مزیت و اهمیت سئو داخلی

ي نويسنده همه چي نويس خوش ذوق

مزیت و اهمیت سئو داخلی

۵۶ بازديد

همان‌طور که بیان شد، تمامی فعالیت‌ها و اقدامات مربوط به کد نویسی داخلی سایت، که به‌منظور افزایش رتبه سایت در گوگل انجام می‌شود را سئو داخلی می‌نامند. بنابراین منظور از سئو داخلی، بهینه‌سازی محتوا و کدهای مربوط به html وب‌سایت است. انجام سئو درست و اصولی، علاوه‌بر تفسیر بهتر موتورهای جست‌وجو از سایت، به کاربران نیز برای درک بهتر محتوای صفحات، کمک می‌کند.

فاکتور‌های سئو  داخلی (Seo On Page)

تمامی پارامترهای سئو داخلی، به ارائه تجربه کاربری خوب برای بازدیدکنندگان سایت، تاکید دارند. در این بخش به این فاکتورها اشاره خواهیم کرد.

a.t

مخفف سه کلمه Expertise،Authoritativeness و Trustworthiness است. به‌وسیله این شاخص، گوگل، تخصص و اعتبار شما را در حوزه کاری‌تان می‌سنجد. عواملی که بر سئو تاثیر دارند، همانند میزان اعتبار نویسنده مطالب، فعالیت نویسنده‌ها در شبکه‌های اجتماعی، واکنش مردم در شبکه‌های اجتماعی نسبت به برند شما و… ناشی از این فاکتور مهم هستند.

تگ عنوان

از مهم‌ترین فاکتورهای سئو است. هر صفحه باید دارای یک عنوان واحد باشد که کلمات کلیدی در آن قرار دارد. تگ عنوان، بخش مهمی از محتواست، که نشان می‌هد قرار است درمورد چه موضوعی صحبت کنیم. استفاده از عناوین جالب و جدید، کاربران بیشتری را به صفحه شما هدایت خواهد کرد.

هدینگ

در هر متن علاوه بر تگ عنوان، چندین زیر عنوان یا هدینگ هم وجود دارد که ارزش آن‌ها به اندازه‌ی متن است، از این رو بهتر است هدینگ‌هایی طراحی کنیم که مخاطب را برای خواندن مطلب کنجکاو کند. همه افراد متن جالب را بیشتر دوست دارند، گوگل هم به متون جذاب رتبه بالاتری می‌دهد.

تگ توضیحات متا

این تگ‌ها در کلیک کردن کاربر در صفحه نتایج موتورهای جستجو اهمیت ویژه‌ای دارد. هر چه تعداد کلیک‌ها بیشتر باشد، صفحه مورد نظر در جایگاه بالاتری در صفحه نتایج جست‌جو قرار می‌گیرد. این، به‌این معنی است که توضیحات متا، بقدر کافی مفید بوده که توانسته بازدیدکننده بیشتری را به سمت خود جلب کند تا روی آن کلیک کنند.

متا تگ کلمات کلیدی

موتور جست‌وجوی گوگل، تگ کلمات کلیدی را نادیده می‌گیرد و استفاده از این کلمات تاثیری بر سئوسایت ندارد. بنابراین هرچند این شیوه در گوگل کارایی چندانی ندارد، اما توصیه می‌شود در هر صفحه حداقل یک کلمه کلیدی، تعریف و برای آن محتوا تولید شود.

بهینه‌سازی محتوا

علاوه‌بر تولید محتوای جدید و ارزشمند، ادیت یا ویرایش محتواهای قبلی نیز لازم و از چند نظر حائز اهمیت است. از جمله اینکه: نیازی نیست محتوا از صفر تولید شود، بلکه با حذف نکات غیرضروری و افزودن مطالب و لینک‌های جدید به محتوا، در وقت و انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

ساختار URL

در سئو، ساختار بهینه‌شده صفحات، اهمیت زیادی دارند، چون توسط موتورهای جست‌جو مورد پیمایش قرار می‌گیرند.

تگ‌های بدنه

بخش‌بندی مطلب، از نکات مهم تولید محتوا به‌شمار می‌رود، چون علاوه‌بر ایجاد خوانایی برای کاربر، می‌تواند بر سئو داخلی هم اثر مطلوبی داشته باشد.

کلمات کلیدی

امروز دیگر مانند گذشته کلمات کلیدی در مرکز توجه سئو قرار ندارند، بلکه موتورهای جست‌وجو، صفحات را بر اساس مفهوم آنها به مخاطب نمایش می‌دهند و عبارات مترادف با کلمات کلیدی را نیز درنظر می‌گیرند. حالا دیگر به‌جای تکرار کلمات کلیدی در جای‌جای صفحه، باید به این نکته توجه کنیم که مخاطبان چه کسانی هستند و درباره چه موضوعاتی می‌توان برای آن‌ها محتوای مناسب تولید کرد. با استفاده درست و مناسب از کلمات کلیدی، گوگل به‌راحتی می‌تواند متوجه موضوع اصلی سایت شود و آن را در نتایج جست‌وجو نشان دهد. بنابراین استفاده از این کلمات در متن اهمیت زیادی دارد.

بهینه‌سازی تصاویر

برای بهینه‌شدن تصاویر در سئو و نمایش آن در نتایج جست‌وجوی گوگل، باید از ویژگی‌های Alt و Title برای تصاویر موجود در متن استفاده کرد. زمانی که عکس بارگذاری نشود ویژگیAlt، متن داخلی را به جای عکس نمایش می‌دهد. در ویژگی title با قرار گرفتن ماوس روی عکس، یک متن به‌جای آن نشان داده می‌شود.

لینک‌دهی داخلی

برای بهینه کردن سئو داخلی در کل صفحات سایت، لازم است یک ارتباط داخلی از طریق لینک بین تمامی صفحات برقرار شود. وجود این لینک باعث می‌شود هم کاربران و هم موتورهای جست‌وجو به راحتی تمامی صفحات را پیمایش کنند.

طراحی سایت

ساختار سایت باید قوی و جذاب باشد. کاربر باید با کم‌ترین میزان سردرگمی و کم‌ترین تعداد کلیک به چیزی که دوست دارد، دست پیدا کند. طراحی قدرتمند، برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند که به راحتی به امکانات سایت دسترسی پیدا کنند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.