در نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو ایران که در شهریور ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد، گروه خودروسازی سایپا از دو محصول جدید خود با نامهای اطلس و سهند رونمایی کرد. این خودروها اما در اصل نسخه بهروزشده یا فیس لیفت خودروهای کوییک و ساینا هستند که قرار است با طراحی مدرنتر، کابین جذابتر و تجهیزات بیش تر در سال ۱۴۰۲ در بازار خودرو ایران عرضه شود. بنابراین در این مقاله در ایتی سایپا قصد داریم، دو خودرو کوییک و اطلس سایپا را از نظر فنی و ظاهری با یکدیگر مقایسه کنیم.
مقایسه طراحی بیرونی خودروهای کوییک و اطلس
یکی از تفاوت های اصلی ظاهری خودرو اطلس نسبت به کوییک، تفاوت ظاهری در نمای عقب و جلو این خودروست که با بهروزرسانی در این بخش ها خودرو چهره خشن و جذاب تری پیدا کرده و تا حدودی از ضعف های طراحی در گذشته کاسته شده است.
خودرو اطلس در نمای جلوی خود، با جلوپنجره ششضلعی با خطوط عمودی کرومی شباهت زیادی به برخی محصولات کیا مثل K3 و همینطور جک A5 دارد، درحالیکه، فرم کلی چراغها، ورودی هوای پایین سپر و قاب مه شکنها کاملاً با الهام از فورد کا پلاس اکتیو طراحی شدهاند. با وجود این تغییرات و کپی برداری ها در طراحی ها، خودرو اطلس از نظر ظاهری شکل و شمایل جذاب تری دارد. در نمای عقب نیز با چراغهای Cشکل جدیدی که تا روی درِ صندوق کشیده شده است، شاهد الهام گیری کامل از رنو کپچر هستیم، البته باید ذکر کرد که سایپا در این بخش از طراحی توانسته است تا حد قابل قبولی نمای عقبی را با دیگر اجزا بدنه همراه کند.
البته جانمایی پلاک بر روی سپر خودرو و طراحی یکدست درِ صندوق عقب در اطلس باعث شده است، تا این خودرو نسبت به کوییک در نمای عقب، ظاهری ساده تر داشته باشید، اما به نظر می رسد سایپا در این زبان طراحی نسبت به کوییک، عملکرد بهتری داشته است. یکی دیگر از نکات مثبت نمای عقبی اطلس نیز اضافه شدن اسپویلری به بالای شیشه عقب است. این اسپویلر که مثل سقف خودرو مشکیرنگ است، در کنار آنتن کوسهای توانسته اطلس را خودرویی مدرنتر و گرانتر از کوییک جلوه دهد. البته در سری جدید خودروهای کوییک R هم ما شاهد باله عقب هستیم.
پس از نمای عقب و جلو خودرو اطلس به نمای کناری آن می رسیم، که از نظر شیپ طراحی و پلتفرم همان نمای تخم مرغی کوییک را دارد و تنها تغییرات اندک در این بخش خلاصه می شود به آینههای کناری جدید که اتفاقاً فرم بسیار زیباتری نسبت به آینههای کوییک دارند و مشکیرنگ هستند، به جز این مورد هیچ تغییر قابلذکر دیگری رخ نداده است، البته نکته دیگر که سایپا می توانست با تعییر سایز رینگ ها نمایی کناری را لوکس تر کند، اما همچنان اطلس با رینگ های ۱۴ اینچی کوییک عرضه می گردد.
عرضه خودرو اطلس در چهار نمونه
گروه خودروسازی سایپا قصد دارد مانند خودرو کوییک R، نسخه دورنگ اطلس را هم ارائه کند، که رنگ برخی قسمتهای آن مثل قاب مه شکنهای جلو و آینههای کناری با بدنه متفاوت خواهد بود. در این نسخه بسته به رنگ بدنه، سقف خودرو مشکی یا سفید خواهد بود. بااینحال، نسخه ساده با سقف و آینههای مشکی جذابتر به نظر میرسد.
بهطورکلی، هر چند کوییک در زمان معرفی برای یک خودروی ارزانقیمت ایرانی طراحی قابلقبول داشت، اما سایپا در اطلس توانسته ظاهر این خودرو را چند پله ارتقا داده است و مدرنتر، لوکستر و زیباتر کند؛ بنابراین، اطلس را باید یکی از معدود فیسلیفتهای موفق داخلی دانست، هر چند که کپیبرداری از خودروهای خارجی در آن مشهود است.
مقایسه طراحی داخلی خودرو اطلس و کوییک
خودروهای سهند و اطلس در بخش داخلی دچار تغییرات اساسی شده اند و از داشبورد کاملاً جدیدی برخودار هستند، که در سهند با تریم دورنگ مشکی قرمز و در اطلس مشکی کرم دیده میشود. این داشبورد جدید که با دریچههای تهویهٔ کرومی دایرهای، نمایشگر لمسی ایستاده در بالای داشبورد تا حدودی از محصولات داچیا الهام گرفته است، در کنار تریم دورنگ فضایی از ظاهری بسیار لوکس تر و جذاب تر نسبت به طراحی ساده و تکراری خودرو کوییک بهره می برد.
اما به گفته برخی از منتقدان اطلس، بهتر بود بخش پایینی کنسول به رنگ مشکی جانمایی می شد، درحالیکه، روکش صندلیهای چرم و پارچهای مشکی و خاکستری هم با نهایت اختلاف رنگی و تناقض انتخاب شده است و هیچ هماهنگی با تریم دورنگ داخلی ندارند، اما نسبت به خودروی کوییک که هیچ کدام از این موارد را نداشت، رشد و طراحی بهتری دارد.
یکی از نکات مثبت و جذاب خودرو اطلس که الهام گرفته از زبان طراحی جدید خودروها در دنیاست، صفحه کیلومتر تمام دیجیتال خودرو اطلس است، که با الهام از محصولات بامو طراحی شده است و بسیار جذاب به نظر میرسد. علاوه بر این، طراحان سایپا این بار در اطلس، از خیره دسته راهنما و برف پاکن پراید که در کوییک استفاده کرده بود، گذشت و از دسته راهنماهای شاهین در اطلس استفاده کرده، که در کنار دستگیره کرومی درها تأثیر قابلتوجهی در لوکستر و گرانتر به نظر رسیدن داخل خودرو داشته است.
بیشتر بخوانید: تصاویر رسمی سایپا اطلس منتشر شد + مشخصات فنی
همچنین غربیلک فرمان نیز هر چند تغییری نداشته و همان نمونه مورد استفاده در کوییک اتوماتیک یا کوییک اس است، اما ظاهر مدرن و هماهنگی با داشبورد اطلس دارد. در مجموع، اطلس در داخل نمای بسیار مدرنتری پیدا کرده است، البته یکی از نقاط قوط دیگر اطلس نسبت به کوییک، کیفیت بهتر داشبورد و پلاستیک استفاده شده در کابین است، که امیدار هستیم سایپا در آینده این نقطه قوت را با تغییر روبهرو نکند.
تفاوت آپشن های اطلس و کوییک
خودرو اطلس با تصمیم سایپا، در نهایت قرار است در چهار تیپ عرضه گردد، که شامل دو تیپ ساده و آپشنال دستی و دو تیپ ساده و آپشنال اتوماتیک میشود. تیپ پایه دستی این خودرو در تجهیزات ارتقای چندانی را نسبت به کوییک تجربه نکرده و صرفاً کامپیوتر سفری و سیستم پایش باد تایرها به آن اضافه شده است، اما در بالاترین تیپ اطلس یعنی اتوماتیک آپشنال شاهد تجهیزات زیادی مثل صندلیهای برقی، کروز کنترل، سانروف، سنسور نور و احتمالاً باران، فرمان برقی، گرمکن صندلی راننده، آینههای کناری تاشو برقی با گرمکن، نمایشگر لمسی ۷ اینچی و دوربین دید عقب خواهیم بود.
البته در زمان رونمایی، سایپا اعلام کرد امکان دارد در این خودرو اکونومی، دو آپشن ایمنی و بسیار کاربردی «سیستم کنترل پایداری و سیستم پایش نقاط کور» جایگذاری شود، که در صورت تحقق این موضوع، دیگر می توان خودرو اطلس را نسبت به رقبا خود یک خودرو با ارزش خرید بالا معرفی کرد.
مقایسه پیشرانه و گیربکس خودرو اطلس و کوییک
مشخصات فنیکوییکاطلسپیشرانهM15M15 با دریچه گاز برقیحجم موتور۱.۵ لیتر۱.۵ لیترحداکثر گشتاور خروجی۱۲۸ نیوتنمتر۱۳۷ نیوتنمترحداکثر قدرت۸۷ اسببخار۹۰ اسببخارحداکثر سرعت۱۶۰ کیلومتر بر ساعتمشخص نیستشتاب۱۳ ثانیهمشخص نیستمصرف سوخت۷.۱ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر۶.۹ لیتر لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومترظرفیت باک۴۱ لیتر۴۱ لیتر
گروه خودرو سازی سایپا در خودرو اطلس مانند تمامی محصولات سایپا، همچنان از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری M15 چهار سیلندر خانواده تیبا استفاده میکنند، که کماکان هشت سوپاپ است، اما در این نسخه دچار بهروزرسانی هایی شده است، که مهمترین آنها تجهیز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ (CVVT) است. نسخه جدید این موتور که GSI نام دارد، همچنین بهبودهایی را هم در سیستم جرقهزنی و پاشش سوخت تجربه کرده است که باعث شده بتواند با استانداردهای آلایندگی یورو پنج مطابقت پیدا کند. همچنین به لطف این تغییرات، خروجی موتور به ۹۰ ایتی سایپا قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور رسیده است که ۳ ایتی سایپا و ۹ نیوتن متر افزایش را نسبت به کوییک نشان میدهد.
پیشرانه M15 سایپا هر چند در مقایسه با رقبای خود خروجی و توان بالایی ندارد، اما روی محصولات خانواده X200 سایپا عملکرد قابلقبولی از خود نشان داده است و این ارتقاها نیز باید شرایط آن را بهبود ببخشند. در بخش گیربکس اما تغییر خاصی صورت نگرفته است و همچنان شاهد ارائه همان گیربکسهای پنج سرعته دستی و اتوماتیک CVT هستیم که در کوییک دیده بودیم.
به نظر میرسد نسخه پایه دستی خودرو اطلس با قیمتی در حدود ۵ درصد گرانتر نسبت به کوییک R دندهای با قیمت ۲۵۶ میلیون تومان در کارخانه، در حدود ۲۷۰ میلیون تومان قیمت گذاری شود. نسخه پایه اتوماتیک در حدود ۱۰ درصد گرانتر از کوییک R پلاس اتوماتیک با قیمت ۳۳۸ در کارخانه و در حدود ۳۷۲ قیمتگذاری شود. اگر قصد خرید خودرو به صورت اقساطی را دارید می توانید به سایت etsaipa مراجعه کنید.
نسخه دستی فول اما احتمالاً در حدود نسخه پایه اتوماتیک و در همان محدوده ۳۷۰ میلیون تومان قیمتگذاری شود، اما نسخه فول اتوماتیک احتمالاً همقیمت شاهین G دستی و با قیمتی در حدود ۴۳۰ میلیون تومان در کارخانه قیمت گذاری شود و احتمالاً کمترین حاشیه سود را در بازار خواهد داشت.
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم: طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است. ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد. ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود. طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است. ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند. ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند. در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي». آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند. ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است. سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند. اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد. ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند. در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند. ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است. اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان. ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد. شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند. تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم: ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است. چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است. ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد. شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند. ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند. يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند. ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است. اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد. ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند. يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند. پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم: ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد. ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند. تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد. ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند. ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود. اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟ ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند. ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند. نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم: ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد. ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد. اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد. ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست. بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد. ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند. ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد. هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد. در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند: چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است. ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است. سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم. بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟