معروف ترین آبنمای جهان کجاست؟ آبنمای معروف ایران کدام است؟ ارتفاع بزرگترین آبنمای جهان چقدر است؟ قطعا دیدنیهای بسیاری در سراسر دنیا وجود دارند که دوست دارید یک بار در زندگی خود، آنها را از نزدیک ببینید. امروز لیستی از آبنماهای معروف دنیا را در این متن برای شما آوردهایم. همه این فوارهها به دلیل عملکرد خاص و منحصربهفردشان، در سرتاسر جهان معروف شدهاند. آبنماها، از جاذبههای گردشگری برجسته برای بسیاری از شهرهای جهان محسوب میشوند. به همین دلیل میتوان گفت، سالانه گردشگران بسیاری با هدف تماشای این جاذبهها، به کشورهای مختلف سفر میکنند.
بنابراین، بیایید تا در این مقاله از سیگما، به گشتوگذار در بزرگترین و مشهورترین آبنماهای جهان بپردازیم؛ اگر علاقهمند هستید تا با آبنماهای موزیکال و هارمونیک نیز بیشتر آشنا شوید، تا انتهای متن ما را همراهی کنید.
جهت استعلام قیمت لطفا با شماره 09028414932 تماس حاصل فرمائید.

5 مورد از شگفتانگیزترین آبنماهای جهان
در ادامه به معرفی 5 مورد از معروف ترین آبنمای جهان میپردازیم.
1- آبنمای بلاژیو (BELLAGIO) لاسوگاس
این فوارهها که بهعنوان بهترین آبنمای جهان نیز شناخته میشوند، یکی از جاذبههای اصلی هتل بلاژیو در لاسوگاس هستند. این آبنما، در سال 1998 در دریاچه مصنوعی روبهروی هتل ساخته شد و آب را تا ارتفاع حدود 140 متر به بالا پرتاب میکند.
نمایش رقص آب به همراه موسیقی بهقدری زیباست که جمعیت زیادی برای دیدن این آبنمای زیبا جمع میشوند. هزینه ساخت آن در حدود 40 میلیون دلار بوده و بازدید از اجرای حرکات آب برای همه رایگان است.
2- آبنمای دبی (The Dubai Fountain)
اگر بخواهیم یکی از معروف ترین آبنمای جهان را نام ببریم، باید به آبنمای برج خلیفه دبی اشاره کنیم. این فواره در وسط دریاچه مصنوعی برج خلیفه و در زمینی به مساحت 30 هکتار، توسط شرکت وت دیزاین (WET Design) ساخته شده است. این پروژه در سال 2009 با هزینه تقریبی ۲۱۸ میلیون دلار به بهرهبرداری رسید. آبنمای دبی از دو قوس کمانی با ۵ حلقه تشکیل شده که ۲۷۵ مترمربع از مساحت این دریاچه را گرفته است.
در میان آبنماهای موزیکال، این اثر زیبا عنوان بزرگترین آبنمای جهان را نیز به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید که در هر اجرای نمایش، در حدود 83 هزار لیتر آب، تا ارتفاع ۱۵۰ متری به بالا پرتاب میشود. عملکرد هماهنگ فوارهها با ریتم موسیقی و نورپردازیهای بینظیر، این اجرا را فوقالعاده کرده است. این آبنما از 6600 چراغ و 50 پروژکتور رنگی برای رقص نور در کنار حرکات آب استفاده میکند. بازدید از این مجموعه باشکوه در دبی، برای عموم مردم رایگان خواهد بود.

3- آبنمای ثروت (Fountain of Wealth) سنگاپور
فواره ثروت یکی از محبوبترین جاذبههای گردشگری سنگاپور است. این آبنما در سال 1995 بهعنوان نمادی از ثروت و زندگی در قلب شهر Suntec و در یکی از بزرگترین مراکز خرید این کشور ساخته شد. همچنین آبنمای ثروت؛ سال 1998 عنوان بزرگترین آبنمای جهان را در کتاب رکوردهای گینس به خود اختصاص داد.
حلقه برنزی آبنمای زیبای ثروت سانتک، نماد وحدت و برابری همه انسانهاست و 5 آسمان خراش بلند دور آن، به 5 انگشت دست اشاره دارد. این فواره از برنز سیلیکونی، شن و ماسه ساخته شده که حلقه دایرهای آن با محیط 66 متر، توسط 4 پایه پشتیبانی میشود. ارتفاع آن نیز به 14 متر میرسد و بازدید از این اثر شگفتانگیز، از ساعت 9 صبح تا 10 شب رایگان است.
4- آبنمای رنگینکمان مهتاب (Moonlight Rainbow) پل بانپو
فواره رنگینکمان مهتاب یکی از معروف ترین آبنمای جهان است که بر روی پل بانپو (Banpo) و رودخانه هان در سئول کره جنوبی قرار دارد. این آبنما در سال 2009 با 1140 متر طول و حدود 25 متر عرض بر روی این پل ساخته شد.
فوارهها در هر دقیقه 190 تن آب را از هر دو طرف پل بانپو بر روی رودخانه هان به اطراف پرتاب میکنند. آبنمای رنگینکمان بانپو با 10 هزار لامپ رنگارنگ الایدی، میزبان یک نمایش شبانه تماشایی است. این اثر شگفتانگیز نیز در کتاب رکوردهای جهانی گینس بهعنوان بلندترین فواره پل جهان ثبت شده است.
5- آبنمای جت دیو (Jet d’Eau) سوئیس
جت دیو بزرگترین فواره در ژنو و از مشهورترین دیدنیهای این شهر است. هر ساله گردشگران بسیاری برای تماشای یکی از بهترین آبنمای جهان به سوئیس میآیند. این فواره در هر ثانیه 500 لیتر آب را تقریبا 140 متر (460 فوت) در هوا پرتاب میکند؛ به همین دلیل آبنمای جت دیو نیز در میان بلندترین فوارههای جهان نیز قرار گرفته است. این فواره زیبا در قسمتی از دریاچه ژنو ساخته شده که از تمام نقاط شهر مشاهده میشود. همچنین یکی از اولین جاذبههایی است که هنگام پیادهشدن از هواپیما در فرودگاه ژنو خواهید دید.
معروف ترین آبنمای ایران کجاست؟
آبنمای موزیکال ایران مال که در ضلع جنوبی این مرکز تجاری و منطقه 22 استان تهران واقع شده، معروف ترین آبنمای ایران است. در واقع میتوان گفت یکی از دیدنیترین جاهای این بازار بزرگ که بازدید از آن را باید در برنامه خود قرار دهید، اجرای حرکات بینظیر آب، بهویژه در شب است. این فواره موزیکال زیبا در دریاچهای به وسعت ۱۴ هزار مترمربع احداث شده است. به همین دلیل در لیست بزرگترین آبنمای جهان، جزء پنج فواره اول قرار میگیرد.
طراحی این مجموعه بهگونهای است که روش جریان آب در باغهای ایرانی را تداعی میکند. همچنین پیشرفتهترین نورپردازیها به همراه رقص جادویی آب در آن استفاده شده است. این مجموعه از ساعت ۱۸ الی 21:30 با اجرای رقص نور و آب به همراه موسیقی، میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود. البته در هر بار اجرا، 3 آهنگ در مدتزمان حدود 12 دقیقه پخش خواهد شد. همچنین در هنگام مغرب با پخش اذان، برنامهای منحصربهفرد نیز با حرکات زیبای آب و نور اجرا میکنند.
آبنمای موزیکال چیست؟
به طور کلی، فوارههای موزیکال از معروف ترین آبنمای جهان بوده که در هر کشور یکی از جاذبههای موردتوجه گردشگران به شمار میروند؛ زیرا دیدن آب در حال رقص با ریتم موسیقی و بازی با نورها، بازدید از این فوارهها را به یک تجربه منحصربهفرد تبدیل خواهد کرد. این نوع آبنما از طریق حرکت آب در پاسخ به موسیقی، طراحی زیبایی را ایجاد میکند. حرکات آب بهگونهای طراحی شده است که با ریتم و ضربآهنگ موسیقی مطابقت داشته باشد و اغلب جلوهای زیبا و مسحورکننده ایجاد میکند.
فوارههای موزیکال اغلب در پارکها، میدانها و سایر مکانهای عمومی در سراسر جهان بهعنوان نوعی سرگرمی برای مردم ساخته میشوند. تکنولوژی فوارههای موزیکال بسیار پیچیده است و شامل اجزای مختلفی بوده که با هم هماهنگ هستند. برای ایجاد جریان آب از پمپهای قوی آب و از بلندگوهای با کیفیت برای پخش موسیقی استفاده میشود. پمپهای آب توسط کامپیوتری کنترل شده که برای مطابقت حرکت آب با موسیقی برنامهریزی شدهاند. کامپیوتر همچنین مسئول کنترل جتهای مختلف آب است که حرکات نمایشی متفاوتی را ایجاد میکند. آبنماهای موزیکال یک چشمانداز واقعا دیدنی هستند و تجربهای منحصربهفرد و لذتبخش را برای همه کسانی که آنها را میبینند، فراهم میکنند.
آبنمای هارمونیک چگونه است؟
به طور کلی آبنمای هارمونیک همان فواره موزیکال بوده که صدای موسیقی در آن حذف شده است. در واقع در این نوع آبنما برای حرکات آب، داستان و سناریو از قبل تنظیم شده تا با افکتهای اجرائی و تلفیق آن با نورپردازی حرفهای، منظرهای بسیار زیبا ایجاد شود. از طرفی میتوان گفت هزینههای اجرای این فوارهها بسیار کمتر از نوع موزیکال است، به همین دلیل جایگزین مناسبی برای آبنماهای قدیمی محسوب میشوند.
سؤالات متداول
بزرگترین آبنمای جهان کجاست؟
آبنمای موزیکال دبی با مساحت حدود 13 هکتار در دریاچه مصنوعی برج خلیفه، بزرگترین آبنمای دنیا است. برخی از فوارههای آن، آب را تا ارتفاع 150 متری پرتاب میکنند.
بلندترین آبنمای جهان کدام است؟
آبنمای ملک فهد در شهر جده عربستان، بلندترین فواره دنیا نام دارد. این فواره که در سال 1985 افتتاح شد، آب را با ارتفاع حدود 260 تا 312 متر به آسمان پرتاب میکند.

سخن آخر
در متن بالا در مورد آبنماهای شگفتانگیز دنیا و معروف ترین آبنمای ایران توضیح دادیم؛ به طور کلی یکی از جاذبههای دیدنی که در سالهای اخیر در کشورهای مختلف ایجاد شده، آبنماها هستند. البته امکان ساخت چنین فوارههای موزیکالی در ابعاد کوچکتر نیز وجود داشته که در بسیاری از پارکها نیز به چشم میخورد. در آخر پیشنهاد میشود اگر قصد ساخت آبنمای موزیکال و هارمونیک را دارید؛ وسایل و تجهیزات موردنیاز آن را از شرکتهای معتبر تهیه کرده تا علاوه بر بهرهمندی از مشاوره رایگان پیش از خرید، از استاندارد بودن محصولات، گارانتی و خدمات پس از فروش آنها نیز مطمئن شوید.
برای خرید نازل آبنما می توانید به فروشگاه سیگما کمپانی مراجعه کنید.
شرکت فنی مهندسی سیگما، یکی از مجموعههای پیشرو در زمینه خدمات مشاوره، طراحی و اجرای آبنماهای صنعتی و خانگی، سازههای مدرن، نماهای شیشهای و کامپوزیت است. این شرکت با انجام صدها پروژه در داخل و خارج از کشور، بر اساس نیاز مشتریان، سازههای دکوراتیو مدرن سفارشی، مناسب منازل و ویلاها را اجرا میکند. همچنین شما میتوانید محصولاتی مانند کرتین استخری، نازل فوار، تجهیزات برقی و نازل بارانی را از فروشگاه آنلاین سیگما سفارش دهید. سپس در شهرهای تهران، مشهد و اهواز از طریق نمایندگیها، کمتر از یک ساعت تحویل گرفته و برای سایر شهرها، تا حدود 24 ساعت توسط باربریها، دریافت کنید. نظر شما در مورد معروف ترین آبنمای جهان چیست؟
معروف ترین آبنمای ایران کجاست؟
آبنمای موزیکال ایران مال که در ضلع جنوبی این مرکز تجاری و منطقه 22 استان تهران واقع شده، معروف ترین آبنمای ایران است
بلندترین آبنمای جهان کدام است؟
آبنمای ملک فهد در شهر جده عربستان، بلندترین فواره دنیا نام دارد. این فواره که در سال 1985 افتتاح شد، آب را با ارتفاع حدود 260 تا 312 متر به آسمان پرتاب میکند.
منبع: سیگما کمپانی
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم: طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است. ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد. ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود. طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است. ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند. ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند. در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي». آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند. ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است. سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند. اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد. ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند. در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند. ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است. اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان. ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد. شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند. تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم: ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است. چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است. ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد. شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند. ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند. يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند. ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است. اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد. ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند. يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند. پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم: ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد. ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند. تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد. ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند. ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود. اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟ ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند. ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند. نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم: ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد. ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد. اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد. ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست. بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد. ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند. ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد. هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد. در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند: چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است. ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است. سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم. بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟