قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با SEO و SEM
رسیدن به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل، به معنای قرار گرفتن در معرض دید هزاران کاربر است. هر سایتی که بتواند خود را به بالاترین نتایج در اولین صفحه SERP گوگل برساند، بازدید و درآمد بالایی خواهد داشت و دقیقاً به همین دلیل، رقابت در صدر نتایج گوگل بسیار شدید است و سبقت گرفتن از رقبا و بالا بردن رتبه سایت در صفحه اول گوگل، کار دشواری است که نیازمند مطالعه و تلاش و صبوری طولانی مدت است.
برای استفاده از خدمات سئو سایت در مشهد تهران اصفهان شیراز و تبریز و رسیدن به صفحه اول گوگل به آزانس دیجیتال مارکتینگ پایا مراجعه کنید . 09388458125 - 09386676574
75 درصد کاربران، فقط از صفحه اول گوگل بازدید می کنند
این نمودار نشان می دهد که حدود 75 درصد کاربران، هرگز به صفحه دوم گوگل نمی روند و فقط از صفحه اول نتایج جستجوی گوگل بازدید می کنند. یعنی اگر سایت شما در صفحه اول گوگل نباشد، حداقل 75 درصد کاربران، اصلاً سایت شما را در نتایج جستجو مشاهده نمی کنند. جمله معروفی وجود دارد که می گوید: «بهترین مکان برای دفن یک جسد، صفحه دوم گوگل است چون کسی آنجا را نمی بیند!». این جمله اغراق آمیز به این معناست که برای دیده شدن توسط کاربران، باید حتماً به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برسیم
رسیدن به صفحه اول گوگل، به 2 روش امکان پذیر است: 1) از طریق Google Adwords یعنی تبلیغات کلیکی گوگل 2) از طریق بهینه سازی سایت برای کسب رتبه های طبیعی در نتایج جستجوی گوگل. روش اول به سادگی، به صورت تضمینی و در کوتاه مدت به نتیجه می رسد اما هزینه نسبتاً بالایی دارد. روش دوم غیر تضمینی است، نیازمند تلاش بلندمدت است، اما بازدیدکنندگان را به رایگان جذب سایت شما می کند. اگر قصد نتیجه گیری کوتاه مدت داشته باشید، باید تبلیغات گوگل ادوردز را انتخاب کنید و اگر می خواهید نتیجه بلندمدت بگیرید، این راهنما را مرحله به مرحله دنبال کنید:
1) یک سایت یا وبلاگ خوب راه اندازی کنید
برای راه اندازی یک سایت، روش های مختلفی وجود دارد. می توانید از سیستم های مدیریت محتوای آماده مثل وردپرس (Wordpress) یا جوملا (Joomla) استفاده کنید. می توانید فروشگاه سازهایی مثل ووکامرس (Woocommerce)، مجنتو (Magento) یا شاپیفای (Shopify) را به کار بگیرید، از سرویس های بلاگ دهی مثل بلاگ اسپات (Blogspot) یا بلاگفا (Blogfa) استفاده کنید یا یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی طراحی کنید. هزینه روش آخر بیشتر است اما دست شما برای اختصاصی سازی امکانات سایت و کنترل مسائل فنی، بازتر خواهد بود. در انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی (Hosting) و همچنین دامنه مناسب (Domain) هم دقت کنید.
2) سایت خود را از نظر مسائل فنی سئو، آنالیز و بهینه سازی کنید
زیبایی و کارایی سایت، کافی نیست. سایت شما باید مطابق جدیدترین قواعد سئو و آخرین الگوریتم های گوگل، بینه سازی شده باشد. گوگل بیش از 200 فاکتور را در رتبه بندی سایت ها بررسی می کند که تعداد زیادی از این فاکتورها به مسائل فنی مربوط هستند. سایت شما باید هم از نظر ظاهری و هم از نظر عملکرد نرم افزاری، وضعیت قابل قبولی داشته باشد و به راحتی برای ربات های خزنده گوگل در دسترس باشد. اگر تمام نکات مثبت سئو (مثل تولید محتوای با کیفیت، لینک های مرتبط و با ارزش، تجربه کاربری عالی، نرخ مشارکت بالای کاربران و...) را داشته باشید اما سایت شما اشکالات فنی سئو داشته باشد، تمام زحمات شما به باد خواهد رفت. در صورت تمایل، می توانید با استفاده از خدمات آنالیز سئو شهر محتوا بررسی وضعیت SEO سایت خود را به کارشناسان با تجربه ما بسپارید.
3) نیازهای محتوایی کاربران خود را شناسایی کنید
پیش از تولید محتوا، لازم است بدانید که مخاطبان و مشتریان بالقوه شما، برای پیدا کردن مطالبی که به سایت و کسب و کار شما مرتبط است، چه کلیدواژه هایی را در گوگل جستجو می کنند. بدون کسب اطلاعات دقیق از جستجوهای کاربران، نمی توانید محتواهایی تولید کنید که بازدید زیادی از گوگل جذب کند. تحقیق کلمات کلیدی یکی دیگر از خدمات شهر محتوا است که می تواند در این مسیر به شما کمک کند و اطلاعات بسیار جامعی در زمینه جستجوهای کاربران در اختیار شما قرار دهد. با جمع آوری لیست جامعی از کلمات کلیدی پر جستجو، می توانید برای تولید محتوای هدفمند برنامه ریزی کنید.
4) سایت های رقیب را با دقت تجزیه و تحلیل کنید
سئو یعنی رقابت! شما باید بتوانید از رقبایی که همین الان در نتایج جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر شما حضور دارند، سبقت بگیرید و به صدر نتایج صفحه اول گوگل برسید. بدون بررسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف رقیب ها، تلاش های شما بر اساس سلائق شخصی و بی برنامه خواهد بود. باید نوع طراحی سایت، کمّیت و کیفیت محتواها، تعداد و نوع بک لینک ها و سایر فاکتورهای مهم سئو را در همه رقبای خود تجزیه و تحلیل کنید. نقاط قوت آن ها را در سایت خود ایجاد کنید و نقاط ضعف آن ها را از سایت خود حذف کنید. آنالیز رقبا را به صورت مستمر ادامه دهید و همیشه آن ها را تحت نظر داشته باشید. اما به این نکته توجه کنید که نباید هر کاری رقبا انجام دادند شما هم تکرار کنید. دنباله رو آن ها نباشید، زیرا در این صورت همیشه از آن ها عقب تر خواهید بود. خلاق باشید و ایده پردازی کنید و از رقبا هم ایده بگیرید.
5) محتواهای سایت خود را به خوبی ساختاردهی کنید
ساختار محتوای سایت شما باید به گونه ای طراحی شود که تمام صفحات سایت شما با کمتر از 3 الی 4 کلیک در دسترس کاربر قرار گیرد. مثلاً کاربر بتواند از منوی سایت به دسته بندی محصولات و از آنجا با دومین کلیک به صفحه خرید محصول برسد. صفحاتی که بیش از 4 کلیک برای پیدا کردن آن ها لازم باشد، شانس چندانی برای کسب رتبه های برتر در صفحه اول گوگل نخواهند داشت. هر صفحه ای از سایت شما، باید جایگاه مشخصی در این طراحی ساختار داشته باشد. هیچ صفحه ای نباید خارج از ساختار از پیش تعیین شده شما، ایجاد شود و بدون لینک دهی داخلی رها شود. وقتی خود شما به صفحه ای لینک نداده باشید، گوگل به چه دلیلی باید آن صفحه را در نتایج جستجو نمایش دهد؟!
6) بهترین کلمات کلیدی را برای رقابت در گوگل انتخاب کنید
نتیجه تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ (Keyword Research) شامل فهرستی از صدها یا حتی هزاران کلمه کلیدی خواهد بود. هر کلیدواژه ای که میزان جستجوی زیادی داشته باشد، لزوماً برای هدفگیری شما مناسب نیست. شما باید کلیدواژه هایی را انتخاب کنید که با کمترین هزینه، در سریع ترین زمان، بیشترین بازدهی را برای شما ایجاد کند. ممکن است برخی از کلمات کلیدی، جستجوی بسیار بالایی داشته باشند اما سطح رقابت در آن ها به قدری شدید و سخت باشد که توان رقابتی سایت شما برای کسب رتبه بالا در نتایج صفحه اول گوگل، کافی نباشد. ممکن است یک کلمه کلیدی پیدا کنید که جستجوی زیادی داشته باشد و میزان رقابت هم در آن کلیدواژه پایین باشد اما کاربرانی که آن را جستجو می کنند، اهداف کسب و کار شما را محقق نکنند. مثلاً تمایلی به خرید محصولات شما نداشته باشند یا حاضر نباشند که اطلاعات تماس خود را در اختیار شما قرار دهند. پس باید از بین لیست بلندبالایی از کلمات کلیدی، مواردی را انتخاب کنید که هم توانایی رقابت در آن ها را داشته باشید و هم اثر بیشتری برای دستیابی شما به اهداف سایتتان داشته باشند. پس از انتخاب کلمات کلیدی، باید کلیدواژه هایی که هدف جستجوی مشترکی دارند را در یک گروه قرار دهید (Keyword Mapping) و برای آن ها خوشه بندی محتوایی (Topic Clusters) طراحی کنید. در مورد این مسائل می توانید با کارشناسان شهر محتوا مشورت کنید.
7) محتوای هدفمند، با کیفیت و منحصر به فرد تولید کنید
پس از این که بهترین کلمات کلیدی را که با اهداف شما و توان رقابتی سایتتان تناسب داشت انتخاب کردید، نوبت به برنامه ریزی برای تولید محتوا می رسد. دقت کنید که نباید برای هر کلیدواژه، یک محتوای مستقل تولید کنید! بلکه باید مجموعه ای از کلمات کلیدی که از نظر هدف جستجو با یکدیگر شباهت دارند را در یک گروه قرار دهید و برای هر گروه از کلیدواژه ها، یک محتوای کامل تهیه کنید که به تمام نیازهای کاربرانی که آن دسته از کلیدواژه ها را جستجو می کنند، پاسخ دهد. محتوای شما باید از همه محتواهایی که رقبا تا کنون درباره کلمات کلیدی مورد نظر شما تولید کرده اند، بهتر باشد. بهتر بودن محتوا به معنای این نیست که فقط سعی کنید محتوای کامل تری تولید کنید و تعداد کلمات بیشتری بنویسید. بلکه محتوای شما باید بهتر از رقبا سرچ اینتنت (Search Intent) یا هدف جستجوی کاربران را پوشش دهد. به عنوان مثال اگر مخاطب شما به دنبال یافتن «قیمت روز طلا» باشد، لازم نیست 2000 کلمه درباره آن تولید کنید. بلکه باید صفحه ای در سایت خود ایجاد کنید که دائماً به روز باشد و آخرین قیمت طلا را سریع تر از رقبا نمایش دهد. اما اگر مخاطبان شما عبارتی مثل «ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل» را جستجو می کنند، باید محتوای جامعی تولید کنید که فرایند بهبود رتبه در SERP گوگل را مرحله به مرحله توضیح دهد. از کپی کردن محتوای دیگران بپرهیزید و محتوای با کیفیتی تولید کنید که گوگل تا به حال آن را در سایت های دیگر ندیده باشد. در صورت تمایل می توانید تولید محتوای سایت خود را به شهر محتوا سفارش دهید. مدیران کیفی تیم تولید محتوای شهر محتوا، نظارت کامل بر فرایند تولید محتوا دارند و با همکاری نویسندگان تحصیلکرده و با تجربه، محتوایی منحصر به فرد و با کیفیت برای سایت شما تولید می کنند.
8) محتوا را به خوبی فرمت بندی کنید
اگر محتوای بسیار خوبی تولید کنید اما به صورت یک متن ساده آن را منتشر کنید، نه گوگل ارزش چندانی برای آن قائل خواهد شد و نه مخاطبان حوصله مطالعه آن را خواهند داشت. کاربران ترجیح می دهد که با یک نگاه بتوانند حرف اصلی محتوای شما را بررسی کنند و اگر آن را جذاب و مفید تشخیص دادند، بخش هایی از آن را بخوانند. پس فقط تولید محتوا کافی نیست. بلکه باید محتوای خود را به خوبی فرمت بندی کنید تا در یک نگاه برای کاربران قابل اسکن کردن (Scannable Content) باشد. پیش از هر بخش از متن، از زیرتیترها یا هدینگ ها (Headings) استفاده کنید. کلمات مهم را بولد یا رنگی کنید. بین پاراگراف ها به اندازه کافی فضای خالی ایجاد کنید. فونت و سایز مناسبی برای متن ها انتخاب کنید تا به اندازه کافی خوانا باشند. رنگ متن باید کنتراست یا تضاد کافی با رنگ زمینه داشته باشد. سایز فونت تیترها باید به اندازه کافی از سایز فونت متن های عادی بیشتر باشد. رنگ لینک ها هم باید از رنگ متن های دیگر متمایز باشد تا کاربران بدانند که می توانند روی آن ها کلیک کنند.
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري  نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري   هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم:   طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است.   ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي    عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد.   ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام   بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود.   طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است.   ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند.   ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص   چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند.   در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي».   آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند.   ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد   همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است.   سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند.   اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد.   ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند.   در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند.   ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است.   اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان.   ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد.   شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند.   تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم:   ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد   چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است.   چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است.   ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد.   شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند.   ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه   تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند.   يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند.   ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است.   اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد.   ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب   رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند.   يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند.   پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم:   ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن   پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد.   ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو   اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند.   تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد.   ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند.   ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود.   اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟   ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند.   ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند.   نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم:   ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار   عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد.   ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد.   اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد.   ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده   هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست.   بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد.   ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست   هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند.   ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد.   هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد.   در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند:   چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد.   ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد.   ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد   انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است.   ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام       در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است.   سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم.  بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟