کولر آبی (Iranian Cooler) در حقیقت ، سیستم خنک کننده ای ست که بر پایه تبخیر آب عمل می کند. در این سیستم آب جریان یافته در مقابل هوای داغی که در محیط وجود دارد ، تبخیر شده و هوای تبخیر شده با سرعت از طریق کانال کولر به فضای بسته جریان پیدا می کند. کولر آبی یک وسیله سرمایشی است که با استفاده از فرآیند سرمایش تبخیری، باعث خنکی محیط می شود که از سالهای دور در ایران بخصوص در مناطق کویری مورد استفاده قرار میگرفته و به مرور زمان طراحی آن بروز شده است. کولر های آبی معمولا برای مناطق با آب و هوای معتدل و نواحی با رطوبت پایین مناسب هستند اما در مناطق شمالی و جنوبی که رطوبت هوا بسیار بالاست ، کولر گازی بهترین گزینه است. هر کولر آبی از اجزای اصلی تشکیل می شود که شامل موارد زیر است: کانال خروجی کولر، کانال داخلی، بدنه کولر، ناودان ها ، پولی بزرگ و کوچک، شناور، فیوز، جعبه ترمینال و همچنین الکترو موتور دو سرعته. در ادامه به معرفی انواع کولر آبی ، قیمت کولر آبی و برندهای برتر تولید کننده مانند ؛ کولر آبی آبسال ، کولر آبی سپهر الکتریک ، کولر آبی سولان و جنرال پویا می پردازیم بنابراین ادامه مطلب را از دست ندهید :
کولر آبی
کولر آبی متناسب با نیاز کاربر اشکال مختلفی دارد. این اشکال عبارتند از: پشت بامی ، بالکنی ، پرتابل (قابل حمل) ، مینی (کوچک)، کولر آبی ثابت دارای ابعاد بزرگی است به همین دلیل روی پشت بام یا تراس یا در حیاط نصب می شود و می توان با کانال کشی از هوای خنک آن بهره مند شد. کولر آبی متحرک قابلیت جابه جایی و پرتابل بودن را دارد. این نوع کولرهای آبی مخزنشان یا به صورت دستی پر می شود یا قابلیت اتصال مستقیم به شیلنگ و شیر آب را دارد. علاوه بر اشکال مختلف کولر آبی ، این دستگاه به طور کلی در دو نوع پوشالی و سلولزی تولید می شوند. مدل های پوشالی نیازمند تعویض سالانه ی پوشال بوده و فضای مرطوب آن محل تجمع انواع باکتری و قارچ می باشد که ممکن است به مرور وارد فضای خانه شوند. اما در مقابل کولر آبی سلولزی از پدهای سلولزی تشکیل میشوند که نیازی به تعویض سالانه ندارند و معمولا هر پنج سال یکبار تعویض می شوند. البته لازم به ذکر است که این نوع از کولر آبی علی رغم سرمایش بهتری که تولید می کنند ، باعث انتشار بی نامطبوعی در داخل اتاق می شوند که این امر پس از چند ماه استفاده کم کم نمایان می شود. در ادامه بیشتر به تفاوت کولر آبی های سلولزی و پوشالی خواهیم پرداخت.
مشخصات فنی کولر آبی
معمولا در ایران انواع کولر آبی 5000 ، کولر آبی 7000 و کولر آبی 4500 کاربرد فراوانی دارند. این ارقام معرف توان مکش کولر در زمانی معین است. هرچه عدد توان کولر بیشتر باشد، قدرت مکیدن هوا و ایجاد سرمایش بیشتر است. اما چنانچه ظرفیت کولر آبی متناسب با فضای مورد استفاده آن نباشد، انرژی بسیار زیادی مصرف خواهد شد و خنکی مطلوب را دریافت نخواهید کرد. البته این موضوع به موارد دیگری از جمله محل جغرافیایی، تعداد دریچه ها و تعداد اتاق ها، چندمین طبقه بودن، ضخامت دیوارها، نوع کانال کشی، آفتابگیر بودن یا نبودن محیط، عایق بندی در و پنجره ها و… هم بستگی دارد. به عنوان مثال یک کولر 3500 توان سرمایش یک منزل 150 متری آفتابگیر را نخواهد داشت.
انتخاب ظرفیت کولر آبی بر اساس متراژ
یکی از مهمترین فاکتور هایی که در هنگام خرید کولر آبی باید به آن توجه کنید، این است که کولر آبی را متناسب با متراژ محیط مورد نظر انتخاب کنیم. که علاوه بر بهره مند شدن از حداکثر بازدهی وسیله، از افزایش مصرف انرژی نیز جلوگیری شود. اگر بدون در نظر گرفتن متراژ محیط اقدام به خرید کولر آبی کنیم امکان دارد انتخابی نامطلوب را به دنبال داشته باشد. به نحوی که اگر ظرفیت پایین تر یا بالاتری را نسبت به محیط انتخاب کنید، باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای دستگاه می شود. اگر ظرفیت کولر پایین تر از نیاز محیط باشد، دستگاه باید تایم بیشتری را کار کند تا محیط خنک شود و همچنین به قطعات کولر آبی نیز فشار زیادی وارد می شود. همچنین اگر کولر آبی ظرفیت بیشتر نیاز از محیط شما داشته باشد، محیط شما بیش از حد سرد شده و باعث بالا رفتن مصرف انرژی می شود. در ادامه ما با توجه به ظرفیت کولر آبی و متراژ های مختلف به شما ظرفیت های پیشنهادی را ارائه می دهیم که با توجه به آنها میتوانید کولر آبی مناسبی را انتخاب و خریداری کنید.
متراژ ساختمان 30 تا 50 متر = ظرفیت 2300
متراژ ساختمان 50 تا 70 متر = ظرفیت 3500
متراژ ساختمان 70 تا 120 متر = ظرفیت 4900
ساختمان با متراژ بیش از 120 متر = ظرفیت 7000
تفاوت کولر آبی سلولزی و معمولی (پوشالی) ؟
اگر قصد خرید کولر آبی را دارید احتمالا برای شما این سوال پیش آمده که کولر آبی سلولزی با معمولی چه تفاوتی دارد، در کولر آبی های سلولزی همانگونه که از اسم این کولر آبی پیداست، در آن به جای استفاده از پوشال از پد های سلولزی برای رطوبت زنی استفاده شده. این مورد مهم ترین تفاوت این دو کولر آبی می باشد. اگر بخواهیم بیشتر به این موضوع بپردازیم میتوانیم به چند نکته دیگر اشاره کنیم، کولر آبی پوشالی دارای بافت های متغیر می باشد که بعد از مدتی که آب بر روی آنها ریزش میکند به سمت پایین جا به جا می شوند، که باعث شده بخش هایی پایینی متراکم و بخش های بالایی حجم پوشال کمتری داشته باشند، این اتفاق موجب می شود که هوای گرم به داخل کولر رفته و راندمان کولر را پایین بیاورد. در مقابل پد های سلولزی دارای ساختاری یکنواخت هستند که آب به طور کامل در بین آنها تقسیم می شود و هیج جایی از این پد ها خالی یا مملو از آب نمی شود. این امر موجب شده تا راندمان و خنکی کولر آبی سلولزی خیلی بیشتر از کولر آبی معمولی باشد. پد های سلولزی بسیار منسجم هستند و مانند پوشال ها شکسته نمی شوند که باعث جلوگیری از رشد باکتری در این کولر آبی ها شده. از دیگر ویژگی های پد های سلولزی میتوان به مصرف انرژی پایین کولر آبی های سلولزی اشاره کرد، کولر های پوشالی معمولا باید سالانه تعویض شوند در حالی که پد های سلولزی عمری بین 3 تا 5 سال دارند و بدون اینکه از کارایی آنها کاسته شود به راحتی شستشو داد حتی بدون اینکه تغییر شکل بدهند. پد های سلولزی علاوه بر اینکه یک نوع فیلتر محسوب می شوند، سبب بروز هیچگونه آلرژی نمی شوند و به راحتی میتوانید در محیطی پاک تنفس کنید.
در هنگام خرید کولر آبی به چه نکاتی توجه کنیم؟
1- برای صرفه جویی در مصرف انرژی ، کولری خریداری کنید که رده انرژی B یا بالاتر داشته باشد. 2- توجه به جنس و ضخامت بدنه کولر آبی در هنگام خرید مهم تلقی می شود. سعی کنید محصولی را انتخاب کنید که جنس بدنه آن ضخامت بالاتری داشته باشد. این مساله باعث بالاتر رفتن عمر کولر آبی و جلوگیری از پوسیده شدن بدنه می شود. 3- در ایران با توجه به متراژ ساختمان و نوع آب و هوا از کولر های آبی با توان های 5000 ، 7000 و 12000 استفاده می کنند. این اعداد نشانگر میزان توان مکش کولر می باشد. هر چقدر این توان بالاتر باشد ، نشان دهنده افزایش قدرت سرمادهی کولر آبی است.
خرید کولر آبی از صفا استور
خرید اینترنتی لوازم خانگی ممکن است برای برخی دشوار به نظر برسد، بنابراین این دسته از افراد ترجیح می دهند خرید انلاین کولر ابی خود را به صورت حضوری و با مراجعه به بازار لوازم خانگی انجام دهند اما اگر فروشگاه اینترنتی معتبری وجود داشته باشد که شرایط خرید آسان لوازم خانگی را برای شما فراهم کنید ، دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست. صفااستور به عنوان تخصصی ترین مرکز خرید آنلاین لوازم خانگی با یک دهه تجربه در زمینه فروش انواع لوازم خانگی و به پشتوانه اعتماد مشتریان گرامی ، شرایط خریدی مطمئن ، بی دردسر و سریع را برای همگان فراهم نموده است. بنابراین شما می توانید کلیه برندهای کولر آبی و همچنین انواع آنها را اعم از سلولزی، پوشالی، پرتابل و ... را در انتخاب سنتر با مشخصات کامل مشاهده نموده و خرید خود را ثبت نمایید و همچنین از تخفیفات ویژه محصولات نیز بهره مند شوید. فروشگاه اینترنتی صفااستور علاوه بر فروش اینترنتی دارای 5 شعبه حضوری در بازار لوازم خانگی تهران می باشد که مشتریان محترم میتوانند به صورت حضوری نیز اقدام به خرید کنند. در ادامه میتوانید انواع کولر آبی های موجود را در انواع ظرفیت های مختلف مشاهده کنید و با برسی، کولر آبی مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. همچنین فروشگاه انتخاب سنتر علاوه بر انواع کولر آبی سعی کرده تا حد امکان انواع کولر گازی را با برند ها و ظرفیت های متفاوت در سایت موجود کند تا دست خریداران در انتخاب و خرید باز باشد و بتوانند با توجه به نیاز خود محصول مورد نظر را به خوبی انتخاب و خریداری کنند.
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم: طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است. ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد. ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود. طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است. ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند. ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند. در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي». آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند. ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است. سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند. اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد. ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند. در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند. ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است. اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان. ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد. شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند. تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم: ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است. چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است. ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد. شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند. ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند. يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند. ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است. اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد. ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند. يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند. پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم: ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد. ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند. تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد. ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند. ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود. اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟ ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند. ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند. نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم: ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد. ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد. اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد. ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست. بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد. ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند. ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد. هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد. در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند: چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است. ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است. سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم. بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟