تیبا خودرو ملی سایپا است که در حقیقت میتوان آن را نسخه بروزشده و ارتقایافته پراید دانست. ساختار تیبا از سه خودرو پراید، کیا ریو و تندر 90 تشکیل شده و هرکدام از قطعات این خودرو با یکی از سه محصول یاد شده مشترک هستند. تیبا در ابتدا مینیاتور نام داشت و بعد از مدتی سایپا تصمیم گرفت خودرو ملی اش را با نام تیبا به بازار عرضه کند. طراحان سایپا برای خلق تیبا از هاچبک مشهور ایتالیایی یعنی لانچیا اپسیلون الهام گرفتند و این الگوبرداری در نمای جلو تیبا به وضوح مشخص است. سایپا برای قوای فنی تیبا از نسخه حجیم شده موتور پراید استفاده کرده که با کد M15 شناخته میشود. این پیشرانه به واسطه سیستم هشت سوپاپه چندان پیچیده نیست و به همین دلیل انجام تعمیرات آن آسان خواهد بود. از سوی دیگر راندمان موتور M15 نیز در حد متوسطی است و به نوعی پیشرانهای قدیمی محسوب میشود. سایپا تاکنون براساس تیبا دو محصول تیبا 2 و ساینا را نیز به بازار عرضه کرده که تیبا 2 نسخه هاچ بک تیبا و ساینا نمونه فیس لیفت تیبا محسوب میشوند. با توجه به توقف تولید پراید، اکنون تیبا اقساطی ارزانترین خودرو تولید داخل است که همچنان به تولید میرسد.

بررسی تیبا
سال 1389 خودروی تیبا به عنوان اولین خودروی ایرانی سایپا با یک طراحی اختصاصی رونمایی شد که از همان سال باوجود شعار آهوی زیبای ایرانی!، نقدهای زیادی به طراحی ظاهری این خودرو وارد شد و با کمی خلاقیت بیشتر می توانستند ظاهری جذاب تر برای تیبا ارائه دهند. با این حال خودروی تیبا به عنوان یک پراید ارتقا یافته، دومین خودروی ارزان قیمت کشور لقب گرفت و از همین رو با چشم پوشی از طراحی ظاهری نه چندان جذاب آن، توانست آمار فروش فوق العاده ای به نام خود ثبت کند. اکنون با توقف تولید خانواده پراید، نسخه صندوقدار تیبا و همچنین نسخه هاچ بک تیبا 2 به ارزان قیمت ترین خودروهای بازار کشور تبدیل شده و موفقیت خود در بازار محدود کشور را بیش از پیش تضمین کرده اند. در نبود رقیب جدی مقابل خانواده تیبا در بین خودروهای صفر کیلومتر موجود در بازار کشور که شامل محصولات ایران خودرو هم می شود، باید گفت که این خانواده باوجود قیمت بالاتری که نسبت به خودروی پراید دارند، در حال حاضر تبدیل به ارزان قیمت ترین خودروهای بازار شده اند و توانایی برطرف کردن حداقل نیازهای مالکان را به خوبی دارند و به نظر می رسد که تا دهه های آینده شاهد حضور فعال آنان در کشور باشیم.
داخل تیبا
تیبا به عنوان یک خودروی تکامل یافته از پراید، پیشرفت های خوبی در داخل کابین داشته و به عنوان ارزان قیمت ترین خودروی فعلی بازار کشور هم می تواند یک طراحی رضایت بخش داشته باشد. جالب است بدانید که طراحی داخل کابین تیبا صندوقدار دقیقا مشابه نسخه هاچ بک تیبا 2 بوده و هیچ تغییری میان فاکتورهای طراحی این دو خودرو، حتی در موارد ریز طراحی هم دیده نمی شود. از آنجایی که خودروی تیبا صندوقدار ارزان ترین خودروی فعال در بازار کشور است که هنوز تولید می شود، به همین دلیل نباید انتظار امکانات و آپشن های سطح بالایی را از این خودرو داشت و با ورود به داخل کابین، سادگی محیط کاملا احساس شده و کاربران تنها به چند کلید اصلی تجهیزات دسترسی خواهند داشت که در هر خودرویی به چشم می خورد و از امکانات اساسی یک خودرو به شمار می رود. در مقابل راننده غربیلک فرمانی کاملا ساده و عاری از هرگونه کلید و طراحی منحصربه فردی قرار گرفته است که خب از یک خودروی اصطلاحا ارزان قیمت هم نباید انتظار بیشتری داشت. در پشت فرمان هم شاهد صفحه کیلومتری ساده هستیم که بیشتر نمایشگرهای آن به صورت آنالوگ و عقربه ای، اطلاعات مورد نیاز را در اختیار راننده قرار می دهد. بخش قابل توجهی از کنسول مرکزی را خروجی های هوا گرفته و در پایین آن کلیدهای درشت فلاشر، مه شکن های جلو و عقب، کلید گرمکن شیشه عقب و یک کلید تزئینی برای اضافه کردن امکانات دلخواه مالک خودرو (اگر نیاز به کلید عملکردی داشته باشد) به چشم می خورد تا فضای خالی بین خروجی های تهویه اتاق و سیستم صوتی خودرو کمتر خودنمایی کند. در پایین ضبط ماشین هم کلیدهای سیستم تهویه اتاق قرار گرفته است.
طراحی تیبا
طراحی خودروی تیبا هنگام معرفی و جذابیت نه چندان بالای آن انتقادهای زیادی به همراه داشت، اما تمامی این نواقص را پای بی تجربگی سایپا در زمینه طراحی خودروهای اختصاصی گذاشتند و خودروی تیبا به عنوان اولین محصول سایپا با طراحی اختصاصی راهی بازار شد. اکنون می بینیم که محصولات جدید سایپا در زمینه طراحی پیشرفت های بسیار خوبی داشته و شاهد طراحی جذاب تری برای محصولات جدید آن هستیم، هرچند در سطح بین المللی این سبک طراحی تاریخ گذشته بوده و شرکت های بزرگ خودروسازی و یا حتی خودروسازان چینی در نسل های قبل محصولات خود از این سبک طراحی استفاده کرده اند که اکنون خودروسازان داخلی به این سطح رسیده اند. باوجود انتقاداتی که به ظاهر تیبا وارد بود، این خودرو به سرعت جایگاه خود را در بازار پیدا کرد و برخلاف انتظارات توانست آمار فروش بسیار خوبی را برای سایپا داشته باشد. همین موفقیت تیبا صندوقدار نیز باعث شد تا چهار سال بعد سایپا به فکر طراحی و ساخت نسخه هاچ بک این خودرو افتاده و ایده خود را عملی کند. البته طراحی ظاهری خودرو یک موضوع کاملا سلیقه ای است و در کنار قیمت مناسب، خودروی تیبا توانسته سهم فروش قابل توجهی از بازار ایران داشته باشد.
مشخصات تیبا
با کنار گذاشتن خودروی پراید، اکنون خودروی تیبا تبدیل به ارزان قیمت ترین خودروی تولید شده توسط شرکت های خودروسازی شده و پایه قدرتی آن هم حدود 25 اسب بخار افزایش پیدا کرده است. نیرو محرکه تیبا صندوقدار توسط یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی تامین می شود که در محدوده 5300 دور بر دقیقه توانایی تولید 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور در محدوده 4000 دور بر دقیقه را دارد. با ارسال این نیرو به چرخ ها، می توان به حداقل شتاب تقریبا 13.5 ثانیه دست پیدا کرد. طبق اعلام سایپا، این پیشرانه بر روی تیبا صندوقدار مصرف سوخت تقریبا 6.95 لیتری برای سیکل ترکیبی در سلامت کامل موتور و خودرو و یا حتی شرایط استاندارد جاده ای دارد، اما در استفاده های واقعی مصرف سوخت بالاتر از رقم اعلامی خودروسازان خواهد بود، اما برای تیبا 2 مصرف سوخت 6.53 لیتری گزارش شده است که می تواند بزرگ ترین مزیت این خودرو در بخش فنی نسبت به نسخه صندوقدار باشد. در مقایسه با خودروی پراید با قدرت 63 اسب بخاری و یا سایپا 111 هاچ بک با قدرت 71 اسب بخاری، خودروی تیبا خروجی قدرت 87 اسب بخاری دارد و همین قدرت بالاتر می تواند عملکرد بهتری هم برای کاربران داشته باشد.
ایرانمصرف سوخت
- داخل شهر
- خارج از شهر
- ترکیبی
- حجم باک
- استاندارد آلایندگی
- میزان تولید CO2
- استاندارد امنیت
- -
- -
- 6.95 لیتر در هر صد کیلومتر
- 41 لیتر
- یورو 4
- -
تیبا صندوقدار در دو مدل معمولی و آپشنال به مشتریان عرضه می شود که نسخه معمولی امکانات حداقلی در اختیار کاربران خود قرار داده و در این زمینه می توان به کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، آینه های جانبی تاشو، چراغ های جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور، مه شکن جلو و عقب، صندلی راننده با قابلیت تنظیم و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر ارتفاع اشاره کرد. با حفظ برخی امکاناتی که به آنان اشاره کردیم، نسخه آپشنال امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می دهد که در این خصوص می توان به سیستم مولتی مدیا مجهز به دوربین دید عقب، سنسور پارک خودرو، آینه های جانبی برقی، صندلی چرم و تریم داخلی مشکی، نگهدارنده صندلی کودک ایزوفیکس، سپر دو رنگ جلو و عقب، کفی سه بعدی صندوق عقب و زیرپایی، شیشه های دودی، شیشه بالابرهای برقی عقب و در نهایت سیستم هشدار دهنده ضدسرقت ایموبلایزر اشاره کرد. به صورت سفارشی هم امکاناتی برای تیپ معمولی در نظر گرفته شده است که مشتریان می توانند به صورت اختیاری و هنگام ثبت نام برای اتومبیل خود سفارش دهند. تجهیزاتی مثل آینه های جانبی برقی و شیشه بالابرهای برقی عقب که به صورت سفارشی بر روی تیبا صندوقدار معمولی نصب خواهند شد.
باتوجه به شرایط خاص کشور و محدودیت های زیادی که برای ورود و فعالیت خودروهای خارجی در ایران وجود دارد، بدون شک خانواده تیبا قابل مقایسه با هیچ خودروی خارجی و یا حتی خودروهای چینی مونتاژی در بازار نیست و حتی از لحاظ قیمتی، در بین محصولات شرکت های خودروساز داخلی هم رقیبی برای این خانواده وجود ندارد. رقیب تیبا صندوقدار در بازار را می توان همان نسخه فیس لیفت این خودرو، یعنی خودروی سایپا ساینا دانست و اگر بخواهیم تفاوت های تجربه رانندگی ساینا و تیبا را بیان کنیم، باید گفت که در اصل تفاوت چندانی میان آن ها وجود ندارد. به دلیل اشتراکاتی که در بخش قوای محرکه و سیستم تعلیق وجود دارد، تجربه ای یکسان با خودروی ساینا و تیبا در اختیار شما قرار می دهند. اما یکی از نکات بارزی که در ساینا به خوبی قابل مشاهده است، کمبود دید اطراف خودرو به منظور بهره مندی از آینه های جانبی خرگوشی است. با این حال از لحاظ شتاب و عملکرد موتور باید گفت که با توجه به ابعاد کلی خودرو و وزن آن، هر دو خودرو از شتاب نسبتا خوبی برخوردار هستند و قدرت 87 اسب بخار می تواند از پس جثه حدودا 1050 کیلوگرمی هر دو خودرو بخوبی برآید. تغییرات اعمال شده روی ضرایب دنده ساینا، در پاره ای از اوقات عملکرد بهتری از خود نشان می دهد و باعث شده تا شتاب ثانویه بهتری در خودروی سایپا ساینا داشته باشد. به دلیل استفاده از یک پیشرانه مشترک، همچنین مصرف سوخت هر دو خودرو مشابه بوده و در استفاده های تجربی ایتی سایپا، در سیکل ترکیبی بین 7.5 تا 8.8 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود.
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم: طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است. ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد. ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود. طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است. ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند. ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند. در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي». آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند. ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است. سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند. اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد. ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند. در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند. ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است. اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان. ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد. شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند. تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم: ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است. چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است. ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد. شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند. ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند. يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند. ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است. اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد. ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند. يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند. پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم: ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد. ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند. تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد. ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند. ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود. اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟ ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند. ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند. نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم: ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد. ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد. اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد. ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست. بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد. ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند. ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد. هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد. در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند: چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است. ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است. سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم. بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟