آبگرمکن
وسیله گرمایشی ساده و پر بازدهی که توسط سوخت های مختلف آب را گرم می کند پاسخ آشنایی به سوال آبگرمکن چیست می باشد. از آنجایی که این وسیله گرمایشی نوستالژیک، امروزه توسط برندهای متعددی در مدل های گازی، برقی و خورشیدی و با سیستم های به روز در حال تولید است، در این مقاله قصد داریم به انواع این محصول و عملکرد آنها و همچنین مشخصات فنی هر کدام بپردازیم تا به شما در انتخاب و خرید آبگرمکن از یک برند با کیفیت بهمراه گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر کمک کنیم. این وسیله گرمایشی در مدل های دیواری و ایستاده و همچنین مخزن دار و بدون مخزن تولید می شود. برای آگاهی از مشخصات و ظرفیت حرارتی هرمدل تا انتهای مطلب با دماپویا همراه باشید.
مواردی که باید هنگام خرید آبگرمکن در نظر داشت
قدمت استفاده از آبگرمکن بعنوان یک وسیله گرمایشی به بیش از یک قرن پیش برمی گردد. این وسیله گرمایشی در گذشته در انواع ذغالی، گازوئیلی و نفتی ساخته می شد و اغلب خانواده ها برای تامین آب گرم مصرفی جهت استحمام از آن بهره می بردند. بعد از سیستم های لوله کشی شهری و گازکشی، مدل های جدید اغلب با سوخت گازی و سیستم های تنظیم خودکار مشعل و کنترل دمای آب مخزن طراحی شده و با بازدهی بالا به بازار عرضه می گردند. در حال حاضر این محصول توسط برندهای مختلفی در مدل های متنوع و با تکنولوژی جدید تولید می شود که برای یک انتخاب مناسب بهتر است مواردی را هنگام خرید آبگرمکن در نظر داشت.
آبگرمکن های قدیمی نیاز افراد را بخصوص در فصل سرد تا حد زیادی تامین می کردند، اما آلودگی ناشی استفاده از ذغال و نفت موجب کثیفی فضای اطراف دستگاه شده و دود غلیظ ناشی از اشتعال جهت گرم کردن آب، باعث آلودگی هوا می شد. از طرفی ممکن بود دمای آب تا حدی بالا برود که از دیگ سر رفته و همچنین به دلیل عدم سیستم ایمنی و کنترل احتراق، خطرات احتمالی مانند انفجار پیش آید. در حال حاضر آبگرمکن های مدرن به شیوه ای پیشرفته و با سطح ایمنی بالا تولید و عرضه می گردند و با توجه به نوع سوخت به دسته های مختلفی از جمله نوع گازی، برقی و خورشیدی تقسیم بندی می شوند. با توجه به اینکه در اکثر نقاط کشور بیشتر افراد به گاز و برق دسترسی دارند استفاده از مدل های برقی و گازی بیشترین کارایی را داشته و از محبوبیت بیشتری برخوردارند.
سطح ایمنی محصول، میزان مصرف انرژی، دارا بودن گارانتی اصلی و خدمات پس از فروش از جمله عوامل مهم و تاثیر گذار در قیمت آبگرمکن بشمار می روند. یکی دیگر از نکات مهم راجع به این وسیله گرمایشی موقعیت نصب آنهاست که با توجه به فضا و شرایط نصب به دو دسته دیواری و ایستاده تقسیم می شوند. در ادامه به انواع آنها و ویژگی های هریک بهمراه تصویر اشاره خواهیم داشت.
چگونه برند مناسب برای آبگرمکن انتخاب کنیم
اگر با هدف خرید آبگرمکن به بازار مراجعه کنید بدون شک با ده ها برند متنوع روبه رو خواهید شد تا جاییکه انتخاب مناسب شاید کار پیچیده و دشواری بنظر برسد. کمپانی های مختلف تقریبا با سیستم ها و عملکرد مشابه این وسیله را تولید می کنند اما محصولات همه آن ها دارای سطح کیفی یکسانی نبوده و از بازدهی یکسانی نیز برخوردار نیستند. بنابراین با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می توانید برند مناسب برای آبگرمکن انتخاب کنید. بدیهی است کمپانی هایی که دارای سابقه خوب در تولید محصول با کیفیت بهمراه گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش قوی هستند، قابل اعتماد تر می باشند. زیرا در صورت بروز اشکال می توان از شرکت گارانتی کننده محصول خدمات تعمیر و مشاوره و در شرایطی تعویض دستگاه را دریافت کرد.
از جمله برندهای معتبری که در ایران فعالیت دارند و تمامی ویژگی های فوق را دارا می باشند می توان به آبگرمکن بوتان، آزمون، لورچ، ایران شرق، آریستون اشاره نمود. این برندها محصول را تحت گارانتی شرکت های معتبر خود قرار داده و شبکه گسترده ای از مراکز سرویس دهی و خدمات رسانی در سراسر کشور دارند. برای مشاهده انواع مدل های آبگرمکن با برندهای مختلف می توانید به وبسایت دماپویا مراجعه کرده و محصول را بهمراه گارانتی اصلی خریداری کنید.
انواع آبگرمکن از لحاظ موقعیت نصب
همانطور که بالاتر اشاره شد، در حال حاضر آبگرمکن ها در مدل های مختلفی تولید و عرضه می شوند که می توان آنها را از لحاظ سوخت مصرفی و موقعیت نصب دسته بندی کرد. این وسیله گرمایشی در ساختمان های مسکونی، هتل، مدارس و دیگر مکان های عمومی کاربرد دارند و با توجه به بروز شدن تکنولوژی شان همچنان از محبوبیت بالایی در بین مصرف کنندگان برخوردارند. انواع آبگرمکن از لحاظ موقعیت نصب به دو دسته تقسیم می شوند:
آبگرمکن دیواری
این سری از وسیله های گرمایشی همانطور که از نامشان پیداست دارای موقعیت نصب دیواری هستند و با توجه به وزن کم و شکل ظاهری شان روی دیوار آشپزخانه و تراس نصب شده و در واحد هایی که با کمبود جا مواجه هستند و چندان بزرگ نیستند کاربرد دارند. آبگرمکن دیواری فاقد منبع ذخیره آب است و با باز شدن آبگرم توسط مصرف کننده، شعله مشعل روشن شده و آب توسط سیستم احتراق درون محفظه دستگاه گرم می شود. به این ترتیب آبگرم فوری و یکنواخت جهت مصارف بهداشتی تامین می گردد. این وسیله گرمایشی با توجه به سیستم کاری و نوع روشن شدن مشعل در چهار دسته مکانیکال، آیوناز، پیلوت موقت و فن دار تقسیم بندی می شوند. لازم به ذکر است که پرکاربرد ترین نوع این مدل به طور عمده نوع گازسوز و برقی آنها در بین مصرف کنندگان این محصول هستند. علاوه بر نوع سوخت، قیمت آبگرمکن دیواری به ظرفیت آن، که با توجه به متراژ ساختمان تعیین می گردد، بستگی دارد.
آبگرمکن ایستاده
این مدل ها دارای یک مخزن عایق دار هستند که در ظرفیت های متنوعی تولید شده و به دلیل موقعیت نصب به آنها آبگرمکن زمینی نیز می گویند. در ساختمان های بزرگ که متراژ بالاتری دارند، و یا تعداد افراد ساکنین زیاد بوده و به حجم آبگرم بیشتری نیازمندند، مدل های ایستاده کاربرد دارند. مخزن آنها حدود 20 الی 80 گالن آب را در خود جای می دهد. داخل مخزن دستگاه یک سنجش دمای آب تعبیه شده که به طور مستمر آب داخل مخزن را گرم نگه می دارد. از مزایای این نوع ایستاده این محصولات در دسترس بودن همیشگی آب (حتی در مواقع قطع آب شهری) میتوان اشاره کرد.
این تجهیزات گرمایشی در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند، که به طور عمده در ساختمان های بزرگ که با کمبود جا مواجه نیستند می توان از مدل های ایستاده جهت تامین آبگرم بهداشتی مصرفی ساکنین بهره مند شد. از لحاظ نوع سوخت به دو مدل گازسوز و برقی تقسیم می شوند که روی قیمت آبگرمکن ایستاده تاثیر دارد.
انواع آبگرمکن از لحاظ نوع سوخت مصرفی
با توجه به گسترده شدن سیستم گازکشی شهری، اغلب سیستم های گرمایشی با سوخت گاز طراحی می شوند. اما ممکن است در بعضی مناطق صعب العبور امکان گاز کشی نبوده و یا افت فشار گاز وجود داشته باشد. انواع آبگرمکن ار لحاظ نوع سوخت مصرفی به گازی، برقی و نوع مدرن آن یعنی خورشیدی طراحی و تولید می شوند که در ادامه به ویژگی های هر یک بهمراه تصویر پرداخته ایم.
آبگرمکن گازی
همانطور که اشاره شد آبگرمکن گازی در دو مدل ایستاده و دیواری تولید شده و در بازار موجود هستند. بدیهی است که برای روشن شدن شعله ی آبگرمکن به یک نوع سوخت جهت اشتعال نیاز است. یکی از این نوع سیستم ها مدل گازی آن است، که بوسیله ی یک شیلنگ لاستیکی به شیر گاز متصل شده و گاز مورد نیاز مشعل را فراهم می کند. استفاده از مدل گازی در شهرها و نقاطی که به سیستم گاز دسترسی دارند گزینه ای ایده آل بشمار می آید. از مزایای آبگرمکن گازی می توان به کاهش اتلاف و هدررفت انرژی، قیمت مقرون به صرفه و بازدهی بالا اشاره کرد.
آبگرمکن برقی
آبگرمکن برقی همانطور که از نامش پیداست از جریان برق به عنوان سوخت دستگاه استفاده می کند. این سری از سیستم های تامین آب گرم در دو مدل دیواری و زمینی (یا همان ایستاده) در ابعاد و ظرفیت حرارت دهی متنوعی تولید و عرضه می گردند. سیستم عملکرد آنها به این صورت است که با باز شدن آبگرم، المنت و هیتر های داخل دستگاه روشن شده و آب موجود در محفظه را گرم می کند. این محصولات سازگار با محیط زیست بوده و اثرات وآلودگی های مخرب نداشته و همچنین از سطح ایمنی بسیار بالایی برخودارند. به جهت کاهش و صرفه در مصرف برق سازنده های فعال در این زمینه از ترموستات به جهت تنظیم دما و مصرف برق بهره می برند. از مدل هایی که در بازار ایران به خوبی توانسته درصد فروش قابل توجهی را به خود اختصاص دهد میتوان به آبگرمکن آزمون اشاره کرد.
آبگرمکن خورشیدی
آبگرمکن خورشیدی یکی از ساده ترین و به صرفه ترین این سری از وسایل گرمایشی بشمار می رود. این نوع محصولات از یک کلکتور و یک مخزن آب تشکیل شده که در پشت بام و در معرض نور خورشید قرار می گیرد. راندمان و بازدهی مدل خورشیدی بر اساس نوع و ظرفیت صفحات جاذب یا همان کلکتورها می باشد. استفاده از این سری تجهیزات بدون محدودیت در تمامی نقاط قابل کارایی می باشد. اما با توجه به این که تنها منبع انرژی آنها نور خورشید است باید این نکته را در نظر داشت که در مناطقی که دارای روزهای بلند هستند بیشترین کاربرد موثر را خواهند داشت. سازنده ی آبگرمکن خورشیدی در این خصوص نیز چاره ای اندیشیده و برای روزهای ابری از مخزن دوجداره ی عایق دار بهره برده است تا ساکنین در هر زمان حتی در شب بتوانند به آبگرم دسترسی داشته باشند.
موقعیت و محل نصب آبگرمکن
یکی از فاکتورهای مهم هنگام استفاده، توجه به محل و موقعیت نصب آبگرمکن است. به طور عمده فضایی که دستگاه در آن قرار میگیرد باید متراژ مناسب داشته و دارای هواکش و تهویه مناسب باشد. به همین دلیل در اتاق خواب، حمام، رختکن و انبار به علت پایین بودن ایمنی و میزان اکسیژن نصب این سیستم ها اکیدا ممنوع است زیرا امکان خفگی وآتش سوزی را به همراه دارد. مدل های گازی و نفتی آبگرمکن برای خروج دود و گازهای حاصل از احتراق شعله به دودکش نیاز دارند تا مواد حاصل از احتراق را به بیرون از فضای داخلی هدایت نماید. لازم به دقت است که این وسیله گرمایشی در کنار سایر وسایل گرمازا مانند اجاق گاز نباید نصب شود. همچنین یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر داشت قطر لوله های آب سرد و گرم متصل به آبگرمکن است که الزامیست قطر آنها کمتر از 15 میلیمتر نباشد تا در جریان آب رفت و برگشتی به دستگاه خللی وارد نگردد.
مشخصات یک آبگرمکن خوب
معیار انتخاب یک وسیله گرمایشی خوب، بازدهی، کیفیت قطعات محصول و طول عمر آن است که آگاهی از مشخصات یک آبگرمکن خوب می تواند به افراد در داشتن یک تجربه خرید خوب کمک کند. در مقایسه انواع این وسیله گرمایشی می توان از مزایای مدل های برقی در سازگاری با محیط زیست و امکان استفاده در مناطقی که عدم دسترسی به گاز وجود دارد، نام برد. اما مدل های گازی میزان انرژی کمتری مصرف کرده و نسبت به برق ارزان تر است. برای انتخاب می توانید به میزان دسترسی منطقه مورد نظر خود به سوخت توجه داشته باشید.
معیار دیگر یک دستگاه خوب ایمنی آن است که باید همواره مورد بررسی قرار گیرد. به عبارت دیگر می توان گفت که آبگرمکنی با امنیت بالا مشخصه یک سیستم خوب و بهینه را دارد. سیستم های آبگرمکن متفرقه ای که تولید گاز سمی می کنند، غیراستاندارد بوده و خطر گازگرفتگی را به همراه دارند. برای اطمینان از ایمنی باید به اعتبار سازنده آن توجه کرد. لازم است که حین نصب دودکش اندازه و شیب آن مناسب باشد. مجهز بودن به شیر اطمینان و کلید حرارتی به افزایش ایمنی دستگاه کمک شایانی کرده و دارا بودن نشان استاندارد ملی آن را تضمین می کند. مجهز بودن به حسگرهای حرارتی و کنترل دود، سیستم آیونایزر، جرقه زن اتوماتیک و غیره از تکنولوژی های نوینی اند که می توانند عملکرد و قابلیت های آبگرمکن را بهبود بخشند.
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم: طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است. ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد. ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود. طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است. ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند. ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند. در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي». آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند. ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است. سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند. اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد. ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند. در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند. ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است. اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان. ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد. شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند. تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم: ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است. چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است. ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد. شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند. ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند. يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند. ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است. اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد. ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند. يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند. پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم: ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد. ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند. تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد. ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند. ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود. اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟ ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند. ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند. نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم: ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد. ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد. اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد. ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست. بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد. ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند. ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد. هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد. در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند: چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است. ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است. سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم. بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟