روش های ارتقا و گسترش مشاغل کوچک

ي نويسنده همه چي نويس خوش ذوق

روش های ارتقا و گسترش مشاغل کوچک

۱۱ بازديد

وقتی که برای اولین بار کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کنید، هدف اصلی شما برندسازی و پیشرفت است. متأسفانه این اتفاق یک شبه رخ نمی‌دهد. رشد کسب‌ و کار یک فرایند مداوم است که به سخت‌کوشی، صبر و تعهد نیاز دارد. مراحل یا راه مخفی خاصی برای پیشی گرفتن از سایر کسب‌وکارها در صنعت و یا دستیابی به موفقیت فوری وجود ندارد.

 

از سوی دیگر هم با توجه به حجم بالای اطلاعاتی که در سال های اخیر در اختیار خریداران احتمالی قرار گرفته است، رشد کسب و کارها و مخصوصا رشد کسب‌وکارهای کوچک به سختی صورت می‌گیرد. چرا که مشتریان امروزی به اطلاعات زیادی دسترسی دارند.
با همه این توصیف ها، در چند سال اول کسب و کار، بیشتر شرکت ها بر بقا تمرکز دارند. با این حال، اولویت‌بندی رشد کسب‌وکارتان یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش شانس ماندگاری شرکت شماست، علاوه بر این به رفاه اقتصادی و آینده مالی باثبات برای شما کمک می‌کند.

 

 برای برخورداری از مشاوره کسب و کار با آژانس دیجیتال مارکتینگ پایا در ارتباط باشید . 
09388458125 - 09386676574

 

طبق تحقیقات سایت Sirius Decisions میانگین زمان چرخه فروش در ۵ سال اخیر ۲۲ درصد افزایش داشته و دلیل اصلی این موضوع آن است که معیارهای تصمیم گیری در فرایند خرید بیشتر شده اند.

 

راه چاره چیست؟ به هر حال باید استراتژی کسب و کاری پیاده کنید که گام به گام پیشرفت شما را تضمین کند. راه‌های اثبات‌شده‌ای برای دستیابی به اهداف تجاری وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید سریع‌تر به موفقیت برسید. ما نظرات مدیران کسب و کارهای کوچک را جمع کردیم تا بتوانیم یک راهنمای جامع درباره تسریع رشد کسب و کارها به دست بیاوریم. بیایید عوامل رشد کسب و کاری که مدیران موفق معتقدند برای موفقیت لازم هست را با هم مرور کنیم.

 

فاکتورهای رشد کسب و کار: تعالی در کسب و کار

1. یک قیف فروش بسازید

پیش از همه و اولین راه برای رشد سریع کسب و کار خود ساختن یک قیف فروش است. اگر قیف فروش ندارید، مرتکب یک اشتباه بزرگ شده اید. قیف های فروش می توانند به خودکارسازی کسب و کار شما کمک کنند. همینطور به شما کمک می کنند تا رشد کسب و‌کارتان سریع، آسان و در مقیاس باشد. مطمئناً، باید در خط مقدم کارهای زیادی انجام دهید، اما هنگامی که این فرآیندها در جای خود قرار گرفتند، به آرامی شروع به پیشرفت خواهید کرد.
 

دقت داشته باشید که قبل از هر چیز باید اجزا قیف فروش را به دقت مشخص و مفهوم سازی کنید. قیف های مختلف را در نظر بگیرید. فرقی نمی‌کند قیفی که تعریف می‌کنید برای یک پیشنهاد ارسال رایگان باشد یا یک برنامه کوچینگ فروش. مهم این است که ماشین فروش خودکار مخصوص به خودتان را راه بیندازید و مراحل رشد کسب و کارتان را گام به گام پیش ببرید.

 

2. افراد مناسب را استخدام کنید

قبل از اینکه حتی بتوانید در مورد مسیر رشد شرکت خود فکر کنید، به کارمندانی باثبات نیاز دارید تا به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنند.کریستین لانگ – مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت نرم‌افزارهای تجاری Tradeshift – می‌گوید:
با داشتن کارمندانی سخت‌کوش که به موفقیت شرکت شما پایبندند، کسب‌وکار شما برای ادامه رشد مجهزتر خواهد بود. علاوه بر این تفویض وظایف برای تمرکز بر کارهای مهم، زمان و انرژی شما را آزاد می‌کند و سبب می‌شود که بهترین عملکرد را داشته باشید و فرهنگ کاری مبتنی بر همکاری را پرورش دهید.

3. بر افزایش منابع درآمد تمرکز کنید

بیل ریلی – کارآفرین حوزه‌ی تعمیرات خودرو – پیشنهاد می‌کند که: «به جای تلاش برای به دست آوردن مشتریان جدید، توجه خود را به سمت مشتریان اصلی که از قبل کسب کرده‌اید، معطوف کنید. این کار را با پیاده‌سازی بازاریابی ارجاعی و برنامه‌ی وفاداری مشتری (customer loyalty program) انجام دهید، یا استراتژی‌های بازاریابی را بر اساس رفتارهای خرید قبلی مشتریان تنظیم کنید تا آن‌ها را به خرید مجدد تشویق کنید.»

 

تمرکز بر بازار فعلی‌تان خیلی اهمیت دارد؛ به‌ویژه اگر در تکاپوی تأمین بودجه و کسب سرمایه‌گذار هستید. با برنامه وفاداری مشتری یا بررسی استراتژی‌های بازاریابی بر اساس سوابق خرید مشتریان، پایگاه مشتریانتان را بزرگ‌تر کنید.

 

 4. ریسک‌ را کاهش دهید

ریسک بخش اجتناب‌ناپذیری از راه‌اندازی و توسعه‌ ی کسب‌وکار است. کنترل همه‌چیز غیرممکن است، اما راه‌های زیادی برای محدود کردن تهدیدهای داخلی و خارجی موجود بر سر راه پیشرفت شرکت وجود دارد. یکی از منابع مهمی که به شما در دستیابی به این هدف کمک می‌کند، ارائه‌دهندگان بیمه‌ی مشاغل هستند. مایک دی‌هتر، معاون توسعه محصول شرکت Travelers، می‌گوید:

مشاغل کوچک موظف‌اند برای جلوگیری از اختلالات و موانع موجود، رشد خود را مدیریت کنند. به عنوان مثال سرقت اطلاعات کارکنان، سوابق مشتریان و طراحی محصولات می‌تواند یک تجارت کوچک را نابود کند، هزینه‌های قابل‌توجهی به همراه داشته باشد و اعتماد و وفاداری مشتریان را از بین ببرد. سیاست نقض اطلاعات یا سایر خسارات سایبری لزوماً در خط مش صاحبین کسب‌وکار پوشش داده نمی‌شود. مشاغل کوچک باید با جستجوی خدمات بیمه‌ای که به جبران خسارات کمک می‌کند، خود را آماده کنند. آن‌ دسته از بیمه‌هایی که هزینه درمان و دعاوی حقوقی را پوشش می‌دهند، مطلوب‌ترین گزینه هستند.

 

وقتی کسب‌وکار کوچکتان پیشرفت کرد، می‌توانید فضا یا تجهیزاتی اضافه کنید، محصولات یا خدمات جدیدی تولید کنید، یا فعالیت و میزان توزیع خود را افزایش دهید. دی‌هتر توصیه می‌کند که سیاست خود را به صورت دوره‌ای مرور کنید تا از پوشش مناسب اطمینان حاصل کنید.

 

«وقتی سرعت رشد بالا باشد، این مرحله به راحتی فراموش می‌شود. اما شما که نمی‌خواهید وقتی بیشترین نیاز را به پوشش بیمه‌ای‌تان دارید، متوجه شوید که از مرز آن فراتر رفته‌اید.»

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.