تاریخچه بیلبورد تبلیغاتی
پیدایش آگهی به شکل بیلبورد را می توان به دوره مصر باستان نسبت داد که به صورت متن روی هرم های چهار وجهی انجام میگرفت. البته متون حک شده روی هرم ها معمولا به صورت شعار های مذهبی و یا قوانین کشور بود که ماهیتشان چیزی مشابه بیلبوردهای امروزی در جهت رویت و آگاهی دادن به عموم و اطلاع رسانی آنها بود.
تبلیغات بعد از گذر زمان و در سال 1450 با اختراع ماشین چاپ توسط مخترعی به نام گوتنبرگ به شکل آگهی های چاپی و پخش آن میان مردم تغییر کرد و رفته رفته با پیشرفت در امور تبلیغات و چاپ، اولین عکس در سال 1796 پدیدار شد و مردم را بر آن داشت تا در پی یافتن مکانی مناسب جهت تبلیغات خود در تلاش و تفکر باشند.
یکی از موارد و تفکرات مهم انسانی که در رابطه با تبلیغات بیلبوردی در آن زمان به وقوع پیوست، ساخت ستون ها و قاب ها در مناطق پر رفت و آمد شهر بود که در موازات این حرکت، اولین تبلیغات جاده ای توسط تاجران آمریکایی در مکان هایی مانند دیوارها، تیرهای تلگراف و مکان هایی مشابه صورت گرفت.
ظهور تبلیغات مدرن بیلبوردی در سال 1900 میلادی با ساخت بیلبوردهای عظیم جاده ای میان شهرها شکل گرفت و اکثر کارآفرینان و تولید کنندگان مبادرت به تبلیغات محصولات و خدماتشان روی آنها نمودند که همین مورد باعث پیشرفت تبلیغات بیلبوردی شد که امروزه نیز از کاربردی ترین نوع تبلیغات بشمار می رود.
بیلبوردهای تبلیغاتی به شکل های مختلفی توسط مجموعه های تبلیغاتی و تابلو سازی تولید می شوند که قبل از توضیحات در مورد آنها لازم می دانیم به متریال اصلی یک بیلبورد تبلیغاتی بپردازیم و در مورد اینکه یک بیلبورد به شکل خام و بدون تبلیغ با چه متریال و روشی ساخته می شود آگاهی لازم را داشته باشیم.
فوندانسیون بیلبورد تبلیغاتی
فوندانسیون از اصلی ترین قسمت های یک بیلبورد تبلیغاتی است که وظیفه آن مهار وزن بیلبورد و انتقال وزن به زمین است. فوندانسیون با استفاده از میلگرد و قرار دادن آن در زمین و در نهایت بتن ریزی انجام می شود که این امر می بایست با توجه به وزن و ابعاد بیلبورد، کاملا مهندسی شده صورت پذیرد.
پایه بیلبورد تبلیغاتی
پایه بیلبورد تبلیغاتی در واقع مشخص کننده ارتفاع تابلو است که با استفاده از پروفیل های سنگین و قرار دادن قسمتی از آن داخل فوندانسیون و خاک ساخته می شود.
صفحه نمایش بیلبورد تبلیغاتی
صفحه نمایش بیلبورد در واقع قسمتی از تابلو است که متن آگهی و یا تصویر روی آن با متریال هایی مانند چاپ فلکسی و انواع حروف برجسته قرار می گیرد.
راهرو یا نردبان بیلبورد تبلیغاتی
بیلبورد های تبلیغاتی معمولا در ابعاد های بزرگ همراه با پایه های بلند ساخته می شوند و با توجه به اینکه در مدت زمان های مشخصی نیاز به تغییر متن، تصویر و یا خدمات دارند می بایست از بالابر و یا داربست در انجام این عمل استفاده نمود که مسلما مقرون به صرفه نخواهد بود. لذا سازندگان بیلبورد ها جهت سهولت در انجام هر نوع خدمات و یا تغییرات، فضایی مانند راهرو و نردبان در تابلو ها تعبیه می نمایند تا به راحتی مبادرت به انجام موارد فوق نمایند.
نور پردازی بیلبورد تبلیغاتی
سیستم نورپردازی در بیلبوردهای تبلیغاتی یکی دیگر از مهمترین بخشهای آن بشمار می رود. معمولا صفحه نمایش بیلبوردها با استفاده از پروژکتورها و نصب آنها در اطراف صفحه نور پردازی می شوند که برخی از آنها با استفاده از برق مستقیم شهری و برخی با استفاده از پانل های خورشیدی و ذخیره انرژی به مرحله روشنایی می رسند.
روش دیگر نور پردازی در بیلبوردهای تبلیغاتی به این صورت است که انجام عملیات روشنایی نیازی به پروژکتور نخواهد داشت. در واقع نوع تابلو ساخته شده می تواند ماهیتی همراه با روشنایی داشته باشد. به عنوان مثال ساخت تابلو چلنیوم یا همان حروف چلنیوم و نصب آن روی صفحه نمایش بیلبورد؛ و یا ساخت تابلو فلکسی فیس؛ که هر دو مورد به شکل جداگانه می توانند نور پردازی شوند و از روشنایی پروژکتور ها بی نیاز باشند.
انواع بیلبورد تبلیغاتی
گفتیم که بیلبوردهای تبلیغاتی با استفاده از متریال های مختلف به روش های متفاوتی ساخته می شوند که در ادامه به دو نوع متداول و کاربردی آنها اشاره خواهیم داشت.
بیلبورد فلکسی فیس
یکی از روش های مرسوم ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی، روش ساخت یه شکل تابلو فلکسی فیس است. تابلو فلکسی از دسته تابلو های تبلیغاتی چاپی است که بیش از دو دهه از ورودش به حرفه تابلو سازی می گذرد. روش ساخت آن به این صورت است که در ابتدا یک فریم آهنی به شکل باکس ساخته می شود و بعد، از داخل با استفاده از مهتابی یا اس ام دی نور پردازی شده و در نهایت متریال فلکسی فیس که از قبل چاپ شده روی فریم قرار داده می شود که تمامی این موارد در تابلو بیلبورد نیز صدق می نمایند.
بیلبورد حروف برجسته
امروزه با پیدایش و ساخت حروف های برجسته ای مانند حروف استیل، حروف لبه سوئدی، حروف نئون پلاستیک، حروف چلنیوم یا همان تابلو چلنیوم محبوب و بسیاری دیگر از حروف های برجسته، نوع ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی نیز دستخوش تغییرات و نوآوری ها هستند به طوری که با کمی دقت در میان بیلبوردهای تبلیغاتی می توانیم شاهد روش های نوین بیلبوردی به شکل حروف برجسته باشیم.
ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی با حروف برجسته معمولا روی نمای کامپوزیت انجام می گیرد که در نوع خود از زیباترین تلفیق های تابلو سازی شناخته می شود.
چرا تبلیغات بیلبوردی خوب است؟
بیلبورد یک تابلوی بزرگی نورپردازی شده است، که فضای مناسبی برای تبلیغات شرکتها و کسب و کارها است، معمولاً در بیلبوردها از تصاویر بزرگ استفاده میشود. بعضی از آنها بیان طنز دارند، بعضی کمی عجیب و غریب و گاهی کنایه آمیزند. در حال حاضر بیلبوردهایی بیشتر تاثیرگذار هستند و در ذهنها باقی میمانند که از ایدههای جذاب و خلاقانه استفاده میکنند!
توجه عابران و رانندگان معمولاً به بزرگی بیش از حد بیلبورد نیست، بلکه به پیام و طرحی است که در آن وجود دارد. بیلبورد یکی از ابزار مهم و قدرتمند برای تبلیغات برند و جذب مشتری است. از ویژگیهای آنها سرعت انتقال و کیفیت پیام تبلیغاتی است. در ادامه به بررسی ویژگیهای یک بیلبورد تبلیغاتی موفق و مزایای آن میپردازیم.
عوامل مؤثر در تاثیرگذاری بیلبورد تبلیغاتی
بیلبورد یکی از رسانههای تبلیغات محیطی است که نقش موثری در ارتباط و متقاعد سازی مخاطب در بسیاری از زمینههای مالی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارد. با پیشرفت گرافیک و طراحی، بیلبوردها نه تنها در جنبه اطلاع رسانی و تبلیغات مؤثر عمل کردند، بلکه به یک عامل مؤثر در زیباسازی فضای شهر تبدیل شدند.
از عواملی که تأثیر زیادی در افزایش جذابیت و اثر بخشی بیلبوردها دارد، انتخاب شعار دقیق، خوانایی و سادگی، ایجاز، استفاده از کلمات محدود، توافق رنگ، رعایت ایدههای پسندیده، توجه به ارزشهای دقیق محصول، ترکیب اصولی و سایز بیلبورد است. در بیلبوردهای بزرگ معمولاً از بنر عرض 5 متر استفاده میشود. با رعایت این فاکتورها میتوان باعث افزایش تأثیر گذاری در تبلیغات بیلبوردی شد.
مزایای تبلیغات بیلبوردی
بیلبوردها را به عنوان یک رسانه در نظر بگیرید. یکی از رسانههایی که پتانسیل رساندن پیام شما به بازار هدف، به زیباترین و کاربردیترین شکل ممکن را دارد. این ابزار دستیابی به بازار هدف را با بهترین و موثرترین شیوه انجام میدهد و معمولاً باعث بقا و موفقیت یک کسب و کار میشود. از این رو بهعنوان یک رسانه اثر بخش شناخته میشود.
به عبارت دیگر، رسانههای اثر بخش می توانند پیام اقتصادی و تبلیغاتی را در بازار هدف درونی کنند و باعث تحریک قدرت نیازسنجی، نیاز سازی، نیازمندی و نیازشناسی شوند و بازار هدف را به عکسالعمل وا دارند. برای تبلیغات بیلبوردی از ابزارهای تبلیغات محیطی استفاده می شود. چاپ فلکس، متریالی اقتصادی در اجرای انواع تابلوهای بیلبورد شهری است. چاپ بنر هم، محبوب تر از این ابزار
بیلبوردها؛ تبلیغات گسترده، دائمی و در تیررس مردم
تبلیغات بیلبوردی روشی است که از تبلیغات و بازاریابی چاپی در مقیاس بزرگ برای بازاریابی یک شرکت، لوگو، محصول، خدمات یا کمپین بازاریابی استفاده میشود. این نوع تبلیغات، پتانسیل این را دارند که طیف وسیعی از بازارهای محلی را به صورت شبانه روزی پوشش دهند. بیلبوردها معمولاً در مناطق شلوغ مانند بزرگراهها و شهرها قرار دارند. بهدلیل حضور دائم و مکرر و دسترسی مردم، آگاهی آنها نسبت به نام تجاری، خدمات و شرکت شما افزایش مییابد.
صرفه اقتصادی تبلیغات بیلبوردی
بیلبورد یکی از موثرترین روشهای تبلیغات است که باعث ماندگاری برند شما میشوند. هزینه تبلیغات بیلبوردی را با توجه به بودجهی بازاریابی و همچنین هدفتان از تبلیغات، برآورد میکنند. بیلبوردهای تبلیغاتی می توانند بسته به اندازه و موقعیت مکانی نسبتاً ارزان و یا خیلی گران باشند.
با این حال این هزینه باید با توجه به نوع پیامی که میخواهید در آن قرار دهید محاسبه میشود. بهعنوان یک قاعده کلی بیلبوردها باید بسیار خواندنی باشند و نباید اطلاعات زیادی در آن گنجانده شود. بسیاری از شرکتها تمایل دارند برای تبلیغات، از بازاریابی دیجیتالی، بازاریابی ایمیلی یا بازاریابی چاپی مانند چاپ فلکس و چاپ بنر استفاده کنند. ولی این نکته را توجه داشته باشند که همه اقشار جامعه بهخصوص افراد مسن از تبلیغات دیجیتال مارکتینگ استفاده نمیکنند، ولی بیلبورد در دسترس هر فردی قرار دارد. در مقایسه با قیمت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و کم نتیجه بودن تبلیغات در داخل مجلات و روزنامهها، بیلبورد میتواند با هزینه کمتر، بیشترین تعداد مخاطب را داشته باشد.
بیلبوردها و نقش ماندگار آنها در حافظه مشتری
بیلبوردها اثری ماندگار در حافظه مشتری میگذارند به گونهای که مشتری بعد از ترک محل، همچنان به تبلیغ و موضوع آن فکر کند. نوشته تبلیغات روی بیلبورد ساده و خوانا است و در مدت زمان بسیار کوتاهی قابل خواندن است. زمانی که خودرو با سرعت از کنار یک بیلبورد میگذرد، سرنشینان آن می توانند آن را براحتی مطالعه کنند و پیام آن را دریافت کنند.
برای تأثیر گذاری عمیق بیلبورد در ذهن افراد باید این تابلوها از نظر طراحی و گرافیک غنی و حرفهای باشند. طراحی یک بیلبورد کار بسیار چالش بر انگیز و دشواری است، نه به خاطر اندازه حجیم و بزرگ آن بلکه طراح آن باید نکات بسیاری را در نظر داشته باشد و آنها را رعایت کند.
بر خلاف طراحی کارت ویزیت و لوگو که به مراتب سادهتر از طراحی بیلبورد است. این نوع طراحیها به ایدههای بکر و خلاقانه نیاز دارند، چون طراحی آنها باید بهصورتی باشد، تا با نگاه اول بلافاصله نظر افراد را به خود جلب کند. برخی شرکتها مانند شرکت پارت انیمیشن در اتاق فکر و طراحی خود، با وجود گرافیستهای حرفهای توجه زیادی به این اصل کرده است
اجرای آسان و سریع بیلبوردهای تبلیغاتی
با توجه به ارزش وقت در بازار امروز و گستردگی انواع تبلیغات، سرعت در اجرا بسیار اهمیت دارد. در تبلیغات بیلبوردی فقط چند ساعت طول میکشید تا یک طرح بر بیلبورد نصب شود. از ویژگیهای تبلیغات بیلبوردی سرعت در اجرا است.
فراوانی مخاطب برای بیلبوردهای تبلیغاتی
بیلبورد یک پلتفرم تبلیغاتی برای شرکتهای تجاری بزرگ و معتبر است و مخاطبان زیادی را هدف قرار میدهد. این نوع ابزار تبلیغاتی کاملاً عمومی است و در معرض دید و دسترس همگان قرار میگیرد، به یاد داشته باشید که افراد مسن در حال حاضر بهاندازه جوانان از رسانههای مختلف استفاده نمیکنند، بهویژه رسانههای دیجیتال، و از مزایای تبلیغات بیلبوردی است در جلوی همه افراد قرار دارد و همه از آن استفاده میکنند.
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم: طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است. ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد. ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود. طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است. ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند. ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند. در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي». آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند. ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است. سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند. اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد. ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند. در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند. ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است. اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان. ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد. شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند. تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم: ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است. چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است. ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد. شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند. ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند. يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند. ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است. اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد. ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند. يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند. پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم: ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد. ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند. تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد. ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند. ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود. اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟ ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند. ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند. نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم: ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد. ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد. اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد. ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست. بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد. ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند. ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد. هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد. در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند: چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است. ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است. سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم. بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟