طراحي بيلبورد تبليغاتي
بيلبورد يا آگهينما (مصوبه فرهنگستان زبان)، به تابلوي بزرگي گفته ميشود كه فضاي مناسبي براي نصب آگهي، در اختيار دولت، صنعتگران و عرضه كنندگان كالا ميگذارد. بطور كلي بيلبورد به هر فضاي خارجي كه امكان نصب آگهي بر آن باشد اطلاق ميشود. اما امروزه، بيشتر به معناي تابلوهاي بسيار بزرگ و نورپردازي شده است كه بر پايههاي بلندي قرار گرفته و از فواصل دور قابل ديده شدن هستند.
امروزه آگهي نما ها مجموعهاي از تصاوير بزرگ هستند، ممكن است بعضي از آنها مضحك، عجيب و غريب و گاهي كنايه آميز به نظر آيند. ما به عنوان بيننده ميتوانيم ديدگاههاي مختلفي نسبت به هر آگهي نما داشته باشيم اما اين واقعيت را نميتوان انكار كرد كه بيلبوردها، نماد جريان دائمي و روان زندگي هستند.
ساخت اين دسته از تبليغات شهري و جادهاي نيازمند تسلط بر اصول طراحي بيلبورد تبليغاتي ميباشد كه در صورت پيروي از آنها، بيلبورد توليد شده بازدهي بهتري خواهد داشت.
امروزه تبليغات محيطي به عنوان راهي براي سرمايه گذاري بر روي افكار مردم شناخته ميشود؛ راهحلي نوين كه صاحبان كسب و كار را قادر ميسازد تا نام خود را در ناخودآگاه مردم ثبت كرده و در نتيجه به برند شدن خود كمك كنند. تا چندي پيش تبليغات شهري تنها به طراحي بيلبورد تبليغاتي ، مبلمان شهري و CLB ها خلاصه ميشد؛ اما امروزه روشهاي بهروزتري براي تبليغات محيطي و طراحي بيلبورد شهري ارائه ميشوند و اين گستردگي موجب شده است كه تبليغات امروزي بازدهي بالاتر و مطلوبتري نسبت به ساير تبليغات محيطي قديمي داشته باشند؛ يكي از اساسيترين فاكتورها براي تبليغات مطرح شده، دانستن چندين قانون طراحي بيلبورد تبليغاتي ميباشد كه به ايدهپردازي بيسابقه و جديد شركتها كمك شاياني ميكند. در ادامه به چند اصل مفيد در طراحي بيلبورد تبليغاتي اشاره خواهيم كرد كه موجب افزايش شناخت شما با اين موضوع خواهند شد
قيمت طراحي بيلبورد () به چه صورتي محاسبه ميشود؟ تعرفه طراحي بيلبورد همان ميزان هزينهاي است كه يك طراح بيلبورد در ازاي ساخت و ارائه خدمات بيلبورد دريافت ميكند. موارد و پارامترهايي وجود دارد كه تاثير مستقيمي در هزينه نهايي ساخت بيلبورد ميگذارد كه از جمله اين موارد تاثير گذار در قيمت ديزاين بيلبورد را ميتوان موارد زير در نظر گرفت. اگر نميدانيد بيلبورد چيه و چه كاركردي دارد بيش از خواندن در رابطه با قيمت مقاله لينك شده را بخوانيد.
- نوع طراحي گرافيك بيلبورد
- جنس بيلبورد
- اندازه بيلبورد
- طراح گرافيست
- نوع مدل بيلبورد
- شركت طراحي كننده
- نوع چاپ و پرينت بيلبورد
عوامل تاثيرگذار در قيمت طراحي بيلبورد
طراحي بيلبورد راهكاري عالي براي سرمايهگذاري بر روي افكار مشتريان بالقوه و تبديل آنها به مشتري بالفعل است. براي اينكه بتوانيد برند خود را در ناخودآگاه جامعه هدف حك كرده و فروشتان را افزايش دهيد، نخست بايد برنامهريزي نماييد و بودجهاي را براي طراحي تخته اعلانات درنظر بگيريد. به منظور آشنايي شما عزيزان مهمترين عوامل موثر بر قيمت ديزاين انواع بيلبورد تبليغاتي از جمله طراحي گرافيكي بيلبورد ميني را بيان خواهيم كرد.
- ميزان حرفهاي بودن طراحي
اينكه طراحي بنر، بيلبورد و ساير ابزارهاي تبليغاتي از نظر كيفيت در چه سطحي قرار داشته باشد، يكي از مهمترين فاكتورهاي تاثيرگذار بر قيمت است. زيرا ديزاينهاي حرفهاي توسط گرافيستهاي باتجربه و حاذق انجام ميشود كه با تمامي بخشهاي بيلبورد آشنايي كامل دارند و در نتيجه اين افراد دستمزد گرانتري نيز دارند. گاهي هم اوقات شركت ارائه دهنده خدمات با توجه به بودجه مشتري از قالبهاي آماده براي بيلبورد تبليغاتي استفاده ميكند كه در چنين مواقعي هزينه طراحي بيلبورد تا حد زيادي كاهش مييابد. كنار هم قرار دادن عناصر بصري در طراحي بيلبورد با تاثيرپذيري بالا در ذهن مخاطب تنها از گرافيستهاي ماهر برميآيد.
- مدت زمان تحويل پروژه
مدت زماني كه تحويل پروژه به طول ميانجامد در تعرفه طراحي تخته اعلانات تاثير دارد. تحويل سريع به معناي آن است كه كارشناسان بايد بدون وقفه و به صورت فشرده كار كنند و سريعتر به مرحله چاپ كردن بيلبورد برسند كه اين امر موجب افزايش دستمزد آنها ميشود.
- درج لوگو در بيلبورد
حك كردن آرم تجاري در بيلبورد ديواري هزينه ديزاين آن را بالا ميبرد؛ چون در اين حالت تيم كارشناسي بايد مدت زماني را صرف طراحي لوگو نمايند. نرم افزارهاي طراحي بيلبورد نيز در اين ميان نقش زيادي در تعرفه پرداختي دارد. كيفيت بالا طراحي در كنار درج لوگو در بيلبورد نياز به نرم افزارهاي پيشرفته طراحي دارد. ميتوانيد در جلسه مشاوره ديزاين بيلبورد از طراح بپرسيد كه نياز به درج لوگو در بيلبورد هست يا خير.
- تعداد آيتمهاي به كار رفته در بيلبورد
اگر بخواهيد در بيلبورد شعار تبليغاتي و تصاوير باكيفيت هم به كار رود، بايد هزينه بيشتري را پرداخت نماييد. توجه كنيد كه اين موارد بايد در فايل قرارداد سفارش بيلبورد معمولا گرافيستهاي خلاق از شعار تبليغاتي كوتاه و واضح استفاده ميكنند تا پيام برند به سهولت به مخاطب منتقل شود.
همچنين درج عكسهاي باكيفيت در طراحي بيلبورد باعث ميشود كه توجه افراد در معابر و خيابانها جلب طراحي بيلبورد عابر پياده شود. از آنجا كه گرافيست بايد مدتي با نرم افزارهاي گرافيكي كار كند تا بتواند اين تصاوير را ديزاين نمايد، مطمئناً نرخ نهايي تحت تاثير قرار ميگيرد.
- محل نصب بيلبورد
سن، جنسيت و حتي سطح درآمد افرادي كه در محل قرارگيري و نصب بيلبورد سكونت دارند يا از آن منطقه عبور ميكنند در هزينه نهايي بيلبورد تاثير دارد. اگر بيلبورد در مكاني نصب شود كه بازديدكنندههاي آن بيشتر از افراد و خانوادههاي با درآمد بالا باشد، احتمالاً هزينه بيشتري دارد.
- متريال ساخت بيلبورد
مقدار و نوع متريالي كه براي ساخت بيلبورد مورد استفاده قرار ميگيرد در هزينه نهايي طراحي بيلبورد تاثير دارد. معمولا بيلبوردهاي فيزيكي از يك ماده پلاستيكي به نام وينيل ساخته ميشوند. طراحي بيلبورد چهاروجهي ساعت گردان هزينه بيشتري از يك بيلبورد ميني و كوچك دارد زيرا حجم طراحي نيز به نسبت گستردهتر ميشود.
- نوع بيلبورد تبليغاتي
معمولا بيلبوردهاي كلاسيك مثل بيلبورد سه بعدي(3D) هزينه كمتري نسبت به بيلبوردهاي ديجيتال و بيلبوردهاي متحرك و سيار دارند و مزيت بيلبوردهاي كلاسيك نسبت به بيلبوردهاي ديجيتال اين است كه مواردي چون قطع برق باعث از كار افتادن آن نميشود.
- ايمپرشن بيلبورد
ايمپرشن يا تعداد بازديد بيلبورد بسته به محل قرارگيري بيلبورد، اندازه بيلبورد و محدوديتهاي ترافيكي و سرعت متفاوت است. مثلا طراحي بيلبورد در استان تهران كه از ترافيك بالايي برخوردار است نسبت به شهرهاي كوچك هزينه بيشتري دارد.
- مدت زمان نمايش بيلبورد
يك بيلبورد تبليغاتي معمولاً هميشه روشن نيست و به اجاره داده ميشود. در نتيجه مشتري هر ماه هزينه پرداخت ميكند.بسته به مدت زماني كه قرار است بيلبورد و اجزا سازنده بيلبورد در معرض نمايش مخاطبان قرار بگيرد، قيمت تعيين ميشود. بيلبوردها معمولاً بين چهار هفته تا چند ماه اجاره داده ميشوند.
هزينه تبليغات در بيلبوردهاي ديجيتال چقدر است؟
هزينه تبليغات در بيلبوردهاي ديجيتال مي تواند بسته به مكان متفاوت باشد، اما بايد انتظار داشته باشيد كه ماهيانه بين 28تا 29 ميليون يا بيشتر پرداخت كنيد. اگر از بيلبورد چرخشي استفاده كنيد كه در آن فضا را با ساير شركتها از طريق تبليغات ديجيتال چرخشي به اشتراك گذاشته ميشود، هزينه كمتري دارد.

آيا بيلبوردها ارزش اقتصادي دارند؟
طراحي و سرويس اجاره بيلبورد براي رستورانها و مغازهها سود بيشتري نسبت به مشاغل خدماتي دارد. بر اساس اهداف شركت و بودجه تبليغاتي ببينيد كه هزينه بيلبوردها بهصرفه هست يا خير.
قيمت طراحي بيلبورد تبليغاتي
در خصوص قيمت طراحي بيلبورد تبليغاتي گرافيك نيز ميتوان گفت: همه چيز به خواسته متقاضيان و سفارشهايي كه به طراح ميدهند بستگي دارد! اما قبلا بررسي عوامل موثر بر قيمت بيلبورد اجازه دهيد توضيحي درمورد بيلبورد داشته باشيم؛
تبليغات بيلبورد فرآيند استفاده از يك آگهي چاپي در مقياس بزرگ براي بازاريابي يك شركت، نام تجاري، محصول، خدمات يا كمپين است. بيلبوردها معمولاً در مكان هاي پرتردد مانند كنار بزرگراه ها و شهرها قرار مي گيرند، بنابراين بيشتر رانندگان و عابران پياده آن ها را مي بينند. تبليغات بيلبورد براي برندسازي كسب و كار، محصول، كمپين شما و ماندن در ذهن مردم بسيار موثر است. از آنجايي كه بيلبوردها در مناطق شلوغ قرار دارند، بيشترين ترافيك را در مقايسه با ساير روش هاي بازاريابي خواهند داشت.
امروزه تبليغات محيطي به عنوان راهي براي سرمايه گذاري بر روي افكار مردم شناخته مي شود. راه حل جديدي كه صاحبان مشاغل را قادر مي سازد نام خود را در ناخودآگاه افراد ثبت كنند و در نتيجه به برندسازي آنها كمك كنند. امروزه روش هاي به روز تري براي تبليغات محيطي و طراحي بيلبوردهاي شهري ارائه مي شود و همين گسترش باعث شده است كه تبليغات امروزي نسبت به ساير تبليغات محيطي قديمي بازدهي بالاتر و مطلوب تري داشته باشد.
براي دريافت ليست قيمت و تعرفه طراحي گرافيك در پارت انيميشن به آدرس زير مراجعه كنيد :
https://partanimation.com/design-of-advertising-billboards/
انواع مختلف بيلبورد
- تابلوهايي كه در مكان هاي بزرگ مانند بزرگراه ها نصب مي شوند و بيشتر مستطيل هستند.
- تابلوهايي كه در پياده روها نصب مي شوند و چون فضاي كمتري دارند به صورت عمودي طراحي مي شوند.
- تابلوهاي نصب شده در راهروها يا آسانسورها و ….
نكات كليدي براي طراحي بيلبورد خلاقانه به همراه كاهش هزينه طراحي بيلبورد
قبل از هر اقدامي بهتر است مشخص كنيد كه چه چيزي را مي خواهيد در معرض ديد عموم قرار دهيد؟ يك محصول خاص يا فقط يك نام تجاري؟ براي پاسخ به چنين سوالي بهتر است به محل نصب بيلبورد تبليغاتي خود توجه كنيد؛ به عنوان مثال براي استفاده از بيلبوردهاي نصب شده در بزرگراه ها بهتر است نام برند خود را هدف قرار دهيد، در اين صورت مي توانيد با استفاده از چند روش تبليغاتي از ديده شدن بيلبورد خود مطمئن شويد.
-
طراحي و خلاقيت
اولين و مهمترين چالش پيش روي شما براي قيمت طراحي بيلبورد تبليغاتي و طراحي هويت بصري به صورت خلاقانه و هدفمند است كه بايد به آن توجه مضاعف داشته باشيد. پيشنهاد مي شود حتي اگر قصد داريد برند خود را به عموم مردم نشان دهيد، بايد محصول خود را به شكلي خلاقانه روي بيلبورد قرار دهيد و به مردم بگوييد كه قصد داريد چه خدمات يا محصولي را به آنها ارائه دهيد.
براي اطمينان از جديد بودن طرحهايتان، ميتوانيد از رقباي خود تجربه كسب كرده و استفاده كنيد يا از ايده پردازاني كه با طرحهاي نوآورانه آشنايي دارند كمك بگيريد.
-
محدوديت استفاده از كلمات در طراحي بيلبورد
يكي از فاكتور هاي قيمت طراحي بيلبورد تبليغاتي محدوديت استفاده از كلمات در طراحي بيلبورد ميباشد. با توجه به اطلاعات به دست آمده بايد بدانيد كه تنها 7 تا 10 ثانيه فرصت داريد تا بيلبورد تبليغاتي خود را در معرض ديد عموم قرار دهيد. حال سوال اين است كه چگونه مي توانيم مطمئن شويم كه مردم بيلبورد را مي بينند؟ پاسخ به اين سوال در طراحي خلاقانه و ساده خلاصه مي شود.
استفاده از جلوه هاي بصري در كنار كلمات ساده و خواندني بهترين راه حل پيشنهادي براي طراحي خلاقانه بيلبورد است. با توجه به اينكه تنها 7 تا 10 ثانيه زمان داريد تا نظر مخاطب را جلب كنيد. براي استفاده از محتواي متني بايد توضيحات و نوشته خود را در 8 تا 10 كلمه خلاصه كنيد.
توجه داشته باشيد كه اين مورد شامل: نام تجاري، شماره تماس و ساير روش هاي ارتباطي است كه بايد در بيلبورد شما ذكر شود.
از عناصر موثر در قيمت طراحي بيلبورد تبليغاتي اندازه تصاوير ميباشد. استفاده از فونت هاي پيچيده و ناخوانا را فراموش كنيد. مهم نيست كه فونت شما چقدر جذاب باشد! مهم است كه از فونت هاي ساده، خوانا و پررنگ استفاده كنيد. به طور كلي، اندازه كلمات و جملات مورد نظر شما بايد به اندازه اي باشد كه به راحتي از فاصله دور ديده شود.
علاوه بر اين بايد بدانيد كه نام برند بايد بزرگتر از ساير عناصر بيلبورد تبليغاتي شما باشد. در واقع اين نكته را مي توان يكي از مهم ترين اصول قيمت طراحي بيلبورد تبليغاتي دانست زيرا با استفاده از فونت مناسب مي توان موضوع مورد نظر خود را توضيح داد.
موضوع مهم بعدي مربوط به تصاوير است. مي توان گفت استفاده از تصاوير خلاقانه و خيره كننده تاثير بسزايي در ديده شدن بيلبورد تبليغاتي شما دارد.
براي انتخاب تصوير مورد نظر خود پيشنهاد مي شود استفاده از تصاوير دانلود شده را فراموش كنيد! با استفاده از تصاوير دانلود شده و غير واقعي ديده شده كه نه تنها جلب توجه نمي كنيد، بلكه آنها را از برند خود دور خواهيد كرد. به طور كلي مي توان گفت: تصوير بيلبورد شما بايد ساده، كم جزئيات و در عين حال جذاب باشد.
-
طرح دلخواه خود را فراموش كنيد!؟؟
يكي از مهم ترين نكاتي كه اغلب صاحبان مشاغل به آن توجه نمي كنند؛ در نظر نگرفتن افراد عموم جامعه است! در واقعه مهم نيست طرح مورد علاقه شما چيست؟ بايد بدانيد كه هدف از طراحي بيلبورد جلب توجه عموم است.
-
مهم، كليدي و اساسي؛ انتخاب رنگ بيلبورد تبليغاتي
توجه داشته باشيد كه انتخاب رنگ مناسب يكي از مهم ترين عواملي است كه بر روي ديد قيمت طراحي بيلبورد تبليغاتي شما تاثير مي گذارد و بخش زيادي از اصول طراحي بيلبورد تبليغاتي را به خود اختصاص مي دهد. براي انتخاب رنگ براي طراحي بيلبورد استفاده از رنگ هاي متضاد و روشن بهترين انتخاب براي شماست.
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم: طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است. ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد. ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود. طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است. ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند. ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند. در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي». آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند. ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است. سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند. اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد. ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند. در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند. ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است. اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان. ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد. شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند. تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم: ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است. چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است. ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد. شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند. ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند. يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند. ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است. اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد. ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند. يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند. پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم: ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد. ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند. تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد. ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند. ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود. اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟ ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند. ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند. نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم: ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد. ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد. اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد. ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست. بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد. ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند. ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد. هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد. در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند: چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است. ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است. سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم. بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟