خرید خودرو، در عین شیرین بودن، دارای سختی های خود است. وقتی بحث خرید خودرو پیش می آید، باید به مواردی دقت داشت تا از خرید یک خودرو با کیفیت، اطمینان حاصل کرد. امروزه با توجه به گرانی خودرو، خرید خودرو مستلزم داشتن پول زیاد می باشد که این پول می توان از طریق وام یا قرض بدست آورد.
در حال حاضر، خودرو های خارجی نیازمند مبالغ هنگفتی می باشند و در مقابل آن، خودرو های داخلی نیازمندی مالی کمتری نسبت به همتایان خارجی خود دارند. حتما در هنگام خرید خودرو، چه از نوع داخلی آن چه خارجی، باید نکات مربوط به خرید آن را به صورت دقیق و مو به مو اجرا کرد تا فرآیند خرید به درستی طی شود. خرید خودرو، مستلزم صرف هزینه گزافی می باشد؛ بنابراین نباید به سادگی از معقوله ی خرید خودرو گذشت و باید تک تک مراحل اعم از انتخاب، خرید، دریافت و خدمات پس از فروش را مطالعه نمود و به درستی آن ها را پیاده کرد.
نکاتی که خریداران خودرو باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند، از مرحله تحقیق، انتخاب و خرید شروع شده و به مراحل دریافت و تحویل می رسد و در مراحل بعد به قسمت نگهداری و خدمات پس از فروش می رسد. بسیاری از خودروساز ها، خدمات پس از فروش ضعیفی را به خریدار عرضه می نمایند. از طرفی دیگر امکان این وجود دارد که خودرو خریداری شده از نمایشگاه های ماشین، با تعویض قطعات اصلی، سعی در افزایش سود خود داشته باشند که باید همه ی این امور را رعایت کرد و قدم به قدم آن را چک کرد تا یک خرید مطمئن حاصل شود. در مقاله زیر، سعی بر این شده نکات مهمی را که حین خرید خودرو صفر، لازم است رعایت شود تا خودرو مناسب شما، تحویل داده شود را گوشزد می نماییم.
ارکان اصلی خرید خودرو صفر
بررسی مشخصات فنی و میزان سوخت خودرو مورد نظر
این مورد شامل بررسی نوع موتور خودرو، میزان حجم بنزین آن، میزان سوخت بنزین به ازای کیلومتر، نوع گیربکس آن و دستی یا اتومات بودن آن، سیستم تعلیق و کیفیت آن و سایر موارد مشابه می باشد.
بنا به نیاز هرشخص، مشخصات خودرو با توجه به سلایق او مطابقت داده می شود و اگر مناسب بود، مایل به خرید آن می شود. یعنی ممکن است یک خودرو با مشخصات بالا و آپشن های مطلوب برای نیاز یک شخص زیاد باشد بنابراین با توجه به مطلوب بودن خودرو، آن خودرو مناسب آن شخص نمی باشد.
رانندگی کردن با خودرو مورد نظر بسیار مهم است
برای خرید خودرو فقط به دیدن دفترچه راهنمای آن یا تبلیغات و آپشن های موجود که در صفحات مجازی نوشته شده است اکتفا نکنید؛ زیرا هدف تبلیغات بزرگ نمایی ویژگی ها و نمایش ندادن معایب است. بسیاری از کارخانه های خودرو سازی و برند خودرو سازی جهان، برای تست خودرو های خود را در اختیار خریداران قرار می دهد تا آن ها بتوانند با مزیت های خودرو آشنا شوند و معایب های آن را بفهمند تا بتوانند یک خودرو خوب و مناسب دریافت نمایند. بنابراین رانندگی پیش از دریافت خودرو، از ملاک های انتخاب برتر بوده و حتما پیشنهاد می شود.
خرید خودرو داخلی یا خارجی ؟
هنگام انتخاب بین خودرو داخلی یا خارجی، خیلی از ماها با خود فکر می کنیم که خودرو خارجی بسیار با کیفیت تر است و درصد خرابی قطعات آن و استهلاک آن کم است؛ بنابراین به سمت خرید آن خودرو راغب می شویم. در این موارد باید بگوییم که تعدادی موارد مشاهده شده است که این ویژگی ها را نقص می کند. برای مثال خودرو ساز های چینی که در بدو ورود به دنیای ساخت و ساز خودرو، با کیفیت پایین قطعات خود و ساخت خودرو با قطعات ضعیف تر، سعی در گرفتن بازار دارند. این خودرو که به سبب قیمت پایین تر، مورد توجه مردم قرار می گیرد باعث می شود که خریدار از خریدن چنین خودرویی اظهار پشیمانی کند.
در همین مورد بخوانید: چطور و از کجا خودرو اقساطی بخریم؟
مورد دیگری که مشاهده می شود این است که خریدار، خودرویی را می خرد که تعداد زیادی از آن تولید نمی شود یا بر اثر تحریم و جمع شدن کارخانه تولیدی آن در کشور، بدست آوردن قطعات یدکی آن بسیار سخت بوده و به نوعی پس از اولین خرابی، خریدار به دردسر می افتد. بنابراین باید به این موارد دقت کنیم و فقط ملاک را خرید خودرو زیبا با امکانات قوی و قیمت مناسب نکنیم؛ بلکه خدمات پس از فروش و شرایط اقتصادی کشور نیز باید در انتخاب ما دخیل باشند و روی تصمیمات ما اثر گذار باشند.
شرایط تحویل خودرو و شرایط پرداخت هزینه
در ابتدا باید شرایط خرید را حتما بررسی کنید. بسیاری از تولید کنندگان خودرو با ارائه پیشنهاد های به ظاهر جذاب، سعی در جذب مشتری می کنند و پس از خرید خودرو، خریدار جزئیات تازه ای از قرارداد را می فهمد.
برای جلوگیری از این عمل، ابتدا باید جز به جز قرارداد و بند های آن را بخوانیم و برای اطمینان بیشتر از کارشناسان سوال های مورد نظر را بپرسیم تا از خرید خود مطمئن شویم. گام بعدی شرایط تحویل خودرو است. بسیاری از تولید کنندگان آن طور که در قرار داد قید می کنند خودرو را در زمان موعود تحویل خریدار نمی دهند که این مورد در کشورمان بسیار رخ داده است. خریدار پس از انعقاد قرار داد، در زمان دریافت خودرو، خودروی خود را دریافت نمی کند. این مورد نیز باید کنترل شود تا از بروز مشکلات آتی جلوگیری شود.
توجه و دقت به شرایط حقوقی تنظیم سند قرارداد
مهم ترین نکته ی که می توان بیان کرد در خرید خودرو، شرایط تنظیم سند قرارداد می باشد اما چرا؟
سند قراردادی که بین شما و طرف قرارداد امضا می شود، قابل پیگیری در مراجع قضایی و محاکم قانونی است؛ بنابراین باید به اندازه کافی راجع به آن اطلاعات داشته باشید تا در دام آن ها گرفتار نشوید؛ زیرا امکان این وجود دارد که طوری سند را تنظیم و از کلمات فنی استفاده نماید که بتوانند علیه شما از آن استفاده نمایند. بنابراین بهتر است قبل از امضا قرارداد، راجع به آن با یک مشاور حقوقی مشورت نمایید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.
در بعضی از قرارداد ها، این امکان و ویژگی لحاظ شده است که بتوان شرایط انتقال به غیر وجود داشته باشد که به اصطلاح به آن امکان صلح می گویند. باید این نکته را در نظر بگیرید که اگر در بین بازه زمانی ثبت نام تا موعد تحویل خودرو بنا به دلایل متعددی مانند نیاز مالی یا قادر نبودن به پرداخت اقساط، قصد فروش یا انتقال مالکیت به شخص دیگر را داشته باشید، باید این نکته که امکان انتقال مالکیت وجود داشته باشد را در قرارداد ذکر و ثبت نمایید تا در صورت لزوم استفاده از این بند، دچار مشکل نشوید. اگر این نکته در قرارداد ذکر نشود، شما در صورت نیاز مالی، باید تا موعد تحویل خودرو صبر کرده و سپس پس از دریافت خودرو، آن را به مالکیت شخص دیگر منتقل کنید. اگر قصد خرید خودرو به صورت اقساطی را دارید می تونید به صفحه فروش اقساطی خودرو با اقساط 60 ماهه از سایت ایتی سایپا مراجعه کنید.
زمان تحویل خودرو و چک کردن نهایی آن
اگر خودرو را پیش از ظهر تحویل بگیرید، بهتر است؛ زیرا وقت این را دارید که بدنه را از نظر رنگی بررسی کنید و به طور کامل خودرو را بررسی کنید تا در صورت داشتن هرگونه مشکل با نمایندگی آن را در میان بگذارید. برای این قبل از ظهر دریافت کنید بهتر است که نور کافی وجود دارد که بدنه خودرو را بررسی کنید هم اینکه نمایندگی نیز وقت کافی جهت نظارت و بررسی شکایات و درخواست ها را دارند.
بررسی کلی بدنه خودرو
چون تولید در تیراژ بالا می باشد ممکن است خودرو دریافتی، برخی از امکانات خودرو استاندارد را نداشته باشد یا بدنه دارای مشکلاتی باشد. بنابراین باید حتما قبل از تحویل به صورت کلی آن را بررسی نمود و در صورت داشتن هرگونه مشکل قبل از دریافت خودرو، آن را به نمایندگی اطلاع داد تا از دریافت خودرو ناقص یا فاقد تجهیزات جلوگیری شود.
بررسی موتور، صدای موتور و جعبه دنده
هنگامی که خودرو را دریافت کردید، صدای موتور و جعبه دنده ی آن را چک و بررسی کنید. اگرچه معمولا در نمایندگی های ایران و خودرو های داخل این مشکلات را به خدمات پس از فروش و سرویس دهی منتقل می سازند ولی بهتر است این مورد را در همان زمان بررسی و با دنده یک و دو آن را امتحان کنیم تا از بروز هرگونه مشکلات فنی درون موتور مطلع شویم و در صورت داشتن مشکل، آن را به وسیله ی نمایندگی مورد نظر، پیگیری کنیم.
بررسی کولر خودرو
کولر یکی از اجزای مهم در هنگام گرما می باشد که در صورت خرابی، علاوه بر اینکه هزینه زیادی را روی دست مالک می گذارد، باعث اذیت شدن مالک و سرنشینان خودرو در زمان گرمی هوا می شود؛ پس بهتر است قبل از دریافت خودرو، کولر را بررسی کرده و در صورت داشتن مشکل آن را به نمایندگی اطلاع دهید.
نکات تکمیلی
در هنگام دریافت خودرو، باید بررسی کنید که تمام تجهیزات لازم و ذکر شده در لیست را خودرو تان داشته باشد. اگر بدون ملاحظه و بی دقت برگه مورد نظر را امضا کنید، به این منزله می باشد که تمام تجهیزات را دریافت نموده اید و اگر خودرو دارای کم و کسری ای باشد، نمایندگی از تحویل هرگونه قطعه اضافی به شما خودداری می کند. بدین منظور در هنگام دریافت خودرو، تمامی قسمت های خودرو را ملاحظه کنید اعم از موتور و جلوبندی، صندوق و زاپاس، قسمت جلوی خودرو و قسمت پشت خودرو.
مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت ایتی سایپا، از انواع خودروها، قیمت روز و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم: طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است. ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد. ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود. طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است. ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند. ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند. در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي». آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند. ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است. سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند. اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد. ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند. در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند. ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است. اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان. ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد. شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند. تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم: ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است. چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است. ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد. شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند. ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند. يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند. ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است. اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد. ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند. يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند. پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم: ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد. ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند. تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد. ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند. ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود. اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟ ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند. ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند. نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم: ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد. ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد. اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد. ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست. بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد. ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند. ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد. هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد. در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند: چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است. ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است. سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم. بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟