با مخلوط کن چه نوشیدنی هایی می توان درست کرد ؟

۹ بازديد
بیش از 90 درصد از خانواده ها یک مخلوط کن در خانه خود دارند. وظیفه مخلوط کن خرد کردن، مخلوط کردن مواد غذایی است. بسته به نوع غذایی که می خواهید مخلوط شود ، انواع، اندازه های مختلف از مخلوط کن در بازار وجود دارد. چند مزیت مخلوط کن عبارتند از:
1) کوتاه کردن فرآیند تولید غذا، و
2) توانایی تهیه طیف گسترده ای از غذاها و نوشیدنی ها از جمله اسموتی، پوره، کوکتل، و.... برخلاف گذشته، مخلوط کن مدرن همه کاره است و کاربردهای زیادی دارد که شامل این موارد می شود: انواع غذاها را با هم مخلوط کنید تا پوره درست شود، مواد جامد را پودر کنید. نوشیدنی هایی مانند میلک شیک، اسموتی و غیره تهیه کنید. همچنین کمک به امولسیون کردن (مخلوط کردن) دو مایع بسیار مناسب است.


مخلوط کن

1. درست کردن پوره


پوره فرآیندی است که در آن یک غذای از قبل پخته شده یا به طور طبیعی جامد مخلوط یا آسیاب می شود تا به قوام مایع مانند تبدیل شود. غذاهایی که پوره می شوند عبارتند از میوه ها، سبزیجات یا حبوبات و.. هستند. به طور کلی، هنگامی که غذا به صورت پوره در می آید دارای خواص های زیادی است. غذاهای رایجی که می توان پوره کرد عبارتند از: پوره سیب زمینی، سس سیب، پودینگ، غذاهای لبنی مانند بستنی، ماست، گوشت، ماهی یا مرغ پخته شده، میوه ها (موز، سیب، آووکادو)، تخم مرغ، پاستا پخته، حبوبات مانند نخود، لوبیا، نخود را می توان به راحتی در مخلوط کن، پوره کرد. نکته مهمی که باید درک کنید این است که غذاهای پوره شده باید قبل از مخلوط کردن از قبل پخته شوند. این فرآیند می تواند بافت و طعم را بهبود بخشد و محتوای آب را کاهش دهد.


2. تهیه میلک شیک


برای استفاده از مخلوط کن برای میلک شیک، با اضافه کردن موادی مانند بستنی، شیر شروع کنید و اگر می خواهید طعم دهنده اضافه کنید، می توانید یک طعم دهنده مانند کارامل، وانیل، کره، شربت شکلات یا هر میوه کامل اضافه کنید. در حالی که در بیشتر موارد یک میلک شیک با شیر گاو به عنوان یک جزء اصلی تهیه می شود، امروزه چندین محصول غیر لبنی مانند شیر نارگیل، شیر بادام یا شیر سویا وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. اکثر رستوران ‌های با سرویس کامل، شیک را در یک میکسر مخصوص که به عنوان دستگاه میلک شیک شناخته می‌ شود، آماده می‌ کنند، اما در خانه، یک مخلوط ‌کن معمولی به همان اندازه کار می‌ کند.

3. اسموتی


یکی دیگر از کاربردهای محبوب مخلوط کن، تهیه اسموتی است. اسموتی قوامی شبیه میلک شیک دارد اما بسیار غلیظ تر است. همه اسموتی ها حاوی سه ماده اصلی هستند: پایه (مایع)، ماده غذایی و یخ. ابتدا ماده غذایی را اضافه می ‌کنید، سپس می ‌توانید به تدریج مایع (معمولاً آب اما می ‌تواند نوشابه یا شربت باشد) و یخ را اضافه کنید تا قوام مورد نظرتان به دست آید. می توان غلظت اسموتی را با تغییر نسبت مواد مایع و جامد تغییر داد. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک اسموتی با نسبتا رقیق داشته باشید، مایعات بیشتری و مواد جامد کمتری اضافه کنید و برعکس. برای افزایش طعم اسموتی، می‌ توانید مکمل‌ های ویتامین یا پودر پروتئین طعم‌ دار اضافه کنید. علاوه بر این، اسموتی را می توان با برش های لیمو، برگ نعناع تازه، میوه کامل و انواع ادویه ها تزئین کرد.

4. تهیه فراپوچینو


برای استفاده از مخلوط کن برای تهیه فراپوچینو (نوشیدنی است که شامل قهوه یا محتویات پایه مثل موز و توت فرنگی است که با یخ و دیگر مواد مخلوط شده و معمولاً خامهٔ زده شده روی آن قرار می‌گیرد)، باید قهوه، یخ، شربت های طعم دار و شیر یا خامه را با هم مخلوط کنید. می توانید نوشیدنی را مطابق با سلیقه خود سفارشی کنید. مواد تشکیل دهنده فراپوچینو عبارتند از: قهوه دم کرده، یک فنجان شیر، 2 فنجان یخ، 2-3 قاشق غذاخوری شکر، یک قاشق چای خوری سس یا شربت اختیاری است (مثلاً وانیل، فندق، کارامل)، مواد را به مدت 45 تا 60 ثانیه در مخلوط کن بریزید یا تا زمانی که مخلوط یکدست شود.

5. درست کردن کره بادام زمینی یا آجیل


با این مخلوط کن ها می توانید انواع کره های آجیل را درست کنید. کره بادام زمینی یا گردو برای کودکان و حتی بزرگسالان بسیار مفید و مقوی است. درست کردن آن در خانه با یک دستگاه مخلوط کن بسیار آسان است و می توان به راحتی آن ها بدون افزودن مواد های شیمیایی و مضر آن را آماده کرد. برای این کار کافی است دانه های بادام زمینی یا گردو و پسته و... را کمی تفت دهید و داخل مایکروفر قرار دهید و آن ها را در مخلوط بریزید و آن ها خرد و پودر کرد. سپس مواد افزودنی ( روغن، عسل یا شیرین کننده های دیگر و افزودنی های اختیاری مانند: 1 تا 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو، 1/2 قاشق چایخوری دارچین یا سایر ادویه ها، چیپس شکلات، چند قاشق غذاخوری نوتلا و ...) را می توان به اضافه کرد. در ظرف در بسته داخل یخچال می توان کره را نگهداری کنید.
 

6. کمک به امولسیون


آب و روغن به راحتی با هم مخلوط نمی شوند، بنابراین می توان آنها را با استفاده از مخلوط کن ترکیب یا امولسیون کرد. امولسیون سازی اغلب در آشپزخانه برای تهیه سس هایی مانند سس سالاد، سس مایونز، یا مواد کیک استفاده می شود. به طور کلی، مخلوط های امولسیون شده تمایل به کرمی یا مایع چسبناک غلیظ دارند. راه ایده آل برای ساخت امولسیون این است که دو مایع را در مقادیر کم با استفاده از مخلوط کن با سرعت کم ترکیب کنید. سعی کنید امولسیون را در دمای اتاق درست کنید زیرا مخلوط در دمای زیاد جدا می شود. مخلوط کردن باید در فواصل کوتاه انجام شود تا مخلوط یکدست شود. پس از تهیه امولسیون (مثلاً سس سالاد) باید در دمای حدود 25 سانتیگراد نگهداری شود. قبل از استفاده باید ظرف را تکان دهید تا مخلوطی همگن به دست آید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.