برای انتخاب و خرید کولر گازی و اسپلیت به اطلاعاتی مانند روش محاسبه ظرفیت، مدل، برندهای معتبر و قیمت آنها نیاز داریم. در ادامه بررسی جامعی درباره انتخاب و بهترین قیمت خرید انواع کولرگازی و اسپیلت با گارانتی و نصب رایگان ارائه گردیده است.
راهنمای بررسی و انتخاب کولر گازی و اسپلیت
کولر گازی و اسپلیت از مهمترین و پرکاربردترین تجهیزاتی است که امروزه برای سرمایش و گرمایش در فضای منزل و محل کار مورد استفاده قرار میگیرد. تهویه مطبوع یعنی کنترل، تنظیم دما و رطوبت به همراه کاهش گرد و غبار و ذرات معلق در هوای محیط که با عملکرد صحیح و مناسب کولرهای گازی و اسپلیتها نیز تأمین میگردد. به همین علت امروزه تجهیزاتی مانند انواع کولرهای گازی و اسپلیت دیواری، پرتابل، ایستاده (بزرگ) و پنجرهای مورد استفاده بسیاری از مصرف کنندگان محترم قرار گرفته است.
نحوه محاسبه ظرفیت کولرگازی و اسپلیت
1. معمولا برای محاسبه تقریبی ظرفیت کولر گازی و اسپلیت مورد نیاز در شرایط آب و هوایی معتدل تا گرم (غیر حاره ای) مانند شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، کرج، سمنان، شیراز، کرمانشاه، خرمآباد، کابل، مزارشریف، موصل، کرکوک، اربیل، سلیمانیه، حلب و... در طبقات وسط ساختمان، به ازاء هر متر مربع حدود 400 تا 600 (BTU) و درطبقاتی که بالای آنها پشت بام است، به دلیل تابش مستقیم نور خورشید بر سقف، به ازاء هر مترمربع زیربنا 600 تا 800 (BTU) درنظر گرفته میشود. (مثلاً برای یک اتاق 12 متری اسپلیت 9000، برای مساحت 17 متری اسپلیت 12000، برای مساحت 25 متری اسپلیت 18000، برای سالن 40 متری اسپلیت 24000 و برای سالن 45 متری اسپیلت 32000 می تواند مناسب باشد.)
2. همچنین میتوانید برای سهولت بیشتر، جهت محاسبه تقریبی و تعیین ظرفیت اسپلیت یا کولرگازی به جدول زیر یا نرم افزار محاسبه ظرفیت تقریبی کولر گازی در سایت دماتجهیز مراجعه نمایید و با توجه به شرایط و مبانی محاسبات عنوان شده، ظرفیت کولر گازی و اسپلیت خود را مشخص کنید.
جدول زیر برآورد تقریبی ظرفیت کولر گازی نسبت به متراژ محیط در هوای معتدل را نشان می دهد.
چنانچه برای شهرهای گرم و خشک مانند زاهدان، زابل، یزد، کرمان، بغداد، نجف، کربلا، ریاض، مدینه و... یا برای مناطق گرم و مرطوب (شرجی) مانند شهرهای اهواز، آبادان، بندرعباس، کیش، چابهار، دوحه، بوشهر، بندرماهشهر، بصره، کراچی، شارجه، دُبی، ابوظبی، مسقط، صنعا، جدّه و... نیاز به انتخاب و خرید کولر گازی و اسپلیت اتاقی دارید، باید براساس شرایط دمایی محل مورد نظر خود با استفاده از نظرات و محاسبات مهندسین تأسیسات (HVAC)، علاوه بر انتخاب کولرهای اسپیلت اتاقی با کمپرسور حاره ای (تروپیکال) و کندانسور، اواپراتور گلد فین یا بلو فین، معمولا باید حدود 20 تا 30% ظرفیت تأمین برودت یا سرمایش کولر مورد نیاز خود را بیشتر از جدول فوق انتخاب و درنظر بگیرید.
در ادامه همین مطلب نیز به ویژگی های کولر های گازی اسپلیت حاره ای یا تروپیکال اشاره شده است.
ظرفیت کولرهای گازی و مفهوم BTU
نکته ای که در هنگام انتخاب و خرید کولرهای گازی و اسپیلت ها باید مورد توجه قرار گیرد، ظرفیت آنها است که بر حسب BTU در ساعت عنوان میشود، مثلاً اسپلیت 18000، دارای ظرفیت 18000 BTU است.
BTU (British Thermal Unit) واحد استاندارد اندازه گیری انرژی گرمایی در تجهیزات تهویه مطبوع است که بصورت استاندارد به مقدار گرمایی گفته میشود که میتواند دمای یک پوند آب را در فشار یک اتمسفر به میزان یک درجه فارنهایت افزایش دهد. (به عنوان مثال؛ از 60 درجه فارنهایت به 61 درجه فارنهایت برساند).
نکات مهم در انتخاب کولرگازی و اسپیلت
پارامترهای بعدی برای خرید کولرگازی و اسپیلت، توجه به معمولی یا اینورتر(inverter) بودن عملکرد کمپرسور یا موتور دستگاه است. کولر گازی های مدرن، از تکنولوژی موتورهای با دور متغیر به نام اینورتر استفاده می کنند، که نتیجه آن کنترل بهتر دما و کاهش مصرف برق است.
در این نوع از کولرهای گازی و اسپلیت ها، با تنظیم و تغییر مدام دور کمپرسور، نرخ جریان ماده مبرد، ظرفیت کولر گازی و دمای اتاق و مصرف برق به دقت کنترل می شود، این در حالیست که عملکرد موتور کولرگازی های معمولی فقط بصورت خاموش یا روشن هستند و سرعت عملکرد موتور یا کمپرسور کولرهای گازی معمولی را نمی توان تغییر داد، یعنی کمپرسور کولر گازی های معمولی یا متوقف است یا با تمام توان کار می کند که باعث استهلاک بیشتر و مصرف بیشتر انرژی الکتریکی در زمان هربار استارت کولرگازی میشود؛ موضوع انتخاب و استفاده از کولرهای گازی و اسپیلت اینورتر خصوصا در زمان نیاز به کولرهای با ظرفیت بالا (ظرفیت 24000 به بالا) بسیار با اهمیتتر است، بنابراین توصیه ما انتخاب کولرهای گازی اسپلیت اینورتر یا کم مصرف خصوصاً در ظرفیتهای 18000، 24000 و بالاتر است.
نکته: اگر میخواهید همزمان با استفاده از کولر گازی یا اسپلیت، پایینترین و کمترین میزان مصرف برق و هزینه را داشته باشید، لطفاً به این عوامل کاملا توجه و عمل کنید.
- الف) دمای کولر اسپلیت را روی 24 تا 25 درجه قرار دهید.
- ب) از کولرهای اسپلیت اینورتر استفاده کنید.
- ج) پنل داخلی کولرگازی را نزدیک سقف نصب نکنید و در ارتفاع 2/2 متری از کف واحد خود قرار دهید.
- د) فیلتر پنل داخلی کولر گازی اسپیلت خود را هر 3 ماه یکبار بشویید.
- هـ) برای یونیت بیرونی یا کندانسور کولر خود یک سایبان مناسب قرار دهید.
فاصله مجاز پنل داخلی و یونیت بیرونی کولرهای اسپلیت چقدر است؟
در هنگام انتخاب کولر گازی اسپلیت صرف نظر از نوع برند کولر انتخابی باید علاوه بر متراژ محل و ظرفیت کولر مورد نیاز، به فاصله (افقی و عمودی) بین پنل داخلی که در اتاق یا سالن شما قرار میگیرد با یونیت بیرونی (کندانسور) توجه داشته باشید. درواقع اگر مجموع طول لوله های رابط بین پنل داخلی و یونیت بیرونی از مقدار مشخص (برای هر ظرفیت کولر گازی) بیشتر باشد، باعث کاهش شدید راندمان و عملکرد کولر میگردد.
بطور کلی در کولر های گازی اسپلیت 9000، طول مجاز لوله های رابط بین پنل داخلی و یونیت بیرونی حدود 6 متر، در کولرهای اسپیلت 12000 حدود 10 متر، در کولر های 18000 طول مجاز حدود 12 متر، در کولرهای گازی 24000 حدود 15 متر و نهایتاً در کولر های گازی اسپلیت 32000 طول مجاز لوله های رابط بین دو یونیت داخلی و بیرونی حدود 18 متر میباشد.
در کولر های گازی ایستاده 40000 تا 90000 نیز طول مجاز لوله های رابط بین پنل ایستاده داخلی و کندانسور بیرونی دستگاه حدود 20 تا 25 متر است.
کولر گازی چیست؟ (ROOM SPLIT AC UNIT)
بطور کلی قیمت کولر گازی یا اسپلیتها یکی از زیر مجموعه های تجهیزات تهویه مطبوع بوده، که توسط انرژی الکتریکی (برق) و همراه با گاز مبرّد کار میکند ولی از نظر اجزاء تشکیل دهنده و سیستم سرمایشی، کولرگازی کاملا مستقل است. به طور کلی تمامی کولرهای گازی بر اساس سیکل تبرید تراکمی کار میکنند. به گونه ای که، ابتدا مایع مبرّد دربخش بیرونی یا پنل بیرونی کولر گازی (کندانسور) خنک میشود و از طریق لوله مسی به شیر انبساطی (expantion valve) منتقل شده و از آنجا به صورت گاز مبرّد برای جذب گرمای محیط، وارد کویل پنل داخلی (اواپراتور) میگردد. هوای داخل نیز، پس از عبور از میان کویلهای پنل داخلی گرمای خود را به ماده مبرّد میدهد و تبدیل به هوای خنک و دلپذیر شده و موجب آسایش و رفاه ساکنین میگردد. (برای مشاهده اطلاعات جامع در مورد کولر گازی، میتوانید به بخش مقالات مجموعه تخصصی دماتجهیز، مراجعه نمایید)
(در اینجا لازم به ذکر است که بر خلاف برخی از تصور برخی از مردم منظور از کولر گازی، کولری است که با گاز مبرّد کار میکند نه احیاناً با گاز معمول شهری!)
انواع کولر گازی و اسپلیت
کولرگازی و اسپلیت به چهار دسته اصلی، شامل کولر گازی پنجره ای، کولر گازی پرتابل، کولرگازی و اسپیلت دیواری و کولر اسپلیت ایستاده تقسیم می شوند که هرکدام از آنها به شرح زیر می باشد:
کولر گازی پنجره ای
کولر گازی پنجره ای ساده ترین نوع کولرگازی است که از قدیم بصورت یک باکس طراحی و تولید میگردد، یعنی قسمت کمپرسور و پنل با هم در یک قسمت قرار دارند. این نوع کولرها از طراحی جمع و جوری برخوردار هستند و اغلب روی پنجره اتاق نصب می شوند و حتما بارها و بارها آنها را مشاهده نموده اید. به همین دلیل است که به آنها کولر گازی پنجره ای گفته می شود. نصب کولر گازی پنجره ای بسیار آسان است، کافیست مکان قرار گیری آن را مشخص کنید و محل نصب آن را آماده و پس از قرار دادن کولرگازی پنجره ای در محل تعیین شده، دوشاخه دستگاه را به پریز برق متصل کنید.
البته همانطور که می دانید پشت کولر گازی پنجره ای باید به فضای باز و آزاد دسترسی داشته باشد تا هوای گرم پشت دستگاه به بیرون رانده شود. کولر گازی پنجره ای معمولا درظرفیت های 9000 تا 24000 تولید و عرضه می شوند و بهترین کاربرد آنها درمکان هایی با متراژ کمتر از 50 متر مربع است.
کولر گازی پرتابل
کولر گازی پرتابل (قابل حمل) هم مانند کولرگازی پنجره ای تمام قطعات را درون خود جای داده و بهصورت یکپارچه است و علت نام گذاری این کولرها این است که قابل حمل هستند و به دیوار یا سقف متصل نمی شوند و در برخی موارد چرخ دار هستند که جا به جایی آنها را آسان ترمی کند. کولر گازی های پرتابل کوچک برای محیط های کوچک همچون اتاق خواب، دفاتر ومغازه های کوچک مناسب هستند، کولر گازی های پرتابل متوسط برای دفاتر تجاری و اتاق های متوسط مناسب اند.
کولرگازی های پرتابل روی زمین قرار می گیرند و روشن کردن آنها نیاز به مهارت خاصی ندارد و با متصل کردن یک رشته برق تک فاز به آن و هدایت کردن لوله ای انعطافپذیر با قطر 15 سانتی متر که گرمای محیط را از پشت کولر پرتابل به بیرون منتقل می کند، انجام می شود. کولر گازی های پرتابل در دو نوع تک لوله ای و دو لوله ای ساخته می شوند. دولوله ای ها علاوه بر خارج کردن گرمای محیط، هوای تازه را نیز جایگزین می کنند، و نسبت به تک لوله ای، قیمت بالاتری دارند.
کولر گازی دو تکه
به طور کلی وظیفه اصلی کولرهای گازی به عنوان یکی از انواع سیستم های تهویه مطبوع پرطرفدار، خنک کردن مکانهایی نظیر منازل مسکونی، اتاقها، ویلا ها، ادارات، مغازه و... با زیر بناهای مفید نسبتاً کوچک می باشد.
نسل جدید این کولرها با راندمان بالاتر و ظاهری زیباتر به نام کولرهای گازی دو تکیه یا همان اسپلیت های دیواری می باشند که جزء محبویترین و پر فروشترین کولر گازی ها هستند. این دستگاه ها متشکل از دو بخش به نام های یونیت داخلی و یونیت خارجی می باشند. محل نصب و قرار گیری یونیت داخلی دستگاه در داخل آپارتمان (در اتاق ها) و محل نصب و استقرار یونیت خارجی یا کندانسور دستگاه در تراس، پاسیو یا پشت بام می باشد. ارتباط این دو بخش از طریق دو لوله رفت و برگشت مسی که به صورت کامل عایق کاری شده اند صورت می پذیرد.
نحوه عملکرد این دستگاه ها بدین صورت است که هوای خنک و مطبوع از طریق یونیت داخلی وارد اتاق ها شده به گونه ای که گرمای داخل ساختمان (از اتاق های مختلف)از طریق فرایند سیکل ترامی تبرید جذب ماده مبرد در یونیت داخلی می گردد و در ادامه، گاز مبرد پس از کمپرسور وارد یونیت خارجی شده و با گردش در کنداسور این گرما را به محیط بیرون منتقل می نماید.
کولر گازی و اسپلیت دیواری
این کولرها از دو واحد یونیت داخلی و یونیت خارجی تشکیل میشوند. یونیت خارجی شامل کمپرسور و کندانسور است که آن را در خارج از ساختمان نصب می کنند. یونیت داخلی که درواقع پنل خنک کننده است (اواپراتور) در داخل و بر روی دیوار جای می گیرد. این دو یونیت توسط دو لوله مسی به یکدیگر متصل میگردند.
کولرگازی و اسپلیت های دیواری را به دلیل راندمان و کارایی بیشتر، با امکان تأمین سرمایش و گرمایش همزمان، صدای کم (کمپرسور خارج از محیط نصب می شود) و ظرفیتهای مناسب می توان پرطرفدارترین نوع این کولرها معرفی کرد. اسپلیت های دیواری در ظرفیت های 9000 تا 32000 تولید و عرضه می شوند؛ لازم به ذکر است که بهترین نوع کولرهای گازی اسپیلت 18000 به بالا، کولرهای جدید اینورتر یا کم مصرف هستند.
کولر گازی و اسپلیت ایستاده
کولر گازی ایستاده هم مانند کولر گازی و اسپلیت های دیوای از دو بخش یونیت داخلی (اواپراتور) و خارجی ( کمپرسور و کندانسور) تشکیل شده است که از طریق یک لوله مسی به یکدیگر متصل و عملیات سرمایش و گرمایش را انجام می دهند. تفاوت این دو محصول در نحوه نصب و محل بکارگیری یونیت داخلی است که در کولر گازی ایستاده یونیت داخلی بصورت ایستاده و روی زمین قرار می گیرد. اصولاً از کولرهای گازی ایستاده در اماکنی مانند پاساژها، سالن ها، مساجد، فروشگاه ها، رستوران های بزرگ، بانک ها و محیط هایی که از نظر مساحت متراژ بالایی دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. کولرهای گازی ایستاده معمولاً در ظرفیت های مختلف، 36000 تا 90000 (btu/hr) تولید و عرضه می شوند.
نکته: هنگام انتخاب و خرید انواع کولر گازی ایستاده علاوه بر ظرفیت و ابعاد پنل داخلی و کندانسور بیرونی دستگاه، باید به نوع برق مورد نیاز (تک فاز یا 3 فاز) کولر اسپلیت ایستاده نیز دقت نمایید.
تکنولوژی اینورتر در کولر گازی چیست؟
به طور مثال فرض کنید در ماههای تیر و مرداد که دمای هوای شهرهایی مانند تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، سلیمانیه، موصل، کرکوک، اربیل، کابل، مزارشریف و... حتی به حدود 40 درجه سلسیوس میرسد، موتور یا کمپرسور کولر گازی شما برای تأمین دمای هوای مطلوب 24 درجه، تقریباً به صورت دائم در حال کار است. با این شرایط نمیتوان گفت میزان مصرف برق( صرفاً به دلیل تبدیل برق متناوب شهری به جریان برق DC و استارت آرام دور موتور کمپرسور کولر اینورتر) آنطور که ادعا می شود تا 60% کاهش داشته باشد!
از طرف دیگر با توجه به شدت جریان برق مصرفی (آمپر) در هنگام راهاندازی کولرهای گازی اسپلیت 24000 (15 آمپر) به بالا و شوک الکتریکی حاصل از هر بار استارت موتور، توصیه میشود برای ظرفیتهای بالاتر از 18000 بی تی یو کولر گازی اسپیلت و حتی داکت اسپلیت حتماً از انواع کولرهای گازی اسپلیت اینورتر دار استفاده نمایید.
اما همانطور که قبلاً بیان کردیم، بهتر است به منظور کاهش مؤثر و واقعی مصرف برق کولر های گازی و اسپلیت ها، همیشه دمای آن را روی 25 درجه سانتیگراد تنظیم نمایید. این عمل باعث کاهش دور کمپرسور دستگاه و کاهش هزینه برق مصرفی شما میگردد. تنظیم دمای اسپلیت روی عدد 25 درجه ضمن تأمین شرایط هوای مطلوب و مورد نظر شما، به عنوان موثرترین راهکار در کاهش مصرف و هزینه برق دستگاه در تمامی انواع کولرهای گازی و اسپلیتها مورد قبول کارشناسان میباشد.
آیا کولرهای اسپلیت اینورتر واقعا کم مصرف هستند؟
البته کولرهای گازی اینورتر دار (inverter)، با توانایی راهاندازی آرام و تغییر دور کمپرسور یا موتور کولر، دارای گرید انرژی A با کمترین مصرف برق هستند و بدیهی است کولرهای گازی اسپلیت گرید A نسبت به گرید B، دارای مصرف برق کمتری بوده و طبیعتاً از کولرهای گازی معمولی کم مصرفتر هستند. ولی ناگفته نماند، تبلیغاتی که شرکتهای وارد کننده و تولید کننده کولرهای گازی اینورتر، مبنی بر کاهش مصرف برق 60 درصدی در این کولرها دارند، نه اثبات شده است و نه منطقی!
انواع کولر گازی و اسپلیت بر اساس شرایط آب و هوایی
عموماً کولرهای گازی اسپلیت از لحاظ نوع استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف به سه گروه اصلی تقسم می شوند که هر کدام می توانند در شرایط جغرافیایی خاصی عملکرد بهتری داشته وپاسخگوی نیاز مصرف کنندگان باشند:
کولر گازی های کلاس معتدل (MODERATE)
این کولرها که با نام کولرهای T1 شناخته می شوند می توانند در مناطق معتدل ایران مانند نواحی مرکزی و شمالی ایران، کار خنک کردن دمای هوا را به صورت مطلوبی انجام دهند. این کولرها میتوانند در دماهای 18 تا 43 درجه سلسیوس بهترین عملکرد خود را ارائه دهند.
کولر گازی کلاس سرد (COLD)
این کولرهای نیز با نام کولر T2 شناخته می شوند و برای نواحی سرد مانند تبریز، سنندج، ایروان، آنکارا، سلیمانیه، کرکوک، موصل، سمرقند، سلیمانیه، کرکوک، موصل، عشق آباد و... مناسب هستند. کولرهای T2 برای دماهای 10 تا 35 درجه سانتیگراد بهترین و بیشتری بازدهی را دارند.
کولر گازی کلاس حاره ای یا گرمسیری (TROPICAL)
کولرهای گازی تروپیکال یا حاره ای که با نام کولرهای T3 نیز شناخته می شوند در نواحی خیلی گرم و شرجی (مانند نواحی جنوبی ایران یا شهرهای اهواز، آبادان، بندرعباس، چابهار، دُبی، مسقط، دوحه، شارجه، بصره، بغداد، ابوظبی، صنعا و...) قادر به خنک کردن هوا و رساندن دما به شرایط مطلوب هستند. این کولر ها میتوانند در دماهای بالا از 21 تا 57 درجه سلسیوس عملکرد بسیار خوبی داشته باشند.
ویژگیهای کولر گازی حارهای یا تروپیکال:
کولر های گازی اسپلیت دیواری تروپیکال (Tropical) یا همان کولرهای گازی حاره ای در مقایسه با کولرهای گازی معمولی دارای ویژگیهای منحصر به فردی هستند که به شرح زیر میباشند:
- بارزترین مشخصه کولرگازی حاره ای نوع کمپرسور آن است. کمپرسور این کولر ها به گونهای عمل میکند که علی رغم دمای بالای هوای محیط بیرون، عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.عموماً از کمپرسورهای اسکرال و یا پیستونی در این نوع کولرهای گازی استفاده می شود.
- کولرهای گازی حاره ای(اسپلیت دیواری تروپیکال) به منظور افزایش طول عمر کمپرسور دستگاه و همچنین جلوگیری از افزایش مصرف انرژی برق در این مناطق گرمسیری و شرجی عوماً مجهز به تکنولوژی سیستم اینورتر هستند. دوام و طول عمر بالای دستگاه هایی که مجهز به سیستم اینورتر هستند، در صورت سرویس مرتب و نگهداری اصولی می تواند برای سالهای متمادی هیچ هزینه اضافی را برای خریداران نداشته باشد.
- کویل اواپراتور و کنداسور در کولرهای گازی حاره ای یا همان تروپیکال به طور معمول از نوع Blue Fin و یا Gold Fin است. همواره در این مناطق (خیلی گرم و شرجی) مقدار زیادی نمک اسیدی در هوا و آب باران وجود دارد. رطوبت و نمک ها می توانند بر روی سطح کویل تجمع پیدا کنند و بر عملکرد کلی کولر گازی اثر منفی (از جمله احتمال نشتی گاز) بگذارند. مجهز بودن کویل های اواپراتور و کندانسور به پوشش اپوکسی Blue Fin و یا Gold Fin از انباشت نمک اسیدی و همچنین تجمع رطوبت روی کویل جلوگیری می کند.
- اگرچه این کولر برای دماهای 21 تا 57 درجه سلسیوس طراحی و ساخته شده است اما می توانند در مناطق معتدل نیز استفاده گردند.
- اگرچه هر 3 نوع کمپرسور در ساخت کولرهای گازی استفاده میشوند اما در کولر گازی حارهای فقط از کمپرسورهای پیستونی و اسکرال حارهای یا تروپیکال استفاده میشود و کمپرسورهای روتاری این قابلیت را ندارند.
شکل فوق نمای داخلی کندانسور (یونیت خارجی) کولر گازی اسپلیت را نشان میدهد.
نحوه عملکرد کولر گازی در حالت گرمایش و سرمایش
امروزه اغلب کولرهای گازی علاوه بر عملکرد سرمایش و خنک کردن محیط، دارای قابلیت گرمایش در ماه های سرد سال نیز هستند. کولرهای گازی دارای این دو عملکرد مانند دیگر کولرهای گازی از 6 بخش اصلی کمپرسور، شیر انبساط و لوله مویی، کندانسور، اواپراتور (پنل داخلی)، شیر چهارطرفه و گاز مبرد تشکیل شده اند و به کمک آن ها فرآیند گرمایش و سرمایش محیط را در فصول مختلف سال انجام میدهند.
نحوه عملکرد کولر گازی در حالت گرمایش
برای انجام گرمایش توسط کولر گازی در فصل سرما ابتدا باید مبرد داخل کمپرسور دستگاه گرم شود و در ادامه، توسط یک شیر چهارطرفه به سوی اواپراتور یا پنل نصب شده در محیط داخلی فرستاده شود (در این حالت برخلاف حالت سرمایش، ماده مبرد وارد کندانسور نمی شود).
اواپراتور شامل صفحاتی از جنس آلومینیوم و لوله های مسی است که ورود ماده مبرد گرم شده به آن، باعث گرم شدن صفحه ها، لوله ها و هوای خروجی از پنل می گردد و در نتیجه محیط در مدت کمی گرم می شود.
نکته: هنگامی که کولر اسپلیت خود را در حالت "مود گرمایش" قرار میدهید، ابتدا باید حدود 3 دقیقه صبر کنید تا اسپیلت شروع به دمیدن هوای گرم نماید.
نحوه عملکرد کولر گازی در حالت سرمایش
نحوه عملکرد کولر گازی در حالت سرمایش به این صورت است که مبرّد (گاز خنک کننده در حالت سرمایش) داخل کمپرسور متراکم می شود و با فشار به سمت کندانسور می رود سپس، در کندانسور گرما را از دست می دهد و تبدیل به مایع می گردد. در ادامه نیز مایع خارج شده از کندانسور از لوله مویی (شیر انبساط) عبور می کند و افت فشار شدید پیدا می کند. مبرد در نتیجه این افت فشار، دمای آن به شدت کاهش مییابد و به سمت ورودی اواپراتور کولر گازی اسپلیت می رود.
مبرّد در اواپراتور کولر در اثر گرفتن دمای محیط، تبخیر می شود و دوباره به گاز تبدیل می گردد؛ بنابراین مبرد با تبدیل مایع به گاز در اواپراتور (بعنوان یک واکنش گرماگیر)، سرد شده و سرمای خود را به محیط یا لوله های اواپراتور می دهد. هوای اتاق نیز با گردش پروانه فن داخلی از یک سمت وارد یونیت داخلی می شود و پس از عبور از میان لوله های اواپراتورِ سرد شده، به فضای بیرون هدایت می شود. در آخر، مبرد تبخیر شده در اواپراتور دوباره به وسیله کمپرسور مکیده می شود و فرآیند ذکر شده مجددا ادامه پیدا می کند.
"از دماتجهیز با اطمینان و خیال آسوده خرید کنید"
گواهینامه ثبت علامت - پروانه کسب و کارت مباشرت از اتحادیه صنف کسب و کارهای مجازی - پروانه کسب از صنف لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع
انواع کمپرسور در کولر های گازی اسپلیت
معمولاً در ساخت کولر های گازی از سه نوع کمپرسور استفاده میشود که در ادامه به شرح مختصری از هرکدام میپردازیم.
- کمپرسور پیستونی: این کمپرسورها بیشتر در نقاط جنوبی و گرمسیری کاربرد دارند. کمپرسورهای پیستونی نسبت به انواع دیگر مصرف انرژی بیشتری دارند و معمولاً در ظرفیت های 12000، 18000 و 24000 btu تولید میشوند.
- کمپرسور روتاری: کمپرسور های روتاری در دو نوع معمولی و T3 تولید میشوند که مدل معمولی برای مناطق معتدل مانند تهران یا شمال و مدل T3 در مناطق گرمسیری مناسب هستند. این کمپرسورها نسبت به کمپرسور های پیستونی، مصرف انرژی و صدای حاصل از کارکرد کمتر و همچنین راندمان بیشتری دارند و معمولاً در ظرفیت های 7000 تا 36000 btu تولید و عرضه میشوند.
- کمپرسور اسکرال: این کمپرسورها بازدهی و ظرفیت بیشتری نسبت به کمپرسورهای پیستونی و روتاری دارند و طبیعتاً به همین دلیل از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند. کمپرسور اسکرال یا مارپیچی نسل جدیدی از کمپرسورهای کولر گازی است که در ظرفیت 30000 btu به بالا تولید میشود.
کاربرد دکمه MODE ریموت کولر گازی و اسپلیت
امروزه به همراه کولر گازی و اسپلیت ها یک ریموت کنترل جهت سهولت تنظیم عملکرد دستگاه مانند روشن و خاموش کردن آن و... ارائه میگردد. شکل ظاهری، محل قرارگیری دکمه ها و وجود برخی آپشن ها ممکن است در ریموت کولرگازی های مختلف متفاوت باشد اما علاوه بر دکمه Power که کاملاً مشخص است، دکمه MODE نیز در تمامی ریموت کنترل های این دستگاه ها مشترک میباشد.
دکمه MODE برای تنظیم و تغییر حالت های مختلف عملکرد کولر گازی و اسپلیت استفاده میشود. با هر بار فشردن دکمه MODE میتوانید عملکرد دستگاه را به یکی از حالت های زیر تغییر دهید.
• حالت COOL: عملکرد سرمایشی دستگاه.
• حالت HEAT: عملکرد گرمایشی دستگاه.
• حالت DRY: عملکرد رطوبت زدایی دستگاه.
• حالت FAN: این حالت فقط باعث گردش هوای محیط شده و تاثیری در تغییر دمای هوا ندارد.
• حالت AUTO: در این حالت دستگاه بصورت خودکار عملکرد سرمایشی یا گرمایشی را جهت فراهم نمودن هوایی با دمای معتدل در محیط انجام میدهد.
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم: طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است. ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد. ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود. طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است. ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند. ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند. در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي». آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند. ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است. سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند. اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد. ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند. در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند. ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است. اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان. ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد. شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند. تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم: ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است. چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است. ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد. شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند. ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند. يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند. ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است. اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد. ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند. يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند. پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم: ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد. ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند. تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد. ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند. ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود. اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟ ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند. ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند. نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم: ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد. ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد. اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد. ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست. بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد. ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند. ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد. هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد. در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند: چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است. ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است. سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم. بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟