تعمیر یخچال سامسونگ در تهران
شرکت سامسونگ یکی از پیشرفتهترین فناوریهای روز دنیا را تولید محصولات با کیفیت به کار گرفته است. این شرکت کرهای در همه زمینهها به تولید انواع گوشی موبایل، لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری و غیره میپردازد. از مهمترین و پرفروشترین محصولات آن، یخچال است. یخچالها دارای مدلهای ساید بای ساید، درب فرانسوی، تک درب، فریزر بالا و پایین هستند.
با توجه به خرابیهایی که ممکن است برای یخچال پیش آید، باید برای عیبیابی و تعمیر یخچال سامسونگ اقدام کرد. همانطور که میدانید جابه جایی یخچال کار بسیار سختی است چرا که ابعاد، سنگینی محصول، احتمال وجود ضربه آن وجود دارد. در این حالت میتوان گفت که حمل دستگاه کار بسیار بیهودهای است و همراه با خسارات و آسیبهایی همراه است.
یخچال ساید بای ساید سامسونگ
یخچال ساید بای ساید سامسونگ، بسیار زیبا با فضای بزرگ و جادار است. این مدل یخچالها انتخابی عالی با مصرف کم انرژی هستند. جدیدا در این مدل یخچالها، سیستم خنک کننده دوگانه Twin Cooling قرار دادهاند و تامین سرمای فریزر و یخچال به صورت کاملا جدا از هم انجام میدهد.
• یخچالهای درب فرانسوی
طراحی بینظیر این مدل یخچالها باعث بهینهسازی فضای داخلی آن و جاگیری کم در فضای آشپزخانه شده است. یخچال درب فرانسوی با پهنا ۸۵ سانتیمتر تا ۲۵ فوت مکعب جادار است. با توجه به دارا بودن سیستم خنککنندگی دوگانه (Twin Cooling) سردی لازم را بدرستی فراهم میکند.
• یخچال تک درب سامسونگ
یخچالهای تک درب سامسونگ با طراحی سنتی خود فضای کمی در مقایسه به سایر مدلها اشغال میکنند. در نتیجه برای خانههای کوچک گزینه خوبی هستند.
• یخچالهای فریزر بالای سامسونگ
در این مدل یخچالها، فریزر در قسمت بالا و یخچال در قسمت پایین قرار دارد. این مدل یخچالها با فضای داخلی بزرگ خود برای هر نوع فضایی مناسب هستند.
• یخچالهای فریزر پایین سامسونگ
در این مدل یخچال فریزرها، فریزر در قسمت پایین و یخچال در قسمت بالا قرار دارد. این مدلها یخچال دارای فضای داخلی خوبی هستند و کاربردهای زیادی دارند.
• یخچال دوقولو سامسونگ
این مدل یخچالها بسیار شبیه یخچال فریزر بوده و فقط تنها تفاوتشان در یخچال و فریزر مجزا است. در حقیقت یکی از دستگاهها یخچال و دیگری فریزر آن است. شایان ذکر است وجود مشکل در یخچال یا فریزر بر همدیگر تاثیری ندارند. به عنوان نمونه وجود مشکل و خرابی در یخچال بر فریزر تاثیر نمیگذارد و برای برطرف کردن ایراد فقط باید یخچال چک گردد.
خصوصیات بارز یخچال سامسونگ
شرکت سامسونگ فناوریها و کاربردهای زیادی در تولید یخچال و سایر لوازم خانگی داشته است و همین علت باعث محبوبیت این برند در بین سایرین میشود.
• مجهز به وای فای برای اتصال موبایل هوشمند به یخچال
• مجهز به منوی تنظیمات پیشرفته با قابلیت تغییر گزینهها
• وجود فضای جادار برای نگهداری مواد غذایی شما
• مجهز به سیستم نورپردازی قدرتمند LED در داخل یخچال برای دید واضحتر
• مجهز به سیستم انجماد سریع برای نگهداری مواد غذایی به صورت تازه مانند گوشت
• دارای قابلیت تنظیم دما برای یخچال و فریزر به صورت جداگانه
• مجهز به کنترل دمای پیشرفته
• مجهز به طراحی داخلی و خارجی بینظیر
ارورهای یخچال سامسونگ
• کد خطا 4E: مشکل در سنسور یخچال است و امکان دارد علت آن در سیم کشیها باشد.
• کد خطا ۵E: وجود مشکل در سنسور یخچال یا قطعی جریان برق است.
• کد خطا ۶E: قطعی سنسور محیطی دستگاه وجود دارد و به دلیل قطعی برق اتفاق افتاده است.
• کد خطا ۸E: وجود مشکل در یخساز دستگاه است، امکان وجود خرابی یا قطعی در سیکل یخ ساز وجود دارد. برای این مشکل باید سیم کشیها بررسی شود.
• کد خطا ۱۴E: نشان از مشکل در برنامه یخساز یخچال میدهد. برای رفع این مشکل دمای دستگاه را تنظیم کنید.
• کد خطا ۲۲E: به دلیل وجود مشکل در سنسور سیستم یخزدگی یا فن دستگاه است.
• کد خطا ۲۳E: امکان وجود مشکل در سیم کشیها، پنل کنترل و فن وجود دارد.
• کد خطا ۲۵E: مشکل در سنسور دیفراست وجود دارد و باید برای رفع مشکل تایمر یخزدایی یا کنترل پنل چک شود.
• کد خطا ۲۶E: قطعی در جریان تولید یخ وجود دارد، یخ ساز دستگاه را بررسی کنید.
• کد خطا ۳۹E: نشان از خرابی حسگر یخ ساز و احتمال وجود کمی آب در آن است.
• کد خطا ۴۰E: نشان از وجود مشکل در فن محفظه یخساز است، و امکان قطعی اتصال یخ ساز وجود دارد.
• کد خطا ۸۳E: وجود مشکل در بیثباتی در اینورتر است، امکان خرابی جریان برق یخچال وجود دارد.
• کد خطا ۸۴E: نشان از وجود مشکل در قفل شدن روتور است و امکان دارد ولتاژ دستگاه را تغییر دهد.
• کد خطا ۸۵E: مشکل در اینورتر یخچال وجود دارد، امکان دارد با ریست یخچال برطرف شود.
• کد خطا ۸۶E: نشان از وجود مشکل در سیستم اینورتر است، با ریست دستگاه برطرف میشود.
• کد خطا ۸۸: نشان وجود مشکل در اینورتر دستگاه است، و با ریست کردن احتمال برطرف شدن مشکل وجود دارد.
• کد خطا off: نشان ازعدم کارکرد موتور است.
• کد خطا of: نشان از خاموشی موتور است.
• کد خطا d: نشان از وجود مشکل در حسگر یخچال است، سیمکشی دستگاه را چک کنید.
• کد خطا f۵: نشان از وجود مشکل در سنسور دمای فریزر است، سیم کشی دستگاه و سنسور دما چک شود.
• کد خطا d۵: نشان از وجود مشکل در سنسور یخچال فریزر است.
• کد خطا ۵: نشان وجود مشکل در دماسنج دستگاه است و اتصالات سیمکشی آن باید چک شود.
# چنانچه با چنین ارورهایی روبرو شدید، پس از بررسی با تعمیرکار یخچال سامسونگ هماهنگ کنید و در صورت بروز مشکل جدی نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.
بررسی عیوب یخچال سامسونگ
گاهی اوقات نیاز به تعمیر دستگاه نیست و فقط با عیبیابی یا تعویض قطعه مشکل رفع میشود. میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
# عدم کارکرد یا خنک نکردن مناسب یخچال
• اتصال برق را بررسی کنید تا سیم به درستی وصل باشد.
• پنل کنترل دما را بررسی کنید تا تنظیم آن درست باشد.
• چنانچه یخچال در معرض مستقیم نور آفتاب یا یک وسیله گرمایشی قرار داشته باشد، جای آن را تغییر دهید.
• فاصله مناسب بین یخچال و دیوار پشتی آن رعایت شود.
# مواد غذایی داخل یخچال منجمد میشود.
• صفحه تنظیم دمای یخچال را بررسی کنید و در دمای مناسب آن را قرار دهید.
• دمای محیط ممکن است خیلی سرد باشد.
• چنانچه مواد غذایی آبدار را در قسمت سرد یخچال گذاشتهاید، از آنجا درآورده و به با توجه به میزان سردی در کشوی مجزا قرار دهید.
# وجود سر و صدای ناهنجار از یخچال
• تراز و ثبات دستگاه را چک کنید.
• فاصله بین دیوار و یخچال را بررسی کنید تا به درستی جریان هوا در گردش باشد.
• چنانچه صدای تیک تیک از داخل دستگاه شنیدید، علت آن انبساط و انقباض به دلیل تغییر دمای داخل یخچال است.
• گوشههای جلویی دستگاه داغ هستند و چگالش به وجود میآورند.
• وجود گرما کم در گوشههای جلویی یخچال برای جلوگیری از چگالش طبیعی است.
• موقعی که درب یخچال را طولانی باز میگذارید، چگالش رخ میدهد.
# عدم تولید یخ سازی
• ابتدا از وصلی لوله آب و باز بودن سوپاپ مطمئن شوید.
• بررسی کنید که عمل تولید یخ را به صورت دستی متوقف نکرده باشید.
• بررسی کنید که قطعه یخ باعث انسداد دستگاه یخسازی نشده باشد.
• دمای فریزر را بررسی کنید و آن را در دمای پایینتری تنظیم کنید.
# شنیده شدن صدای شکل حباب از داخل یخچال
• وجود این صدا عادی است، تشکیل حبابها به علت چرخش مایع خنک کننده و سرد کننده است.
# ایجاد بوی بد از داخل یخچال
• عدم فاسد بودن مواد غذایی را بررسی کنید.
• موادی که دارای بو هستند (مانند ماهی) را به درستی بستهبندی کنید تا هوا وارد آن نشود.
• دائما فریزر را تمیز کنید.
# تشکیل برفک بر روی دیواره فریزر
• دریچه تهویه هوا را بررسی کنید که مسدود نباشد.
• بین مواد غذایی در داخل یخچال فضا وجود داشته باشد تا هوا جریان پیدا کند.
• از بسته بودن کامل درب فریزر مطمئن شوید.
# عدم کارکرد آبسردکن
• از اتصال لوله آب و باز بودن سوپاپ مطمئن شوید.
• از ترک نداشتن لوله تغذیه آب یا پیچیدگی آن مطمئن شوید.
• امکان دارد دمای فریزر پایین بوده و تانک آب یخ زده باشد.
# سرد شدن خیلی زیاد یخچال سامسونگ
بعضی اوقات از حد معمول پایینتر است و در اینجا یخ زدگی حتی در قسمتهای پایین یخچال اتفاق میفتد. وجود همچین مشکلی معمولا اینگونه است که یخچال مدت زیادی کار میکند و مصرف برق آن زیاد است. در بیشتر یخچالهای دارای فریزر، سرمای مواد غذایی از سرمای فریزر است و با سیستم لولههای خاصی انتقال پیدا میکند.
سرد شدن زیاد یخچال معمولا به دلیل مشکل در بخشهای دمپر ورودی هوا، سنسور دما یا ترمیستور، برد اصلی یا کنترلر دما است. چنانچه با این مشکلات مواجه شدید با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.
# مشکل دمپر یخچال سامسونگ
اگر قطعه دمپر دچار مشکل شود، اختلالاتی در دمای یخچال بوجود میآید. در نتیجه، اگر دمای یخچال سامسونگ شما دارای ثبات نیست، دمپر را در وهله اول مورد بررسی قرار دهید. همانگونه که اطلاع دارید، یکی از وظایف دمپر، انتقال سرما و برودت موجود در فریزر به داخل یخچال است تا از فاسدی مواد داخل یخچال جلوگیری شود.
هر زمانیکه دمای یخچال افزایش یابد، فرمانی از برد الکتریکی به دمپر داده میشود تا دریچه انتقال هوای سرد را باز کند. هنگام باز شدن دریچه سرمای موجود در فریزر، فن قرار داده شده در فریزر توسط مجرای هوا و دریچه دمپر به داخل یخچال منتقل میشود. در هنگام بروز اختلال در دمای یخچال سامسونگ و شناسایی مشکل در این قسمت، پیشنهاد میشود کار تعمیر را به تکنسین متخصص بسپارید.
# خرابی لامپ یخچال سامسونگ
لامپ قطعهای از یخچال است که امکان خرابی آن وجود دارد. معمولا خرابی خود لامپ، مهمترین دلیل روشن نشدن آن است. البته وجود مشکل در سوکت لامپ یخچال و میکروسوویچ دستگاه باعث ایجاد مشکل در کارکرد لامپ میشود.
سوختگی و خرابی لامپ کاملا با چشم قابل مشاهده است و نیاز به تعمیرکار ندارد. پس زمانیکه لامپ یخچال سامسونگ روشن نشد، اولین بررسی در سالمی چراغ آن باشد. ابتدا لامپ را در آورده و چک کنید چنانچه سوخته باشد، آن را با یک لامپ سالم عوض کنید. البته ناگفته نماند علل دیگری برای خرابی لامپ یخچال سامسونگ وجود دارد که تعمیرکار متخصص آن را بررسی میکند و برای تعمیر آن اقدام میکند.
# خرابی لاستیک دور درب یخچال سامسونگ
چنانچه خرابی لاستیک درب یخچال سامسونگ وجود داشته باشد، در تنظیم دمای یخچال مشکل ایجاد میشود. همین مورد باعث میشود که موتور یخچال بیوقفه کار کند. بنابراین امکان سوختن موتور و استهلاک قطعات دیگر وجود دارد. از این رو در صورتی که با این مشکل روبرو شدید، سریعا لاستیک دور درب را تعمیر یا تعویض کنید.
خرابی لاستیک درب یخچال، چندان مشکل حادی نیست و در صورت وجود مشکل با تعویض آن حل میشود. وجود مشکل در این قسمت دستگاه معمولا به علت استفاده نادرست از یخچال و وارد شدن فشار زیاد با دستکاریهای نابجا رخ میدهد.
# عدم روشن نشدن یخچال سامسونگ
عدم روشن شدن یخچال سامسونگ مشکل شایعی است که علل متفاوتی دارد. قطعی اتصالات و سیمهای جریان برق، خرابی ترموستات، ناکارآمدی اورلود و خرابی کمپرسور یخچال سامسونگ از دلایل عمده خرابی و روشن نشدن دستگاه است. در صورت وجود اینگونه مشکل از راه اتصال جریان برق مطمئن شوید.
گاهی اوقات امکان دارد اگر تعمیرکار کابل برق را تعویض کند، مشکل یخچال برطرف شود. پس با یک تکنسین متخصص مشورت کنید و در صورت لزوم نسبت به تعویض آن اقدام کنید.
# علت یکسره کار کردن موتور یخچال سامسونگ
• هنگامی که موتور یخچال بیوقفه و یکسره کار میکند، باید برای تعمیر آن اقدام کرد.
• امکان دارد درب یخچال به درستی تراز نباشد و باید وسیله را بر روی سطح هموار قرار دهید.
• امکان دارد ترموستات دستگاه خراب شده باشد، فعالیت سیستم قطع نشده و در این حالت باعث یکسره کار کردن دستگاه میشود و باید تعمیرکار آن را بررسی کند.
• ممکن است وجود مشکل در برد الکترونیکی باشد که در این حالت باید با تعمیرکار متخصص مشورت شود.
خرابی موتور یخچال
هنگامی که موتور یخچال خراب میشود باید برای تعویض موتور آن اقدام کرد. تعویض کمپرسور یا موتور دارای مراحلی است که در ادامه شرح میدهیم.
برای تعویض موتور یا به عبارتی کمپرسور یخچال، پس خریدن یک موتور جدید اصل، لوله پروسس و شیر پروسس بر روی آن قرار داده میشود و در انتهای لوله، درپوش میگذارند. در ادامه عملیات تخلیه مبرد صورت میگیرد و موتور یخچال که خراب شده است، باید توسط تکنسین متخصص برداشته شود (توسط لولهبر، لولههای متصل به موتور را در فاصله ۲۵ میلیمتری از لولههای اصلی موتور بریده میشود. درپوش بر لولههای موتور قرار داده میشود.)
سپس توسط لوله ساکشن و لوله ورودی کندانسور، نیتروژن خشک به داخل دستگاه دمیده میشود و درایر یا فیلتر کثیف، از خروجی کندانسور جدا میشود. در عمل جداسازی (که با شعله انجام میشود)، نیتروژن خشک به درون دستگاه دمیده شده تا با درایر خارج شود.
در مرحله پایانی از تعویض موتور یخچال، محل اتصالات با نهایت دقت تمیز شود به طوری که مواد کثیف وارد سیستم نشود. در انتها موتور جدید دستگاه و درایر جدید نصب شده، سیستم وکیوم شده و در پایان شارژ شود.
نکات مهم در هنگام سرویس و نگهداری یخچال سامسونگ
# اگر نکات نگهداری و سرویس یخچال رعایت شود، نیاز به تعمیر آن کمتر میشود.
• در ابتدا برای شروع و قبل از راه اندازی یخچال، مقدار ترموستات را در روی حد متوسط قرار دهید، تا رسیدن دما به اندازه مناسب، به مدت ۳ ساعت یخچال خالی و بدون مواد کار کند.
• از گذاشتن غذای داغ در داخل یخچال خودداری کنید.
• چنانچه لاستیک دور درب خراب شده بود آن را تعویض کنید، چرا که دمای محیط بیرون به داخل یخچال میرود.
• چنانچه صدای ناهنچار شنیدید یا در موقع کار سریعا خاموش شد، مشکل از برد است و بهتر است برای تعمیر برد به تکنسین متخصص مراجعه کنید.
• برای اینکه نوسانات برق به یخچال آسیب نزند از محافظ استفاده کنید.
• فاصله مناسب حداقل بیست سانتی با دیوار و کنارهها را رعایت کنید، چرا که هوا به راحتی جریان داشته باشد.
• اگر برای طولانی مدت در خانه نیستید، درجه ترموستات را در کمترین درجه قرار دهید چرا که موتور کمتر کار میکند.
• برای تمیز کردن قفسههای یخچال، آن را از برق بکشید، آب یا مواد شوینده را به طور مستقیم به داخل دستگاه نزنید.
• در پایان اگر مشکلی برای یخچالتان پیش آمد با تکنسین متخصص تماس بگیرید.
هزینه تعمیر یخچال سامسونگ
هزینه تعمیر یخچال معمولا بر اساس نرخ مصوب اتحادیه تعیین میگردد. اما با توجه به دستمزد و قطعه خراب شده هزینهها متغیر است. استفاده از قطعات اصل و با کیفیت را در هنگام تعمیر از تعمیرکار بخواهید که برای دستگاه استفاده کند.
تعمیر یخچال سامسونگ در خانه
با توجه به اینکه جابه جایی یخچال هزینهبر است و امکان آسیب آن وجود دارد، تعمیر یخچال سامسونگ در خانه بهترین گزینه است. نیازی به حمل وسیله نیست و نحوه تعمیر یخچال را از نزدیک مشاهده میکنید. همچنین دیگر نیازی به پرداخت هزینه زیاد و صرف زمان برای تعمیر یخچال سامسونگ نیست.
نتیجه گیری
در این مقاله به تعمیر یخچال سامسونگ پرداختیم. همه یخچالها پس از گذشت زمان و استفاده طولانیمدت امکان دارد خراب شوند و نیاز به تعمیرکار ماهر پیدا کنند. پس در هنگام خرابی یخچال نگران نباشید و فقط با تعمیرکار متخصص در میان بگذارید. با نگهداری و سرویس مرتب کمتر نیاز به تعمیرات یخچال سامسونگ پیدا خواهید کرد. هزینه تعمیر خرابی یخچال با توجه به خرابی قطعه مورد نظر و دستمزدها متفاوت است. بهترین نوع تعمیر در صورت امکان، تعمیر آن در خانه است چرا که از نزدیک کار تعمیرکار را مشاهده میکنید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و خواندن ادامه مقاله تعمیرات یخچال سامسونگ به سایت لوازم خانگی عصریخ مراجعه نمایید.
چرا بايد اين نكات مهم را درباره طراحي سايت بدانيم ؟۱.اهرم سلسله مراتبي بصري نكات مهم طراحي سايت - اهرم سلسله مراتبي بصري هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آوردهايم: طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده ميكنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازهها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است. ۲.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي نكات مهم طراحي سايت - عنوان توصيفي و كليدي عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و ميتواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مينويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانهتر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد. ۳.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني براي اقدام بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وبسايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام ميشود. طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيريها در زير صفحه اتفاق ميافتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است. ۴.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد پيكسلهاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت ميكند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف ميكند. ۵.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص نكات مهم طراحي سايت - نمايش يك چيز در يك زمان مشخص چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما ميگويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند. در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وبسايتهايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونهسازي اوليه درمورد برداشت اول از وبسايتها: تلاش در جهت درك احكام زيباييشناسي». آنها در اين تحقيق دريافتند كه طرحهاي پيچيده كمتر به عنوان زيبايي درك ميشوند. ۶.طرحبندي استاندارد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - طرحبندي استاندارد همان تحقيق گوگل نشان داد كه نمونه اوليه بالاي صفحه نيز با زيبايي درك شده ارتباط دارد. به عبارت ديگر از طرحهاي عجيب و غريب در ابتداي صفحه استفاده نشده و وبسايتي كه از استانداردها پيروي كرده است بيشتر مورد استقبال قرار گرفته است. سايتهايي كه به عنوان زيباترين سايتها محسوب ميشوند داراي نمونههاي اوليه بالا و همچنين پيچيدگي بصري كم هستند كه هر دو اين موارد ساده و تميز كار شدهاند. اين بسيار خوب است كه شما برند خود را متمايز كنيد اما درمورد چيدمان سايت بهتر است كه ساده عمل كنيد. ۷.از فضاي كاذب انتهاي صفحه بپرهيزيد وبسايتهاي مدرن بازاريابي به ويژه صفحات فروش اغلب با بلوك صفحه ساخته ميشوند. اين بلوكها رديفهايي از محتوا هستند كه اغلب با يك تصوير در يك طرف و متن در طرف ديگر در يك ستون واحد جريان مييابند. در اينجا يك تصوير از صفحه سرويس معمولي در وبسايت توليد سرب آورده شده است. همانطور كه در نمودار نشان داده شده است پاورقي از رنگ پسزمينه تيرهتري برخوردار است، بنابراين بسياري از سايتها اين كار را انجام ميدهند. ۸.از طرح كشويي يا چرخان خودداري كنيد اين طرحها سالها محبوب بودند و مشتريان آنها را دوست دارند. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بازديدكنندگان ممكن است فقط اولين اسلايدها را ببينند. مطالعات زيادي صورت گرفته كه به همين نتيجه رسيدهاند و دريافتهاند در اين نوع طرحها اسلايدهاي بعدي كمتر ديده ميشوند و تماس يا اقدام به كليك كرد برروي اين اسلايدها تقريبا بعيد است. اين طرحها ممكن است محبوب باشند اما استفاده از آنها براي سياست داخلي خوب است نه براي بالا رفتن نرخ بازديدكنندگان. ۹.از استفاده از زبانه و آكاردئونها خودداري كنيد بهتر است از زبانهها و جعبه محتواي قابل گسترش استفاده نكنيد. با دانستن اينكه 76 درصد از بازديدكنندگان در حال اسكن هستند ميتوانيد همه چيز را در معرض ديد آنها نگه داريد و از اين طريق مطالب خود را بيشتر به آنها نمايش دهيد بدون اينكه نياز به كليك كردن براي آشكار كردن چيزي باشد. شما در وبسايت آمازون نيز هيچ كدام از اين زبانهها و آكاردئونها را مشاهده نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خواندن سريع بسيار راحتتر از كليك كردن است. اگر بازديدكننده مجبور باشد هدف خود را كليك كرده يا برروي زبانه كليك كند تا قادر به مشاهده چيزي باشد كمتر احتمال دارد كه آن را ببيند. تصاوير در اينجا بياييد كمي به نكات مربوط به تصاوير بپردازيم: ۱۰.از تصاوير افراد استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از تصاوير افراد چهرهها تصاويري منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنيا آمدن ما به چهرههاي ديگر بيشتر نگاه ميكنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير افراد در طراحي وبسايت بسيار مفيد است. چهرهها توجه را جلب ميكنند. مطالعه موردي معروفي نشان ميدهد كه نتايج حاصل از تركيب چهره و توصيفات در يك صفحه فروش بسيار چشمگير است. ۱۱.اما از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد يك زمان و مكان براي عكسهاي ذخيره شده وجود دارد، اما بهتر است از عكسهاي ذخيره شده استفاده نكنيد. آنها هرگز احساس واقعي بودن ندارند و بنابراين موجب جلب اعتماد نخواهند شد. شركتها به دليل كيفيت بالا براي استفاده از عكسهاي ذخيره شده وسوسه ميشوند. اما بازديدكنندگان شما بيشتر به واقعيت اهميت ميدهند. آنها درواقع ترجيح ميدهند افراد واقعي را ببينند. ۱۲.از چهرهها به عنوان نشانه استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - استفاده از چهرهها به عنوان نشانه تصاوير افراد فرصتي ويژه براي توجه بازديدكنندگان به شما ميدهد. يك محقق به نام جيمز نسيم طرحهايي را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهرهها در موقعيتهاي مناسب پي برد. چهرهها قدرت اين را دارند كه توجه بازديدكنندگان را به سمت ساير عناصر سوق دهند. يك مطالعه مشهور با استفاده از چهره كودك صورت گرفته است، وقتي كودك به دوربين نگاه ميكند بازديدكنندگان به كودك نگاه ميكنند. وقتي كودك به عنوان يا تيتر نگاه انداخته باشد بازديدكنندگان به تيتر نگاه ميكنند. ۱۳.از فلشها به عنوان نشانههاي بصري استفاده كنيد چهرهها ميتوانند توجه بازديدكنندگان را جلب كنند، اما تنها راه كنترل و هدايت چشم بازديدكننده نيستند. حتي ممكن است فلشهاي كوچك كشيده شده با دست موثرتر از آن باشد. در اين مطالعه نشان داده شده است كه حتي يك پيكان ساده در جذب CXL چشم بازديدكنندگان يك عنصر قدرتمند در صفحه است. اگر ميخواهيد بازديدكنندگان شما به چيزي نگاه كنند، با فلش به آن اشاره كنيد. ۱۴.براي فراخواني مخاطب به اقدام از رنگ استفاده كنيد نكات مهم طراحي سايت - فراخواني مخاطب رنگها داراي مفاهيم احساسي و عاطفي هستند(مثلا قرمز فوري، آي آرام و غيره) و بخشي از استانداردهاي يك برند ميباشند. رنگها همچنين فرصتي هستند كه بازديد كنندگان را به سوي اقدام و خريد سوق دهند. يك مطالعه درمورد رنگ دكمههاي فراخواني به اقدام نشان داده است كه قدرت رنگ و كنتراست درخشندگي جلب توجه را زياد ميكند. پيمايشها و پيوندها (لينكها) در اينجا توصيههايي براي لينكها و پيمايش سايت از جمله منوها، دكمهها و لينكهايي كه باعث ميشود بازديدكنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آوردهايم: ۱۵.توصيفي بودن نكات مهم طراحي سايت - توصيفي بودن پيمايشها هميشه از نظر بصري برجسته هستند بنابراين فرصتي براي برقراري ارتباط ميباشند. بازديدكنندگان به طور معمول بازديد خود را با اسكن در بالاي هدر شروع ميكنند. هر چيزي كه در قسمت هدر باشد از جمله منوهاي شما به احتمال زياد ديده خواهد شد. ۱۶.قسمت هوم يا خانه را در سمت چپ قرار دهيد و زياد نگران بقيه ترتيبات قرار گرفتن منو نباشيد نكات مهم طراحي سايت - ترتيب قرارگرفتن منو اگر لينك خانه يا هوم داريد آن را در سمت چپ قرار دهيد. چراكه رايجترين مكان براي قرار دادن آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه خانه را در هر وبسايتي در آنجا پيدا كنند. تحقيقات نشان ميدهد كه ترتيب مهم نيست. دو مطالعه مختلف براي رديابي چشم مخاطب وجود دارد كه ارتباط كمتري بين ترتيب موارد فهرست و موفقيت در تعداد بازديدكنندگان را نشان ميدهد. بنابراين وقت خود را صرف نگراني براي ترتيب قرار دادن موارد فهرست نكنيد. ۱۷.از صفحات خدمات به پستهاي وبلاگ لينك دهيد اگر بازديدكنندگان در يك صفحه از خدمات يك وبسايت قرار داشته باشند هدف آنها خدمات آن وبسايت است. اگر برروي وبلاگ خود لينكهايي از از صفحات ديگر قرار دهيد آنها را به صفحات ديگر نيز سوق ميدهد. پستهاي وبلاگ به طور طبيعي حواسپرتي، فرصتها و نرخ تبديل پايينتري دارند. ۱۸.مراقب باشيد با هر وبسايت ديگري لينك ندهيد شما بايد با مواردي مرتبط باشيد و به آنها لينك دهيد كه به بازديدكننده در رسيدن به اهداف خود كمك ميكند. در پستهاي وبلاگ لينكدهي معمولا به يك منبع يا پيوند خارجي است. اين پست ممكن است به ده مقاله خارجي لينك داده شود. اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي وبسايت بايد لينكدهي به سايتهاي ديگر را با دقت انجام دهيد. براي لينكدهي در صفحات اصلي اين سوالها را از خود بپرسيد: آيا واقعا ميخواهيد بازديدكنندگان روي آن كليك كنند؟ آيا اين لينكدهي شما را در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد؟ ۱۹.از نمادهاي رسانههاي اجتماعي در عنوان وبسايت خود استفاده نكنيد نمادهاي رنگارنگ رسانههاي اجتماعي موجود در هدر براي اهداف شما خوب نيستند. اگر بازديدكنندگان برروي هر يك از اين دكمههاي رنگارنگ كليك كنند حواس آنها از سايت پرت ميشود و بعيد است كه به سايت بازگردند. ادغام رسانههاي اجتماعي به طور كلي كار اشتباهي است. اگر به يك شبكه اجتماعي لينك ميدهيد اين كار را از طريق پاورقي خود انجام دهيد. بازديدكنندگان ميتوانند در صورت مشاهده اين لينكها از آنها استفاده كنند اما شما با اين كار به آنها پيشنهاد نميدهيد كه سايت را ترك كنند. نوشتن در اين قسمت بياييد درمورد كلمات صحبت كنيم. قبل از اين ما يك عنوان متمركز بر كليد واژه را در صفحه اصلي به شما توصيه كرديم. در اينجا چند نكته ديگر درمورد نوشتههاي يك وبسايت شامل هدر، زير عنوان و متن بدنه براي شما آوردهايم: ۲۰.زيرنويسهاي معنيدار بنويسيد نكات مهم طراحي سايت - زيرنويسهاي معنيدار عناوين مبهم در همه وجود دارد. اين عناوين غالبا بزرگ و بيفايده هستند اما مواردي كوچك و مفيد را دنبال ميكنند. اطمينان حاصل كنيد كه موارد بزرگ براي بازديدكنندگان معنيدار و مفيد هستند. اگر روساي شما ميخواهند چيزهايي مانند خدمات و محصولات در وبسايت بگويند بايد از خود بپرسيد كه چه توصيفي براي آن ميتواند بهتر باشد. ۲۱.از پاراگرافهاي طولاني استفاده نكنيد پاراگراف طولاني با استانداردهاي محتواي ديجيتال مطابقت ندارد. شكستن پاراگرافهاي طولاني فهم آن را آسانتر ميكند. به عنوان يك قاعده كلي سعي كنيد پاراگرافهاي طولانيتر از 3 يا 4 خط ننويسيد. اگر طول خط بسيار طولاني باشد خواندن آن براي مصرفكنندگان ميتواند مشكلتر باشد. ۲۲.از كلمات ساده استفاده كنيد نكات طراحي سايت - استفاده از كلمات ساده هرچه خواندن متن آسانتر باشد وبسايت موفقتر خواهد بود. از كلمات متداولي كه خوانندگان انتظار دارند استفاده كنيد. استفاده از جلمات طولاني و كلمات فانتزي خوب نيست. بايد از يك زبان ساده استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را درك كنند. تحقيقات نشان داده كه سادگي در خوانايي ميتواند در افزايش بازديدكنندگان تاثير داشته باشد. ۲۳.ترتيب فهرست نكات طراحي سايت - ترتيب فهرست هنگام ثبت هر ليست در وبسايت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهيد. توجه خواننده به وسط ليست كمتر است. از آنجا كه بازديدكنندگان صفحه را اسكن ميكنند اولين و آخرين موارد به احتمال زياد در حافظه كوتاه مدت باقي ميماند. ۲۴.به سوالات برتر بازديدكنندگان پاسخ دهيد سوالاتي ممكن است براي بازديدكنندگان پيش بيايد. كار اصلي وبسايت پاسخگويي به اين سوالات است. هر سوال كه بيپاسخ بماند فرصتي براي جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنين سوالات بدون پاسخ امكان ترك وبسايت توسط مخاطب را افزايش ميدهد. هنگامي كه جوئل كلتكه فرايند خود را براي يافتن سوالها و نوشتن پاسخ در Hubspot يافت توانست صفحات فرود نرخ تبديل خود را دو برابر كند. او با مشتريان مصاحبه كرد، جوابهاي آنها را تجزيه و تحليل كرد، پيامها را در اولويت قرار داد و در پايان كلمات مخاطبان خود را در نسخه جديد بازاريابي خود به صورت هوشمندانه استفاده كرد. در اينجا سوالاتي وجود دارد كه جوئل براي كشف سوالات برتر بازديدكنندگان استفاده ميكند: چه چيزي باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشيد؟ چه چيز ديگري را امتحان كرديد و چه چيزي را دوست نداشتيد؟ چه چيزي شما را از خريد از ما باز ميدارد؟ چه چيزي باعث شده شما به اندازه كافي به ما اعتماد كنيد و ما را امتحان كنيد؟ چه چيزي محصول ما را به راه حلي براي شما تبديل كرده است؟ هنگام ارزيابي چه چيزي براي شما مهمتر بود؟ اكنون ميتوانيد چه كاري انجام دهيد كه قبلا نميتوانستيد؟ مثالي براي من بگذاريد كه براي شما تفاوت ايجاد كرده است شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديدكنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۵- شواهد و اسناد اجتماعي را اضافه كنيد گرايش انسان به انجام كارهايي است كه ديگران انجام ميدهند. بنابراين ارائه شواهدي مبني بر اينكه ديگران شما را انتخاب ميكنند، انتخاب خوبي به نظر ميرسد. هدف اين است كه هر تصميمي غير از استفاده از محصول شركت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازديد كنندگان خود ثابت كنيد كه شما بهترين راه هستيد. ايدههاي بازاريابي خود را با شواهد پشتيباني كنيد. ۲۶.كمبودها را ذكر كنيد نكات طراحي سايت - كمبودها را ذكر كنيد انسانها ماشين حسابهاي هزينه سود كارآمد نيستند. ما تمايل به افزايش سود و زيانهاي ناچيز داريم. به عبارت ديگر ضررو زيان بدتر از سود لذت بخش است. ۲۷.فرمهاي ثبت نام ايميل براي مشتركين را بهينه كنيد نكات طراحي سايت - فرمهاي ثبت نام در انتهاي اين پست يك فراخواني اقدام براي اشتراك قرار داده شده است. اگر از نزديك نگاه كنيد خواهيد ديد كه اين پست شامل سه عنصر جداگانه است. اين سه عنصر براي ثبت نام ايميل است. سلسله مراتب بصري در آن برجسته است. به خواننده گفته شده كه چه چيزي دريافت ميكند و چه موقع. با استفاده از اثبات اجتماعي يك توصيف كوچك از تعداد مشتركين انجام شده است. وقتي براي اولين بار اين تغييرات را آزمايش كرديم نرخ تبديل بسيار پايين بود و سپس پيشرفت چشمگيري كرد. اكنون شاهد افزايش 4و683 درصدي در ثبت نامهاي ايميل هستيم. بيشتر بخوانيد: http://payamarketing.toonblog.ir/post/6
خشك كن نوزادي چيست و چه كاربردي دارد ؟
خرید جدیدترین سرویس حوله نوزاد دخترانه
خريد سرويس خواب نوزاد به قيمت توليدي
خرید روپوش پزشکی و پرستاری به صورت عمده از تولیدی چه مزیتی دارد ؟
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری سودآور
مشخصات و نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری خوب
لباس کار دوبنده خارجی بهتر است یا ایرانی ؟