كارت ويزيت چيست؟
كارت ويزيت ( Business Card ) معرف شما و راه ارتباطي براي دسترسي مشتريان به شما است. كارت ويزيت يكي از موثر ترين، ارزانترين و بهترين ابزار هاي تبليغات و بازاريابي به شمار مي رود. كارت ويزيت اطلاعات يك شخص يا كمپاني را به ساده ترين شكل ممكن در اختيار مخاطبان قرار مي دهد.
كارت ويزيت شامل اطلاعاتي همچون نام، نشاني، روش هاي تماس با شخص و يا شركت و گاهي اوقات خدماتي كه صاحب كارت ارائه مي كند و حتي مي تواند يك شعار تبليغاتي باشد. كارت ويزيت در كلامي خلاصه و رسا، وسيله ايست ابتدا براي معرفي شما و سپس ارائه راههاي تماس با شما.
از آنجا كه برخورد اول هميشه تاثير گذاري خاصي روي مخاطب دارد، كارت ويزيت به طور غير مستقيم بخشي از كار بازاريابي و تبليغات شما را برعهده خواهد داشت.
چرا ما بايد كارت ويزيت داشته باشيم ؟
كارت هاي ويزيت ( Business Card ) را ميتوان يكي از ارزان ترين و موثر ترين اشكال بازاريابي به شمار برد. كارت ويزيت اگر طراحي مناسب و استانداردي داشته باشد مي تواند فرصت هاي شغلي جديدي را براي شما فراهم كند و روش هاي تماس با شما را به ساده ترين شكل ممكن در اختيار مشتريان ، افراد و مخاطبان شما قرار دهد.
گاهي اوقات، داشتن كارت ويزيت نشانه شخصيت حرفه اي و اجتماعي محسوب مي شود. كارت ويزيت مناسب مي تواند در حافظه مخاطب ثبت شود. شما مي توانيد در هر فرصتي (جلسه ، سمينار ، محل كار و …) كارت ويزيت خود را به ديگران عرضه كنيد، اين كار هم به توسعه شبكه كسب و كار شما كمك خواهد كرد و هم به سبب ارائه روش هاي تماس با شما باعث حفظ ارتباط مشتريان با شما خواهد بود.
تاريخچۀ كارت ويزيت
كارت وبزيت اين ابزار تبليغاتي تاريخچهاي بسيار طولاني دارد و سابقه استفاده از آن به قرن 15 ميلادي در كشور چين و 17 ميلادي در اروپا باز ميگردد. شاهزادگان و اشرافزاده ها براي ديدار با اشخاص و افراد مهم ديگر، كاغذ يا پوستين و يا چيزي شبيه آن را جلوتر براي شخص ملاقات شونده، مي فرستادند تا خود را معرفي و از سوابق اشرافزادگي خود نوشته و قرار رسمي ملاقات را با او بگذارند.
چينيها از كارت ويزيت براي اعلام قصد افراد سرشناس براي ديدار با افراد يا بازديد از مكانهاي مهم استفاده ميكردند. از سوي ديگر صاحبان تجارتخانهها و اماكن مهم تجاري يا سياسي نيز با مطالعه كارت ويزيتهاي دريافتي ميتوانستند در مورد جايگاه و اهميت فردي كه خواهان ملاقات شده بود قضاوت كنند و تصميم بگيرند كه او را به حضور بپذيرند يا نه.
در واقع اين همان تعامل اول با مخاطب بوده كه شخص ملاقات كننده از خود به مخاطب ارائه مي داده است و اهميت معرفي ابتدايي را نشان ميدهد.
مزاياي كارت ويزيت چيست
امروزه ديگر در يك مركز خريد لباس تا شركت و موسسات بزرگ، كارت ويزيت هايي وجود دارد كه به كمك آن، نام و ادرس كسب و كارشان را معرفي مي كنند. كارت ويزيت به كارتي گفته مي شود كه اطلاعاتي مانند: نام و ادرس كسب و كار مربوطه و نام و اطلاعات يك شخص كه از صاحبان يك شركت يا موسسه است را به نمايش مي گذارد. به نوعي شما مي توانيد به راحتي اطلاعات مد نظرتان را با يك كارت ويزيت به اشتراك بگذاريد.
اهميت استفاده از كارت ويزيت
هر چقدر كه ما بتوانيم بهتر خودمان را معرفي كنيم، قطعا در ياد و حافظه مشتري بيشتر جاي خواهيم گرفت. نكته اي كه اكثر مشتري ها در سفارش كارت ويزيت رعايت نمي كنند، اين است كه براي طراحي طرح مورد نظر خود بر روي كارت، به يك طراح مراجعه مي كنند كه معمولا از يك سري طرح هاي اماده استفاده مي شود. اين عمل بسيار نا مناسب است چرا كه در مرحله اول لازم است تا مشتري و مخاطبان شناسايي شوند و متناسب با آن ها طرح هاي مختلف، مورد استفاده قرار بگيرند.
حتي در مواردي از كارت هاي ويزيت مشاهده مي شود كه در آن ها به صورت هنرمندانه اي علاوه بر متن فارسي، شركت و برند مورد نظرشان را به صورت انگليسي هم معرفي مي كنند كه مي تواند تاثيرات بسيار خوبي بر نظرات مشتري بگذارد.
محتواي كارت ويزيت چيست
براي ديده شدن لازم است تا محتواي خلاقانه اي در كارت ويزيت به كار برده شود اما برخي از مواردي كه در اكثر طراحي ها قرار مي گيرد به شرح زير است:
آرم روي كارت شركت:
از آرم بيش تر براي برند سازي استفاده مي شود و مي توان تاثير موثري در معرفي هويت برند شما بگذارد تا در طول فعاليت كاري، بتوانيد بيش تر و بهتر شناخته شويد تا همگام با اين موضوع مراجعه شوندگان هم افزايش يابند.
آدرس روي كارت ويزيت:
پيشنهاد مي شود در كارت ويزيت خود حتما يك آدرس را درج نماييد تا مشتري بتواند از طريق آن با شما ارتباط حضوري برقرار كند چرا كه اين عمل مي تواند كمك شاياني به شما در جذب اعتماد مشتري كند. اگر به صورت سيار مشغول به كار هستيد حداقل ميتوانيد از آدرس ايميل ،كانال هاي شبكه هاي اجتماعي و ديگر موارد مربوطه استفاده كنيد.
عكس روي كارت ويزيت:
معمولا استفاده از عكس در كارت ويزيت رايج نيست اما افرادي هستند كه مي خواهند با اين كار، چهره خود را در ذهن بيننده هك كنند و خود را فردي موثر جلوه دهند. البته نوع عكس شما به حرفه و كسب و كارتان بستگي دارد و عكستان مي تواند به صورت پرسنلي يا در حين انجام كاري كه در حوزه ي فعاليت شما است باشد.

ساختار كارت ويزيت
همانطور كه در ذهنتان تصور مي كنيد كارت ويزيت ها معمولامستطيل شكل هستند كه جنس آن ها با توجه به سليقه ي مشتري متفاوت است. شايان ذكر است كه به علت تلفيق خلاقيت توليد كننده ها در توليد كارت ويزيت ها ديگر آن ها به صورت مستطيل نيستند و در اشكال ديگر هم قابل توليد و استفاده هستند. با توجه به اين نكته كه شما با استفاده از كارت تبليغاتي مي خواهيد در كوتاه ترين زمان ممكن و به صرفه ترين روش موجود، بازده تبليغات خود را بالا ببرريد، بهتر است از دو سمت كارت مورد نظرتان استفاده كنيد.
مي توانيد در يك سمت آن، لوگو و خلاصه اي از اطلاعات شركتتان را درج كنيد و در سمت ديگر آن، مشخصات شخصي خود مانند: شماره تماس، آدرس و ايميل را درج كنيد تا بتوانيد اعتبار زيادي نزد مشتريان شخصي و عمومي خود پيدا كنيد.
مزاياي استاندارد بودن كارت ويزيت
هنگامي كه از كارت ويزيت هاي استاندارد استفاده مي كنيد قطعا در بعضي از موارد بسيار به نفع شما است. از جمله يكي از اين موارد مي توان به صرفه جويي در هزينه هايتان اشاره كرد. از طرفي ديگر در چاپخانه ها، سرعت چاپ بالاتر خواهد بود و هنگامي كه در چاپخانه سرعت توليد و چاپ كارت ها بالا برود، در پي آن سرعت آماده شدن كارت ويزيت ها هم بيش تر خواهد شد.
زماني كه شما از يك كارت ويزيت استاندارد استفاده مي كنيد، مشتريان هم آن را به عنوان يك كارت ويزيت معقول و مهم قبول مي كنند و با خيالي راحت در كيف پولشان قرار مي دهند. در نهايت هنگامي كه شما براي كارت هاي تبليغاتي خود ارزش قايل شويد، قطعا مشتري هاي شما هم همين ارزش و احترام را براي شيوه ي كاري و تبليغات شما قايل مي شوند.
سفارش آنلاين كارت ويزيت توسط پارت انيميشن
امروزه تعداد شركت هايي كه بتوانند كارت ويزيت توليد كنند زياد است اما فقط تعداد محدودي از آن ها محصولات را با بالا ترين كيفيت به دست شما مي رسانند. كارت ويزيت پارت انيميشن يكي از با سابقه ترين و مورد اعتماد ترين شركت ها در زمينه توليد كارت ويزيت، با جديد ترين روش هاي موجود و با استفاده از پيشرفته ترين دستگاه ها، كارت ويزيت مورد دلخواه شمارا با تنوع طرح و رنگ، توليد و ارسال مي كند.
اندازه كارت ويزيت :
-
- كارت ويزيت 8.5*4.8
- كارت ويزيت دورگرد 6*9
- كارت ويزيت 5.5*8.5
- كارت ويزيت 5*9
- كارت ويزيت 5.5*5.5
- كارت ويزيت 3.5*9
اهميت كارت ويزيت ها چيست؟
ابتدا بياييد هدف چاپ كارت ويزيت را روشن كنيم. براي اينكه دليل استفاده مردم از كارت ويزيت را بدانيد، بايد بدانيد كه كارت ويزيت چيست؟
ديكشنري آمريكايي « Merriam-Webster » كارت ويزيت را كارتي معني مي كند كه اطلاعاتي مثل نام و آدرس كسب و كار يا مسئول كسب و كار را نشان مي دهد.
از تعريف بالا متوجه مي شويد كه ذات كارت ويزيت يعني به اشتراك گذاشتن اطلاعات مثل نام كسب و كار، آدرس تلفن، شماره تماس، آدرس سايت، آدرس ايميل و خيلي چيز هاي ديگر.
علاوه بر اينكه چاپ كارت ويزيت اطلاعات شما را با مخاطب به اشتراك مي گذارد. مي تواند هويت، برند و حرفه اي گري شركت يا كسب و كار شما را نشان دهد.
7 دليلي كه نشان مي دهد كارت ويزيت ها هنوز هم موثر هستند
كارت ويزيت ها به چند دليل يكي از ابزارهاي قدرتمند بازاريابي هستند. براي مثال آن ها مي توانند مشروعيت، اعتبار و سود شما را بهبود بخشند. در زير ما توضيح مي دهيم كه چرا استفاده از كارت ويزيت هنوز هم رونق دارد.
1- نداشتن موبايل هوشمند در اكثر افراد واقع در ايران
براي مثال در آمريكا يك گزارش نشان مي دهد كه در سال 2018، 77 درصد مردم تلفن همراه هوشمند دارند. در ايران به نظرتون چقدر است!؟
در حالي كه اين يك درصد بالايي است ولي همه مردم كه از گوشي هوشمند استفاده نمي كنند. برخي ها علاقه ندارند و برخي ديگر از اين تكنولوژي استفاده نمي كنند. به همين سبب مشخص مي شود كه پيشرفت تكنولوژي هنوز هم نتوانسته روش هاي ارتباط سنتي را شكست دهد.
اين براي شما چه معني مي دهد؟
شما براي انتقال اطلاعات تماس شركت خود به افرادي كه از تكنولوژي استفاده نمي كنند، به روش هاي سنتي نياز داريد.
با چاپ كارت ويزيت شما به صورت بهينه مي توانيد اين كار را انجام دهيد. مخاطبان بعد از گذر زمان و بعد از يك گردهم آيي براحتي مي توانند با شما ارتباط بگيرند. حتي مي توانند در شرايط ضروري كسب و كار يا خدمات شما را به ديگران معرفي كنند.
2- مشروعيت بخشيدن به كسب و كار شما
آيا كنجكاوي كه بداني مردم قبل از سفارش كالا يا خدمات از يك كسب وكار، چه مي كنند؟ آن ها قانوني بودن و مشروعيت كسب و كار را مي سنجند. اطلاعات شفافي را هم جستجو مي كنند.
● شما چه كسي هستي؟
● شما چه كاري مي تواني براي آن ها انجام دهي؟
● آدرس و موقعيت شما كجاست؟
● چگونه با تو ارتباط بگيريم؟
براي معرفي كسب و كار چه راهي بهتر از پخش كارت ويزيت ها مي تونه باشه! كارت ويزيت هايي كه به صورت حرفه اي طراحي و چاپ شده اند در عرض چند ثانيه مي توانند مشروعيت كسب و كار شما را القا كنند. به مخاطب القا مي كنند كه شما جدي و آماده تجارت هستيد. اين نوع ابزار بازاريابي معيار آگاهي از نام تجاري شما را هم بيشتر مي كند.
نتيجه مشروعيت يك كسب و كار چيست؟ فروش و برگشت مشتري كارت هاي بيزنس يا كارت ويزيت ها، شبكه سازي را در دنياي تلفن هاي هوشمند جذاب تر مي كنند.
3- توسعه دادن روابط انساني بواسطه كارت ويزيت
امروزه ارتباط و انتشار اطلاعات از طريق كانال هاي مجازي خيلي سريع و با سرعت انجام مي گيرد ولي نقاط منفي هم دارند. در اين بستر هيچ راهي نيست كه بتوان با اعتماد و واقعي با ديگران گفتگو كرد. راهي براي برقراري يك ارتباط جذاب نيست.
وقتي يك كسب و كار در حال رشد است اين يك مشكل است. چرا؟ زيرا ارتباطات ديجيتال چند عنصر اصلي مثل گفتگوي كوتاه، علاقه، اعتبار، برقراري ارتباط چشمي و فشردن دست را در ذاتش ندارد.
دست به دست دادن كارت ويزيت هم يك روش براي برقراري روابط انساني است. اين حتي يك روش عالي براي ادامه گفتگو يا مذاكره با افرادي است كه به خدمات و كالاي شما علاقه نشان داده اند. براي ارتباط گرفتن با افرادي كه با ارتباط چشمي يا گفتگوهاي كوتاه جذب كرده ايد، عالي هستند.
دقت كنيد! شما نبايد هيچ كارتي را بيرون بيندازيد. شما كارت ويزيتي را مي خواهيد كه احساسات را برانگيزد. عوامل زير ويژگي هايي هستند كه با احساسات برند شما در ارتباط هستند.
● خلاقيت و خاص بودن
● لوگو
● رنگ و تايپوگرافي
● پيام
● كيفيت و شكل
● املا و دستور زبان
ما در روز هاي آينده ويژگي يك كارت ويزيت با طراحي استاندارد را بررسي مي كنيم.
4- تسهيل كردن فرآيند شبكه سازي
اگر مسئول يك كسب و كار باشيد ممكن است شنيده باشيد كه برقراري با مخاطبان حرفه اي خيلي اهميت دارد.
براي شبكه سازي و برقراري ارتباط با ديگران چندين راه مثل مكالمه رودررو، تماس تلفني، ايميل و شبكه هاي اجتماعي وجود دارد. با اين حال خيلي از مردم ترجيح مي دهند تعامل رو در رو داشته باشند.
تحقيق اخير فوربس (Forbes) نشان داد كه 85 درصد از مخاطب هايش براي برقراري رابطه هاي ماندگار و نتيجه بخش ترجيح مي دهند رو در رو صحبت كنند. اين نوع تعاملات براي برقراري شبكه هاي با كيفيت و حرفه اي سودمند هستند. همچنين براي داشتن گفتگو هاي عالي با افرادي كه علاقه، مهارت و هدف مشابه دارند، مناسب است.
وقتي كه وارد يك گفتگو با شخصي شديد، كارت ويزيت را فراموش نكنيد. اين ابزار مخاطبان جذب شده را سريع با شما ارتباط مي دهد. به همين شيوه، كارت ويزيت هاي آن راه برقراي ارتباط دوباره با آن ها را به شما نشان مي دهد.
هر چقدر شبكه شما گسترش پيدا مي كند، متوجه مي شويد كه فرصت هاي تجارت هم بيشتر مي شود:
● معرفي بيشتر و همكاري بيشتر
● مشتري بيشتر
● بازگشت بيشتر مشتري ها
● مهارت و كارداني بيشتر
5- ميزان آگاهي از نام برند شما را بيشتر و قوي تر مي كنند
وقتي كه كسب و كار خود را راه اندازي مي كنيد، برندينگ را در قالب يك استراتژي بلند مدت در نظر بگيريد.
دليل اين كار: باعث مي شود مشتري ها و مشتري هاي بالقوه شما و آفرهايتان (كالا، خدمات) را به خاطر بسپارند. برنديگ شامل هويت بصري هم مي شود بنابرين كارت ويزيت مي تواند يك ابزار مفيد باشد. اين آيتم هاي فيزيكي با يك طراحي اثرگذار مي تواند ميزان آگاهي كسب و كار شما را بيشتر كند. همانطور كه در بالا هم اشاره كرديم مي توانند احساس ها را بر انگيزند و ارتباط بين شما و بازار شما را فراهم كنند.
همه با هم كمك مي كند در كنار هدف قرار دادن مشتري ها، برجسته و متمايز هم باشيد و يك نقش مهمي در رشد و موفقيت كسب و كار شما بازي مي كند.
6- چهره يا هويت بخشيدن به برند شما
كارت ويزيت ها به صورت بصري هويت كسب و كار شما را نشان مي دهند. به كسب و كار شما يك چهره مي بخشند كه در ياد مخاطب ميماند شما چه كسي هستيد و چه كاري انجام مي دهيد.
اگر درست و موثر طراحي شوند، پيام برند كسب و كار، شخصيت و ارزش هاي كسب و كار شما را القا مي كنند و به صورت مثبتي در نگرش مخاطبان نسبت به شما تغييراتي ايجاد مي كند.
با عناصر احساس برانگيز كه در بالا هم اشاره كرديم، كارت ويزيت ها برند شما را شناخته شده مي كنند. مشتري هاي علاقمند را وقتي كه آماده خريد شدند به خريدارهاي واقعي تبديل مي كند.
7- چاپ كارت ويزيت هاي خلاق خيلي مستعد دست به دست شدن (به اشتراك گذاشته شدن) هستند
افزايش ميزان آگاهي از كسب و كار، فاكتور اصلي در رشد كسب و كار است. وقتي كه مردم شما را بيشتر بشناسند، بيشتر دوست دارند كه كالا و خدمات شما را خريداري كنند.
جلب توجه مي تواند يك چالش باشد، اما خلاقيت در بازاريابي مي تواند برند شما را به مخاطب و بازار نشان دهد. توزيع كارت ويزيت هاي خلاقانه، راه شگفت انگيز جلب توجه مردم است. اگر كارت هاي خلاقانه شما بتواند روي خواننده تاثير بگذارد به راحتي در بين مردم دست به دست مي شود.
اين به دو دليل خوب است: ميزان آگاهي مردم از كسب و كار شما را بيشتر مي كند، همچنين احتمال اينكه مشتري ها براي استفاده از خدمات و كالاي شما برگردند را افزايش مي دهد.
با وجود شبكه سازي آنلاين و فرصت هاي خوب معرفي به همت پيشرفت قرن ديجيتالي؛ چاپ كارت ويزيت هنوز هم در رشد كسب و كارها مرتبط شناخته مي شوند.
كارت ويزيت براي تمام كسب و كارها ضروري هستند. قابل لمس بودن، آنها را براي صاحبان كسب وكارها كه علاقه زيادي به ارتباط هاي شخصي دارند، آيتم هاي مفيد كرده است. همچنين ملموس بودن آن ها همراه با يك طراحي خلاقانه باعث مي شود مشتري ها شما را به خاطر بسپارند.
اگر هنوز براي افزودن كارت ويزيت به جعبه ابزار بازاريابي خود فكر نكرده ايد؛ هنوز هم دير نيست! شايد شما خبر نداريد كه كارت ويزيت مي تواند كليدي ترين عنصر براي رشد بيشتر برند شما باشد.
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم: طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است. ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد. ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود. طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است. ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند. ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند. در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي». آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند. ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است. سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند. اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد. ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند. در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند. ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است. اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان. ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد. شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند. تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم: ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است. چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است. ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد. شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند. ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند. يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند. ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است. اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد. ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند. يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند. پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم: ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد. ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند. تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد. ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند. ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود. اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟ ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند. ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند. نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم: ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد. ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد. اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد. ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست. بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد. ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند. ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد. هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد. در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند: چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است. ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است. سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم. بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟