مهم ترین لوازم برقی که در خرید جهیزیه ضروری است ؟

۸ بازديد
شروع زندگی مشترک یکی از مهم‌ترین مراحلی است که زندگی شما را دست‌خوش تغییرات اساسی می‌کند. خرید جهیزیه یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی است که برای تشکیل زندگی مشترک باید به آن فکر کنید. جهیزیه همان وسایل و لوازمی است که یک خانه را به محیطی زیبا و راحت برای زندگی تبدیل می‌کنند. یادتان باشد که هزاران وسیله در بازار وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بخرید. در واقع لیست خرید جهیزیه هیچ انتهایی ندارد. بنابراین بهتر است با مشورت با همسر خود ضروری‌ترین و مهم‌ترین لوازم را لیست کنید و بودجه خود را به همان لیست اختصاص دهید. بازار پر است از وسیله‌های غیرضروری که شاید در طول زندگی مشترک خود هیچ‌گاه به سراغ آن‌ها نروید. بنابراین بهتر است به نیازهای خود توجه کنید. شاید انتخاب از بین لوازم خانگی متنوع دشوار و گیج‌کننده باشد. نگران نباشید، در این مطلب مهم ترین لوازم خرید جهیزیه را معرفی می‌کنیم.

خرید آنلاین لوازم برقی خانگی را با فروشگاه اینترنتی صفا استور تجربه کنید 

اهمیت خرید یخچال و فریزر برای جهیزیه انکارنشدنی است. انواع یخچال فریزر در بازار وجود دارد. اگر آشپزخانه کوچکی دارید می‌توانید مدل‌های فریزر بالا یا فریزر پایین را انتخاب کنید. اگر فکر می‌کنید قرار است مهمان‌های زیادی داشته‌باشید، یخچال‌های دوقلو یا ساید‌بای‌ساید نیز انتخاب‌های مناسبی هستند اما قیمت بسیار بالاتری نسبت به یخچال فریزرهای معمولی دارند. 

اجاق گاز

بدون وجود اجاق گاز نمی‌توانید آشپزی کنید. بنابراین خرید اجاق گاز نیز بسیار ضروری است. یادتان باشد که باید اجاق گاز را با توجه به طراحی آشپزخانه منزلتان خریداری کنید. بعضی از منازل از اجاق گاز روکار یا رومیزی بهره می‌برند و در بعضی از آشپزخانه‌ها فضای خالی برای اجاق گاز مبله یا فرگاز نیز تعبیه شده است. اگر فکر می‌کنید از فر برای پخت غذا استفاده می‌کنید، اجاق گاز مبله انتخاب خوبی خواهد بود. اما اگر می‌خواهید فر برقی یا آون توستر را جداگانه بخرید، اجاق گاز رومیزی انتخاب مدرن و مناسبی است.

ماشین لباسشویی

حتما شما هم علاقه ندارید که برای شستن لباس‌ها با دست  زمان و انرژی زیادی را اختصاص دهید. بنابراین باید به فکر خرید ماشین لباسشویی باشید. اگر می‌خواهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، می‌توانید ماشین ۵ یا ۷ کیلویی خریداری کنید. بعضی از مدل‌های لباسشویی درپوش بالا و بعضی دیگر درپوش از جلو دارند که باید با توجه به سلیقه خود و محل ماشین لباسشویی در منزلتان این وسیله را انتخاب کنید.

مایکروویو

برای زندگی‌های پرمشغله امروزی مایکروویو یک دستیار بسیار عالی است که می‌تواند سرعت آماده‌کردن غذا را بسیار افزایش دهد. مایکروویوها در مدل‌ها و ابعاد مختلفی در بازار وجود دارند. برای شروع زندگی می‌توانید از مدل‌هایی با ظرفیت کمتر استفاده کنید که قیمت کمتری دارند. برنامه‌های مختلف مایکروویو به شما اجازه می‌دهند تا انواع غذاها را به‌سرعت گرم و یخ‌زدایی کنید. همچنین مدل‌های پیشرفته‌تر برنامه‌های پخت را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند.

پلوپز یا زودپز

خرید پلوپز خیال شما را از کیفیت پخت برنج راحت می‌کند. بنابراین دیگر نیازی نیست نگران له‌شدن، سوختن یا ته‌گرفتن برنج باشید. از طرفی زودپزها می‌توانند سرعت پخت مواد غذایی مختلف مانند حبوبات و گوشت را بسیار افزایش دهد. اگر می‌خواهید خرید اقتصادی‌تری داشته‌باشید می‌توانید یکی از این دو وسیله را انتخاب کنید. اگر بودجه محدودی ندارید می‌توانید زودپز برقی چندکاره بخرید که به شما کمک می‌کند عملکردهای مختلفی مانند پلوپز، بخارپز، آرام‌پز و برنامه‌های پخت متنوع را نیز در اختیار داشته‌باشید.

لوازم آماده‌سازی غذا

این روزها لوازمی که به شما در مسیر آماده‌کردن غذا کمک می‌کنند بسیار متنوع شده‌اند. شما باید بر اساس نیاز و بودجه خود آن‌ها را انتخاب کنید. از جمله این وسایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غذاساز
  • مخلوط‌کن
  • آسیاب
  • همزن
  • چرخ گوشت
  • گوشت کوب برقی
  • خردکن

می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر، غذاساز چندکاره بخرید تا عملکردهای دیگر را نیز در اختیار داشته‌باشید. اما اگر به عملکردهای متنوعی نیاز ندارید، مخلوط کن و آسیاب انتخاب بهینه و مناسبی به نظر می‌رسند. هردکن‌های تک‌کاره نیز قیمت‌های به‌صرفه‌ای دارند و در قطعه‌قطعه‌کردن و خردکردن انواع مواد غذایی به شما کمک می‌کنند.

ماشین ظرفشویی

راستش را بخواهید برای یک خانواده دونفره در ابتدای زندگی ماشین ظرفشویی ممکن است آنقدرها ضروری به نظر نرسد. اگر شما و همسرتان شاغل هستید و وقت کمی برای کارهای خانه دارید، می‌توانید یک ماشین ظرفشویی رومیزی خریداری کنید. همچنین اگر محدودیت بودجه ندارید، می‌توانید مدل‌های بزرگ‌تر را انتخاب کنید تا برای مواقعی که مهمان دارید نیز کاربرد داشته‌باشد.

لوازم برقی غیرضروری آشپزخانه

علاوه بر مواردی که نام بردیم، ده‌ها لوازم برقی دیگر وجود دارد که می‌توانید برای منزل خود بخرید. اما اگر می‌خواهید هزینه‌ها را برای خرید جهیزیه ارزان پایین‌تر نگه دارید، بهتر است خرید این وسیله‌ها را به بعد از مراسم عروسی موکول کنید و سر فرصت با مدیریت هزینه‌ها وسایل جانبی دیگر را خریداری کنید که این موارد عبارت‌اند از:

  • ساندویچ‌ساز
  • اسپرسوساز
  • قهوه ساز
  • آبمیوه‌گیری
  • سرخ کن
  • توستر
  • آون توستر

لوازم آشپزخانه برای خرید جهیزیه

لوازم آشپزخانه در تهیه غذا به شما کمک می‌کنند. اما پیشنهاد می‌کنیم در ابتدای زندگی مشترک خود را درگیر خرید جزئیات و لوازم غیرضروری نکنید. شما می‌توانید هر زمان که خواستید، لوازم دیگر را به خانه خود اضافه کنید، اما بهتر است خرید جهیزیه را بیش‌ازحد گران نکنید. لوازم آشپزخانه در بازار بسیار زیاد هستند، بنابراین بهتر است قبل از خرید آن‌ها را اولویت‌بندی کنید. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.