ویژگی تلویزیون هوشمند چیست ؟

ي نويسنده همه چي نويس خوش ذوق

ویژگی تلویزیون هوشمند چیست ؟

۱۴ بازديد

ویژگی های خرید تلویزیون هوشمند چیست؟ چه چیزی باعث می‌شود یک تلویزیون را هوشمند بدانیم و دیگری را نه؟ تفاوت تلویزیون‌های بزرگ چند ده اینچی با مدل‌های هوشمند چیست؟ به زبان ساده، تلویزیون هوشمند، دستگاهی است که از یک سیستم عامل داخلی بهره می‌برد. حالا می‌خواهد این سیستم عامل، اندروید باشد یا اینکه شرکت سازنده از یک سیستم عامل اختصاصی استفاده کند. نکتۀ دیگر اینکه تلویزیون‌های هوشمند باید امکان اتصال به اینترنت را داشته باشند. به این شکل می‌توانید به کمک تلویزیون و اتصال به اینترنت، دسترسی کاملی به فیلم و سریال‌های آنلاین پیدا کنید. در ادامه قرار است بیشتر با ویژگی‌های تلویزیون هوشمند آشنا شویم.

تلویزیون هوشمند چیست؟

قبل از اینکه به سراغ ویژگی های تلوزیون هوشمند برویم، بیایید از اینجا شروع کنیم که اصلاً تلویزیون هوشمند چیست. من و همسرم تصورمان از تلویزیون هوشمند ال‌ئی‌دی‌های دیجیتالی چند ده اینچی بود که در همۀ خانه‌ها پیدا می‌شد. اما بعد از اندکی جستجو فهمیدیم که همۀ این محصولات و گجت های هوشمند نیستند. در واقع به زبان ساده، تلویزیون هوشمند محصولی است که یا سیستم عامل اندروید دارد یا قابلیت پشتیبانی از این سیستم را داراست و از قابلیت اتصال به اینترنت نیز برخوردار است. در همین جستجوها بود که متوجه شدیم شرکت‌هایی مثل سامسونگ سیستم عامل اختصاصی خودشان را دارند، ولی در عین حال از تمام امکانات اندروید پشتیبانی می‌کنند.

تلویزیون‌های هوشمند چطور متولد شدند؟

در مسیر بررسی ویژگی های تلویزیون هوشمند قصد کردیم به سراغ تاریخچۀ این محصول برویم. در حقیقت می‌خواستیم دربارۀ اولین محصولات در این حوزه اطلاعات بیشتری کسب کنیم. همچنین بدانیم که از آغاز تا کنون چه تغییراتی در ساخت این محصول اتفاق افتاده است.

تا کنون شرکت‌های مطرحی چون ال‌جی، سامسونگ، سونی، فلیپس و … اقدام به تولید تلویزیون‌های هوشمند کرده‌اند. هر کدام از این شرکت‌ها هم در پی آن هستند که با افزودن یک امکان جدید، خریداران را به سمت برند خودشان جلب کنند. طبق یافته‌های ما، سامسونگ بود که برای اولین بار طراحی و تولید تلویزیون هوشمند را در برنامۀ خود قرار داد. احتمالاً هدف اولیه شرکت سامسونگ هم پاسخ به نیاز خریدارانی مثل ما بود؛ که دوست داشتند از امکانات سیستم عامل اندروید در ابعاد یک تلویزیون بهره‌مند باشند. شرکت فیلیپس و ال‌جی هم دنباله‌روی خوبی برای شرکت سامسونگ بودند. برخی از برندها از جمله سونی محصول خود را به نام اینترنت  تی‌وی به جهان معرفی کرده است.

آشنایی با ویژگی های تلویزیون هوشمند

برای ما که تازه زندگی‌مان را شروع کرده بودیم، ضروری بود که برای هزینه کردن بسیار هوشمندانه عمل کنیم. پس باید پیش از تصمیم گیری قطعی ویژگی های تلویزیون هوشمند را به درستی می‌دانستیم. باید دلایل قانع‌کننده‌ای به دست می‌آوردیم تا این هزینۀ اضافی به نحوی توجیه شود.

همسرم اعتقاد داشت که چون این وسیله امکان اتصال آنلاین دارد طبعا برای تماشای فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا دردسری نخواهیم داشت. همچنین می‌توان از تلویزیون برای کارهای برنامه‌نویسی شرکت نیز استفاده کرد. حداقلش این است که یک صفحه نمایش بزرگ داری که قدرت مانور را حسابی بالا می‌برد.

یک: قابلیت‌های نرم‌افزاری

همانطور که بالاتر گفتم، قابلیت‌ نرم‌افزاری این تلویزیون، از جمله مهمترین ویژگی های تلویزیون هوشمند به شمار می‌رود. وقتی از قابلیت نرم‌افزاری صحبت می‌کنیم منظورمان موارد زیر است:

  • امکان اتصال به اینترنت
  • قابلیت نصب انواع اپ‌های اندرویدی
  • تشخیص ژست‌های حرکتی
  • تشخیص دستورات صوتی
  • نصب بازی‌های اندرویدی
  • ضبط برنامه‌ها و تنظیم ساعت پخش هر برنامه
  • قابلیت جستجو و یافتن برنامه بر اساس علائق شما
  • امکان اتصال به وبکم
  • دسترسی به شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی اینترنتی
  • امکان نصب و استفاده از اسکایپ
  • اتصال به شبکه‌های اجتماعی
  • امکان اتصال به کانال‌های اینرنتی IPTV*
  • امکان استفاده از قابلیت Time Shifting**
  • پشتیبانی از استاندارد DLNA***

* IPTV یک سامانۀ تحت شبکه برای مدیریت و برنامه‌ریزی راحت‌تر محتوای تلویزیون‌ها به صورت متمرکز است.

از جمله امکانات تلویزیون‌های متصل به IPTV، می‌توان به یکپارچه کردن کانال‌های تلویزیونی، آرشیو فیلم و موزیک، مشاهدۀ تیتر اخبار روز جهان، سفارش غذا، رزرو بلیط و ….. اشاره کرد.

** این قابلیت، برای ضبط برنامه‌های تلویزیونی موردعلاقه در حافظۀ داخلی دستگاه تعبیه شده است. به این شکل شما هیچ برنامه، فیلم یا مسابقه‌ای را ولو پخش زنده، از دست نخواهید داد.

*** DLNA یعنی زندگی دیجیتالی یکپارچه و به شما امکان می‌دهد تمام دستگاه‌های دیجیتالی خودتان را به هم متصل کنید و دسترسی را برای شما تسهیل می‌کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.