منظور از تبلیغات بیلبوردی چیست؟
تبلیغات از طریق بیلبورد بهمعنای جذب مشتری با کمک بنرهای خیلی بزرگ نصبشده روی بیلبوردهاست. آنها معمولاً در مناطق پرتردد مثل اتوبانها، ورودیهای شهر، نزدیک مراکز خرید، خیابانهای شلوغ و… برای جلب توجه مشتری نصب میشوند.
هدف از تبلیغات بیلبوردی، برندسازی، ایجاد آگاهی از برند و جذب مشتری در خارج از خانه است. برویم سراغ اولین پرسش!
آیا بیلبورد تبلیغاتی همچنان موثر و مفید است؟
پاسخ کوتاه بله است!
با روی کار آمدن تبلیغات آنلاین، خیلیها تصور کردند بساط تبلیغات سنتی مثل همین بیلبوردها چیده شده و نفسهای آخرشان را میکشند! اما آمار و ارقام چیز دیگری میگوید:
- ۷۴ درصد بیلبوردهایی که جلوی دید رانندهها هستند، توجه آنها را جلب کردهاند
- ۴۸ درصد آنها خوانده شدهاند
- ۳۲ درصد مردم تبلیغات بیلبوردی را مزاحم یا اعصابخردکن نمیدانند
- ۶۸ درصد بازدیدکنندههای بیلبورد، مایل به خرید آنی هستند
- ۲۴ درصد مردم با دیدن بیلبورد یک کسبوکار، محصول یا خدمات آن را خریدهاند
و طبق تجربه و شواهد، وقتی مردم تبلیغ برندی را روی بیلبورد میبینند، آن را معتبرتر میدانند. پس بیلبوردها برای کسانی که میخواهند طیف گستردهای از مردم را هدف بگیرند، هنوز هم یکی از موثرترین روشهای تبلیغات است.
کمی جلوتر، مزایای بیشتری از تبلیغات بیلبوردی را با هم بررسی میکنیم؛ ولی الان بیایید به انواع و اشکال بیلبوردها نگاهی بیندازیم.
انواع بیلبورد را بشناسید
بیلبوردها در اشکال و اندازههای مختلفی طراحی و تولید میشوند که هرکدام تاثیر خاص خودش را دارد. در ادامه، بیلبوردهای رایج در ایران را با هم بررسی میکنیم:
۱. بیلبوردهای دیجیتال
این نوع بیلبوردها را احتمالاً با اسم «تلویزیون شهری» میشناسید. در این بیلبوردها تصویر یا متن بیلبورد شما بهشکل دیجیتال نمایش داده میشود.
خوبی بیلبوردهای دیجیتال این است که میتوانید ساعت و روز نمایش تبلیغ را تنظیم کنید تا بیلبورد بهشکل دقیقتری به مخاطبان هدف شما نشان داده شود.
مثلاً یک رستوران میتواند بیلبورد دیجیتالی خود را فقط در ساعات نزدیک به ظهر (موقع ناهار) یا بعدازظهر و ساعات نزدیک به شام نمایش دهد.
۲. بیلبوردهای سیار
بیلبوردهای سیار آنهایی هستند که روی یک وسیلهٔ نقلیه مثل کامیون نصب و توسط آن در سطح شهر حمل میشوند.
۳. بیلبوردهای لایت باکس
تابلوی لایت باکس یکی از محبوبترین و جذابترین بیلبوردهای تبلیغاتی است؛ چراکه با داشتن نور در شب و نور کم هم بهخوبی دیده میشوند و تاثیر زیادی در جلب توجه مردم دارند. لایتباکسها یکی از اشکال مردن تبلیغات بیلبوردی به حساب میآیند.
۴. بیلبوردهای ساده (کلاسیک)
رایجترین نوع بیلبورد هم بیلبوردهای ساده و چاپی از جنس وینیل هستند که در کنار جادهها یا داخل بلوارها، روی یک سازه یا پایه و روی عرشهٔ پلها به شکل عمودی یا افقی نصب میشوند.
بیلبورد تبلیغاتی برای چه کسبوکارهایی مناسب است؟
همهٔ کسبوکارها وقتی پول کافی برای تبلیغات گرانتر از بیلبورد مثل تبلیغات تلویزیونی را ندارند، میتوانند با استفاده از تبلیغات بیلبوردی، آگاهی از برند را گسترش دهند و مردم یک شهر یا منطقه را هدف بگیرند.
منظور از آگاهی از برند به زبان ساده این است که بازار موردنظرمان از وجود ما باخبر شود و همچنین نام خود را یادآوری کنیم.
البته از آنجایی که خیلی از کسبوکارها از پس پرداخت هزینههای سنگین این روش برنمیآیند، کمی جلوتر چند روش جایگزین معرفی میکنیم که کارکرد و تاثیر بیلبوردها را دارند، ولی با هزینهٔ خیلی کمتر!
بهطور کلی، بیلبورد برای کسبوکارهای زیر مفید است:
- خردهفروشیها مثل فروشگاههای رفاه، افق کوروش، هفت و…
- رستورانها
- املاک
- بانکها و موسسههای مالی
- مطب و خدمات درمانی
- خدمات مرتبط با خانه مثل ساختوساز، سرمایش و گرمایش و…
- سالنهای آرایشی و زیبایی
- کاشت مو
- باشگاههای ورزشی
- موسسههای آموزشی
- کارگزاریها و صندوقهای سرمایهگذاری
- خدمات و فروشگاههای آنلاین مثل علیبابا، دیجیکالا، خانومی و…
و هر کسبوکاری که میخواهد طیف وسیعی از مردم آن را بشناسند یا مشتریان محلی را جذب کند.
گفتیم اجارهٔ بیلبورد از تلویزیون ارزانتر است؛ ولی آیا ارزان تمام میشود؟ خیر! بیایید دربارهٔ تعرفهٔ این نوع تبلیغات بیشتر صحبت کنیم.

هزینه تبلیغات بیلبوردی چقدر است؟
قیمت تبلیغات بیلبوردی به عوامل مختلفی بستگی دارد. در حال حاضر، طبق آخرین اطلاعات در دسترس، متوسط تعرفهٔ تبلیغات بیلبوردی در تهران، از ۱۵۰ میلیون تومان شروع میشود و تقریباً تا ۵ میلیارد تومان (در ماه) ادامه دارد.
عوامل زیر هم در کم یا زیاد شدن قیمت بیلبوردها تاثیرگذارند:
مکان و موقعیت بیلبورد
مثلاً هزینهٔ اجارهٔ بیلبورد در تهران با مشهد فرق میکند. یا در مناطق مختلف خود تهران، هزینهٔ اجاره منطقه به منطقه و اتوبان به اتوبان متفاوت است.
متراژ و اندازهٔ بیلبورد
بیلبورد هرچه سایز بزرگتری داشته باشد، قیمت آن هم بیشتر میشود.
ترافیک و ایمپرشن بیلبورد
هرچه ترافیک بیلبورد (یعنی تمام کسانی که در معرض بیلبورد قرار میگیرند، چه آن را بینند، چه نبینند) بیشتر باشد، تعرفهٔ اجارهٔ آن هم بالاتر میرود.ویژگیهای جمعیتشناسی منطقهٔ نصب بیلبورد
سن، جنسیت، میزان درآمد، کیفیت و سطح زندگی مردم یک منطقه، باعث کاهش یا افزایش قیمت میشود.
مثلاً در مناطق مرفهنشین شمال تهران مثل تجریش، زعفرانیه، سعادتآباد و… هزینهٔ اجارهٔ بیلبورد خیلی بیشتر از مناطق جنوبی تهران مثل مشیریه، شوش، یافتآباد و… است.
امکانات جانبی همراه بیلبورد
بعضی بیلبوردها به امکانات جانبی مثل سیستم نورپردازی، لامپ و روشنایی هم مجهز میشوند که قیمت را افزایش میدهند.
مدتزمان اکران، تعداد و تیراژ بیلبورد
بعضی شرکتها با بالارفتن تعداد بیلبوردها یا مدتزمان اکران آنها (مثلاً سه ماه، شش ماه یا یک سال) تخفیف ویژهای برای مشتری در نظر میگیرند و این میتواند کمی از هزینهها بکاهد.
تعداد بازدیدهای بیلبورد
تعداد بازدیدهای یک بیلبورد به پارامترهای مختلفی مثل شرایط آبوهوا، نور، اندازهٔ بیلبورد، سرعت عبور از کنار بیلبورد و… بستگی دارد و بهشدت در تعیین قیمت بیلبورد نقش دارد.
برای مثال، تعداد بازدید بیلبوردهای بزرگراه مدرس شمال به جنوب از بیلبوردهای جنوب به شمال ۲/۵ برابر بیشتر و قیمت آن هم بالاتر است.
احتمالاً میپرسید:
چطور بازدید هر بیلبورد را تخمین بزنیم؟
متاسفانه امکان محاسبهٔ دقیق تعداد بازدید و کلاً ارزیابی عملکرد تبلیغات بیلبوردی، وجود ندارد؛ اما…
مدتی است که آژانسهای تبلیغاتی مختلفی (حتی در ایران) راههایی پیدا کردهاند که میشود میزان اثربخشی بیلبوردها را حساب کرد.
یکی از آنها تخمین گردش روزانه یا بازدیدها (DEC) با نظارت و سنجش ترافیک است.
در این روش، در یک مقطع زمانی مشخص (مثلاً یک روز کامل یا ۱۲ ساعت) و معمولاً در ساعات پیک ترافیک، تعداد خودروها یا افراد پیادهای که در منطقهٔ نصب بیلبورد تردد میکنند، شمرده میشوند. چطور؟ یکی از راهها، استفاده از سامانه ترددشمار است که از روشهای مختلف مثل پردازش تصویر، میزان تردد را محاسبه میکنند.
عدد بهدستآمده را در تعداد روزهایی که بیلبورد در آن مکان نصب بوده (مثلاً ۳۰ روز) ضرب میکنید و تعداد کل دیدهشدن در یک دورهٔ یکماهه به دست میآید.
وقتی تعداد بازدیدکنندهها را داشته باشید، میتوانید با تقسیم هزینههای تبلیغات بیلبوردی بر تعداد بازدیدکنندهها، هزینهٔ آگاهسازی بهازای هر نفر را محاسبه و با هزینهٔ سایر کانالهای آنلاین و آفلاین مقایسه کنید.
مثلاً اگر در مجموع، ۵۰۰ میلیون تومان برای بیلبوردها خرج کرده باشید وبهطور تخمینی ۱۰۰ هزار نفر آن را دیده باشند، هزینهٔ آگاهیسازی هر نفر برابر ۵ هزار تومان است.
تازه میتوانید یک قدم فراتر هم بروید و نسبت ارزش به هزینهٔ هر بیلبورد را تخمینی محاسبه کنید.
دومین روش تخمین تعداد بازدیدکننده که دقت کمتری نسبت به روش قبل دارد، استفاده از vote form (فرم نظرسنجی) است.
به این شکل که در کانالهای مختلف (مثلاً شبکههای اجتماعی) چند سؤال مرتبط از مشتری میپرسید تا با جوابدادن به آنها مشخص شود که اولین آشنایی یا کانال یادآوری اخیر چه تعداد از مشتریان، از طریق بیلبوردها بوده است.
روش سوم و جدیدی که میتوانید نتایج کمپین تبلیغات بیلبوردی را تخمین بزنید، استفاده از سامانههای هوشمند مدیریت تبلیغات محیطی است.
با کمک این ابزارها، میتوانید:
- بر اساس دادههای ترافیکی، رفتار سفر مخاطبان را تحلیل کنید
- با استفاده از الگوریتمهای تحلیل کلان داده بهترین موقعیت و زمانبندی را برای اکران بیلبورد پیدا کنید
- اطلاعات مسیرها و مناطق تحت پوشش کمپین را ببینید
معایب و مزایای بیلبورد تبلیغاتی چیست؟
مثل هر روش تبلیغات دیگری، بیلبوردها هم یک سری محاسن و معایب دارند که باید قبل از گنجاندن آن در سبد تبلیغاتی خود، آنها را بدانید.
با مزایا شروع میکنیم:
- بیلبوردها ابعاد بزرگی دارند
بهمحض شروع تبلیغات تلویزیونی میتوانید کانال را عوض یا اصلاً تلویزیون را خاموش کنید. یا مثلاً تراکتها را دور بیندازید یا دریافت نکنید.
در برخی تبلیغات دیجیتال هم میتوانید تبلیغات را مسدود یا از گوشهٔ صفحهتان حذف کنید.
اما بیلبوردها نه نادیده گرفته میشوند، نه خاموش میشوند، نه دور انداخته میشوند و نه میتوانید آنها را حذف کنید ?
چون بیلبوردها اندازهٔ بزرگی دارند و فضای زیادی را اشغال میکنند؛ پس اصلاً چارهای جز «دیدن و توجه» به آنها ندارید!
- میل به خرید فوری را افزایش میدهد
یکی از مزیتهای بیلبوردها، توانایی تاثیرگذاری و متقاعدکردن مشتریها برای خرید آنی است.
مثلاً اگر در سفر، بیلبورد رستورانی را با تصویر یک پرس زرشک پلو با مرغ خوش رنگولعاب در کنار جاده ببینید، به احتمال زیاد حتماً به همان رستوران میروید تا غذا بخورید.
- برای ایجاد و افزایش آگاهی از برند بهترین گزینهاند
به رفتوآمدهای روزانهٔ خود فکر کنید؛ احتمالاً هر روز در این مسیر تعداد زیادی بیلبورد تبلیغاتی میبینید و حتی بدون اینکه خودتان متوجه باشید، اسم و تصویر آنها در ذهنتان حک میشود.
با هیچ روشی جز تبلیغات بیلبوردی، نمیتوانید هفت روز هفته و ۲۴ ساعته جلوی چشم مخاطب باشید و آگاهی از برند را افزایش دهید.
اگر یک بیلبورد جذاب و بهیادماندنی داشته باشید، خیلی راحت در ذهن مخاطب ماندگار میشوید.
- نرخ بازگشت سرمایه بالایی دارد
تبلیغات بیلبوردی در مقایسه با روشهایی مثل تراکتها و تبلیغات چاپی، نرخ بازگشت سرمایهٔ (ROI) بیشتری دارند.
و اما معایب…
- گران است!
طراحی و چاپ، اجارهٔ جایگاه برای نصب بیلبورد، نگهداری و تعمیرات آن (مثلاً وقتی که باد و طوفان آن را پاره میکند) پول کلانی میخواهد. تازه هیچ تضمینی هم وجود ندارد که با این همه هزینه، درآمد و سود خوبی بکنید.
به شهر یا منطقهٔ خاصی محدود است
خیلی کم پیش میآید که یک بیلبورد در سطح گستردهای وایرال شود و همهٔ مردم آن را ببینند؛ معمولاً تاثیرگذاری بیلبورد در سطح یک شهر یا منطقه باقی میماند و به جذب و آگاهی از برند مشتریان محلی ختم میشود.
مثلاً ممکن است افرادی که در محدودهٔ میدان تجریش زندگی میکنند، بیلبوردهای تبلیغ رستوران در اتوبان آزادگان را اصلاً نبینند.
- اطلاعات محدودی منتقل میکنند
بیلبوردهای تبلیغاتی، اطلاعات محدود و پیام کوتاهی را به مخاطب منتقل میکنند و این برای ترغیب مشتریانی که به اطلاعات بیشتری برای خرید نیاز دارند، کافی نیست.
تازه چون مخاطب فرصت بسیار کمی برای خواندن نوشتههای روی بیلبورد دارد، حتی اگر تبلیغ خیلی جذاب و بهیادماندنی داشته باشید، باز هم یادداشتکردن یا بهخاطرسپردن اطلاعات تماس، آدرس و… دشوار است.
- سنجش و ارزیابی عملکرد بیلبورد دشوار است
برخلاف تبلیغات دیجیتال که میتوانید ریزبهریز عملکرد را با اطلاعات و گزارشهای دقیق هر کمپین بررسی و بهینهسازی کنید، در تبلیغات بیلبوردی از این خبرها نیست!
نهایتاً بتوانید تعداد بازدیدها و هزینههای آگاهسازی هر نفر را حساب کنید. در ضمن، اگر مشکلی در بیلبورد پیش بیاید، بهخاطر هزینههای بالای تعمیر، تغییر و اصلاح آن امکانپذیر نیست.
- بیشتر برای تبلیغات انبوه مناسباند
این تبلیغات بیشتر برای تبلیغات و اطلاعرسانیهای انبوه و گسترده مفیدند و از شخصیسازی تبلیغ برای گروههای متنوع مشتریان عاجزند. حالا خودتان این را مقایسه کنید با تبلیغات دیجیتال هدفمند!
ناگفته نماند که با رعایت یک سری اصول، میتوانید تاثیر و بازدهی تبلیغ را بالا ببرید. حالا اصول بیلبورد تبلیغاتی موثر چه چیزهایی هستند؟ در ادامه، ۸ اصل مهم را بررسی میکنیم.
چطور از بیلبورد تبلیغاتی به بهترین شکل استفاده کنیم؟
روزانه چندتا بیلبورد در مسیر رفتوآمد خود میبینید؟ خیلی! اسم، تصویر و متن چند تا از آنها یادتان مانده است؟ کمتر از انگشتهای یک دست!
اگر میخواهید بیلبورد شما جزو گروه دوم باشد، باید چند نکتهٔ مهم را هنگام طراحی آن در نظر بگیرید:
۱. ساده و مشخص باشد
رانندهها و عابران پیاده، خیلی سریع از کنار بیلبوردها عبور میکنند و زمان زیادی برای خواندن یک طومار بلند دربارهٔ برند یا خدمات و محصولات ندارند!
پس باید در عین کوتاه نگهداشتن متن، پیام تبلیغ را به واضحترین و سادهترین شکل ممکن منتقل کنید. البته آنقدر هم در سادگی و کوتاهی متن زیادهروی نکنید که به فهم و شیوایی متن لطمه وارد شود.
قاعدهٔ کلی این است که برای تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطب هدف، متن بیلبورد بیشتر از شش کلمه نباشد.
مثلاً به این بیلبورد آفتاب نگاه کنید که در عین سادگی، فقط با ۵ کلمه و خیلی جذاب، توانسته پیام خود را منتقل کند.
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم: طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است. ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد. ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود. طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است. ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند. ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند. در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي». آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند. ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است. سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند. اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد. ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند. در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند. ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است. اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان. ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد. شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند. تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم: ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است. چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است. ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد. شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند. ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند. يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند. ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است. اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد. ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند. يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند. پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم: ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد. ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند. تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد. ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند. ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود. اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟ ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند. ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند. نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم: ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد. ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد. اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد. ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست. بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد. ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند. ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد. هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد. در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند: چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است. ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است. سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم. بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟