یکی از مهم ترین نیاز هر راننده ای در فصل گرما،کولر است.در گذشته خودرو ها به علت نداشتن کولر برای افراد تا حدی احساس نمی شد،اما رفته رفته در اثر گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی خودرو ها دارای کولر شدند و به یکی از دغدغه های هر فردی در روز های گرم سال تبدیل شد.
عملکرد کولر خودرو ها همانند اسپیلیت ها همان کولر گازی های خانگی است.تنها تفاوتی که این دو با هم دارند،این است که کمپرسور کولر توسط چرخش موتور شروع به کار کردن می کند.در بعضی از مواقع کولر خودرو فرآیند خنک کردن را به درستی انجام نمی دهد که در این مقاله قصد داریم تا با دلایل و رفع این مشکل شما را آشنا کنیم.

چیکار کنیم کولر ماشین خنک کنه؟
- بررسی فیلترهای هوای کولر: یکی از علل اصلی اینکه کولر ماشین به درستی کار نمیکند، فیلترهای هوای آن است. فیلترهای هوای کولر ماشین باید به صورت منظم تعویض شوند تا برای خنک کردن هوا به درستی عمل کنند.
- بررسی سطح مایعات: سطح مایعات در کولر ماشین باید به درستی بررسی شود. در صورتی که سطح مایعات کم است، کولر ماشین به درستی کار نمیکند و هوا را به درستی خنک نمیکند. بنابراین، میتوانید با بررسی سطح مایعات، کولر ماشین را به درستی خنک کنید.
- تمیز کردن فنهای کولر: فنهای کولر ماشین نیز باید به صورت منظم تمیز شوند. در صورتی که فنهای کولر کثیف باشند، هوا به درستی توسط آنها عبور نخواهد کرد و کولر به درستی کار نخواهد کرد. بنابراین، با تمیز کردن فنهای کولر، میتوانید کولر ماشین خود را به درستی خنک کنید.
- بررسی کمپرسور کولر: در صورتی که کمپرسور کولر ماشین به درستی کار نکند، هوا به درستی خنک نخواهد شد و کولر به درستی کار نخواهد کرد. بنابراین، بررسی کمپرسور کولر ماشین و تعمیر آن در صورت نیاز، میتواند به شما در خنک کردن هوای کولر کمک کند.
چگونه بفهمیم گاز کولر ماشین کم شده؟
برای بررسی سطح گاز کولر ماشین، شما باید از دو روش استفاده کنید:
- استفاده از میزان خنکی هوا: اگر کولر ماشین به درستی کار نکرد، میتوانید با استفاده از میزان خنکی هوا بررسی کنید که آیا سطح گاز کم است یا نه. برای این منظور، میتوانید کولر را روشن کنید و دست خود را در مسیر هوای خروجی کولر قرار دهید. در صورتی که هوا به درستی خنک نشود، ممکن است سطح گاز کولر کم باشد.
- بررسی سطح مایعات کولر: سطح مایعات کولر ماشین نیز میتواند به شما نشان دهد که آیا سطح گاز کم است یا نه. برای بررسی سطح مایعات کولر، شما باید به دنبال مخزن مایعات کولر در موتور خودرو بگردید. در صورتی که سطح مایعات کولر کم است، ممکن است که سطح گاز کولر نیز کم باشد.
در صورتی که شما مشکوک به کمبود گاز کولر خودرو هستید، بهتر است به یک تعمیرکار ماهر و یا نمایندگی خودرو مراجعه کنید تا سطح گاز کولر را بررسی کرده و در صورت نیاز تعمیر کنند. همچنین، بهتر است گاز کولر خودرو را به صورت منظم بررسی کنید و در صورت نیاز پس از چک کردن سطح گاز، آن را تکمیل کنید. برای مطالعه و آشنایی با انواع سیستم تهویه خودرو می توانید به این مقاله از ایتی سایپا مراجعه کنید.

کولر ماشین در حالت ایستاده خنک نمیکند!
اگر ماشین شما در حالت ایستاده خنک نمیشود، دلایل متعددی میتواند داشته باشد. در ادامه به برخی از این دلایل و راه حلهای مربوطه اشاره خواهیم کرد:
- مشکل در فن کولر: فن کولر خودرو برای جریان دادن هوای خنک به موتور نیاز دارد. در صورتی که فن کولر خودرو به درستی کار نکند، موتور به خوبی خنک نمیشود. بررسی فن کولر و تعمیر آن، میتواند به حل مشکل کمبود خنکایی در حالت ایستاده کمک کند.
- مشکل در سیستم خنککننده: سیستم خنککننده خودرو شامل بخشهایی مانند مایع خنک کننده، رادیاتور و شلنگهای خنک کننده است. در صورتی که یکی از این بخشها مشکل داشته باشد، خنک کنندگی موتور کاهش مییابد. بررسی و تعمیر سیستم خنککننده، میتواند به حل مشکل کمبود خنکایی در حالت ایستاده کمک کند.
- کمبود مایع خنک کننده: در صورتی که مایع خنک کننده خودرو به درستی کار نکند یا کمبود داشته باشد، موتور به خوبی خنک نمیشود. بررسی سطح مایع خنک کننده و افزایش آن در صورت نیاز میتواند به حل مشکل کمبود خنکایی در حالت ایستاده کمک کند.
- مشکل در کمپرسور کولر: کمپرسور کولر خودرو برای تولید هوای خنک نیاز دارد. در صورتی که کمپرسور به درستی کار نکند، کولر به درستی عمل نمیکند و موتور به خوبی خنک نمیشود. بررسی کمپرسور کولر و تعمیر آن، میتواند به حل مشکل کمبود خنکایی در حالت ایستاده کمک کند.
- مشکل در سیستم الکتریکی: در صورتی که سیستم الکتریکی خودرو مشکل داشته باشد، ممکن است که کولر به درستی کار نکند و موتور به خوبی خنک نشود. بررسی سیستم الکتریکی خودرو و تعمیر آن، میتواند به حل مشکل کمبود خنکایی در حالت ایستاده کمک کند.
- شیب کوچک محل پارک: در صورتی که ماشین شما در شیب کوچکی پارک شده باشد، ممکن است که کولر به درستی کار نکند و موتور به خوبی خنک نشود. در این حالت، تغییر محل پارک خودرو به محلی با شیب بیشتر میتواند به حل مشکل کمبود خنکایی در حالت ایستاده کمک کند.

علت سرد و گرم شدن کولر ماشین چیست؟
-
خرابی فن کندانسور:
فن های کندانسور در سیستم کولر ماشین برای جریان دادن هوای خنک به رادیاتور و افزایش کارایی خنک کننده استفاده میشوند. در صورتی که فن های کندانسور خراب شوند، تاثیرات زیر را میتوان در سرد و گرم شدن کولر ماشین مشاهده کرد:
- کاهش توان خنک کنندگی: فن های کندانسور به منظور جران دادن هوای خنک به رادیاتور استفاده میشوند. در صورتی که فن های کندانسور خراب شوند، جریان هوا به رادیاتور کاهش مییابد و بنابراین توان خنک کنندگی کولر کاهش و سبب می شود شما متوجه گرم و سرد شدن کولر ماشین شوید.
- افزایش درجه حرارت: در صورتی که فن های کندانسور کار نکنند، رادیاتور دچار افزایش درجه حرارت میشود. این افزایش درجه حرارت میتواند باعث گرم شدن کولر ماشین شود و در نتیجه موتور نیز به خوبی خنک نمیشود.

-
رانندگی با سرعت زیاد:
مورد دومی که در سرد و گرم شدن کولر خودرو تاثیر دارد رانندگی با سرعت زیاد است که می تواند تاثیرات زیر را داشته باشد:
افزایش نیاز به خنک کردن خودرو: با افزایش سرعت خودرو، موتور بیشتر کار میکند و در نتیجه نیاز به خنک کردن بیشتری دارد. در صورتی که سیستم خنککننده به درستی کار نکند، افزایش نیاز به خنک باعث می شود باد کولر ماشین سرد و گرم شود.
افزایش جریان هوا: با افزایش سرعت خودرو، جریان هوا در داخل ماشین نیز افزایش مییابد. در صورتی که سیستم تهویه به درستی کار نکند، جریان هوای داغ در داخل ماشین به صورت مستقیم به کولر وارد شده و باعث گرم شدن آن میشود.
افزایش فشار بر روی سیستم خنککننده: با سرعت بالا، فشار بر روی سیستم خنککننده افزایش مییابد. در صورتی که سیستم خنککننده به درستی طراحی و ساخته نشده باشد، افزایش فشار میتواند باعث خرابی آن شود و در نتیجه کولر به درستی کار نخواهد کرد.

-
داشتن ایراد در سنسور فشار گاز خودرو:
مورد سوم این مشکل سنسور فشار گاز می باشد.سنسور فشار گاز در سیستم خنک کننده خودرو برای کنترل فشار گاز و در نتیجه سرعت کمپرسور و دمای خروجی از کولر ماشین استفاده میشود. در صورتی که سنسور به درستی کار نکند و تشخیص درستی از وضعیت فشار گاز و دمای خروجی ارائه ندهد، ممکن است کم و زیاد شدن سرمای کولر ماشین را تجربه کنید.
مثلاً، اگر سنسور فشار گاز به درستی کار نکند و فشار گاز در سیستم خنک کننده بیش از حد بالا باشد، تراکم گاز و سرعت کمپرسور افزایش یافته و به دلیل خنک شدن سریعتری که در نتیجه دارد، ممکن است دمای خروجی از کولر ماشین به طور نامنظم تغییر کند و کم و زیاد شود. به همین ترتیب، در صورتی که فشار گاز در سیستم خنک کننده کمتر از حد مجاز باشد، سرعت کمپرسور کاهش مییابد و در نتیجه کولر ماشین به شکل مطلوبی کار نمیکند و همچنین ممکن است دمای خروجی از کولر ماشین نیز بیش از حد بالا یا پایین باشد.

-
نشتی گاز کولر ماشین:
نشت گاز کولر و یا خالی شدن آن میتواند اصلیترین عامل در کاهش عملکرد خنک کننده خودرو باشد. سیستم خنک کننده خودرو برای سرد کردن هوای داخل خودرو از گاز کولر یا گاز مبرد استفاده میکند. در صورتی که گاز کولر در سیستم خنک کننده خودرو نشت کند یا خالی شود، عملکرد سیستم سرمایشی خودرو را دچار مشکل خواهد کرد.
یکی از تاثیرات این مشکلات، کاهش عملکرد خنک کننده و کم و زیاد شدن سرمای کولر ماشین است. همچنین، در صورتی که گاز کولر در سیستم خنک کننده خودرو خالی شود، کمپرسور برای فشرده کردن هوا بیشتر کار میکند و باعث افزایش مصرف سوخت خودرو میشود. به علاوه، افزایش دمای خروجی از کولر ماشین نیز برای مسافران خودرو تحمل ناپذیر خواهد بود.

چرا کولر ماشین در حالت ایستاده خنک نمیکند؟
بهترین زمان برای شارژ کولر خودرو، زمانی است که سیستم خنک کننده خودرو نیاز به تکمیل گاز کولر دارد. عموماً، بهتر است کولر خودرو را قبل از فصل تابستان و در هر سال یکبار بررسی و تعمیر کنید. در صورتی که در طول سال احساس میکنید عملکرد کولر خودرو کاهش یافته است، بهتر است سیستم خنک کننده را بررسی کرده و در صورت نیاز، گاز کولر را تکمیل کنید.
به طور کلی، تعمیر و شارژ کولر خودرو بهتر است در دمای معمولی هوا و در محیطی بدون آفتاب انجام شود. انجام این کار در دمای بسیار گرم میتواند به دلیل افزایش فشار در سیستم خنک کننده، باعث خطراتی مانند خرابی کمپرسور و یا سیستم خنک کننده شود. در ضمن، بهتر است کار تعمیر و شارژ کولر خودرو را به تعمیرکاران مجرب و متخصص بسپارید تا از صحت عملکرد سیستم خنک کننده خودرو اطمینان حاصل کنید.
برای خرید اقساطی خودرو های سایپا می توانید به این صفحه از سایت etsaipa مراجعه کنید.
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم: طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است. ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد. ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود. طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است. ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند. ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند. در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي». آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند. ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است. سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند. اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد. ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند. در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند. ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است. اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان. ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد. شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند. تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم: ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است. چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است. ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد. شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند. ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند. يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند. ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است. اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد. ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند. يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند. پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم: ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد. ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند. تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد. ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند. ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود. اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟ ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند. ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند. نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم: ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد. ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد. اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد. ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست. بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد. ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند. ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد. هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد. در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند: چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است. ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است. سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم. بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟