سرخ کن بدون روغن با هواپز یا ایرفرایر چه تفاوتی دارد؟

۱۶ بازديد

همه افراد به غذاهایی لذیذ و‌ ترد که روغن از آن چکه می‌کند، علاقه دارند اما سلامتی ما در گرو خوردن غذای کم‌چرب و سالم است. احتمالا بسیاری از شما فکر می‌کنید که غذای سالم یعنی غذای بی‌مزه! اما اینطور نیست، دستگاه سرخ کن بدون روغن ساخته شده است که این مشکل شما را حل کند. اگر اکنون با این سوال که فرق هواپز و سرخ کن بدون روغن چیست مواجه شده‌اید با صفا استور همراه باشید تا در این مطلب به طور کامل به این سوال پاسخ دهیم.

سرخ کن معمولی چیست؟

سرخ کن معمولی یکی از دستگاه‌های جذاب برای پخت انواع غذا است که نیاز به روغن زیادی دارد. این دستگاه‌ها برای پخت غذاهای سرخ‌کردنی و پر روغن مناسب هستند. در واقع شما می‌توانید انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه را با استفاده از سرخ کن معمولی آماده کرده و نوش جان کنید.

هواپز چیست؟

هواپز یا سرخ کن بدون روغن یکی دیگر از انواع لوازم آشپزخانه است که برای پخت غذا استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها برای پخت نیاز به روغن بسیار ناچیزی دارند و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید انواع غذاهای رژیمی را با آن آماده کنید؛ بنابراین اگر دارای بیماری‌هایی همچون دیابت هستید و به غذاهای سالم علاقه دارید، خرید هواپز بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

شیوه عملکرد سرخ‌ کن معمولی

سرخ کن معمولی یکی از وسایل کاربردی و پرطرفدار موجود در بازار است که برای پخت انواع غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه‌ها برای پخت غذا نیاز به روغن زیادی نیاز دارند و این موضوع باعث می‌شود که غذاها کاملاً ترد و خوشمزه باشند. در واقع از سرخ کن‌های معمولی برای آماده کردن غذاهای سرخ‌کردنی، ترد و غلتاندن در روغن استفاده می‌شود.

غذاهایی که به وسیله سرخ کن معمولی پخته می‌شوند کاملاً خوشمزه هستند و دهن هر فردی را آب خواهند انداخت؛ اما باید دقت داشته باشید که مصرف بیش از اندازه غذاهای سرخ‌کردنی و پر روغن برای بدن مضر است و مشکلات زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. پس بهتر است در مصرف غذاهای روغنی تعادل را برقرار کنید.

برای این که بدانید هواپز بهتر است یا سرخ کن؟ بهتر است نحوه عملکرد سرخ کن معمولی را بدانید. این دستگاه‌های کاربردی حاوی یک سبد فلزی هستند که باید مواد غذایی را داخل آن بریزید. مقدار روغنی که برای پخت مواد غذایی استفاده می‌شود حداقل یک پیمانه است؛ بنابراین باید مقدار کافی روغن به مواد غذایی مورد نیاز برای پخت غذا اضافه کنید. سپس باید دکمه پخت غذا را فشار دهید تا سرخ کن شروع به آماده کردن غذاهای مورد نیاز شما بکند.پ

شیوه عملکرد هواپز

هواپز که به آن سرخ کن بدون روغن نیز گفته می‌شود یکی از بهترین وسیله‌های پخت و پز به شمار می‌رود. در این دستگاه به جای روغن از جریان همرفتی هوا برای پخت غذا استفاده می‌شود. در واقع گرمای مورد نیاز برای پخت غذا از طریق المنت‌های حرارتی موجود در هواپز تامین می‌شود. به لطف بهره‌مندی از این ویژگی نیاز نیست شما مقدار زیادی روغن برای پخت غذا صرف کنید. پس می‌توانید غذاهای مورد نیاز خود را با کمترین میزان روغن تهیه کنید تا ضرری برای بدن شما نداشته باشد.

درست است که غذاهای سرخ‌کردنی طعم و لذت فراموش‌نشدنی دارد؛ اما اگر دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستید و به سلامتی خود اهمیت می‌دهید بهتر است که هواپز را برای پخت غذاهای مورد نیاز خود انتخاب کنید. البته باید دقت داشته باشید که برای پخت غذا در هواپز به یک قاشق غذاخوری روغن نیاز است. در واقع سرخ کن بدون روغن به این معنا نیست که غذاها بدون استفاده از روغن پخته می‌شوند. چرا که چنین چیزی عملا غیرممکن است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.