش بيشتر، افزايش محبوبيت و سرگرمي كاربران شود. پس با توجه به اهميت انيميشن ها ميتوانيد با طراحي يك انيميشن تبليغاتي يا سفارش آن باعث پيشرفت كسب و كار خود شويد.
-
است. انيميشن ها مانند ساير رسانه هاي تصويري شامل صوت و تصوير هستند اما، به غير از صوت و تصوير ويژگي هاي خاص ديگري نيز دارند كه استفاده از آن ها را فراگير تر كرده است. در اين مطلب و مطلب بعدي به بيان اين ويژگي ها خواهيم پرداخت.
ارتباط سريع تر با مخاطبان
يكي از ويژگي هاي منحصربه فرد انيميشن، ارتباط بهتر و سريع تر با مخاطبان است. در دنياي امروز سرعت حرف اول را مي زند بسياري از تجارت ها زمان زيادي را در اختيار ندارند بلكه بايد بتوانند در زمان كوتاهي كه در اختيار دارند هم با مشتريان خود ارتباط برقرار كنند و هم بتوانند نسبت به رقباي خود در بازار پيشي بگيرند بنابر اين استفاده از انيميشني مناسب مي تواند بهترين راهكار تلقي شود. انيميشن ها در كوتاهترين زمان ممكن با مشتري ارتباط برقرار مي كنند و ويژگي هاي يك تجارت را به بهترين شكل ممكن به مشتري منتقل خواهند كر
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم: طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است. ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد. ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود. طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است. ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند. ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند. در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي». آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند. ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است. سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند. اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد. ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند. در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند. ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است. اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان. ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد. شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند. تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم: ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است. چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است. ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد. شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند. ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند. يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند. ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است. اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد. ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند. يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند. پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم: ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد. ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند. تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد. ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند. ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود. اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟ ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند. ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند. نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم: ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد. ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد. اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد. ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست. بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد. ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند. ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد. هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد. در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند: چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است. ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است. سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم. بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟