هنگام خرید ماشین دسته دوم یا خودروی نو نکاتی وجود دارند که باید به آن ها دقت کنیم تا در آینده مثلا هزینه بیمه زیاد، هزینه تعمیر و نگهداری، هزینه قطعات یدکی و تعویضی بالاتر و… را کمتر دهیم.
درست است که یک فرمول کلی هنگام خرید ماشین وجود دارد که هر چه خودرو گران تر باشد، تقریبا به همان نسبت همه هزینه های آن نیز در کوتاه مدت و بلند مدت بالا خواهند بود. اما اگر به تعدادی نکات که از نظر فنی و غیر فنی مهم هستند توجه کنیم، می تواند به ما در خرید خودرو کمک به سزایی داشته باشد.
مثلا حسن خرید ماشین های دسته دوم این است که با توجه به این که خودرو کارکرده است و با توجه به تاریخ تولید مدل پایین است، هزینه بیمه کمتری نسبت به خودروی نو دارد.
در مثالی دیگر می توان خودرو را که با هزینه مناسبی خریداری کردیم را در صورت نیاز با همان قیمت یا افت قیمت کمتر بفروشیم. در حالی که در خودروی نو به این شکل نیست و افت قیمت محسوس تر خواهند بود. ولی ماشین های خوش معامله این طور نیست و در کمترین زمان می توان آن ها را فروخت.
آموزشگاه ایتی سایپا در این مقاله به مواردی که باید هنگام خرید خودرو به آنها توجه کنید، می پردازد. اگر این نکات را در نظر داشته باشید، می توانید وسیله نقلیه مناسب برای نیازهای خود از نظر فضای فیزیکی و هزینه مناسب را پیدا کنید. همه نکات مورد نظر را می توان به نکته های قبل از خرید خودروی نو و دسته دوم، نکات فنی خودروی دسته دوم و نکات مهم قول نامه ای اشاره کرد که در ادامه همه موارد را بررسی می کنیم.
نکات مهم هنگام خرید ماشین نو یا کار کرده
همان طوری که اشاره شد، زمانی که به دنبال خرید خودرو هستید، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. چرا که شما به عنوان خریدار خودروی نو و دسته دوم می خواهید مطمئن شوید که بهترین معامله ممکن را متناسب با نیاز خود انجام دهید. از جمله مواردی که قبل از خرید خودروی نو و بعضا در هنگام خرید خودروی دسته توجه کنید عبارتند از:
- نحوه پیدا کردن خودروی نو یا دست دوم هنگام خرید
- در نظر گرفتن هزینه بیمه خودرو
- بررسی ایمنی خودرو
- قیمت خودروی مناسب بودجه شما هنگام خرید
- مصرف یا راندمان سوخت از نظر مصرف
- شهرت خودروساز و برند بودن آن
- هزینه های تعمیر و نگهداری
در ادامه به توضیح بیشتری از هر کدام می پردازیم.
نحوه پیدا کردن خودروی نو یا دست دوم هنگام خرید
با توجه به رشد سایت ها و جست و جوی اینترنتی امروزه جستجو در سایت های تخصصی آگهی، مخصوصا آگهی خودرو و سایت های کارشناسی که وجود دارند، می توانید این کار را انجام دهید.
کار ساده تر هم این است که به نزدیکترین بنگاهی که میشناسید بروید و در صورتی هم که نمی شناسید با سرچ در گوگل می توانید نزدیکترین بنگاه معاملاتی خودرو را پیدا کرده و ماشین مورد علاقه خود را توسط کارشناس خبره بررسی کنید.
موردی که باید برای خرید خودرو مخصوصا به صورت آنلاین مد نظر داشته باشید آن است که اگر قبل از معامله توسط اپلیکیشن ها و سایت های واسط این کار را انجام می دهید، فروشنده می تواند کلاهبرداری کرده و ماشین را به چند نفر با ترفندهای مختلف بفروشد. پس اصالت مالکیت خودرویی را نیز باید در نظر بگیرید.
نمایشگاه های فیزیکی خودرو که دارای اتحادیه و پروانه کسب و کار خود می باشند، بهترین روش برای معاملات می باشند که باید در نظر داشته باشید.
در نظر گرفتن هزینه بیمه خودرو
یکی از مواردی که در هنگام خرید خودرو باید به آن توجه کنید، هزینه بیمه خودرو است. برخی از خودروها نرخ بیمه بالاتری نسبت به سایر خودروها دارند. مقایسه نرخ بیمه قبل از خرید ماشین از این نظر مهم است که به شما کمک می کند در دراز مدت پول کمی را برای بیمه خودروی خود دهید.
بهترین کار برای این مورد، بررسی آنلاین از وب سایت های مختلف و گرفتن مشاوره از آن ها است که با توجه به خودرویی که در نظر گرفتین، هزینه ها را بررسی کنید.
بررسی ایمنی خودرو
درست است که از نظر ایمنی خودروهای تولیدی داخل کشور شاید تفاوت زیادی با هم نداشته باشند، ولی در حالت کلی از نظر فنی و استحکام بدنه خودرو بهتر است این مورد را در نظر بگیرید.
وقتی به دنبال خودرو هستید، ایمنی حرف اول را می زند. شما می خواهید مطمئن شوید که خودرویی با ایمنی بالا پیدا می کنید. این کار به شما آرامش خاطر در هنگام رانندگی می دهد و به شما کمک می کند هم از تصادف ها جلوگیری کند و هم این که بعد از تصاودف نیز هزینه جانی و مالی کمتری بخورید.
برای این مورد می توانید از کارشناسان خودرو مشاوره بگیرید و بعد تصمیم به خرید نوع خودرو کنید. در صورتی که قصد فروش اقساطی خودرو با اقساط 60 ماهه را دارید می توانید به سایت etsaipa مراجعه کنید.
قیمت خودروی مناسب بودجه شما هنگام خرید
در واقع قیمت خودرو به عنوان پارامتر اول هنگام خرید ماشین می باشد که باید در نظر داشته باشید. چرا که متناسب با آن دیگر هزینه ها نیز مثل بیمه، تعمیر و نگهداری و… را خواهید داشت.
باید بعد از تصمیم به این که ماشین چند قیمت می خواهید شروع به جستجوی آن در فضای اینترنت و فیزیکی کنید.
شاید شما نمی خواهید برای ماشین جدیدتان بیش از حد خرج کنید، البته در نظر گرفتن سایر هزینه های مربوط به خودرو نیز مهم هستند که باید آن ها را نیز در نظر بگیرید.
به عنوان مثال، شما باید هزینه بنزین یا گاز مصرفی، دوگانه سوز بودن، بیمه و تعمیر و نگهداری و… را نیز بپردازید که اگر در هنگام تصمیم به خرید این نکات را در نظر نگیرید، امکان دارد از پس هزینه های خودرو برنیائید.
عمده مواردی که شما یا کارشناس خودرو برای معامله خودروی دسته دوم برای تعیین قیمت باید در نظر گیرید عبارتند از:
- سالم بودن بدنه خودرو
- رنگ خودرو
- سالم بودن موتور
- سال تولید یا ساخت
- میزان کارکرد بر حسب کیلومتر
- تعداد روزهای ماندن بیمه
- میزان تخفیف بیمه ای که شامل خودرو می شود
- و…
این موارد را در ادامه بیشتر بررسی خواهیم کرد.
مصرف یا راندمان سوخت از نظر مصرف
یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که باید در هنگام خرید خودرو در نظر گرفت، مقدار مصرف سوخت می باشد. منظور از مقدار راندمان سوخت، میزان مصرف آن به مسافت پیموده شده است.
شهرت خودروساز و برند بودن آن
درست است که در ایران، اکثر مردم توان خرید خودروهای خارجی را با توجه به پول گمرک و … که می گیرند، هزینه تمام شده یک خودروی خارجی زیاد است. ولی توجه به برند بودن خودروساز که در صورت داشتن نقص بتواند مشکل را در کمترین زمان حل کند از اهمیت زیادی برخوردار است.
البته در آینده نه چندان دور خودروهای برند با ایمنی بالا و حق انتخاب زیاد را خواهیم داشت و آن موقع باید تحقیق کنید و متوجه شوید که کدام تولید کنندگان معتبرتر هستند. می توانید نظرات را به صورت آنلاین از سایت های مختلف و خریداران قبلی بخوانید یا با دوستان و آشنایان صحبت کرده و سپس اقدام به خرید نمائید.
هزینه های تعمیر و نگهداری
هزینه های تعمیر و نگهداری یکی دیگر از عوامل مهم در خرید ماشین می باشد که باید در نظر گرفت. هزینه تعمیر کم از مواردی است که همه موقع خرید دوست دارند این موارد را خودرویی که انتخاب می کنند داشته باشند. البته که تعدادی به برند خودرو توجه کرده و از نظر هزینه بقیه موارد را کلا در نظر نمی گیرند که این نفرات انگشت شمار بوده و درصد کمی را به خود اختصاص می دهند.
برای این مورد و زیاد کردن اطلاعات خود در این زمینه می توانید با مکانیک ها و کارشناسان خودرو صحبت کنید. هنگامی که تصوری واضح تر از هزینه های تعمیر و نگهداری داشته باشید، می توانید آنها را با قیمت خودرو مقایسه کنید. این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا یک ماشین خاص ارزش سرمایه گذاری را دارد یا خیر.
نکات مهم فنی برای خرید خودروی دست دوم
نکات مهم فنی برای خرید خودروی دست دوم عبارتند از:
- رنگ خودرو
- بدنه و شاسی خودرو
- کارکرد خودرو بر حسب کیلومتر (چک عددی کیلومتر شمار)
- میزان خوردگی دیسک چرخ ها
- بررسی لاستیک خودرو
- میزان باز و بسته شدن پیچ های قطعات موتور ماشین
- بررسی رنگ دود اگزوز
- تست رادیاتور
- بررسی سیستم برقی خودرو
- فرمان و دنده
- بررسی همه آپشن های خودرو و تست سالم بودن آن ها
- دستگیره درها
- سیستم صوتی ماشین
- همه چراغ های خودرو
- روکش صندلی، فرمان و…
رنگ خودرو
شاید در نگاه اول و آن هایی که بار اولشان است خودرو معامله می کنند و برای خود بدون تجربه قبلی ماشین می خرند، رنگ خودرو به عنوان یک آیتمی بدون اهمیت تلقی شود. به عنوان مثال برای درب خودرو اگر بدانید که خودرویی مثل پژو 207 در صورت رنگ شدن یک درب 20 میلیون و برای هیوندای سانتافه نیز 60 میلیون از قیمت آن را کاهش می دهد، شاید تعجب کنید. ولی داشتن وسواس در خرید خودرو و نگاه به درب، گلگیر خودرو، سقف خودرو از نظر چپ شدن، کاپوت ها و… باعث می شود خودرویی را که می خرید، کارشناسی شده تر و با قیمت مناسب تر تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله انواع رنگ خودرو را بخوانید.
بدنه و شاسی خودرو
زنگ زدگی، فرو رفتگی، وجود ترک، تعویض کاپوت، تعویض گلگیر، تویض یا رنگ درب و… از جمله مواردی هستند که در بدنه خودرو هنگام خرید باید به آن توجه کنید.
پس هنگام بررسی توسط کارشناس خودرو و خرید به این نکته نیز توجه کنید.
شاسی یا فریم نیز یکی از قسمت های اصلی خودرو در کنار بدنه و پیشرانه آن می باشد.
یک شاسی خوب از فولاد ساخته می شود که قسمت های مختلف ماشین روی آن سوار می شوند و باید وزن آن ها را در کنار ضربه و تنش های وارده تحمل کرده و استحکام بالایی داشته باشد. همچنین لرزش های خودرو را به کمترین میزان به درون خودرو انتقال دهد.
هنگام خرید نیز اگر به ضربات و کج بودن شاسی توجه نکنید و موقع رانندگی نیز مثلا متمایل شدن آن به یک سمت را متوجه نشوید، ممکن است بعدا از خرید خود پشیمان شوید. پس عملکرد سیستم ترمز، سیستم تعلیق و فرمان آن نیز باید انجام شود.
کارکرد خودرو بر حسب کیلومتر
کارکرد خودرو بر حسب کیلومتر از نظر کارشناسان به صورت متوسط 20 هزار کیلومتر برای هر سال در نظر گرفته می شود. یعنی اگر بیشتر از این میزان از خودرو کار کرده باشد، ارزش خریداری کمتری دارد.
این مورد را معمولا قبل از فروش دستکاری می کنند. درست است که با توجه به فرسودگی کلی خودرو نیز اگر کارشناس دقت کند شاید متوجه این مهم شود، باز باید این مورد را خیلی جدی بگیرید.
مشکلات رنگ دود خروجی از اگزوز ماشین
انواع رنگ دود خروجی از اگزوز خودرو شامل دود سفید، دود آبی و دود سیاه می باشند که هر کدام به خاطر مشکلی در موتور می باشند.
خروج دود سفید یا بخار معمولا در زمستان و زمانی اتفاق می افتد که ماشین پارک است و آب در لوله اگزوز وجود دارد و ماشین را روشن می کنید و با گرم شدن لوله اگزوز میعان به بخار تبدیل می شود.
برای این مورد هیچ جای نگرانی نیست، اما اگر پس از گرم شدن موتور هم چنان دود سفید از اگزوز خارج می شد، نشان از مشکلی در موتور می باشد.
مشکلاتی مثل نشت مایع خنک کننده به محفظه احتراق، قاطی شدن آب و روغن و… باعث بوجود آمدن این مشکل است.
خارج شدن دود آبی رنگ ناشی از موتوری است که روغن زیادی را می سوزاند و به علت خرابی اجزای موتور، روغن زیاد در موتور و… می باشد که باید بررسی شود.
خارج شدن دود سیاه از اگزوز خودرو نیز دو عامل دارد. یکی این است که انژکتور سوخت زیادی را اضافه می کند و یا این که هوای کافی را سوپاپ های ورودی تامین نمی کنند که باید بررسی شوند و کارشناسی که با خود می برید یا خودتان این موارد را نیز چک کنید.
نکات مهم قول نامه ای برای خرید خودروی دست دوم
معمولا پس از پسند کردن خودرو و تست آن توسط خریدار نوبت به قولنامه می رسد که نکات مهم را باید رعایت کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.
نکات مهم قول نامه ای برای خرید خودروی دست دوم عبارتند از:
- درج مشخصات خودروی خریداری شده
- نوع سوخت مصرفی یا دوگانه سوز بودن
- مدل یا سال تولید
- رنگ ماشین
- ابزارآلات و … که روی ماشین است.
- ذکر دقیق قیمت خریداری شده
- تاریخ دقیق تحویل خودرو به خریدار و ارائه مدارکی مثل
- بیمه خودرو
- کارت سوخت
- گواهی عدم خلافی
- معاینه فنی خودرو و…
- تعویض پلاک خودرو و تاریخ آن
- و…
جمع بندی و کلی نکات مهم برای خرید ماشین
در یک جمع بندی کلی برای موارد بالا اگر قصد خرید خودرو را دارید این نکات مهم را مد نظر قرار دهید. اینها مواردی هستند که باید به آنها توجه کنید. این موارد عبارتند از:
- تصمیم بگیرید که آیا یک ماشین جدید می خواهید یا دست دوم
- با تحقیق و محدود کردن گزینه های خود بر اساس بودجه و نیازهای خود شروع به انتخاب خودرو کنید.
- معامله را سعی کنید توسط بررسی کارشناس از بدنه و موتور انجام دهید تا مطمئن تر برای انجام معامله شوید.
- بررسی رنگ خودرو توسط کارشناسان خبره پیشنهاد می شود.
- مشکلاتی در شاسی، بدنه و … که کلا جلوی دید نیستند بررسی شوند بهتر خواهد بود.
- بررسی نکات فنی کامل خودرو
- فراموش نکنید که قبل از تصمیم گیری نهایی، ماشین را تست کنید. (از نظر بررسی از نظر فنی و صداهای مختلف و…)
- بازار خودرو بعد از خرید آن جهت خوش معامله بودن برای فروش را چک کنید.
- نوع معامله را قانونی و رسمی به صورت قول نامه و… انجام دهید.
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم: طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است. ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد. ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود. طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است. ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند. ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند. در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي». آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند. ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است. سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند. اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد. ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند. در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند. ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است. اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان. ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد. شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند. تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم: ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است. چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است. ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد. شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند. ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند. يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند. ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است. اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد. ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند. يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند. پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم: ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد. ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند. تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد. ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند. ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود. اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟ ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند. ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند. نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم: ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد. ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد. اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد. ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست. بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد. ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند. ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد. هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد. در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند: چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است. ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است. سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم. بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟
خرید یک تلویزیون کارکرده ممکن است یک گزینه هوشمندانه باشد، اما راهنمای خرید تلویزیون کارکرده را در نظر گرفت تا از خرید خود راضی باشید. اولاً، اطمینان حاصل کنید که تلویزیون مورد نظر در وضعیت عملکرد قرار دارد و هیچ مشکل فنی یا تصویری وجود ندارد. بررسی کنید که تمام ویژگیهای اصلی مانند کیفیت تصویر، صدا و اتصالات به درستی کار میکنند. همچنین، نکته مهم دیگر قیمت منصفانه است. مطمئن شوید که قیمت تلویزیون کارکرده، با توجه به ویژگیها و وضعیت عملکرد، مناسب و منصفانه است.
در ادامه، به مشخصات فنی تلویزیون دقت کنید و با توجه به نیازهای خود اندازه مناسب صفحه نمایش، رزولوشن تصویر و امکانات اتصالات را انتخاب کنید. همچنین، توجه به سیستم عامل و اپلیکیشنهای هوشمندی که تلویزیون از آنها پشتیبانی میکند، نقش مهمی در تجربه کاربری شما خواهد داشت. در نهایت، از فروشنده یا فروشگاهی معتبر خریداری کنید تا اطمینان حاصل شود که تلویزیون به درستی تعمیر شده و همچنین از گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش بهرهمند شوید.