هيچ شكي نيست كه در دنياي امروز تجارت آنلاين و كسب و كار هاي اينترنتي با سرعتي باورنكردني در حال رشد هستند. اين روزها براي هر نيازي ميتوانيد سري به اينترنت بزنيد و نياز خودتون را برطرف كنيد. روزگاري بود كه صحبت از دلايل شكست پروژه فروشگاه آمازون نقل محافل بود اما حال يكي از بالاترين برند هاي دنياست. در دهه اخير فروشگاه هاي اينترنتي بيشتر و بيشتر شدند و داشتن فروشگاه اينترنتي يكي از اصلي ترين نياز هاي كسب و كار شماست. ما در اين مقاله قصد داريم به طور خلاصه مهمترين نكات طراحي سايت فروشگاهي را با شما در ميان بگذاريم.قبل از طراحي سايت فروشگاهي و در معرض عموم گذاشتن محصولات خود، بايستي يك سري نيازهاي اساسي اين حوزه و نكات طراحي سايت را در مد نظر قرار دهيد. تجربهي كاربري يكي مهمترين آن نياز ها است. شما بايستي خود را جاي كاربران بگذاريد و به جاي آنها فكر كنيد. اينكه صرفا محصولاتي را به صورت بي هدف در سايت بچينيد شمارا به موفقيت نميرساند.فروشگاه اينترنتي بايد طراحي مناسبي داشته و دسترسي به بخشهاي مختلف سايت براي كاربران راحت باشد. جملات واضح و مفهوم باشند تا ابهامي براي كاربر ايجاد نشود. بيشترين نكاتي كه به آن خواهيم پرداخت مربوط به حوزهي تجربهي كاربري هستند.دومين نياز اساسي و از مهمترين نكات طراحي سايت فروشگاهي كه بايد مد نظر قرار گيرد بخش سئوي سايت است. سئو يعني بهينهسازي موتورهاي جستجو به زبان ساده يعني كاربران هنگام جستجو دربارهي كالا يا نياز مورد نيازشان با سايت شما روبرو شوند كه اين كار به كمك بالابردن رتبهي گوگل و به كمك توليد محتواي مناسب و استفاده از كلمات كليدي بدست ميآيد.وقتي كاربران نياز خود را جستجو ميكنند با انبوهي از پيشنهادها از سوي موتورهاي جستجو روبرو هستند و در اين زمان يك يا دوجملهي معرفي سايت شما تنها راه ارتباط شما با مشتريان احتمالي است . پس براي همين بهتر است در توصيف خدمات خود از جملاتي استفاده كنيد كه احساسات برانگيز باشد و كاربر را به سوي خود جلب كند. استفاده از جملات طولاني و با لحن جدي و خشك كاربران را از شما دور ميكند. شما در توليد محتوا و ارائهي خدمات هم بايستي كاربران و هم گوگل را در نظر بگيريد. يك سايت عالي به اين دو نياز به خوبي پاسخ ميدهد و براي پاسخگويي به اين نيازها و داشتن يك وبسايت فروشگاهي موفق بايد به نكاتي توجه كرد كه در ادامه به صورت مفصل بحث و بررسي ميشود.اگر همچنان براي داشتن وبسايت قانع نشده ايد به شما توصيه ميكنيم تا از مقاله “۱۰ دليل براي اينكه به وبسايت نياز داريد” ديدن كنيد.
طراحي سايت فروشگاهي
سرعت بالا يكي از مهمترين نكات طراحي سايت فروشگاهي استاولين موردي كه كاربر انتظار دارد و بسيار بديهي است بالا بودن سرعت لود شدن سايت است. اگر براي خريد يك لباس به يك سايت فروشگاهي مراجعه كنيد انتظار براي ظاهر شدن عكسها و بالا آمدن سايت و انجام مراحل پرداخت بسيار طاقت فرسا خواهد بود و كاربر به راحتي در بخاطر تعلل حتي چند ثانيه ممكن است سايت شما را ببندد و به سايت رقيب شما را باز كند. بنابراين بايد در طراحي سايت توجه داشت كهقالب سايت سنگين نباشد.برنامه نويسي بهينه باشداز پلاگينهاي اضافه استفاده نشودحجم عكس ها و ويديو ها كم باشداز سرويس هاستينگ پر سرعت و معتبر استفاده شودكه همه و همه ميتواند حجم سايت را كاهش دهد و سرعت بالا لود آن را بهتر كند.طراحي ريسپانسيوطبق آماري كه شركت گوگل ارائه داده ۵۰% جستجوهاي صورت گرفته و سايتهاي بازديد شده از طريق موبايل بودهاند. اين نكته اهميت ريسپانسيو بودن سايت را نشان ميدهدريسپانسيو بودن يه زبان ساده يعني طراحي شما بايد به گونهاي باشد كه در قالبهاي مختلف بگنجد. فارغ از اينكه بيشتر مراجعه كنندگان به سايت شما از طريق موبايل به شما لينك ميشوند موتور جستجوي گوگل نيز سايتهاي ريسپانسيو را در نتايج جستجو بالاتر از سايتهاي معمولي قرار ميدهد و اين گام مهمي در بهبود استراتژي سئوي سايت فروشگاهيتان محسوب ميشود.
سرچ با موبايل
داينميك بودن سايتداينميك به صورت لغوي به معناي پويا و متحرك است كه در برابر واژهي استاتيك قرار ميگيرد. وبسايت شما زماني پويا تلقي ميشود كه امكان توسعه و بهبود داشته باشد مثلا اضافه شدن قسمت وبلاگ يا خدمات جديد.اين پويايي ميتواند در ظاهر وبسايت نيز در نظر گرفته شود. سايتهاي فروشگاهي برتر معمولا از يك قالب شناور استفاده ميكنند كه چندين مطلب و خدمات براي كاربر نمايش داده ميشوند و هر بار اين خدمات و پيشنهادات سايت با پيشنهادات جديد جايگزين ميشود و براي كاربر مراجعهي هرروزه به اين سايت تكراري نباشد. نشان دادن جديدترين مطالب وبلاگ دربالاي سايت و معرفي داغ ترين و پرمخاطب ترين محصولات و خدمات نيز از جمله ترفندهاي مفيد براي جذابيت سايت شما و كشش بيشتر مشتريان براي جستجو در بين خدمات شماست.وبلاگ از اساسي ترين نياز ها در طراحي سايتوبلاگ شما مانند يك مجلهي اختصاصي روشي براي ارتباط با كاربران است. شما در وبلاگ خود ميتوانيد مطالب آموزشي، راهنما و نقد و بررسيهاي كامل تري ارائه دهيد كه باعث ميشود اعتماد كاربران نيز بيشتر جلب شود. وبلاگ باعث ميشود مطالب سايت شما فقط به معرفي بسنده نشود و بتوانيد محتوايي گسترده تر توليد كنيد كه موجب توسعهي كسب و كار و ارتباط با مشتريان ميشود. طراحي ظاهري سايت فروشگاهي مهمترين فاكتور براي طراحي سايت سادگي و ظرافت است. كاربر شما هنگام مراجعه به سايت نبايد گيج و سردرگم شود و بايست به راحتي نيازهاي خود را پيدا و جستجو كند. مطالب و خدمات ارائه شدهي سايت شما بايد يك سلسه مراتب دسته بندي منظم و قابل فهم داشته باشند و باكس جستجو نيز در ديد كاربر قرار گيرد و باكس جستجو نيز به گونه اي طراحي شود كه هنگام جستجوي كاربر نتايج اوليه را نشان دهد.اهميت جذابيت ظاهري سايت نيز بر كسي پوشيده نيست. تصاوير كه در سايت آپلود ميشوند بايد بالاترين كيفيت ممكن را داشته باشند و تنوع آنها نيز براي كاربران مهم است. تصاوير گوناگون از يك محصول از زواياي مختلف با كيفيت بالا كه قابليت بزرگنمايي زيادي دارد به كاربر اين حس را القا ميكند كه آن را در دست خود گرفته و آن را نگاه ميكندقسمت قرار گيري دسته بنديها، جاي قرار گيري لوگو در سايت، استفاده از حداقل ۳ فونت جذاب براي مطالب سايت و همچنين انتخاب رنگ مناسب موارد مهم ديگري است كه در طراحي ظاهري سايت بايد به آن توجه داشت كه همين مورد آخر كه به ظاهر ساده است اما بحث روانشناسانه ايست كه بايد نسبت به خدمات سايت رنگ مرتبطي را پيدا كنيد.در ادامه به شما توصيه ميكنيم تا از مقاله “طراحي رابط كاربري جذاب” ديدن كنيد
پشتيباني مشتري
روند خريد و پرداخت در سايت فروشگاهي يكي از مهمترين نكات طراحي سايت فروشگاهي، روند خريد و پرداخت محصول ميباشد، تصور كنيد كاربري كه به سايت شما مراجعه كرد و از كيفيت خدمات شما راضي بود حال اقدام به خريد كالاي مورد نظر خود ميكند اما با فرآيند پيچيده و پر ابهامي مواجه ميشود، اينجاست كه تمام رشته هاي شما پنبه ميشود!كاربر انتظار دارد مسير نهايي كردن خريد راحت و بدون پيچيدگي باشد و بتواند خريدهاي خود را بازرسي كند. پس حتما اين امكان را فراهم كنيد كه كاربر در هر لحظه بتواند سبد خريد خود را مشاهده كند و مراحل پرداخت به صورت سلسه مراتب منظم و بدون پيچيدگي و در كوتاه ترين زمان ممكن انجام پذيرد. پس از تسويه حساب و نهايي شدن سفارش، اطلاعات پيگيري سفارش و گزارش لحظه به لحظه از روند ثبت، بسته بندي و ارسال سفارش بايستي براي كاربر فراهم شودخدمات پس از فروش شما كاربران و مشتريانتان يك بار مصرف نيستند! شما آنها را تنها براي يك معامله نميخواهيد.كاربران نيز تنها يك بار براي بر طرف كردن نيازهايشان به سراغ فروشگاه هاي اينترنتي نميآيند. اين ارتباط هميشگي است اما نكتهاي كه وفاداري مشتري را برايتان به ارمغان مي آورد، نشان دادن حسن نيت و وفاداري از جانب خودتان است. امكان پشتيباني آنلاين يا آفلاين در سايت و آسان بودن راه ارتباطي تلفني و اينترنتي با سايت اعتماد كاربر را جلب ميكنداين كار نشان ميدهد كه شما همواره با آنها هستيد و در صورت بروز مشكل به ياريشان مي آييد. اين اعتماد كه ايجاد شد امكان ملاقات مجددتان دور از ذهن نيست. با ارتباط با مشتريان امكان بررسي بازخوردها، نظرات، پيشنهادات و انتقادات به دست ميآيد كه به بهينه سازي خدمات سايت شما كمك ميكند.كلام آخرطراحي سايت فروشگاهي از مهمترين اقدامات يك كسب و كار آنلاين ميباشد و اجراي صحيح اون نياز به وقت و دقت زيادي دارد.اگر قصد راهاندازي يك وب سايت را داريد اما مهارت لازم براي اجراي اون را نداريد، مجموعه پيشگامان يكي از بهترين گزينههاي پيش روي شماست، تمام نكات طراحي سايت و اصول مهم آن كه در اين مقالهي آموزشي گفته شده، در خدمات پيشگامان مو به مو رعايت شده است و شما ميتوانيد از كيفيت وب سايت خود مطمئن باشيد. سايت شما در بالاترين نتايج موتورهاي جستجو قرار خواهد گرفت و كاربران شيفتهي طراحي و محتواي آن خواهند شد.از شما ممنونيم كه اين مقاله را تا آخر مطالعه كرديد، حال از شما ميخوايم تا نظرات خودتون و نكاتي كه فكر ميكنيد رعايت اون در طراحي سايت ضروريست رو با ما در قصد كامنت به اشتراك بذاريد.
شنبه ۱۳ اسفند ۰۱ | ۰۶:۱۱ ۳۷ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم: طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است. ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد. ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود. طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است. ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند. ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند. در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي». آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند. ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است. سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند. اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد. ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند. در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند. ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است. اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان. ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد. شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند. تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم: ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است. چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است. ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد. شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند. ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند. يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند. ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است. اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد. ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند. يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند. پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم: ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد. ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند. تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد. ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند. ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود. اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟ ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند. ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند. نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم: ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد. ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد. اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد. ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست. بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد. ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند. ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد. هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد. در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند: چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است. ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است. سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم. بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟