انواع پنکه
اول با انواع مختلف پنکه شروع میکنیم زیرا گام اول در خرید دستگاه مناسب است. وقتی شما نوع پنکه مناسب را بشناسید، بهتر میتوانید نسبت به فضای موجود و بودجهای که کنار گذشتهاید، دستگاه مناسب را تهیه کنید. پنکهها از نظر طراحی به گروههای پنکه دیواری، پنکه بدون پره، پنکه ایستاده و رومیزی، پنکه سقفی، پنکه مه پاش تقسیم میشود. شما میتوانید هر کدام از این پنکهها را نیز در دو گروه پنکه صنعتی و خانگی خریداری کنید. پنکههای صنعتی قدرت بیشتری نسبت به پنکههای خانگی دارند. این پنکهها بزرگتر هستند، قدرت موتور بالاتری دارند و به مراتب هزینه بیشتری برای خرید آنها باید پرداخت کرد. پنکههای صنعتی برای مکانهایی با متراژ بالا، کارگاه و سوله، رستورانها و… کاربرد دارند. اگر قصد خرید پنکه صنعتی را دارید، مقاله راهنمای خرید پنکه صنعتی و کارگاهی بزرگ را بخوانید. درصورتیکه میخواهید برای خرید پنکه خانگی اقدام کنید، این مطلب برای شما نوشته شده است. در ادامه به معرفی انواع پنکه از نظر طراحی که مناسب فضاهای کوچک هستند، میپردازیم:
1- پنکه ایستاده
پنکههای ایستاده که برای فضاهای کوچک تا متوسط مناسب هستند، اغلب تیغههای بزرگی دارند که به پخش هوای خنک در فضا کمک میکنند. تیغههای این نوع فنها از نظر سبک کاملاً شبیه به پنکههای رومیزی هستند اما روی پایهای بلند قرار میگیرند. اکثر پنکههای پایهدار قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و این ویژگی باعث میشود تا برای خنکسازی در حجم وسیعی مناسب باشند.
به دنبال مدلهای پنکه ایستاده با عملکرد متغیر باشید (کم یا زیاد کردن سرعت حرکت پرهها) تا زمینه وسیعتری از تنظیمات خنککننده و سرعت متغیر را فراهم کند تا تنظیم جریان هوا آسانتر شود. پنکههای ایستاده یکی از بهترین محصولات برای اتاقخواب هستند زیرا در ارتفاع بالاتری نسبت به تخت قرار میگیرند.
پنکههای ایستاده جدید بازار دارای قابلیتهایی همچون ریموت کنترل، تایمر، ارتفاع متغیر، وزش باد نسیم گونه، چرخش 360 درجه سری و… که باعث میشود یک انتخاب عالی برای سرمایش خانگی باشند.
2- پنکه سقفی
اگر میخواهید یک اتاق با اندازه متوسط تا بزرگ را خنک کنید، پنکه سقفی عالی است. پنکههای سقفی یک راهحل خنککننده مفید هستند زیرا هوای خنک را از سقف به تمام فضا منتقل میکنند. پنکههای سقفی معمولاً جریان هوای بسیار قدرتمند و بیشتری را ارائه میکنند و اغلب به تنظیمات مربوط به تغییر سرعت حرکت پرهها مجهز هستند. این محصولات به پخش هوای خنک در یک منطقه وسیع کمک میکند اما فضای را روی سقف اشغال میکند.
تیغههای پنکه سقفی بزرگتر هستند و در محفظه فلزی قرار ندارند؛ بنابراین، قرارگیری در یک ارتفاع مشخص که خطر ایمنی را نقش نکند، برای این پنکهها مهم است. پنکههای سقفی برای فضای تنگ و کوچک مناسب نیستند و تأثیر خنککنندگی آنها در این فضاها کم است. نحوه نصب پنکههای سقفی باید بادقت انجام شود تا پنکه در زمان کار و حرکت پرهها از سقف جدا نشود و به افراد آسیب وارد نکند.
پنکه سقفی دو مدل یک حالتی و چهارفصل دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. پنکه چهارفصل دارای چرخش معکوس است که در روزهای سرد زمستان باعث بهبود گرمایش محیط میشود. خرید پنکه سقفی یک انتخاب عالی برای بهبود سرمایش محیط است.
3- پنکه رومیزی
پنکههای رومیزی برای استفاده شخصی و خنک سازی یک منطقه کوچک ایده آل هستند. این پنکهها ابعاد کوچک و جمع و جوری دارند و به همین دلیل در خنک سازی فضای بزرگ موثر نیستند. با توجه به اینکه پنکههای رومیزی عمدتاً روی میز استفاده میشوند، پیدا کردن مدلی که فضای زیادی را روی میز اشغال نکند، بسیار مهم است.
به دنبال مدلهای بیصدا باشید تا در زمان کار یا انجام هر فعالیت دیگری، صدای حرکت پرهها باعث حواسپرتی شما نشوند. اگر سروصدا هنوز برای شما مشکلساز است، خرید یک پنکه رومیزی بدون پره ممکن است گزینه خوبی باشد. درهرصورت، پنکه رومیزی هنوز یکی از پرفروشترین و محبوبترین مدلهای پنکه است.
4- پنکه دیواری
پنکه دیواری برای نصب روی دیوار طراحی شده است و قابلیت جایهجایی دارد. با توجه به محل نصب پنکههای دیواری، برای مکانهایی با متراژ پایین کاربرد دارند و از مزایای آن میتوان به صرفهجویی در فضا اشاره کرد. معمولا ریموت کنترل دارند و از راه دور میتوان سرعت چرخش پرهها را تنظیم کرد. سهولت در نصب و جایهجایی بهتر هوا از دیگر مزایای نصب پنکه دیواری است. با نصب این نوع پنکه لازم نیست دیگر نگران آسیب دیدن کودکان یا حیوان خانگی خود باشید. ایجاد شرایط ایمنی برای اطفال و حیوانات خانگی به دلیل محل نصب این نوع پنکه، یکی از برترین ویژگیهای آن است. خرید و نصب این پنکه برای گلخانههای کوچک، بیمارستانها، مغازهها، سالنهای ورزشی و… گزینه خوبی است.
5- پنکه بدون پره
پنکههای بدون پره از نظر فنی دارای پره هستند اما پرهها دور از دید و در پایه پنکه پنهان شدهاند. پنکههای بدون پره طراحی مدرنی دارند که میتوانند ایمنی بیشتری را فراهم کنند. این پنکهها برای خانههایی که کودکان و حیوانات خانگی زندگی میکنند، گزینههایی ایده آلی هستند زیرا هیچ پره خارجی ندارد که باعث آسیب شوند.
پنکههای بدون پره نسبت به انواع دیگر پنکهها از نظر طراحی شیکتر هستند، به این معنی که میتوان آنها را با سبک طراحی دکوراسیون داخلی تطبیق داد. پنکههای بدون پره اغلب سریعتر و راحتتر از پنکههای با پره تمیز میشوند. مدل بدون پره گرانتر از پنکههای ایستاده و سقفی است.
6- پنکه مه پاش
فن مه پاش پنکهای است که بر اساس اصل تبخیر آب، کار میکند. هنگامی که فن را روشن میکنید، فن آب تمیز را از مخزن آب به بالای فن پمپ میکند و آب را با فشار بالا به بیرون اسپری میکند. در نهایت آب بهصورت ذرات زیر مه مانند در هوا پخش میشود تا به خنکسازی و ایجاد رطوبت در هوا کمک کند.
حدود پاشش مه توسط پنکه به محیط اطراف بسته به نوع دستگاه متفاوت است. پس اگر میخواهید پنکهای با حدود پاشش بالا را تهیه کنید، باید به توان و سرعت دستگاه توجه کنید. همچنین این پنکه اغلب بهصورت ایستاده است و میتوان میزان ارتفاع و سرعت پرهها را تنظیم کرد. حتی میتوانید در مخزن پنکه مقداری مواد معطر بریزید تا هوا خوشبو شود. خرید پنکه مه پاش برای محیطهای خشک، رستوران و کافیشاپ بسیار رایج است.
انتخاب پنکه مناسب بر اساس متراژ فضا
یکی از نکات مهم در بررسی انواع پنکه این است که پنکه موردنظر را برای خنکسازی کدام اتاق و چه مقدار متراژ نیاز داریم. در ادامه به انتخاب پنکه مناسب بر اساس ابعاد فضا میپردازیم:
پنکه مناسب فضاهای کوچک
اگر به دنبال خنکسازی یک اتاق کوچک یا یک منطقه خاص از در یک اتاق هستید، خرید یک پنکه رومیزی یا یک پنکه ایستاده مناسب است. هر دوی این پنکهها حداقل فضا را اشغال میکنند اما سطوح مختلف خنککنندگی را ارائه میدهند.
پنکههای رومیزی فقط یک منطقه کوچک را هدف قرار میدهند، درحالیکه پنکههای ایستاده عموماً قدرت خنککنندگی بیشتری دارند. برای یک فضای کوچک مانند اتاقخواب، یک پنکه ایستاده انتخاب خوبی است زیرا ارتفاع آن قابل تنظیم خواهد بود. پنکههای مه پاش نیز برای فضاهای کوچک مانند اتاق خواب والدین و کودکان عالی هستند.
پنکه مناسب فضاهای متوسط تا بزرگ
وقتی نوبت به خنکسازی یک فضای متوسط تا بزرگ میرسد، گزینههای زیادی در بازار موجود هستند. پنکههای سقفی و ایستاده هر دو گزینههای محبوبی هستند که خنککننده قدرتمندی را ارائه میدهند. اگر فضای شما شامل نشیمن و پذیرایی میشود، باید دو تا پنکه سقفی یا ایستاده باقدرت خنککنندگی بالا خریداری کنید.
معمولاً برای اتاقخواب، پنکه سقفی توصیه نمیشود زیرا هم صدا دارد و هم از نظر ذهنی به فرد امنیت را تداعی نمیکند. پس بهتر است پنکه سقفی را در نشیمن یا پذیرایی استفاده کنید.
راهنمای خرید پنکه، ویژگیهای مهم در خرید پنکه
حالا که با انواع پنکه آشنا شدید و تصمیم گرفتید که کدام مدل پنکه برای شما مناسب است، در ادامه فرایند خرید پنکه باید به سراغ آپشنها و ویژگیهای مختلف پنکهها برویم:
1- برقی یا شارژی
به طور سنتی، پنکههای بازار از نوع برقی هستند اما در سالهای اخیر مدلهای شارژی نیز به محبوبیت زیادی دست پیدا کردهاند. قدرت و توان مدلهای برقی بیشتر از شارژی است و میتوانند بهصورت مداوم کار کنند. باتری مدلهای شارژی تمام میشود و مجبور هستید باتری دیگری خریداری کنید. اما مزیت پنکههای شارژی در این است که در زمان قطع برق هم قابلاستفاده هستند. البته بعضی از مدلها با برق شارژ میشوند که قیمت گرانتری دارند اما کاربردیتر هستند.
2- صدای فن
توجه به سطح صدایی که یک پنکه هنگام کار تولید میکند، بسیار مهم است. یک پنکه رومیزی با صدای بلند میتواند تمرکز شما را در حین کار از بین ببرد و نزدیک بودن به پنکه باعث میشود که صدا بیشتر به گوش برسد. اگر به دنبال خنککردن اتاقخواب خود هستید تا بتوانید در شب با آرامش بخوابید، به سراغ خرید پنکه ای بروید که سطح صدای کمی دارد.
3- تنظیمات فن
انتخاب یک پنکه با تنظیمات مختلف به شما امکان کنترل بیشتر را جهت خنککنندگی فضا میدهد. یک پنکه با تنظیمات سرعت و قدرت بیشتر، جریان هوای بیشتری را فراهم میکند. تنظیمات مختلف پنکه میتواند به افراد کمک کند تا از پنکه در فضاهای مختلف (کوچک یا بزرگ) استفاده کنند.
4- قدرت فن
ترکیب دو عامل کلیدی قدرت پنکه را تعیین میکنند، یکی اندازه پنکه و دیگری تنظیمات سرعت هستند. هرچه توان خروجی پنکه شما بیشتر باشد، جریان هوا نیز بالاتر خواهد بود. پنکههای رومیزی کمترین جریان هوا را دارند، پنکههای سقفی و ایستاده بیشترین جریان هوای خنک را ارائه میدهند. قدرت با مصرف برق رابطه مستقیم دارد. هرچقدر قدرت بیشتر باشد، پنکه برق بیشتری مصرف میکند.
5- قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه
تنظیم ارتفاع پنکه و زاویه جریان هوا به شما این قدرت را میدهد که پنکه خود را مطابق با نیاز خود و اتاقی که در آن استفاده میشود، تنظیم کنید. تغییر زاویه امکان چرخش پنکه به چپ یا راست را با زاویه چرخش 180 درجه و بیشتر را امکانپذیر میکند.
6- جنس بدنه
جنس پنکه معمولاً از فلز و پلاستیک است. انتخاب بین فلز و پلاستیک به کیفیت ساخت، وزن و راحتی در حمل مربوط میشود. فلز سنگینتر از پلاستیک است اما از نظر دوام همانند پلاستیک خواهد بود. اما فلز در مناطق مرطوب ممکن است زنگ بزند، پس پنکه پلاستیکی انتخاب بهتری است.
7- کنترل از راه دور
بهجای نیاز به بلند شدن برای بررسی تنظیمات پنکه، یک دستگاه کنترل از راه دور به شما این امکان را میدهد تا بدون بلند شدن از روی مبل و از فضایی دورتر، پنکه خود را روشن و خاموش کنید یا میزان سرعت و تنظیمات دیگر را تغییر دهید.
8- تایمر پنکه
تایمرها به شما این امکان را میدهند که پنکه خود را برای مدتزمان مشخصی روشن نگه دارید. اگر ترجیح میدهید پنکه برای ساعت مشخص کار کند، تایمر را مثلاً روی 2 ساعت بگذارید. بعد از 2 ساعت، پنکه بهصورت خودکار خاموش میشود.
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم: طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است. ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد. ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود. طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است. ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند. ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند. در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي». آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند. ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است. سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند. اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد. ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند. در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند. ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است. اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان. ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد. شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند. تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم: ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است. چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است. ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد. شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند. ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند. يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند. ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است. اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد. ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند. يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند. پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم: ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد. ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند. تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد. ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند. ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود. اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟ ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند. ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند. نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم: ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد. ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد. اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد. ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست. بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد. ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند. ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد. هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد. در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند: چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است. ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است. سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم. بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟