مزاياي شغل توليد محتوا اينستاگرام
شغل توليد محتوا اينستاگرام يكي از شغل هاي پر درآمد در دنياي امروز ميباشد. شبكه هاي اجتماعي در حال حاضر تاثير بسيار زيادي در گسترش بيزينس ها دارند.
توليد محتواي مناسب
در كشور ما ايران نيز بسياري از افراد از اين بستر بهره ميبرند. اينستاگرام يك پلتفرم بسيار مناسب و تاثير گذار براي كسب و كار هايي است كه ميخواهند با كمترين هزينه ها بيشترين پيشرفت را داشته باشند. در اينستاگرام ميتوان به راحتي با جامعه هدف ارتباط تاثيرگذاري گرفت و با توليد محتواي مناسب در اين شبكه مجازي معروف شد و درآمد كسب كرد.
مزاياي شغل محتوا نويسي
شبكه اجتماعي اينستاگرام داراي پلتفرم هاي بسيار مناسب و تاثير گذاري است. همين موضوع ميتواند باعث شود يك كسب و كار به صورت رايگان و با كمترين هزينه ها فعاليت خودش را به نمايش بگذارد. اگر در كنار شبكه اجتماعي اينستاگرام، از يك سايت بهره گرفته شود؛
ميتوان توقع داشت كه در صورت اقدامات تبليغاتي درست، در كوتاهترين مدت زمان ممكن يك كسب و كار به نقطهاي از پيشرفت كه ميخواهد برسد. ما در ادامه اين مطلب قصد داريم براي شما در رابطه با مزاياي شغل محتوا نويسي در اينستاگرام صحبت كنيم و بگوييم كه شما چگونه ميتوانيد با توليد محتوا در اين شبكه اجتماعي براي خود كسب درآمد كنيد.
بررسي مزاياي شغل توليد محتوا اينستاگرام
منعطف بودن روش درآمد
اولين مورد از مزاياي شغل توليد محتوا اينستاگرام منعطف بودن روش درآمد ميباشد. شما در اينستاگرام ميتوانيد با توجه به سليقه خودتان در زمينه هاي گوناگون فعاليت نماييد. فعاليت در هر كدام از اين زمينه ها دستمزد و درآمد مختص به خودش را دارد.
اين موضوع به اين معني است كه براي مثال توليد محتواي طنز درآمد بيشتري نسبت به توليد محتواي مربوط به تكنولوژي دارد. يا براي مثال توليد محتواي آموزشي راحتتر باعث جذب فالوور ميشود. همين موارد باعث ميشوند تا شما با تحقيق و جستجو متوجه شويد كه ميتوانيد در كدام حوزه از شغل توليد محتوا اينستاگرام فعاليت داشته باشيد.
درخواست توليد محتوا
در مرحله بعد ميتوانيد با ارتباط گرفتن با افرادي كه در اين زمينه ها فعاليت ميكنند، درخواست توليد محتوا بدهيد و با آن ها شروع به كار كنيد. توجه كنيد كه شايد در اولين رويارويي، اين منعطف بودن زياد به چشم شما نيايد. اما هنگامي كه شما كار خود را شروع كنيد متوجه خواهيد شد كه چقدر به منعطف بودن حوزه فعاليت نياز داريد.
علاوه بر اين كه شما ميتوانيد با فعاليت در حوزه هاي گوناگون دستمزد هاي متفاوتي دريافت كنيد، شانس اين كه شما در زمينه مورد علاقه خودتان فعاليت داشته باشيد نيز بالاتر ميرود. همين موضوع باعث ميشود تا اين ويژگي از شغل توليد محتواي اينستاگرام بيشتر به چشم بيايد.
آزادي بيشتر
از ديگر مزاياي شغل توليد محتوا اينستاگرام آزادي بيشتر ميباشد. البته اين مورد به طور كلي در زمينه مزاياي كسب و كار هاي فريلنس قرار ميگيرد. اما به هر حال بد نيست كه كمي در رابطه با اين ويژگي نيز براي شما صحبت كنيم. شما با انتخاب شغل توليد محتوا اينستاگرام ميتوانيد مديريت زمان را به طور كامل در اختيار خود داشته باشيد.
اين شما هستيد كه انتخاب ميكنيد در چه زماني از طول روز كار كنيد، كي بخوابيد، كي استراحت كنيد، و كي به تفريحات خود برسيد. اگر دوست داريد ميتوانيد روز ها بخوابيد و شب ها به كاركردن بپردازيد. هيچ گونه محدوديتي در اين زمينه براي شما وجود ندارد. اين ويژگي يكي از بهترين مزاياي شغل توليد محتواي اينستاگرام ميباشد.
شغل هاي فريلنسر
اين كه شما بدانيد اختيار روزتان به طور كامل دست شماست، علاوه بر راحتتر كردن روند كار، ميتواند باعث ايجاد حس خوبي در شما شود. پس اگر جزو آن دسته از افرادي هستيد كه دوست نداريد يك كار منظم داشته باشيد، انتخاب شغل هاي فريلنسر، از جمله شغل توليد محتوا INSTAGRAM ميتواند شما را به تمامي اهدافتان برساند.
البته به اين موضوع توجه داشته باشيد كه در اختيار بودن به اين معني نيست كه شما تمام طول روز در حال استراحت كردن هستيد. شما به هر حال وظايفي را بر عهده داريد كه بايد اين وظايف را به انجام برسانيد. اما اين خودتان هستيد كه انتخاب ميكنيد چه ساعتي از طول روز كار كنيد.
كسب درآمد اصولي
از ديگر مواردي كه ميتواند در دسته مزاياي شغل توليد محتوا اينستاگرام قرار بگيرد كسب درآمد به صورت اصولي ميباشد. اين موضوع به اين معني است كه اگر شما به قوانين اينستاگرام دقت و توجه داشته باشيد، ميتوانيد با استفاده از اين قوانين به راحتي به جذب مخاطبين بپردازيد. اگر شما الگوريتم هاي اينستاگرام را به طور كامل بشناسيد و با نحوه كاركردن آن ها آشنا باشيد؛
كمترين و كوتاهترين متن ها
ميتوانيد حتي با سادهترين كار ها و راحتترين اقدامات پاسخ هاي شگفت انگيزي از اينستاگرام بگيريد و فالوورها و لايك هاي خودتان را تا آن جا كه ميتوانيد افزايش دهيد. به طور كلي در اينستاگرام محتوا هاي متني در حجم هاي بسيار پاييني به اشتراك گذاشته ميشوند. همين موضوع باعث ميشود تا شما به عنوان يك نويسنده كه در شغل توليد محتوا اينستاگرام فعاليت داريد، بتوانيد با كمترين و كوتاهترين متن ها در سريعترين زمان، يك پيج را به پيشرفت مد نظرش برسانيد.
درآمد از اينستاگرام
البته به اين موضوع توجه داشته باشيد كه درآمد از اينستاگرام زماني براي شما راحت خواهد شد كه شما تمام الگوريتم ها را بشناسيد. اما شناخت تمام الگوريتم ها هميشه كافي نيست. برخي از الگوريتم هاي اينستاگرام با گذشت زمان تفاوت هايي ميكنند و با آپديت هاي اينستاگرام ممكن است كه نحوه كار اين الگوريتم ها كمي تغيير كند.
الگوريتم هاي اينستاگرام
شما به عنوان فردي كه در شغل توليد محتوا اينستاگرام فعاليت داريد؛ بايد سعي كنيد كه به طور كامل از كوچكترين تغييرات الگوريتم هاي اينستاگرام نيز آگاهي داشته باشيد تا بتوانيد با تسلط و دقت بيشتري محتوا هايي را توليد كنيد كه مطابق اين الگوريتم ها هستند. توجه كنيد كه حتي كوچكترين ناهماهنگي با الگوريتم هاي اينستاگرام ميتواند تأثيرات بسيار مخربي روي يك پيچ بگذارد. پس براي جلوگيري از اين مشكل سعي كنيد كه همواره خودتان را با الگوريتم هاي اينستاگرام همراه نگه داريد.
فرد توليد كننده محتوا
بعد از صحبت در رابطه با اين نكات، شايد براي شما نيز اين سوال پيش آمده باشد كه اصلا چگونه ميتوان از شغل توليد محتوا اينستاگرام درآمد داشت. شما ميتوانيد به صورت شخصي در اينستاگرام به دنبال كار بگرديد، يعني پيج هاي گوناگون ارتباط بگيريد. در اين شرايط اگر اين پيج ها به فرد توليد كننده محتوا نياز داشته باشند، همكاري با شما را آغاز ميكنند.
به دنبال آگهي ها بگرديد
همچنين شما ميتوانيد از طريق بستر هايي كه در آن ها آگهي منتشر ميشود نيز اقدام كنيد و به دنبال آگهي هايي بگرديد كه به محتوا نويس اينستاگرام نياز دارند. اما روش ساده ديگري كه ميتواند به شما كمك كند به راحتي از شغل توليد محتوا اينستاگرام درآمد داشته باشيد، همكاري با يك سايت مطرح در اين زمينه ميباشد.
بستر تخصصي به توليد محتوا
سايت پارت ايميشن يكي از سايت هايي است كه در يك بستر تخصصي به توليد محتوا ميپردازد. اين سايت با پذيرش سفارش هاي انبوه توليد محتوا، بستري بسيار پر درآمد را براي شما به عنوان نويسنده فراهم ميكند. شما اگر در اين سايت به عنوان يك نويسنده استخدام شويد، ميتوانيد مطمئن باشيد كه همواره درآمد نسبتاً ثابتي از اين شغل خواهيد داشت.
براي ديدن نمونه كار توليد محتواي اينستاگرام در پارت انيميشن و آشنايي بيشتر با آن به لينك زير مراجعه كنيد :
https://partanimation.com/generate-instagram-content/
شغل توليد محتوا كه به آن كارشناس توليد محتوا هم مي گويند يكي از مشاغلي است كه در سال هاي اخير توانست رونق بيشتري بگيرد. با گسترده شدن بستر اينترنت در سراسر دنيا تقريبا تمامي كسب و كارها در شبكه هاي اجتماعي و وب سايت ها شروع به فعاليت كردند و اين امر موجب شد تا نياز به متخصص براي كار توليد محتوا بيشتر از قبل احساس شود و طرفدارن بيشتري پيدا كند. اگر شما هم جزء افرادي هستيد كه مي خواهيد از اين شغل بيشتر بدانيد و يا حتي از آن كسب درآمد كنيد تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد.
ميزان درآمد كارشناس توليد محتوا و ساير حوزه هاي توليد محتوا
حقوق و دستمزد توليد محتوا يكي از مهم ترين دغدغه هاي افرادي است كه قصد دارند وارد حرفه توليد محتوا شوند. به طور كلي درآمد شغل كارشناس توليد محتوا و ساير افرادي كه در اين شغل فعاليت مي كنند به عوامل همچون زبان محتوا، ميزان تخصصي بودن محتوا، سابقه كاري، ميزان حجم محتوا، نوع محتوا و… بستگي دارد. همچنين درامد افرادي كه در شغل توليد محتوا فعاليت مي كنند هر سال در حال افزايش مي باشد. (به جز هزينه هاي تورم سالانه)
حقوقي كه كارفرمايان براي افرادي كه كار توليد محتوا را انجام مي دهند معمولا بر اساس كيفيت كار و رعايت شرايط مدنظر كارفرما تعيين مي شود. به عبارتي هر چقدر كيفيت كار بالا باشد و بتواند رضايت كارفرما را جذب كند، دستمزد فرد نيز بالاتر خواهد بود.
توليد محتوا چيست؟
توليد محتوا يك استراتژي ارزشمند در بازاريابي ديجيتال است كه امروزه بسياري از كسب و كارها از آن براي جذب مشتري استفاده مي كنند. در واقع هرچيزي كه شما در بستر اينترنت مي بينيد مثل متن، تصوير، ويدئو و پادكست؛ همگي به نوعي محتواهاي توليد شده مي باشند.
توليد محتوا يك استراتژي طولاني مدت در بازاريابي است و اهداف زير را دنبال مي كند:
- در مشتريان بالقوه ايجاد اعتماد مي كند.
- در دنياي كسب و كار براي شما كسب اعتبار و برند سازي مي كند.
- به اشاعه دانش و ارزش در بين مشتريان بالقوه شما كمك مي كند.
توليد محتوا به عنوان بازاريابي جاذبه (بازاريابي درونگرا) شناخته مي شود چراكه بسيار تأثيرگذار است و راهي سيستماتيك براي ارائه اطلاعات مرتبط به خريداران بالقوه براي حل مشكلات و سردرگمي آنها در خريد يك كالا يا خدمات محسوب مي شود.
به عنوان مثال، يك دكتر دندانپزشك مي تواند با انتشار محتوايي مرتبط با آنچه مشتريانش به دنبال آن هستند، منتفع شود. اين دندانپزشك با توليد محتواهاي مختلف در خصوص بهداشت دهان و دندان و انتشار محتوايي كه به بيماران بالقوه ويژگي هاي يك مطب دندانپزشكي مناسب را متذكر مي شود، مي تواند باعث شناخت بيشتر بيماران از خدمات ارائه شده توسط او شود و با ادامه اين روند، مطمئناً تعداد زيادي از افراد به مطب او مراجعه خواهند كرد.
با توجه به تعداد بسيار زياد كسب و كارها، بهتر است برندها به گونه اي عمل كنند كه در ذهن مخاطب ماندگار شوند و توليد محتوا راهي است كه به وسيله آن مي توان حتي پيش از فروش كالا به مخاطب، در او ايجاد اطمينان خاطر كرد.
از آن جايي كه مخاطبان هدف بيشتر تمايل دارند كه خريد خود را از برندهايي انجام دهند كه مي شناسند و به آن اعتماد دارند، توليد محتوا مي تواند چنين عملكردي را ايفا كند و به همين دليل، ارزش سرمايه گذاري دارد.
شغل توليد محتوا چيست؟
در دنياي گسترده اينترنت، هر اطلاعاتي كه مشاهده مي كنيد محتوا نام دارد. محتوا در واقع اطلاعاتي هستند كه به شما كمك مي كنند در مورد موضوعاتي اطلاعات بيشتري كسب كنيد. در كار توليد محتوا افراد وظيفه دارند تا تمامي اطلاعات متني، تصويري و صوتي يك وب سايت با موضوعات مشخص را توليد نمايند.
با اين تفاسير ممكن است فكر كنيد شغل كارشناس توليد محتوا و تمامي افرادي كه در اين زمينه فعاليت مي كنند، راحت است. اما اين تصور كاملا اشتباه است زيرا توليد محتوا براي هر سايتي قواعد و قوانين مشخص خود را دارد.
به عبارتي مي توان گفت هدف از توليد محتوا براي وب سايت هاي مختلف، رقابت در گوگل (سئو) مي باشد. مطالبي كه در وب سايت ها قرار داده مي شود بايد به گونه اي باشد كه بتواند مخاطب را جذب كرده و بازديد سايت را افزايش دهد.
حال كه متوجه شديد كار توليد محتوا چيست، به سراغ نيازمندي هاي اين شغل مي رويم. براي اين كه شما هم بتوانيد به يك توليد كننده محتوا تبديل شويد بايد بدانيد كه اين شغل تحصيلات و مهارت هايي را نياز دارد. در ادامه ما نيازمندي هاي اين شغل را به شما معرفي مي كنيم.
براي استخدام به عنوان كارشناس توليد محتوا بايد چه تحصيلاتي داشته باشيم؟
در صورتي كه مي خواهيد به عنوان فريلنسر مشغول به كار شويد، الزامي براي داشتن مدرك دانشگاهي وجود ندارد. اما اگر بخواهيد در يك شركت بزرگ و معتبر به عنوان يك كارشناس توليد محتوا استخدام شويد بايد حتما مدرك دانشگاهي داشته باشيد. معمولا مدرك كارشناسي رشته هاي روزنامه نگاري، بازاريابي يا ارتباطات را مي پذيرند.

كارشناس توليد محتوا چه مهارت هايي بايد داشته باشد؟
مهارت هاي لازم نوشتاري براي شغل توليد محتوا : يكي از اصلي ترين بخش هاي شغل توليد محتوا، نوشتن محتوا روان و جذاب است، به گونه اي كه مخاطب از خواندن ادامه مطلب منصرف نشود و بتوان در هر متن و پاراگراف اطلاعات خوب و مفيدي را به آن منتقل كنيد. اين نوشتن مي تواند شامل پست هاي بلاگ، زير نويس ويدئو و تبليغ نويسي و… باشد. بنابراين بايد با مهارت هاي نوشتاري لازم را فرا بگيريد.
مهارت هاي جستجوي كلمات كليدي : براي اين كه بتوانيد به عنوان يك نويسنده حرفه اي استخدام شويد و بالاترين ميزان كسب درآمد توليد محتوا را داشته باشيد، بايد مهارت جستجوي كلمات كليدي را كسب كنيد. اين امر به شما كمك مي كند تا به خوبي با نيازهاي مخاطب آشنا شويد و مطالبي را توليد كنيد كه پاسخگوي نيازآن ها باشد.
علاوه بر اين محتوا نويس براي نوشتن يك مطلب مفيد نياز به جمع آوري اطلاعات از ديگر منابع در سطح اينترنت مي باشد، به همين دليل مي توان تسلط به جستجو در اينترنت را يكي از مهمترين شاخصه ها براي اين شغل دانست.
مهارت هاي پايه اي و مورد نياز سئو : اگر مي خواهيد وارد بازار كار توليد محتوا سايت شويد بايد بدانيد كه معمولا وظيفه بهينه سازي محتوا (سئو محتوا) براي گوگل بر عهده متخصص سئو است. اما اگر قرار باشد اين مسئوليت به شما محول شود بايد با مهارت هاي پايه اي سئو كه براي شغل توليد محتوا آشنا باشيد.
در صورتي كه بخواهيد به عنوان كپي رايتر و فريلنسر بازاريابي وارد اين شغل شويد، بايد نحوه استفاده از سئو در توليد محتوا مبني بر اصول سئو و وبلاگ نويسي را فرا بگيريد. البته اين مورد خيلي سخت نيست و شما بايد با قوانيني كه گوگل براي بهينه سازي محتوا گفته است را با كمي حلاقيت در نگارشتان رعايت فرماييد.
مهارت هاي تحليل وب : اين مهارت مربوط به افرادي مي باشند كه قصد دارند در موقعيت هاي شغلي مديران بازاريابي محتوا و مشاوران فعاليت داشته باشند. داشتن اين مهارت كمك مي كند تا آن ها بدانند چگونه داده ها و كارايي كمپين ها را ارزيابي نمايند. همچنين توانايي گزارش هاي بدست آمده را براي مديران و مشتريان را بررسي خواهند كرد.
در واقع كار اصلي اين مهارت بررسي نوع و سبك محتواهاي رقبا و مقايسه آن با سايت خودتان مي باشد از نظر سطح كيفيت و بهترين اثر بخشي بر مخاطب مي باشد.
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم: طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است. ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد. ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود. طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است. ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند. ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند. در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي». آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند. ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است. سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند. اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد. ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند. در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند. ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است. اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان. ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد. شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند. تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم: ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است. چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است. ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد. شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند. ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند. يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند. ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است. اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد. ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند. يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند. پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم: ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد. ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند. تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد. ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند. ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود. اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟ ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند. ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند. نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم: ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد. ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد. اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد. ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست. بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد. ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند. ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد. هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد. در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند: چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است. ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است. سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم. بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟
نکاتی درباره نوشتن بیو اینستاگرام